טיול אופניים לאגמי צוקאר וצומורירי בצפון הודו

3 ימים בשילוב אופניים וג'יפ מלה לאגמי צומורירי וצוקאר עם גייזרים ומעיינות חמים בדרך

גם להודו חשוב לקחת מכשיר לוויני של RescueOne

  • לחצן מצוקה למוקד החירום RescueOne
  • איסוף חינם מסניפי "למטייל" בכל הארץ
  • הודעות ללא הגבלה
  • יכולות ניווט מתקדמות
הזמינו מכשיר לטיול
תאריך הטיולAugust 2018
משך הטיול3 ימים
עונה מומלצתיולי עד אוקטובר

רקע

לאחר טרקים מרובים באיזור לה החלטנו לסיים במשהו קצת אחר- אופניים. על האגמים צו מורירי ופנגונג ויתרנו מראש בהבנה שטרק אליהם יהיה לא מספיק שווה את הקושי ונסיעה לבדה היא ארוכה וקצת סתמית. הפשרה הייתה שלושה ימים לצו קאר וצו מורירי כשבדרך נשלב קצת רכיבת אופניים. אנחנו חובבנים לחלוטין באופניים ולכן בניית המסלול הייתה כזו שניהיה על האופניים בירידות ובמישורים בעיקר ואת השאר נעשה בג'יפ. השימוש באופניים היה נחמד מאוד ושינה קצת את האווירה של הנסיעה מסתם מעבר מנהלתי ממקום למקום לנסיעה עם נוף והזדמנות לחוות קצת נסיעת שטח וכביש באופניים.
איזור צוקאר מלא בחיות רבות וציפורים והאגם עצמו אינו קלאסי ונמצא בקרקע בוצית מאוד.
איזור צו מורירי מרהיב ביופיו וכולל אגם כחול יפה על רקע הרים אדומים כתומים.
ישנם אנשים מקצועיים באופניים שעושים את המסלול ללא ליווי ג'יפ או לפחות ללא הקפצות ב7-9 ימים כולל רכיבת העליות לפאסים. כששוכרים ג'יפ מלווה תחכלו להיות גמישים ולבחור את כמות הזמן שתרכבו על אופניים החל מבכלל לא ועד עצמאי לחלוטין.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

יום 1 - נסיעה לאגם צוקאר

לאחר ארוחת בוקר והעמסת הציוד על הג'יפ יצאנו לכיוון אגם צוקאר ב07:30 בבוקר מהסוכנות של סונאם (himalayan bikers).
נסענו בג'יפ עד נקודת תחילת הרכיבה שנמצאת לאחר הכפר רומטצה בפאס שנקרא טאגלאנגלה בשעה 10:30.
הירידה מהפאס היתה קרה עם הרבה רוח אבל יחסית מהר יורדים לעמק המדהים ביופיו, בו ראינו גם חמורי בר רבים. בשעה 12:50 הגענו לכפר הקרוב לאגם צוקאר ולאחר שמצאנו גסטהאוס סביר, אכלנו את ארוחת הצהריים הארוזה שהבאנו.
בשעה 14:00 החלטנו לצאת לכיוון האגם ברכיבת אופניים ללא ליווי הג'יפ כיוון שנאמר לנו שהמרחק הוא חצי קילומטר. לאחר זמן קצר הבנו שמדובר בנסיעה ארוכה יותר משנאמר לנו. הנסיעה מתחילה על הכביש הראשי ומשם לאחר כ5 ק"מ ישנה פניה ימינה לשביל כורכר המגיע לאגם. לאחר מנוחה ארוכה ותמונות באגם חזרנו לכפר באיזור 16:00 (לא בדקנו כמה זמן לקח לנו, אך מדובר באיזור ה6-7 ק"מ מהכפר עד האגם - כיוון אחד).
לאחר שחזרנו ביקשנו מבעל הגסטהאוס להתקלח - קיבלנו כל אחד דלי קטן של מים חמים שהספיק בקושי. לאחר מכן בשעה 19:30 אכלנו ארוחת ערב שכללה אורז, דאל ומיקס ירקות ומשם הלכנו לישון.

