(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

איליניזה הצפונית - Illiniza Norte ללא מדריך

יומיים טיפוס לפסגה הגבוהה ביותר הניתנת לטיפוס ללא מדריך באקוודור. נוף המשקיף לשפע הרי הגעש מעל העננים בגובה 5126 מטר ללא צורך בציוד מיוחד לשלג.

תאריך הטיולAugust 2018
משך הטיוליומיים
עונה מומלצתיוני עד ספטמבר או נובמבר עד מרץ

כללי

האילינזה הצפונית היא טיפוס התאקלמות חשוב בדרך לטיפוס על הקוטופקסי או על הצ׳ימבורסו וגם סתם למי שרוצה לחוות טיפוס מעל גובה 5,000 מטר ללא צורך בשכירת מדריך. זה טיול שאפשר לצאת אליו בקלות ללא מדריך מאחר והשביל ברור והפסגה לא מכוסה בשלג כך שאין צורך בציוד טכני או ציוד מיוחד לקרחונים. נקודת היציאה לטיול ממוקמת בדיוק באמצע הדרך בין קיטו לבין לטקונגה, כך שניתן בקלות לצאת אליו משתי הערים.

פרטי הטיול:
אורך: 14 קילומטר
רמת קושי: קשה
גובה טיפוס מצטבר: 1,200 מטר
גובה מקסימלי: 5,126 מטר

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

הגעה לפארק האיליניזות Los Ilinizas

יש לתפוס אוטובוס ל-MACHACHI כשעה מלטקונגה (1.50$) או מקיטו (0.55$). משם יש לתפוס אוטובוס (0.31$) לכפר EL CHAUPI. ניתן לעשות זאת ברחוב הראשי, רחוב האמאזונס או מרחוב פנימי מול תחנת כיבוי האש - פניה שניה ימינה מרחוב האמאזונס עד הסוף (מסומן בכחול במפה).
מהכפר EL CHAUPI יש לקחת מונית (10$ סה"כ) לתחילת המסלול ברחבת החניה EL VIRGIN. יש מספר הוסטלים לאורך הדרך וגם רחבת קמפינג. שימו לב שמונית מ-MACHACHI יקרה הרבה יותר ולא כדאית.
נהג המונית כבר ישאל אתכם מתי אתם מתכננים לרדת למטה למחרת, כדי לחכות לכם ולהרוויח גם את הדרך חזרה.

בעליה עם המונית ממרכז הכפר לנקודת התחלת הטיול ישנה בקתת ״צ׳ק אין״ בה יש לעבור. הכניסה לפארק אינה בתשלום, אך בבקתה פקח מקומי של השמורה יבקש לראות את הדרכון שלכם ויבקש מכם לחתום על טופס המכיל את פרטי הטיול.
חשוב - אם אינכם מטפסי הרים מוסמכים, כמוני, יש להגיד לפקח שאתם מתכוונים לעלות למעלה על מנת לישון ברפוחיו ותו לא. אין בכוונתכם לעלות לפסגת האיליניזה. זו הדרך היחידה להכנס לפארק ללא מדריך לאחר שלפני מספר שנים נהרג מטייל שטיפס על האיליניזה הדרומית, שהיא הרבה יותר טכנית ומסובכת והפסגה שלה מושלגת ומצריכה ציוד מקצועי מיוחד.

יום ראשון

2-3 שעות. 800 מטר טיפוס מצטבר.

מרחבת החניה בגובה 3950 מטר מתחילים לעלות בשביל מסודר ומשולט מעלה לכיוון הרפוחיו Nuevos Horizontes ilinizas בגובה 4700 מטר. השביל רחב ותלול בחלקו העליון ובדרך כלל מעונן בשעות אחר הצהריים-ערב בהן תגיעו לרפוחיו. כדאי להתחיל את הטיפוס לפני השעה ארבע אחר הצהריים כדי להגיע באור.
ניתן להזמין מקום ברפוחיו, אך זו לא חובה. אני לא הצלחתי לתפוס אף אחד בטלפון והגעתי לבקתה פתוחה שוממת לחלוטין מאדם. לילה ברפוחיו עולה 15$. טלפון מקומי 367-4125 (02).

בבקתה אין חימום. יש בה 4 מיטות קומתיים כאשר לאחת מהן יש שלוש קומות. בנוסף יש כמה מזרונים ספייר, כך שלהערכתי היא מסוגלת לאכלס מקסימום של 11 אנשים. המזרונים עצמם גדולים ורחבים, כך שניתן אף יותר - אם יש זוגות או ילדים.
בבקתה יש מטבחון עם גז ומים. קיים גנרטור במקום אך לא הפעלנו אותו.
במטבחון יש מחבתות, סירים, שירותים מסודרים, קפה, תה, קקאו, סוכר, מלח, תבלינים, נרות, גפרורים, ריבות ובנוסף עוד שאריות מאכלים רבות שהשאירו המטיילים לפנינו.

