4 ימים אל אגם crucible וחזרה בטרמפ במסוק

4 ימים לסיביריה האט עם טיול יום לאגם crucible וחזרה בטרמפ במסוק.

גם לניו זילנד חשוב לקחת מכשיר לוויני של RescueOne

  • לחצן מצוקה למוקד החירום RescueOne
  • איסוף חינם מסניפי "למטייל" בכל הארץ
  • הודעות ללא הגבלה
  • יכולות ניווט מתקדמות
הזמינו מכשיר לטיול
תאריך הטיולDecember 2018
משך הטיול4 ימים
עונה מומלצתנובמבר עד אפריל

רקע

כשביררנו על הטרק באיזור הזה הבנו שהאטרקציה הגדולה ביותר מבחינתינו היא אגם crucible. לאחר הבנת הפרטים הבנו שההליכה ממאקרורה ליאנג האט היא סבירה אך לא מעניינת במיוחד ולכן החלטנו לותר על החלק הזה של הטרק והרעיון היה להגיע לסיביריה האט ולעשות טיולי כוכב מהבקתה עם תיקים קטנים ולנסות לחזור בטיסה מזדמנת.
היום הראשון לקח לנו יותר זמן ממה שצפינו (ממאקרורה לסיביריה האט לוקח כ10 וחצי שעות ללא הפסקות) ולכן פיצלנו את העליה להאט ליומיים.
את הטיול יום לאגם עשינו כמתוכנן והוא בהחלט היה שווה את זה!
את הטיול לגאליספי פאס ביטלנו בגלל מזג אוויר גבולי ועננות והארכה ביום שהיתה אפשרית אך לא שווה את זה בסיטואציה של מזג האוויר.
לדעתנו זו הדרך הכי טובה לחוות את האיזור וזו הזדמנות מדהימה וזולה לחוות טיסה בניו זילנד.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

חצית הנהר ושינה בקרבת פיצול השבילים

יצאנו בשעה מאוחרת לאחר קניות התארגנות ונסיעה מוואנאקה למאקארורה.
ב13:00 עלינו על ג'ט בואט בעלות של 15 דולר לאדם רק לחציית הנהר. חשבנו שכך חוצים את הנהר ומשם פשוט הולכים עד פיצול השבילים לסיביריה האט, אך גילינו שעלינו לחצות עוד 3 פעמים את הנהר ושאין שביל מסומן כמעט עד אמצע הדרך לפיצול השבילים.
תחילה כ15 דקות מהירידה מהג'ט בואט חצינו נהר שמגיע ממש עד קו התחתונים כך שהתיקים עלינו והם כמה סנטימטרים מעל המים. (אנחנו חלצנו נעליים ומכנסיים וחצינו יחפים ובתחתונים על מנת לא ללכת רטובים את כל המסלול).
לאחר מכן יש עוד פעמיים חציה של עד גובה ברכיים בהם רק חלצנו נעליים וקיפלנו מכנסיים.
חשוב לחצות בחלק הכי רחב של הנהר - אמנם זה קריר ולא נעים אך זה בדרך כלל החלקים הכי רדודים של הנהר.
משם המשכנו ללכת לאורך הנהר עד שהגענו לשלט בו כתוב 6-8 שעות לסיביריה האט ששם בעצם מתחיל השביל המסומן.
חשוב במקטע הזה להצמד לנהר כיוון שאם תנסו להיצמד להר תכנסו לשטחים פרטיים מגודרים שלא ניתן לעבור בהם.
המשכנו ללכת עד כ4 ק"מ לפני הפיצול שם עצרנו בשעה 20:00 אחרי 6 וחצי שעות של הליכה והקמנו אוהל.
על הפיצול ישנה בקתה שניתן לישון בה אך צריך לחצות את הנהר. בגלל השעה המאוחרת לא רצינו להמשיך ללכת ועוד לחצות נהר ולכן בחרנו לפתוח אוהל. חשוב לציין שגם פה מדובר בחצייה עד גובה מותניים ולמי שלא מנוסה כדי להמנע מזה.
המקום היה מלא בסנדפלייס לכן פתחנו במהירות אוכל ולמזלנו לארוחת הערב ארזנו ארוחה מבושלת כך שלא היה צורך לבשל ויכולנו לאכול בתוך האוהל ולהמנע מעקיצות מיותרות.
לאחר מכן הלכנו לישון כשתכננו למחרת יום רגוע שיכלול עליה לבקתה בלבד.

