(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

החלק הכי טוב בחומה הגדולה!

מסע בן יום מJiankou ל Mutianyu, שמתחיל בטיפוס בתוך יער פראי ונגמר בהליכה רגועה על גבי החומה הסינית המשוחזרת

תאריך הטיולMay 2019
משך הטיוליום אחד
עונה מומלצתאביב

רקע

במאי 2019 נסענו לטיול של שבועיים בכל סין. היה לנו חשוב לטעום הרבה מהכל, ובין היתר להצליח לחוות את החומה הגדולה על שלל גווניה - הטבע העצום שסובב אותה, החלקים הישנים והאותנטיים, והחומה המשוחזרת והקלאסית. אחרי מחקר מעמיק מצאנו את המסלול שאנחנו מוכנים לחתום עליו בתור החלק הטוב ביותר בחומה (גם בלי לראות אף אחד מהאחרים) - מסע בין עבר לעתיד, בין טבע לאדם ובין שקט פנימי לרחשי ההמון הסיני.

הדבר ששמענו הכי הרבה טרם היציאה היה - אל תלכו לבאדלינג. זה מקטע החומה הקרוב ביותר לבייג'ינג, ומטבעו הוא שורץ סינים באופן יומיומי, ככה שסביר שתראו יותר אנשים מחומה.
רצינו לבקר בMutianyu, החלק המשוחזר, הפחות סואן ולא פחות יפה, אבל ביקשנו גם לחוות מסלול הליכה משמעותי ומאתגר, שעובר בטבע הפראי של סין. לבסוף מצאנו את המסלול מ Jiankou ל Mutianyu, שארך לנו בערך חמש שעות בהליכה רגועה, ועם עצירות התרשמות ארוכות.
נציין שעקרונית אסור להכנס לחומה מהדרך הזאת, אך היא מצויינת במדריך lonely planet, ולפי הסינים שפגשנו בדרך נראה שיש עליה הסכמה שבשתיקה, ואפילו מטפחים את השביל, מנקים ובונים אותו (אבל אולי זה סתם כי יש יותר מדי סינים ואין מספיק עבודות).

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

הגעה למסלול

מהמלון בבייג'ינג לקחנו סאבוויי לתחנת Dongzhimen. ביציאה מהסאבוויי הלכנו לכיוון האוטובוסים והגענו לתחנה המרכזית בבייג'ינג. מהתחנה יוצאים כל כמה דקות קו 916 הרגיל (מתחנה שעומדת בחוץ), וקו 916k המהיר, שנמצא בתוך מבנה גדול. שניהם מגיעים אל היעד שלכם - תחנה מרכזית huairou, בסינית - Huáiróu Qìchēzhàn, 怀柔汽车站. חשוב שיהיה לכם את השם בסינית בשלוף - שוטר שעמד בכניסה לאוטובוס לא העלה בדעתו שאנחנו (תיירים פעורי עיניים) נוסעים לשם, ופשוט לא נתן לנו לעלות לאוטובוס, עד שהראינו לו את השם בסינית. האוטובוס עולה 12 יואן לאדם, כנראה שתצטרכו לקחת 6 כרטיסים של 2 יואן כל אחד כי אין להם כרטיס כזה! הנסיעה אורכת שעה-שעה וחצי.
עם ההגעה לתחנה המרכזית יש שתי אפשרויות - לקחת מונית לחומה במחיר של 120 יואן (אחרי התמקחות קצרה), או לחכות לאוטובוס h25, שיוצא רק פעמיים ביום, בשעות 11:30 ו16:30. החלטנו מראש לקחת מונית כדי להספיק להיות שם הרבה זמן, ואכן איך שהגענו לתחנה קפץ עלינו סיני ולקח אותנו ברכב שלו במחיר 120 יואן. יש בסין הרבה "מוניות פרטיות" כאלה, שוב, כנראה כי יש יותר מדי סינים - ומעט מדי הקצאות למוניות.

הדרך אל החומה

הנהג הוריד אותנו בשער הסיני העתיק של Nanjili Village, שם פגשנו שלט שאומר "This section of the wall is not open to public" שהוכיח שהגענו למקום הנכון. פנינו שמאלה והלכנו כמה מאות מטרים עד לפניה נוספת שמאלה, שם עמדו כמה מקומיים והצביעו לנו על השביל לכיוון החומה. המשכנו ללכת בשביל בטון שעובר לצד שדות ומטעים, ומרוצף בשלטים נוספים, שאוסרים כניסה לחלק החומה הנוכחי. אחרי מספר שלטים ראינו על הרצפה חץ לבן שמאלה, שהכניס אותנו לשביל אדמה צר מאוד במעלה היער הפראי. המשכנו עם השביל, שמענו קולות של ציפורים וחיות שקצת הלחיצו אותנו, ובסוף ראינו ציפור יפהפיה עם זנב כתום ארוך, שבאמת הכניסה אותנו לסיפור אגדה. בהמשך פגשנו כמה סינים שמנקים את הדרך (שלא אמורים ללכת עליה, להזכירכם), והם הנידו ראש ב"ני האו", ככה שהבנו שאין מה להילחץ שאנחנו עושים משהו אסור. עלינו במשך שעה בתוך היער עד שהגענו לקרחת יער קטנה מאוד, ממנה השביל מתפצל - ישר ולמטה או למעלה וימינה. המשכנו ישר ולמטה (בניגוד להגיון), ואכן השביל לא אכזב, ואחרי כ20 דקות נפגשנו לראשונה עם החומה הסינית.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

החומה

עלינו על החומה ופנינו שמאלה, לכיוון Mutianyu. מכאן הדרך ממשיכה כשעתיים על החומה, שתחילתה מאוד לא מהודקת ובעלת שיפועים מוגזמים, ואזורים מסויימים מחליקים במיוחד. בעת ההליכה על החומה תתחילו להיות בטוחים שאתם במסלול הנכון, ועם כל צעד שתעשו תרגישו את המסע בזמן, כאשר החומה נבנית מרגע לרגע. לקראת הפגישה עם החלק המשוחזר כבר תיתקלו בתיירים נוספים שהגיעו ממנו והמשיכו לשוטט לכיוון היער.

מוטיאניו

בMutianyu תהנו מהחומה הסינית כמו בסרטים (ממליצים על מולאן וקראטה קיד החדש), ותתחילו את הירידה, שעוברת במספר מגדלי שמירה גדולים. בסיום אפשר לרדת מהחומה ברגל, ברכבל או במגלשות - אנחנו בחרנו כמובן באפשרות השלישית, עלה 50 יואן לאדם (כמו הרכבל).
מהתחנה למטה יוצאים שאטלים במחיר 10 יואן (אפשר לקנות כרטיסים בקבלה) לתחנת האוטובוס, ממנה יש כל כמה דקות אוטובוסים לתחנה המרכזית בHouirou. אנחנו לקחנו מונית במחיר מצחיק של 50 יואן לתחנה המרכזית, ומשם חזרנו בקו 916k האהוב והמוכר ישירות לDongzhimen.

תגובות


התגובה שלך

יש לך מה להוסיף? רוצה לשאול את הכותב/ת שאלה? פשוט לזרוק מילה טובה?

בקשה קטנה - אין לבקש ייעוץ באופן פרטי, נסו לשאול שאלות כאן וכך המידע יהיה זמין לכולם
אנונימי ( להתחברות )