יש להגיע עם שק שינה מאחר ואין שמיכות או מצעים בבקתה. תתכוננו ללילה קר בגובה הזה. האוויר דליל וקשה להירדם מההתרגשות ומחוסר החמצן שבנשימות השטוחות של השינה.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

יום שני

2-3 שעות. 400 מטר טיפוס מצטבר.

עם הנץ החמה באזור השעה 6:15 בבוקר תתעוררו מהשמש שתחדור דרך שלושת חלונות הענק שברפוחיו, וגם כי הלכתם לישון בשעה שבע בערב כשירד החושך.
מהרפוחיו יוצא שביל משולט וחלקלק מעלה וצפונה. לאחר כ-200 מטר תגיעו לצומת משולטת כאשר השביל שלכם מוביל מעלה (ימינה) ל-CUMBRE ILLINIZA NORTE והשביל השני ממשיך ויורד לכיוון LAUNA VERDE בגובה 4700 מטר.

זה השלט האחרון שתפגשו ומכאן השביל מתחיל להיות טריקי ומסומן בעיקר באמצעות רוג׳ומים ובאמצעות סימני העקבות של אלו שהלכו לפניכם. הוא גם הופך להיות אנכי ומתפתל בין סלעים גדולים. אם הבאתם קסדות - זה הזמן לחבוש אותן.

העליה קשה, דורשת שימוש רב בידיים לצורך טיפוס על סלעים גדולים ומעייפת. בגובה הזה כל צעד מקפיץ את הדופק ואת הנשימה בשניות. קחו את הזמן, תעלו לאט ותתפעלו מהנוף שנגלה אליכם מעל העננים של הרי הקוטופקסי, הצ׳ימבורסו, הקוראסון ועוד. תצטיידו בנשנושים כמו שוקולד, בוטנים ובננות או כל מה שיקנה לכם אנרגיה ומוצע בכל שוק מקומי.

הפסגה עצמה צרה ובראשה צלב קטן בודד. אין בה מקום להרבה אנשים כך שאם יגיעו מטפסים נוספים, תאלצו לפנות להם מקום, שזה לא דבר רע מאחר והדרך למטה חלקלקה ולא פשוטה אף היא. השלג שנמס העלים את טביעות הרגליים של המטפסים והקשה על מציאת השביל מטה. קחו לכם זמן להתברבר.

ישנן שתי אפשרויות בירידה למטה:
1. לקחת את אותה הדרך חזרה לרפוחיו. אם השארתם שם את שקי השינה שלכם ושאר הציוד, זה מה שתעשו. תוכלו להתפנק בתה חם או בארוחת צהריים לפני שאתם ממשיכים מטה.
2. כ-100 מטר מתחת לפסגה השביל מתפצל וניתן לקחת קיצור דרך שמוביל מטה מטה ישירות למגרש החניה.

ציוד מומלץ

שק שינה - שכרתי ב-5$ מהוסטל טיאנה בלטקונגה
מעיל נגד גשם
כובע חם
כפפות
גרביים טובות להליכה
בגדים חמים
אוכל לארוחת ערב ובוקר - ניתן לקנות בסופר או בשוק בקיטו/לטקונגה/מצ׳צ׳י
קסדה - לא חובה, אבל מומלץ. שכרתי מאותו מקום ב-5$

כמו בכל טיפוס, מומלץ ללבוש שכבות מאחר והגוף מתחמם במהלך הטיפוס

אשמח לענות על שאלות בתגובות.

טיפים

  • תתמקחו על המחיר של הרפוחיו. שני קרואטים שישנו איתי את הלילה שילמו 2.5$ פחות.
  • שתו הרבה תה והרבה מים כדי לעזור לעצמכם להתמודד עם הגובה
  • השאירו את שקי השינה ושאר הציוד הלא הכרחי ברפוחיו וצאו עם מים ונשנושים בלבד לפסגה
  • המים ברפוחיו טובים לשתיה
  • אפליקציית MAPS.ME - בה מופיעים כל המסלולים

תגובות


התגובה שלך

יש לך מה להוסיף? רוצה לשאול את הכותב/ת שאלה? פשוט לזרוק מילה טובה?

בקשה קטנה - אין לבקש ייעוץ באופן פרטי, נסו לשאול שאלות כאן וכך המידע יהיה זמין לכולם
אנונימי ( להתחברות )