| תאריך הטיול | April 2025 |
|---|---|
| משך הטיול | שבוע |
| עונה מומלצת | אביב |
הכול התחיל מחיפוש פשוט: טיסה זולה וישירה לחופשת הפסח. בלי יותר מדי תכנונים, נחתנו על האי היווני קפלוניה – יעד שמעולם לא שמענו עליו קודם, אבל מהר מאוד התגלה כפנינה אמיתית.
השלב הבא היה לבדוק אם האי מתאים לטיול אופניים. צ'אט GPT חשב שכן, ויצר עבורנו מסלול קסום לצפון האי. בדקנו את המסלול עם חנות האופניים המקומית – הם אישרו שזה הגיוני, והמשכנו להזמין לינה בהתאם.
הרכיבה באי מתאימה גם מיומנים כי הדרכים ממש נוחות ויחסית ריקות אנחנו התקמנו את המסלול לרמת רכיבה של 40 קילומטר ליום. ניתן גם פחות.
קפלוניה התגלתה כאי מרהיב ביופיו, שקט ומיוחד. תוך כדי טיול גילינו שהוא גם כיכב בספר (ובסרט) "המנדולינה של קפטן קורלי", שמתאר את אחת ההוצאות להורג הגדולות ביותר של שבויי מלחמה איטלקיים בידי הגרמנים – סיפור מטלטל שמוסיף עומק למקום.
* השכרת אופניים בקפלוניה
Ainos Bikes
דוא"ל: ainosbikes@gmail.com
טלפון: +30-698-712-3994
עלות: 240 יורו לזוגות אופניים איכותיים, כולל תיקים ופנסים
שירות אדיב, ציוד במצב טוב
הגענו לפני פתיחת העונה – הכבישים היו ריקים, מזג האוויר היה מושלם לרכיבה (אם כי לא מספיק חם לים), ורוב המקומות היו עדיין סגורים, מה שיצר אווירה מעט "אי רפאים" – אבל בלי עומס תיירים, וזה בול מה שאנחנו אוהבים.
~~~~~
תובנות ותכנון אידיאלי
אנחנו עשינו את המסלול הלוך וחזור – וזה התברר כהחלטה מוצלחת מכמה סיבות:
היתרון הבולט הוא השארת ציוד במקום אחד, בלי הצורך להסתבך עם לוגיסטיקה מסובכת.
בנוסף, החוויה משתנה בין הכיוונים:
בדרך ההלוך, שמים לב לפרטים הקטנים – פרחים בצדי הדרך, עליות ירוקות ונוף משתנה.
בחזור, כשמדוושים בירידה, מתגלה הנוף המרהיב שפספסנו בהתחלה – זו חוויה אחרת לגמרי.
אבל אם אתם שוקלים לעשות מסלול מעגלי, יש לי המלצה חמה:
כדאי לעבור דרך דרום האי – אזור שכנראה מאוד יפה (ולנו לא יצא להגיע אליו). בכלל כדאי לקרוא ולתכנן את הטיול לפי הבלוג של קפלוניה המופיע בקישורית בסוף.
כדי למקסם את ההנאה מהנוף, עדיף לרכב נגד כיוון השעון – כך תמצאו את עצמכם בצד הימני של הדרך, קרוב לים, מה שמקנה תחושת חופש ויופי לאורך כל הרכיבה.
רעיון נוסף ששקלנו – ואולי ננסה בטיול הבא – הוא:
לאסוף את האופניים ישירות משדה התעופה, לצאת לדרך דרומה לאורך החופים (כנראה מסלול יפה במיוחד), ולסיים בארגסלטי.
אם הייתי מתכננת את זה שוב – זה כנראה היה המסלול שלי.
~~~~~
מה ארזנו ומה למדנו?
הבאנו איתנו אביזרי אופניים קטנים מהבית ריפוד למושב, פנסים איכותיים משלנו, תיקי אופניים לפלאפון וחולצות זוהרות.
תיק עלייה למטוס של 8 קילו הספיק לנו כשארזנו בחוכמה.
כמעט בכל דירה שהזמנו הייתה מכונת כביסה – אז בגדים במינימום, כולל כביסה במהלך הטיול.
בגלל פסח, הבאנו גם כלי בישול ואוכל מהבית – זה הוסיף משקל. מי שמעדיף לאכול מקומי, יכול להסתפק בפחות.
זכרו: ככל שהתיק קל יותר – כך העליות נעשות פחות מאתגרות...
נחתנו בשדה התעופה בשעות אחר הצהריים, ומשם לקחנו מונית ישירות למלון. לאחר שהתארגנו מעט, יצאנו לטיול רגלי דרומה לאורך הטיילת היפה, שהובילה אותנו עד לשמורת הטבע שבלגונה. בערב, צפינו כמובן בסרט המנדולינה של קפטן קורלי – שמוסיף רובד מרגש לחוויה המקומית.
תכננו לחצות את האי דרך הכביש הראשי שמחבר בין ארגוסטולי לסמי, אבל ג'ורג', בעל חנות האופניים, הזהיר אותנו שהמסלול הזה קשה במיוחד – עם עליות תלולות ומעט מאוד צל. הוא המליץ לבחור בעיקוף הצפוני, שעובר לאורך החוף ומציע נופים מרהיבים.