עליה לסיביריה האט

קמנו ב8 בבוקר ולאחר התארגנות איטית ארוחת בוקר וקיפול הציוד יצאנו ב09:45 לכיוון הסיביריה האט.
לקח לנו כשעה להגיע לנקודת העליה לבקתה הממוקמת מול הקרין פורקס האט . חלפנו על פני נקודת ההורדה של הג'ט בואט למי שמשלם 115 דולר ומשם החלה עליה של כשעתיים ביער בתוך עמק עמוס מפלים. מזג האוויר היה מושלם ובמהלך השעתיים של העליה חלפו על פנינו מספר אנשים שהגיעו במסוק/מטוס ובדרכם למטה לג'ט בואט. (ביום הזה ראינו לפחות 2 מטוסים ו3 מסוקים שהגיעו לשים אנשים ליד הבקתה).
לאחר שעתיים המסלול הוא בירידה עד הבקתה אליה הגענו ב13:45 כשאנו חולפים על פני הריינג'רית שעסקה בתחזוק השביל.
הבקתה כלולה בפאס (backcountry hut pass) אך יש לה מערכת של הזמנה מראש. מכיוון שלא הצלחנו להזמין באתר ולהזין את הפאס אלא רק לשלם מראש החלטנו ללכת לשם ולקוות שיהיה מקום. להפתעתנו ב3 הימים העוקבים הבקתה היתה מפוצצת בתלמידים בטיול שנתי וכך גם המדשאה ליד התמלאה באוהלים. מסתבר שעל מנת לישון בבקתה ולא לשלם תשלום נוסף מעבר לכרטיס (הפאס) צריך לעשות הזמנה טלפונית או הזמנה דרך משרד של הdoc. או לחילופין לישון באוהל עם הפאס ללא הזמנה או תשלום נוסף שזה מה שאנחנו נאלצנו לעשות.
משם היום עבר רגוע עם הליכה של 3 דקות למפל הצמוד לבקתה שיחות חולין עם אנשים שפגשנו שם ארוחת ערב ולישון.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

טיול יום לcrucible lake

לאחר שהשארנו את הציוד באוהל אכלנו ארוחת בוקר ויצאנו עם תיקים קטנים לכיוון אגם crucible.
התחלנו את ההליכה ב8 בבוקר. לאחר כ35 דקות הגענו לפיצול שבילים - ימינה מוביל ליאנג האט ושמאלה לאגם. משם ממשיכים ללכת כשיש לחצות 2 נהרות המגיעים לגובה הברכיים. לאחר כשעה הגענו ליער בו מתחילה עליה בעמק לצד מפל גדול. העליה לקחה לנו כ50 דקות והיא תלולה מאוד אך מכיוון שהיא ביער כמעט ולא הרגשנו את הגשם הקל שירד.
לאחר 50 דקות ההליכה היא בשביל עם עליות וירידות קלות עד לחציה נוספת של הנהר שוב עד גובה הברכיים.
משם יש עליה מתונה לאגם שבמקטע האחרון היא מעט יותר תלולה וב11:15 הגענו לאגם.
האגם היה מדהים ביופיו כשהוא בתוך מעין מכתש ומלא בקרח סדוק. מאחורי האגם ישנם הרים גבוהים מלאי שלג שמידי פעם היתה מהן מפולת שלגים לתוך האגם שנראתה ממש כמו מפל של שלג. מחזה מדהים ביופיו.
לאחר הפסקה של שעה שבה צילמנו ואכלנו ארוחת צהריים שבישלנו מראש ירדנו חזרה באותו השביל שבו הגענו.
הירידה חזרה לקחה ממש מעט פחות מהעליה (כ3 שעות) מכיוון שהיה חלק מהגשמים והירידה תלולה,  לכן היה צריך ללכת יחסית לאט.
היום הזה היה חילוף של הריינג'רים (שומר הבקתה) ולכן לא כל כך ידענו האם למחרת יהיו טיסות ומה יהיה מזג האוויר ולכן היה צריך לחכות לבוקר.

