(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

שבועיים קסומים בדרום ויאטנם

דרום ויאטנם הוא החלק שבאופן יחסי פחות מתויר במדינה הארוכה והגדולה הזו, אך יש שם בהחלט המון דברים לראות ולגלות. טבע מיוחד, אטרקציות מהשורה הראשונה ומקומות שלא תראו עוד על המפה.

תאריך הטיולJune 2018
משך הטיולשבועיים
עונה מומלצתהעונה המומלצת יותר לביקור בדרום ויאטנם היא בין דצמבר לפברואר, אז מזג האוויר יותר נוח ויש פחות גשמי מונסון. אם זאת, אנחנו טיילנו לא בעונה המומלצת ומזג האוויר לא היווה פקטור משמעותי מדי בטיול.

הו צ'י מין (סייגון)- בירת הדרום

עיר הבירה של דרום ויאטנם. עיר המונית ומערבית לכל דבר. בעיר ישנם 8 מליון אנשים (כמו ישראל כולה), ואחת החוויות היותר מאתגרות שיש בה היא לנסות לחצות כביש עקב התנועה הסואנת והרבה שפוקדת אותה. אני באופן אישי פחות מתחבר לערים גדולות, אך אנשים שמתחברים לחיי העיר עשויים להתחבר יותר למקום. השם סייגון הוא שמה המקורי של העיר, ולאחר כיבושה של דרום ויאטנם על ידי צפון ויאטנם שונה שמה להו צ'י מין סיטי- על שמו של מנהיג הצפון. כיום נהוג להשתמש יותר בשם הו צ'י מין, מכיוון שהוא נתפס כשם יותר מודרני.

הגעה- אנחנו הגענו בטיסה מתאילנד לשדה התעופה הבינלאומי בעיר. ניתן להגיע גם מהצפון באוטובוס או בטיסה.

לינה- הרובע התיירותי בעיר הוא רובע 1 (district 1). אנחנו ישנו שם במקום שנקרא
mimi backpackers hostel, חדר פרטי עם שירותים ומקלחת פרטיים וחמים, מיזוג אוויר ואפילו מיני בר וטלוויזיה ב300000 דונג ללילה. קצת יקר בשאר לשאר ההוסטלים שנישן בהם בהמשך, אך העיר הזו באמת קצת יקרה גם ביחס לשאר ויאטנם.

מה לעשות?
למען האמת, אנחנו לא עשינו יותר מדי דברים בעיר, ובעיקר השתמשנו בה כנקודת מעבר. עם זאת יש לא מעט דברים נחמדים:
1. שוק ben thanh- במרחק של 500 מטרים מרובע 1 יש שוק מוצרים (לא אוכל) שפתוח בעיקר לתיירים- יש שם מגוון נחמד אך המחירים קצת יותר יקרים והמבחר קצת יותר דל ביחס לצפון המדינה.
2. מוזיאון מלחמה- מוזיאון שנמצא בעיר, המספר את סיפורה של מלחמת ויאטנם הקשה. לא יצא לנו להיות ואני מצטער על כך, אמור להיות מאוד מעניין ומחבר להיסטוריה של המקום וגם להווה שלו.
3. סיור בדלתת המקונג- ניתן לצאת לסיורים מאורגנים בדלתת המקונג, שהיא שפך של נהר המקונג העצום מדרום לסייגון. אנחנו עשינו זאת באופן עצמאי, וארחיב על כך בפרק הבא :)
4. חיי לילה- כיאה לעיר מערבית ישנם לא מעט ברים ומועדוני לילה בעיר. אנחנו היינו קצת עייפים ולא ממש בראש אבל אם אתם בעניין שווה לנסות :)

למען האמת, לא יצא לנו לחוות יותר מדי מסייגון עצמה, אך עם זאת שווה להקדיש לה יום-יומיים למוזיאונים ולספיגת האווירה האורבנית.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