בדיעבד, זו גם הייתה הדרך שבה הזמנו את הלינות מראש וגם הדרך שדרכה חזרנו – כך שייתכן והיה נכון לתכנן אחרת: לעשות את הסיבוב מדרום דווקא. המסלול הדרומי ארוך יותר – כ-100 ק"מ – וקשה להספיק אותו ביום אחד, לכן אולי היה עדיף לפרוס אותו לשני ימים: לילה אחד בדרום האי, ואז לילה שני בסמי (במקום שני לילות רצופים בסמי).
למרות שלא הספקנו להגיע לחופים הדרומיים – ששמענו עליהם דברים טובים – הדרך הצפונית הייתה יפהפייה, מלאה בתצפיות ונופים ירוקים. המסלול היה מעט מאתגר, אבל התחלנו לרכוב בסביבות 10:00 בבוקר וסיימנו לקראת 15:00, כולל עצירות בדרך.
הגענו לאי בתקופת חג הפסחא, וגילינו שכל המערות היפות פתוחות רק בין 10:00 ל-12:00 – כך שכדאי מאוד לבדוק מראש את שעות הפתיחה, כי המידע באינטרנט לא תמיד מדויק. לדוגמה, היה כתוב שרק ביום חמישי האתר פתוח, אך בפועל הוא היה פתוח גם ביום שישי.
בכל מקרה, ניצלנו את הבוקר לרכיבה מעולה אל מערת הנטיפים דרוגרתי (Drogarti Cave). המערה עצמה חביבה, אך לא חובה – כרטיס כניסה עולה שישה יורו לאדם.
משם המשכנו ברכיבה אל חוף Antisamos – חוף מקסים ויפהפה ששווה עצירה.
לאחר מכן חזרנו לדירה לארוחת צהריים קלה, ובשעות אחר הצהריים יצאנו לסיבוב כפרי – רכיבה הלוך וחזור לכיוון Grizata, בכבישים שקטים בין נוף ירוק.
את הלילה השני בילינו שוב בסאמי. זה היה ממש נעים לשהות שם שני לילות רצופים – זה אפשר לנו ביום השני לרכב עם ציוד קל וליהנות מהיום ללא משקל על האופניים.
אצלנו זה היה יום שישי, אז יצאנו לרכיבה צפונה לכיוון מיטרוס, שם בחרנו בדירה מפנקת במיוחד לשבת – בהמלצה של הבלוגרית "קפלוניה סיפור אהבה". ואכן, ההמלצה התגלתה כמדויקת: הדירה הייתה יוצאת דופן בעיצובה, נעימה מאוד לשהייה, וממוקמת כך שיכולנו לרדת ברגל אל החוף בשבת ולחזור בקלות. הנוף – פשוט מטמטם.
ירדנו פעמיים לחוף מיטרוס המקסים – ביום שישי הגענו אליו באופניים, ובשבת ירדנו ברגל.
בהחלט, הנה ניסוח רכבנו צפונה בדרכים מהממות עד שהגענו לעיירה הציורית פיסקרדו. כדי לא לחזור על עצמנו, חזרנו דרך הצד המערבי של האי – דרך עיירות ציוריות. למרות חג הפסחא, הצלחנו למצוא מסעדה פתוחה, ובמזל גדול גם סופרמרקט שהיה פתוח בדיוק כשצריך.
את היום סיימנו באסוס הקסומה, בדירה חמודה במיוחד בשם "קלנדרה". אחרי שפרקנו את האופניים, עלינו בתיקים ריקים אל המבצר, כדי להספיק לתפוס את השקיעה – וכמובן, לא ויתרנו גם על טבילה במפרץ הצלול.
גם פיסקרדו וגם אסוס הן פנינים אמיתיות – פשוט לא לוותר עליהן.
העלייה לאסוס הייתה מעט מאתגרת, אבל ללא ספק שווה את המאמץ. כשעברנו דרך מיטרוס, עצרנו לנשום רגע ב myrtillo בית קפה מקסים עם גינה ירוקה ונעימה – גם הוא בהמלצת הבלוגרית, וכמובן שלא ויתרנו על הקפה הקר.
בחרנו דירה מפנקת במיוחד ללילה, אבל לצערנו התגלתה תקלה בהזמנה, מה שהוביל אותנו לאלטרנטיבה בליקסורי – עיקוף שהאריך לנו את הדרך באותו יום. לצערנו, לא הצלחנו לעצור בחוף המומלץ בצד המזרחי של האי – החמצה קטנה, אבל כזו שמשאירה משהו לפעם הבאה.
כן רכבנו אחר הצהריים לחוף הדרומי xi שהוא חוף חולי רדוד פחות חם עם אצות חומות.
בערב אפשר לצאת למסעדה בכיכר...
פתחנו את הבוקר בנסיעה הלוך ושוב פעמיים במעבורת כי פיספסנו את הירידה מסתבר שצריך להתכונן לפני שמעבורת עוצרת...
רכבנו לקצה האי מגדלור ומשם לשדה התעופה שיפיפה עם עצרה בחוף Costa costa וגם הספקנו לארוחה במסעדה ליד שדה התעופה שהיחץה במקרה פתוחה.
תגובות
התגובה שלך
יש לך מה להוסיף? רוצה לשאול את הכותב/ת שאלה? פשוט לזרוק מילה טובה?
בקשה קטנה - אין לבקש ייעוץ באופן פרטי, נסו לשאול שאלות כאן וכך המידע יהיה זמין לכולם