(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

יטבתה זה לא רק שוקו

טיול יום מעגלי בנחל והר יטבתה

תאריך הטיולApril 2019
משך הטיוליום אחד
עונה מומלצתחורף

רקע ומידע כללי

הר יטבתה הוא חלק מהרי אילת והערבה, וצופה על הרי אדום, מפרץ אילת ודרום הערבה. הוא נמצא דרומית לקיבוץ יטבתה, כ-40 ק"מ צפונית לעיר אילת.
המסלול מעגלי, ומתחיל ומסתיים בחניון הלילה של מעלה שחרות. העלייה בנחל יטבתה לא קלה, ומצריכה מעט נסיון במעבר על בולדרים. שאר המסלול לא קשה, ברמה בינונית.
הגעה לחניון הלילה (נק' ההתחלה והסיום) -
נוסעים על כביש הערבה (מספר 90) אל קיבוץ יטבתה. בקיבוץ ישנו בית-ספר בשם "מעלה שחרות" בפינה הצפון-מערבית. אפשר לכתוב "ביה"ס מעלה שחרות" בוויז. כשמגיעים לביה"ס רואים שביל עפר רחב שמגיע מצפון לדרום. פונים צפונה (ימינה) לשביל העפר שמסומן בסימון אדום, ולאחר כ-ק"מ אחד מגיעים לפיצול שבילים אדום-ירוק. פונים מערבה (שמאלה) לשביל הירוק, ונוסעים כ-3 ק"מ עד לחניון הלילה מעלה שחרות. כאן משאירים את הרכב (אין כמעט צל).
ציוד -
לא צריכים ציוד מיוחד, אפשר להסתפק בציוד הרגיל לטיול יום. כדאי לקחת לפחות 4 ליטרים לאדם, בכל זאת מדובר בערבה ואין נקודות מילוי מים לאורך הדרך. כמובן שתמיד כדאי לקחת פנס למקרה של התברברות.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

המסלול

מחניון הלילה מתחילים ללכת לכיוון דרום על השביל השחור. לאחר פחות מק"מ אחד מגיעים לפיצול שבילים שחור-ירוק. כאן עולים על השביל הירוק לכיוון דרום, איתו הולכים עוד 2 ק"מ עד למפגש משולש: ירוק-שחור-כחול (ליד עץ שיטה עליו יש הרנוג השיטים). כאן פונים מערבה (ימינה) לשביל הכחול, שעולה בתוך נחל יטבתה. בערך ק"מ אחד אחרי שמתחילים ללכת בתוך הנחל, יש נקודה טובה להפסקת קפה ואיסוף כוחות לעלייה של הנחל. הולכים על השביל הכחול כ-5 ק"מ, כשרוב הדרך בנחל יטבתה היפהפה והמאתגר. כדאי להרים את הראש ולבחור את הדרך הכי טובה לעלות את הבולדרים, ותמיד לחפש את הסימון הכחול הבא. בשלב מסוים השביל פונה מזרחה (שמאלה) ויוצא מהערוץ של הנחל. קצת אחרי היציאה מהערוץ מגיעים לנקודת פיצול שבילים כחול-ירוק. פונים צפונה (שמאלה) לשביל הירוק, שמוביל אל פסגת הר יטבתה. מגיעים לפסגה אחרי 1.2 ק"מ, ומהפסגה (בגובה של 435 מ') רואים את הרי אדום, בקעת הערבה והר שחרות. ממשיכים לכיוון צפון על השביל הירוק, ויורדים את מעלה צאלה. בסוף הירידה מגיעים לפיצול ירוק-שחור-כחול, המוכר מהבוקר. סה"כ הולכים על השביל הירוק כ-4 ק"מ. בפיצול עולים על השביל הירוק המוכר מהבוקר, וחוזרים לחניון הלילה אחרי שעולים על השביל השחור. כל המסלול הינו באורך 15 ק"מ.

טיפים

  • מפת סימון שבילים מספר 20 מכסה את האזור

תגובות


התגובה שלך

יש לך מה להוסיף? רוצה לשאול את הכותב/ת שאלה? פשוט לזרוק מילה טובה?

בקשה קטנה - אין לבקש ייעוץ באופן פרטי, נסו לשאול שאלות כאן וכך המידע יהיה זמין לכולם
אנונימי ( להתחברות )