הרי הטטרה בסלובקיה עם ילדים

טסנו עם הילדים שלנו בת 3 ובן 9 חודשים לשבועיים לסלובקיה ודרום פולין, בילינו 10 ימים יחד עם המשפחה המורחבת שכללה עוד הרבה ילדים בשלל גילאים והמשכנו לעוד 4 ימים רק המשפחה הגרעינית שלנו.

תאריך הטיולAugust 2022
משך הטיולשבועיים
עונה מומלצתהיינו בהרי הטטרה באוגוסט והיה ממש נעים ואפילו קריר. היו לנו כמה ימים עם כמה שעות גשומות (בלילות היה קר)

תוכן עניינים

נחיתה מאוחרת בלילה בקרקוב

נחתנו מאוד מאוחר בלילה, לקחנו את הרכבים השכורים ולנו את הלילה במלון קטן ונעים 10 דקות מהשדה (עם פינת משחקים קטנה בפנים ובחוץ- srebrna gora).

נסיעה מקרקוב עם עצירה ברבקולנד והגעה לסלובקיה לעיירה ליפטובסקי מיקולאש בטטרות הנמוכים

נסענו מקרקוב לפארק השעשועים רבקולנד בפולין. פארק מתוק ויפה, קצת וינטג'י. מתאים לילדים קטנים עד גיל 8-9 בערך בעיניי. היה חם מאוד ברבקולנד, אך עדיין כולם נהנו וקצת התאווררו אחרי הטיסה והנסיעה. משם המשכנו בנסיעה לסלובקיה לעיירה ליפטובסקי מיקולאש ולמלון המושלם שלנו! Demanova resort חלום לכל ילד והורה, המון אטרקציות, פארקי שעשועים, אוכל טוב והמקום טובל בהמון ירוק וטבע מסביב.

טיול קליל לאגם קרוב- vrbicke pleso ליד הר חופוק.

טיול קטן לא רחוק מהמלון שלנו לאגם. הקפנו אותו וקטפנו יחד עם המקומיים אוכמניות ופטל בר טעימים מאוד וכמובן שיחקנו בגן שעשועים המדליק ליד האגם.

טיול במסלול Diery המעגלי עם הסולמות ועצירה בחווה מדליקה עם מסעדה

נסענו מערבה למסלול דיירי, עשינו את המסלול המעגלי עם הסולמות, נחנו בכר דשא שיש אחרי 2/3 מהמסלול ונהנינו מהבקתה שהגישה שם קצת אוכל ומחיות המשק.
לאחר מכן המשכנו כל המשפחה לחוות גבינות חמודה, עם מסעדה מקומית, מאפייה, חיות, מתקני שעשועים פשוטים ותצוגת טרקטורים עתיקים מדליקה- Salaš Krajinka.

נסיעה לפארק חבלים קטן ליד אגם מלאכותי עם אטרקציות נוספות סביבו.

נסענו לפארק החבלים טרזניה הרבובו, שיש לידו אגם מלאכותי עם השכרת סירות פדלים ומתנפחים. אומגה ענקית לילדים שעוברת מעל האגם ויש גם ליד פארק שעשועים קטן (בו לא ביקרנו). המקומיים טובלים באגם שחם. לאחר מכן המשכנו לעוד מסעדה מקומית שנמצאת בתוך מתחם עם בתים עתיקים, חיות ומדשאות- Koliba Richtárka

טיול מאגם Štrbské Pleso ל- Popradské pleso

טיול בעלייה שמתחיל לא רחוק מהאגם הגדול והמפורסם לאגם יפה בהרים על שביל סלול שמותאם גם לעגלות.
הטיול היה כולו בעלייה וחזור בירידה באותה הדרך, האגם בסוף העלייה יפה ויש שם גם בקתה עם מסעדות ושביל שמקיף אותו.
לאחר סיום הטיול, עייפים קצת רטובים ומרוצים. נסענו כמה דקות לאגם הגדול לשתות שוקו חם באחת המסעדות על הגדה שלו.

יום רגוע במלון המושלם שלנו עם הפארק מים ומתקני שעשועים לילדים

העברנו יום רגוע במלון, הילדים מאוד נהנו ממתקני המים, הטרמפולינות, האומגות והמתקני שעשועים שהמלון מציע. עשינו שם פיקניק בצהריים ונפרדנו קצת בעצב מהמלון הנהדר הזה והמשכנו ליעד הבא בהרי הטטרה הגבוהים.

לינה בהרי הטטרה הגבוהים במלון בכפר Tatranská Lomnica וטיול למפלי הרביניוק

נסענו לכפר Starý Smokovec הקרוב, עלינו בפוניקלור להר לתחילת המסלול למפלים. עשינו את המסלול המעגלי שיחסית רגוע והתאים לנו. שוב נהנינו מהפטל השופע בצידי הדרך ומהנופים ההרריים סביבנו.

התפצלנו, חלק מהמשפחה נסעה לביקור במערת נטיפים וחלק עלו ברכבלים לאגם קטן בהרים

חלקינו נסעו לבקר במערת Belianska שאליה יש עלייה קצרה ותלולה והסיור במערה יפה ונמשך כשעה.
וחלקינו עלו מהכפר בו אנו לנים בשני רכבלים (אחד פתוח והשני סגור) לאגם קטנצ'יק שהקפנו בהליכה. לידו יש גן שעשועים על רקע נוף יפייפה של העמק וההרים וגם מסעדה. בחורף המקום משמש כאתר סקי קטן. במקום נמצא רכבל נוסף לפסגה השנייה בגובהה בטטרות שצריך להירשם אליו מראש. אנחנו הסתפקנו בלהתרשם ממערכת הכבלים המשוכללת שמובילה לפסגה.

