בולגריה- הרים וערים

טיולים, נופים מושלמים, טעימה מהערים הגדולות ומהעיירות המוקסמות

תאריך הטיולAugust 2015
עונה מומלצתקיץ.. לא גשום וקר בהרים. אוויר נעים.

הימים הראשונים

הגענו לשדה תעופה בשעה מאוחרת לאחר בדיקה קצרה יצאנו לרחבה של המוניות וגילינו שהמחירים לא כל כך זולים כמו שחשבנו..
אך לאחר ויכוח עם הנהג(שדרך אגב תמיד עוזר) הורדנו כמה שיכולנו ונסענו למלון "rila hotel" אחלה של מלון עם מחיר פצצה( בער ך60 שח ללילה=30 לאב בבולגריה.)
קמנו בבוקר וכדי להתפקס הלכנו לעיר חיפשנו את החנות של המידע לתיירים( לקח זמן, ממנהרה מתחת לאונברסיטה) קנינו מפות ובחנות מול עשינו סים בולגרי לשבוע בכמה שקלים.
קנינו פירות לשבת ונסענו במונית לויטושה- עיירה מקסימה שבה עשינו טיול סוסים מושלם!(ניתן למצוא באינטרנט כמה אופציות וטלפונים.)
חזרנו להתארגנות במלון וקיבלנו את שבת. הלכנו לבית חבד בסופיה לתפילה וארוחה(בתשלום)דשנה מאוד.(רחוב stara palalina 38) טלפון באתר של הבית חבד.
קמנו בבוקר ומכיוון שאנו שומרות שבת אז רק טיילנו בעיר הקסומה.. אלפי מבנים יפים. בסופיה ישנו גם שוק נשים ושוק עתיקות. לשאול מקומיים..( באזאר, פאזאר זה שוק בבולגרית)

יום ראשון (היום הרביעי)

היום עושים את המסלול של שבעת האגמים(חובה) בהרי רילה.
יוצאים במונית לתחנה מרכזית בסופיה.( מחירי המוניות זולים, גם מונה זה טוב!!) משם לקחנו מונית לפינרסקה(בקתה שממנה יש את הרכבל לתחילת המסלול)(בקתה= חיג'ה בבולגרית) אפשר גם באוטובוסים(מסופיה לדופניצה ומשם לסאפרבה באניה ומשם מונית או טרמפ לרכבל.)(רכבל= ליפט בבולגרית) ברכבל או בבקתה קונים מפה עם הסימונים של הרי רילה. אנחנו עשינו מסלול מעגלי של 5 שעות(אם אפשרות להרחיב למצפה גבוהה עם הליכה של עוד שעתיים) הרכבל מוביל לבקתה ששמה ריסקי אזארה ומשם מתחילים בסימון צהוב ירוק ועוברים לאדום כדי לחזור במעגלי לבקתה ומשם לרדת חזרה ברכבל. המסלול עובר ב5 אגמים גדולים ויפייפים, הכל ירוק ומקסים.
יש המון מטיילים בולגרים אם נתקעים אפשר להתייעץ איתם, עם המפה. לפני הפניה לסימון האדום יש עליה חדה לעוד אגם ולצפה על כל האגמים.. שווה הליכה!!
מומלץ לישון בפינרסקה(אנשים טובים ומחיר טוב) השירותים בבינין הם חור ברצפה אך למטה ליד הקבלה יש שירותים רגילים.
הבולגרים לא יודעים אנגלית!!

יום שני (היום החמישי)

היינו עייפות אז בחרנו במסלול קצר.. הלכנו עם המפה ברגל מהבקתה לכיוון היער.. הלכנו בכביש ומשם פנינו שמאלה בסימון ירוק צהוב.. הלכנו בתוך היער ולידנו נחלים זורמים.. פינות חמד נפלאות.. קשה לצאת מפינרסקה, אפשר לבקש מבעלי המקום שיזמינו מונית אך אנו התקמצנו על הכסף.. אז חיפשנו טרמפ( אנשים שם עושים טרמפים בתשלום אם זה מרחק) שכנענו אדם לסוע לבנסקו(עיירה) שממנה מתחילים טרק של שלושה ימים בהרי פירין. שילמנו לו 100 לאב( נסיעה ארוכה) ושם שאלנו אנשים בעיר אם הם יודעים על מקום לינה זול. מצאנו את אנטוני שיש לה אכסניית דירות זולה וכיפים עם מטבח לבישול!!(20 שח ללילה) קנינו דברים בשוק ובעיר ובישלנו מרק אורז.. עיירה מקסימה עם נהר שעובר באמצע.. אפשר להסתובב שם שעות. לקנות מזכרות ולבלות בחיי לילה.