חזרה למקארורה במסוק

קמנו בבוקר בשאיפה לתפוס טיסה חזרה למאקרורה - הדובדבן שבקצפת לטרק הזה.
הרבה אנשים מגיעים במסוק לבקתה ויוצאים ממנה לטיולי יום או סתם מגיעים במסוק ויורדים רגלית לנהר ומשם תופסים את הג'ט בואט חזרה למאקרורה.
הטיסה למעלה עולה כ475 דולר לאדם למסוק ובמחיר דומה (לא יודעים בדיוק כמה) עולה גם טיסה. המסוקים ומטוסים לרוב חוזרים למטה ריקים ולכן הם מסכימים לאסוף "טרמפיסטים" במחיר רצפה של 50 דולר לטיסה ו115 דולר למסוק.
טיסות לא תמיד מגיעות בגלל עננות נמוכה ומזג אוויר ולכן יש יותר סיכוי לתפוס מסוק (שעולה כמו ג'ט בואט). את המסוק תופסים ממשטח הממוקם כ5 דקות הליכה מהבקתה בעוד שאת המטוס צריך לתפוס מהצד השני של הנהר (משמע צריך לחצות את הנהר ולחכות בקצה המסלול).
אופציה נוספת לירידה היא בהליכה של כ2.5/3 שעות חזרה לנהר ומשם לקחת ג'ט בואט חזרה למאקרורה - קורה בכל מזג אוויר בעלות 115 דולר.
למי שלא רוצה לשלם כמובן שניתן לחזור גם באותה הדרך שבה אנחנו עלינו או להמשיך דרך הגאליספי פאס עד ליאנג האט (כ6-8 שעות) ומשם ביום נוסף מהיאנג האט עד למאקרורה.
ניתן לעשות טיול יום לפאס - אנחנו ויתרנו בגלל תנאי מזג אוויר לא טובים (בעיקר עננות נמוכה מה שאומר שלא נראה כלום מהפאס)
לכן פשוט חיכינו ב09:00 בבוקר ליד מנחת המסוקים בתקווה שיגיע מטוס או מסוק. הריינג'ר אמר שמתוכננת טיסה ל10 אך הם לא בטוח יצאו בגלל תנאי מזג האוויר.
לאחר שעה וחצי כשלא הגיע כלום חזרנו לבקתה לודא האם אין מסוק שאולי יגיע כי לא היה נראה שמזג האוויר יאפשר למטוס לנחות בעוד שמסוק יותר עמיד לתנאי מזג אוויר. הריינג'ר בדק ולמזלנו היה מסוק בדרך ובערך בשעה 11:00 הצלחנו לעלות על מסוק שהביא קבוצה גדולה של כ6 אנשים. הטיסה אכן עלתה לנו 115 דולר לאדם וארכה כ10 דקות מעל הנופים היפיפיים בהם הלכנו ביומיים הקודמים. חוויה מגניבה יפיפייה ושווה במחיר זול יחסית ודרך מצויינת לסיים טרק!

סיכום עלויות

לינה בסיביריה האט - 15 דולר לאדם ללילה או 5 דולר ללינה באוהל (שניהם כלולים בפאס למי שיש)
ג'ט בואט - 115 דולר לאדם הלוך או חזור ל/מ-הקרין פורקס האט (כ3 שעות הליכה מהסיביריה האט).
ג'ט בואט לחציית נחל אחד (מבין ה3) - 15 דולר לאדם.
מסוק לבקתה - 475 דולר לאדם.
טרמפ במסוק מהבקתה (כתלות בזמינות) - 115 דולר לאדם.
טרמפ במטוס מהבקתה (כתלות בזמינות) - 50 דולר לאדם.

טיפים

  • היום של חציית הנהרות הוא לא קל במיוחד ודרוש מעט ניסיון בטיולים וחציית נהרות כדי לעשות אותו. ניתן לדלג עליו אם לוקחים ג'ט בואט לנקודה בה ישנו בלילה הראשון ולחסוך יום אבל לשלם 115 דולר.
  • כדי לשאול את הריינג'ר בבקתה אילו טיסות צפויות יום לפני הטרמפ המתוכנן אך לקחת העירבון מוגבל ולחכות מ9 בבוקר ליד המנחת. ניתן גם לברר בסוכנות מראש האם יש הזמנה לטיסה ליום בו אתם מתכננים לחזור (לנו זה עבד מעולה)

תגובות


התגובה שלך

יש לך מה להוסיף? רוצה לשאול את הכותב/ת שאלה? פשוט לזרוק מילה טובה?

בקשה קטנה - אין לבקש ייעוץ באופן פרטי, נסו לשאול שאלות כאן וכך המידע יהיה זמין לכולם
אנונימי ( להתחברות )