דלתת המקונג- יומיים על שפך נהר המקונג העצום

דלתת המקונג הוא אזור שנמצא בדרום ויאטנם בשפך של נהר המקונג העצום לים. במקום ישנם שלל עיירות על שפת הנהר, שבאזור ישנם סיורים שיוצאים בתוך הנהר, שייט קצר ביין איים קטנים שנוצרו בנהר ושווקים צפים, תלוי במקום. ניתן להגיע למקום בטיול מאורגן דרך סוכנויות הטיולים בעיר הו צ'י מין, או לחילופין להגיע באופן עצמאי למקום (יותר זול, קצת יותר מסובך). אנחנו החלטנו לצאת באופן עצמאי. היום הראשון:
הגענו לתחנת האוטובוס mien tay שבסייגון בעזרת מונית בעלות של 40,000 דונג, ולאחריה לקחנו סליפר (אוטובוס שכיבה) לעיירה my tho שנמצאת על שפך נהר המקונג בעלות של 80,000 דונג לכרטיס. בדיעבד מאוד מיותר בשביל נסיעה של שעתיים, יש גם אוטובוס מקומי שעולה כ30,000 לאותו מקום בדיוק. כמובן שתגיעו למקום יציעו לכם את הסליפר, תחפשו את האוטובוס המקומי. הגענו לmy tho והבנו שיש בעיירה שכנה שנקראת cai be שוק צף ושהכי משתלם לקחת לשם אוטובוס מקומי ולצאת לסיור מהמזח שם. אוטובוס כזה אמור לעלות מקסימום 20 אלף דונג לאחד, היזהרו מרמאויות. בערב טיילנו קצת בmy tho הפסטורלית והלכנו לישון במלון שמצאנו בעלות של 350,000 לארבעה אנשים (טיילנו עם עוד זוג חברים).
היום השני:
לקחנו מונית לתחנה המרכזית במי טו בעלות של 20,000 דונג, ולאחר מכן אוטובוס ב50,000 (שאמור לעלות הרבה פחות כמובן) לקאי בה. כשהגענו לקאי בה מצאנו בחור שיעשה לנו סיור של שעתיים (אגב שעה מספיקה לגמרי לדעתי) בשוק הצף שם בעלות של 400 אלף דונג. השוק נחמד מאוד אך אין יותר מדי מה לראות בו. שמענו על טיולי אופניים באזור אך לא מצאנו שום דבר. לאחר שמיצינו לקחנו אוטובוס קצר לכביש הראשי ומשם אוטובוס חזרה לסייגון ב30 אלף דונג, לאחר שהם ניסו למכור לנו ב60 אלף וראינו שהמקומי לפנינו שילם 30.

לסיכום, אנחנו באנו לא מאורגנים ומוכנים לסיור עצמאי, אז קצת התברברנו בדרכי ההגעה ובמקומות ששוה לראות בדלתת המקונג. בדיעבד הבנו שהשוק הצף הגדול נמצא בעיירה שנקרת cat be, והיא במרחק של משהו כמו שעתיים ממי טו. במידה ותצאו לטיול עצמאי, תתכונו טוב על לאן להגיע, מה המחירים ואיך עוברים ממקום למקום. בהצלחה!

מוי נה והדיונות המרהיבות

מוי נה היא עיירת חוף הנמצאת במרחק של 6 שעות נסיעה צפון מזרחית לסייגון. העיירה היא עיירת נופש לכל דבר, ומתברכת ברצועת חוף רחבה מאוד. האטרקציה העיקרית במקום היא דיונות החול שעליהם ארחיב בהמשך.

הגעה: אנחנו הגענו בסליפר שיצא בשעה 8 מהו צ'י מין ועלה כ110 אלף דונג. ניתן למצוא בכל סוכנות טיולים ברובע 1 שבסייגון.

לינה- מוי נה מתאפיינת ברחוב אחד ארוך שלאורכו פזורים המסעדות והמלונות. אנחנו ישנו בהוסטל לא מוכר שנמצא ליד הcocosand hotel בעלות של 230 אלף דונג ללילה, חדר זוגי עם מזגן מקלחת חמה ופרטית וואיפי. לחובבי הדורומוס מומלץ לישון בהוסטל mui ne backpackers village הממוקם בהמשך הרחוב. הוסטל מסודר עם בריכה סנוקר ובר בעלות של 100000 למיטה בדורומוס. הגענו לשם בערב והייתה אחלה אווירה.