יום שלישי (היום השישי)

לקנות בבנסקו מפה של פירין. ובבוקר הליכה ברגל לתחנה מרכזית(יש לברר יום לפני את זמני הנסיעות.. אין הרבה) ולקחנו אוטובוס לעיירה קרובה ושמה דוברינצה. חוצים את העיירה ומשם פונים לתוך היער בסימון צהוב ירוק, עוברים לירוק ומהירוק לצהוב ירוק.
מגיעים לרכבל ושם עולים עליו עד לבקתה בזאבוג. בקתה יפה על אגם מדהים.

יום רביעי

קמים בבזאבוג ומימין לאגם מתחילים מסלול בצהוב ירוק בפיצול פונים לסימון הצהוב( הסימונים בולטים) ואחרי הליכה רבה בסלעים הנראים כעתיקות מגיעים לאגם יפה ואחריו פונים למסלול הכחול צהוב עד לבקתה ששמה דמיאניצה.
המסלול קשה וארוך ויש סיכוי לגשם פתאומי( יש להביא מעיל רוח) הבקתה זולה אך אם תנאים לא כל כך נעינים.. חדרים קטנים ומקלחת ושירותים משותפים לכל האורחים! אך האנשים טובים.. ומקום יפה.

יום חמישי

התכנון היה לצאת בכחול צהוב, לפנות לירוק ואז להתחבר לירוק אדום ולסיים בבקתה ויחרן ומשם לקחת מונית לבאנסקו. (חזרה לעיירה כי שם השארנו באכסניית דירות חלק מהתיקים כדי לא להיסחב עם הכל במסלול) אך בגלל המזג אוויר הגשום הלכנו שעתיים בשביל עפר לצידי נחל וירוק מקסים אל הכביש הקרוב ומשם תפסנו טרמפ לבאנסקו כדי לקחת את התיקים.
יצאנו מבאנסקו באוטובוס לסופיה ומסופיה עשינו נסיעה לילית לוארנה( עיר תיירותית עם חופי ים מקסימים בקצה השני של בולגריה)
הרכבת יותר זולה מהאוטובוס. מומלץ.

יום שישי שבת

הגענו על הבוקר לוארנה הלכנו ברגל(ישר עשר דקות) לחוף ים.. מרגישים שהכל האיכות אחרת.. העיר מפותחת, החופים מושקעים..
חיפשנו את הבית חבד( רחוב טיצ'ה) ושלמנו להם.. טלפון באתר. הלכנו לקזבלנקה הוסטל במונית(הזמנו מקום מראש) והתמקמנו בדירה מאובזרת ,נקייה ונעימה! על יד השוק המקומי.. הכנו להפלל ולאכל בבית חבד. היה נפלא וטעים.. העברנו את השבת ובמוצאש יצאנו לעיר.. לבלות:)

יום ראשון שני- סוף הטיול

לקחנו מונית מואנה לחולות הזהב(חופים מחוץ לואנה איזור מתוייר עם המון אטרקציות ומזכרות לקניה)
היינו בים.. עשינו אטקציות והעברנו את היום בסטלה.. חזרנו בערב ועשינו קניות בעיר..
ישנו באותו דירה טובה וקמנו בבוקר, לקחנו מונית לתחנת רכבת ומשם רכבת לסופיה( עדיף לקנות מראש הלוך חשור זה יותר זול אך בחזור חייב להחתים אותם בתחנה בואנה אחרת יש לשלם שוב- מה שקרה לנו:()
נסענו 7 שעות חזרה לסופיה.. שם הסתובבנו העברנו את השעות האחרונות ומשם חזרה לשדה תעופה!! ישראל האהובה!!
מי שרוצה לדבר איתי בפירוט, בשמחה-0549848807(אורי) turha1@walla.com

• מוניות-לא להסתבך באוטובוסים(המחירים לא יקרים) אם הטיול מתוכנן מראש להזמין מקומות למלונות באתר booking. לברר זמני נסיעות לפני. להמיר את הכסף בארץ ליורו ובבולגריה להמיר בבנקים בלבד! הבאתי 400 יורו לעשרה ימים.. והספיק ואפילו נשאר.. להשאיר תיקים במקומות שמסכימים לכם כדי לא להסחב איתם.