הרוב נסעו לפארק המים הכיפי בשנובה ומי שלא הרגיש טוב נשאר לעשות טיול חוויתי ברכבת בין הכפרים.

רוב המשפחה העבירה בפארק המים יום שלם! ונהנתה מאוד.

אנחנו נשארנו עם שני הילדים הקטנים שלנו שלא היו בשיאם וסבא הצטרף אלינו לטיול חוויתי ברכבת (לקחנו את הרכבת ההיסטורית במקרה במקום את הרגילה וזו הייתה ממש חוויה נחמדה) נסענו מהכפר Starý Smokovec לאגם המפורסם ביופיו Štrbské Pleso (הלוך חזור). טיילנו סביב האגם, נהנינו ממתקני השעשועים הפשוטים שיש שם ואכלנו במסעדה טובה, כמובן עם גן שעשועים ליד הרכבת.

עלייה ברכבל לשביל צמרות העצים ליד הכפר Zdiar

האטרקצייה של צמרות העצים נחמדה, אבל לדעתי האישית היא לא חובה בהתייחס למחיר של הרכבל אליה + הכניסה. לנו יצא ממש טוב שבמקרה הגענו בתאריך של הפסטיבל של הקבוצה האתנית המקומית- הגורלים והיה חוויה תרבותית צבעונית ועליזה במיוחד למעלה.
בילינו שם המון שעות, ללא קשר לשביל צמרות העצים שגם נחמד.

פרידה מהמשפחה המורחבת ולינה בכפר Zdiar שמרגיש כמו שוויץ הקטנה.

כל המשפחה הגדולה המשיכה בנסיעה לקרקוב ולמחרת חזרו לארץ בטיסת בוקר מוקדמת.
אנחנו המשכנו מהפסטיבל לכפר זדיאר שהגורלים גרים בו. הכפר מאוד ציורי ונמצא בין הרים מרשימים וגבהות ירוקות עם חיות משק ובתים צבעוניים- גלויה!

טיול אופניים ליד הכפר זדיאר

עשינו מסלול אופניים עם כסא לילדה (יש חברת השכרה במרכז הכפר גם עם כסא קטן יחסית לתינוק. שאנחנו היינו בכפר הוא היה מושכר. אז רק בתנו ואבא נסעו למסלול הירוק המסומן שנוסע מעל זדיאר ומאוד יפה ומומלץ). בזמן שהם טיילו עם האופניים, אני והתינוק שלנו טיילנו עם העגלה בכפר ונהננו מהאוירה הכפרית המיוחדת ומכל היופי סביבנו.
אחהצ עלינו בעלייה קשה עם האופניים (לדעתי אפשר גם להגיע ברכב) לפינת חי חמודה עם מתנפחים מעל מלון Wellness Penzión Strachan בכפר.

פארק המים aqua city בעיר פופראד

נסענו לפארק מים לכמה שעות. הפארק חמוד, קצת מיושן, יש גם חלק של ספא שלא ביקרנו בו. מתאים יותר לילדים קצת יותר גדולים מגיל 3 לדעתנו.

מעבר מסלובקיה לדרום פולין, לעיירת נופש זקופנה

המשכנו בנסיעה לזקופנה בדרום פולין ולנו במלון מחוץ לעיירה (המליצו לנו ללון מחוץ לעיירה בשל עומס התיירים בפולנים שפוקדים אותה בחודשי הקיץ).
תכננו טיול למפל מומלץ או רכבל יפה באיזור אבל נאלצנו לבקר במרפאה בגלל מחלת חום של התינוק שלנו. טיילנו קצת במדרחוב הצבעוני והמתויר בעיירה ובילינו בגן שעשועים בפארק לידו (ליד הנחל).
למחרת חזרנו למדרחוב, ביקרנו באטרקציה קטנה ותיירותית עם תוכים.
משם המשכנו לכיוון קרקוב, עצרנו בסניף "קטן" של דקטלון והגענו למלון הקטן ליד השדה בקרקוב, שלנו בו גם בלילה הראשון שלנו בטיול. למחרת לפנות בוקר נסענו לטיסה שלנו חזרה לישראל.

• כל הטיול המשפחתי שלנו התבסס על הספר של המשפחה המטיילת. בנוסף נעזרתי המון בקבוצת הפייסבוק של 'סלובקיה עם ילדים' לטיפים והמלצות על מלונות ועוד.
  • סלובקיה מדינה יפייפיה, מאוד מכוונת למשפחות עם ילדים. בהרבה מסלולי טיול ומסעדות יש גן שעשועים קטן להנאת הילדים וברוב המקומות ילדים מתחת לגיל 3 לא שילמו. לא עשינו המון דברים בסלובקיה שלא התאימו למארג המשפחתי שלנו ולגילאים של כולם ובטוח נחזור אליה שוב עוד כמה שנים לעוד המון נופים ומסלולים.
  • קחו בחשבון שהרכבלים בסלובקיה יחסית יקרים לעומת שאר הטיול במדינה.
  • זקופנה לעומת סלובקיה- אנחנו ממש הרגשנו בעלייה המשמעותית בעומס התיירותי מבחינת כמות האנשים והמסחור ברגע שעברנו את הגבול לפולין