מה לעשות?
1. קייט סרף- במוי נה ניתן לגלוש גלישת קייט סרף וגם להשכיר גלשנים. רצינו לגלוש אבל בזמן שהיינו לא הייתה רוח מתאימה לעניין
2. סיור בדינות- הסיבה העיקרית שלשמה הגענו למוי נה. ניתן לצאת לסיור שקיעה או לסיור זריחה. מטעמי עצלנות לגיטימים בחרנו את סיור השקיעה. יש 4 נקודות עצירה בטיול:
א.הסיור התחיל במקום שבו זורם נחל קטן בתוך דיונות חול ויוצר מחזה מדהים ביופיו של חול בצבעים שונים.
ב. כפר הדייגים של מוי נה, מזוהם מאוד אך מעניין לראות את דרך החיים שלהם וסירות השייט הקטנות שבאמצועתן הם שטים בקרבת החוף (אצרף תמונה)
ג. הדיונות הלבנות- כאשר מגיעים לדיונות הלבנות ניתן לשכור באגים קטנים בכדי לטפס לפסגה (עם נהג או בלי נהג). מהדינות נשקפת תצפית של אגם רחוק והנוף מאוד פסטורלי בעיני.
ד. הדיונות האדומות- דיונות חול יפות מאוד ונקודת שקיעה מושלמת (בתנאי שהעננים לא מפריעים). לשתי סוגי הדיונות יהיו ילדים שיציאו לכם להשכיר פלסטיקים קטנים לגלישה על הדיונות.
עלות הסיור דרך חברת LT שנמצאת על הרחוב הראשי עלתה 500000 לג'יפ ל4 אנשים (היינו 4 ולכן העלות הייתה 125 אלף דונג לאחד).
הסיור בדיונות היה שווה את ההגעה למקום לטעמי, מה גם שזה תחנת עצירה טובה לפני הנסיעה לדאלאת.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

דאלאת- שאירופה מגיעה למזרח...

דאלאת היא עיירה יחסית גדולה הנמצאת במרחק של כ3 שעות נסיעה צפונית למוי נה ובניגוד אליה, ממוקמת באזור ההררי של ויאטנם ולא על קו החוף. העיירה ירוקה ומרשימה, אגם גדול במרכזה ולכל אורכה צמחייה גזומה ומסודרת, ממש כמו עיירה אירופאית קטנה. העיירה באמת יפה ואפשר למצוא זמן לנוח ולהירגע בה, אך עם זאת עיקר האטרקציות זה מסביב לדאלאת עצמה.

איך להגיע: הגענו במיני ואן ממוי נה ב100,000 דונג שנמשך 3 שעות על כבישים די ריקים. ניתן להגיע גם מכל מקום מרכזי לתיירים בסליפרים או באוטובוסים השונים.

לינה: מקום הלינה המומלץ לתיירים הוא בקרבת האגם ושוק הלילה. בקרב הרבה מהישראלים נהוג לישון בהוסטל של חואן, אנחנו העדפנו להימנע ופשוט הגענו למקום וחיפשנו הוסטל. לבסוף מצאנו את ההוסטל dalat backpackers homestay בעלות של 270,000 לחדר זוגי עם מקלחת חמה שירותים פרטיים וואי פאי. מקום ממש אחלה ואפילו עם מעלית :)

מה לעשות?
1. קניון- יש בדאלאת קניון ממש נחמד ליד האגם, שכולל אולם קולנוע (עם סרטים באנגלית), באולינג ושלל חנויות, אחלה מקום להעביר זמן ביום גשום (כמו שהיה לנו). תתכוננון מראש- הם לא מאמינים בפופקורן מלוח ומגישים רק פופקורן מתוק בבית הקולנוע. בהצלחה עם זה :)
2. סנפלינג מפלים- יש שתי חברות עיקריות שמוציאות סנפלינג מפלים באזור דאלאת. האחת היא grovy gecko שמציעה סנפלינג במפל של 65 מטר, אך החברה הייתה סגורה בשבוע שהיינו בדאלאת. החברה השנייה שדרכה יצאנו לסנפלינג מפלים היא highland sport travel. סגרנו דרכם את המסלול הארוך (יש להם אחד ארוך ואחד קצר) ב72 דולר לאדם. הייתה חוויה מדהימה ואקסטרימית למדי, ואם זאת בטיחותיות מאוד. הצוות היה מקצועי ביותר. עברנו ב5 מפלים, 3 קפיצות צוקים (שהגבוהה מבינים ב15 מטר) ושני גלישות על סלעים לתוך בריכה טבעית שבמקום. הייתה באמת חוויה מצוינת וכיפית.
3. איזי ריידר- סיור מסביב לדאלאת בכל מיני נקודות עניין מעניינות. ניתן לעשות את הסיבוב עם איזי ריידר (אופנוען מקצועי שמרכיב אותך), לרכב באופן עצמאי על אופנוע בהובלה של מדריך או ברכב. אנחנו היינו 4 ברכב אחד, והיה סיור מעניין מאוד. בדרך עברנו במפלים מרשימים ועצומים, במפעל משי ואפילו זכינו לאכול מקק ולשתות קפה שעשוי מקקי של סמורים. נשמע לא מדהים אבל באמת אחלה של קפה! רוב החברות מציעות סיור מאוד דומה אז זה לא מאוד רלוונטי עם מי תעשו, מומלץ להשוות מחירים לפני הסגירה.
4. the maze bar- בר שהוא בעצם מבוך. האלכוהול מאוד יקר שם אז מומלץ לשתות מראש אבל המקום עצמו ממש נחמד.