יום 2 - נסיעה לאגם צומורירי

קמנו בבוקר לארוחת בוקר בשעה 07:30 שכללה תה וbread omlet.
לאחר ששילמנו 2000 רופי על הלילה והארוחות המשכנו בג'יפ לכיוון האגם צומורירי. הנסיעה מעט קופצנית וברובה על דרך כורכר. בערך בשעה 10:30 הנהג עצר לנו ליד מדשאה גדולה באמצע העמק והצביעה רחוק על גייזר שיוצא מהאדמה. לאחר הליכה של כרבע שעה בסנדלים כשאנו מרטיבים את הרגליים בקרקע החצי ביצתית הגענו לגייזר שהיה יפה וקטן. המים היו חמים מידי מכדי לגעת ובהמשך הם הופכים לזרזיף קטן שלא ניתן להתרחץ בו, אלא רק להביט.
לאחר עצירה נוספת לתה בדרך חלפנו על פני אגם קטן טורקיז ויפיפה בשם kyagar tso ומשם הגענו לאגם צומורירי ב12:30.
התמקמנו במלון נחמד עם אוכל טוב בשם lake view resort שעלה 2500 רופי לזוג כולל ארוחות. (ניתן לשלם מעט יותר על חדר עם נוף לאגם - אך כשאנחנו הגענו המלון היה מלא ונשאר חדר בודד ללא נוף).
כשהלכנו לאכול צהריים במסעדה מקומית פגשנו 2 תיירים צרפתיים ולאחר שיחה קצרה הבנו שהם מחפשים דרך להגיע ללה והזמנו אותם ועוד 2 מחבריהם להצטרף אלינו לג'יפ ביום המחרת.
משם התקלחנו ונחנו מעט ולקראת השקיעה עלינו עם הג'יפ לגבעה קטנה בהמשך הכביש שמתצפתת על הכפר ועל האגם היפיפה.
אחרי השקיעה המדהימה פנינו למלון לארוחת הערב שהיתה מערבית (פסטה, תפוחי אדמה מוקרמים וכו') וטעימה מאוד.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

יום 3 - חזרה ללה

לאחר ארוחת הבוקר במלון יצאנו ב08:30 לאסוף את רביעיית הצרפתים ומשם לצאת לדרך ללה.
היום התחיל בדרך ממנה הגענו ביום הקודם. לאחר מעבר האגם הקטן הגענו לפאס שם הורדנו את האופניים מהג'יפ והתחלנו לרכב. הרכיבה נמשכה כשעה וחצי בדרך שהיא חצי כביש וחצי כורכר עד שהגענו לגשר עם צ'ק פויינט (בדיקת הפרמיטים) שם עצרנו וחזרנו לנסיעה בג'יפ. עצרנו עוד פעמיים בדרך - לארוחת צהריים ופעם נוספת כדי לשתות תה. עצירת ארוחת הצהריים היתה בצ'ומאטאנג - כפר קטן שלידו מעיינות חמים - לא משהו גדול ששווה להתרחץ בו אבל אפשר.
ב17:00 הגענו חזרה לסוכנות בלה.
נפרדנו מנהג המונית שלנו - סטאנזין שהיה מדהים! נחמד, אדיב (דובר אנגלית) וסבלני והיינו מרוצים ממנו מאוד והמשכנו לגסטהאוס.

טיפים

  • תביאו כפפות, חמצוואר וסופטשל לירידה מהפאס ובכלל לנסיעה באוויר קר. הידיים שלנו קפאו בירידה באופניים מהפאס.
  • תדרשו ערכת חלקים חלופיים שיהיו בג'יפ שמלווה אתכם - תמיד חשוב.

תגובות


התגובה שלך

יש לך מה להוסיף? רוצה לשאול את הכותב/ת שאלה? פשוט לזרוק מילה טובה?

בקשה קטנה - אין לבקש ייעוץ באופן פרטי, נסו לשאול שאלות כאן וכך המידע יהיה זמין לכולם
אנונימי ( להתחברות )