מעבר לכך דאלאת והאזור באמת שופעים בחן ומאוד מומלצים לכמה ימים לטעמי.

נה טרנאנג ופארק vinpearl

נה טראנג היא עיירות חוף המזכירה במקצת את מוי נה, וכמוה- מלאה ברוסים גם כן. רצועת החוף שלה יותר נגישה ונעימה לרחצה, והאטרקציה העיקרית בה היא הלונה פארק רחב המימדים של vinpearl.

איך להגיע?
אנחנו הגענו באוטובוס מדאלאת בעלות של כ100 אלף דונג שארך כ5 שעות. במקום גם שדה תעופה.

לינה:
נה טרנג בנוי גם היא מרחוב מרכזי בקרבת החוף רחצה וזהו המקום שעדיף ללינה. אנחנו ישנו בשני מקומות:
1. souvnier hotel- חדר זוגי ממוזג עם וואיפאי מקלחת חמה ופרטית ומעלית במלון ב260 אלף דונג ללילה. אחלה של מקום!
2. white lion hotel- חדר זוגי וממוזג בקושי עם מקלחת חמה ופרטית גם ב260 אלף דונג. פחות מומלץ מהמלון הקודם פשוט נאלצנו לעבור בגלל שנגמר שם המקום.

מה לעשות?
1. לונה פארק vinpearl- החוויה של נה טראנג! ניתן להגיע באוטובוס מקומי בעלות של 8000 דונג לכרטיס. הכניסה אמנם יקרה ביחס לאטרקציות במזרח (880 אלף דונג כולל ארוחת צהריים) אבל שווה כל פרוטה. במקום ישנה משחקיית וידאיו ענקית ובחינם, פארק מים עם מגלשות בשלל רמות אקסטרים, פארק wipeout מצוין וכמובן מתקני לונה פארק קלאסיים. בנוסף, ישנו גן חיות לחיות היום ולחיות היבשה, ובכל ערב בשעה 7 יש מופע מזרקות מרהיב ביופיו. נהנתי מכל רגע. מומלץ להגיע מוקדם בכדי באמת להספיק הכל. מומלץ ביותר!
2. סגרנו את סיור 4 האיים דרך המלון sovnier hotel שמוציא את הסיור דרך חברת an nam. הסיור היה מאוד המוני, צפוף ולא מוצלח, כאשר האיים שהגענו אליהם היו מפוצצים באנשים ולא היה מקום להנות מהיופי של המקום. הארגון של חברת an nam היה מזעזע והם פשוט דחסו אנשים ככל שיכלו. פחות ממליץ על הסיור הזה באופן כללי, ובמיוחד לא על החברה שיצאנו איתה.
3. חוף הים של נה טרנאג- רצועת חוף רחבה מאוד לרחצה, מושלם למי שרוצה יום מנוחה מהמרוץ של ויאטנם.
4. מפלי ba ho- שמורת טבע יפה מאוד, עם מפלים צוננים. הדרך למפל עצמו קצת חלקלקה אז יש לטייל בזהירות. ניתן להגיע במונית או באופנוע לחניון ההתחלה.
5. ספא בוץ ובריכות חמות- באזור נה טראנג ישנם מספר מקומות שמציעים טיפולי ספא למיניהם. אנחנו הלכנו לi resort לבריכות החמות. היינו קצת בלחץ של זמן אז לא עשינו מעבר לזה, אבל אם יש לכם זמן יש שם שלל אטרקציות של ספא ודברים שבסגנון כמו אמבט בוץ ועוד...
6. אוכל- מסעדה שנמצאת גם בהוי אן (שארחיב עליה בסיפור דרך על מרכז ויאטנם) וגם בנה טראנג- mix היוונית! מוסקה מושלמת!

נה טראנג היא בהחלט עיירת נופש נחמדה ויפה, שהפארק שנמצא בה הופך אותה לאטרקטיבית במיוחד.

מילות סיכום

דרום ויאטנם הוא האזור הפחות מתוייר, אך אם זאת מלא בקסם משלו ובאטרקציות מגוונות וטובות. אם יש לכם את הזמן הדרוש אז אני ממליץ מאוד לא לוותר על האזור!

תגובות


התגובה שלך

יש לך מה להוסיף? רוצה לשאול את הכותב/ת שאלה? פשוט לזרוק מילה טובה?

בקשה קטנה - אין לבקש ייעוץ באופן פרטי, נסו לשאול שאלות כאן וכך המידע יהיה זמין לכולם
אנונימי ( להתחברות )