Road Trip בהולנד ובלגיה עם תינוק

שבועיים שבהם עברנו ארבעה מקומות לינה, שלושה בהולנד ואחד בבלגיה, עם תינוק בן חצי שנה ורכב.

תאריך הטיולJuly 2023
עונה מומלצתטיילנו ביולי-אוגוסט והיה מזג אוויר מושלם - קריר, מעונן ומעט גשום. שינוי מבורך לעומת הקיץ הישראלי.

תובנות לגבי תכנון הטיול

בדרך כלל, כשאני מתכננת רואד טריפ, אני מתכננת קודם כל מה אני רוצה לעשות, בונה שלד של מסלול בהתאם, ודואגת למקומות לינה באופן דינאמי תוך כדי תנועה.
הפעם, בגלל שטייל איתנו תינוק, נוספו דרישות למקומות הלינה - חללים מופרדים, אפשרות לקבל עריסה, חניה נוחה, גישה ללא (או עם מעט) מדרגות וכו׳.
ידענו שטיול עם תינוק הוא לא כמו טיול בזוג, שיהיו קשיים, בלת״מים, זמנים שבהם נצטרך לדאוג לצרכים שלו וכו׳.
הגענו עם ציפיות ריאליות שלא נספיק כל מה שנרצה ושלא כל יום יהיה יום פרודוקטיבי ונהדר.

לכן, לאחר שתכננתי כרגיל, הזמנתי מראש את כל מקומות הלינה (שנבחרו יותר ע״פ התאמה לצרכים שלנו ופחות לפי שלד המסלול), ואח״כ ביקשתי מהמארח.ת בכל מקום המלצות על אטרקציות מקומיות, למקרה שנרצה לעשות ימים יותר רגועים ועם פחות נסיעות.

הגישה הזו עבדה לנו מעולה, שילבנו אטרקציות מוכרות שתכננו לעשות מראש בימים הקלים יותר, ואטרקציות יותר מקומיות וצנועות בימים הקשים יותר.

הזמנו 3 לילות בכל מקום לינה, כך שפעם ב-3 ימים היה יום מעבר שמחייב נסיעה יחסית ארוכה, ואחריו יומיים שבהם אפשר לאלתר לפי המצב.

בגלל שהיינו עם תינוק, עשינו בעיקר מסלולי הליכה, ביקורים במוזיאונים והסתובבויות בערים.
את מסלולי ההליכה עשינו כשהתינוק במנשא, ואת שאר הפעילויות עשינו כשהוא בעגלה. הולנד נוחה ונגישה לעגלות, והמסלולים יחסית קלים עם מנשא כי אין כמעט עליות וירידות.

Friesland - צפון מערב הולנד

השכרנו רכב בשדה התעופה, כסא בטיחות הבאנו איתנו מהבית.

מקום הלינה הראשון שלנו היה ב-Noardburgum, כפר קטן במחוז Friesland שבצפון מערב הולנד.
בדרך עצרנו ב-Lelystad, שם נמצא המוזיאון ההיסטורי Batavialand שמספר על פרוייקט כיבוש הים - פרוייקט שבמסגרתו בנו סכרים וייבשו שטחי אדמה שהיו חלק מהאוקיינוס והיום הם שטחים שגרים בהם הולנדים. Lelystad בנויה בשטח כזה, והמוזיאון כולל כניסה לספינה עתיקה שמשפצים בימים אלו.
בנוסף למוזיאון המעניין יש בעיירה גם אזור מדרחוב חמוד ושוקק חיים.

ביום השני ביקרנו ב-Park Vijversburg, פארק סגור המעוצב ע״י אדריכלי נוף מפורסמים.
הפארק חביב מאוד, יש בו כל מיני אטרקציות חמודות, אבל עולה 18 יורו כניסה. אנחנו הלכנו כי המארחת שלנו המליצה לנו וגם נתנה לנו כרטיסי מנוי כך שנכנסנו בחינם.
משם המשכנו לעיר Franeker בשביל ללכת ל-Eise Eisinga Planetarium, הפלנטריום העתיק ביותר בעולם. היום יש במקום מוזיאון חמוד, והפלנטריום מרשים מאוד. מומלץ!

למחרת נסענו לעיר התעלות המפורסמת Giethoorn (נסיעה לא קצרה), אבל אז הלכנו לעיירה הסמוכה Belt-Schutsloot שהיא פחות מתויירת אבל לא פחות יפה. שכרנו שם סירה ושטנו בטבע ובעיירה במהממת.

ביום האחרון ב-Noardburgum ביקרנו במוזיאון קבקבי העץ Scherjon's Klompenmakerij en Museum
(שהוא עדיין מפעל פעיל לייצור קבקבים), ומשם נסענו לעבר מקום הלינה הבא.

Gelderland - מרכז הולנד

מקום הלינה השני שלנו היה ב-Heelsum שליד Arnhem.
בדרך עצרנו ב-Stichting Apenheul Primate Conservation Trust, פארק קופים שבו יש מלא סוגי קופים, חלק בכלובים (גדולים ומושקעים עם בפנים ובחוץ) וחלק מסתובבים ברחבי הפארק. הפארק יפה והחוויה מגניבה.

ביום הבא עשינו, לפי המלצת המארחת שלנו, מסלול הליכה ב-Renkums Beekdal, שהיה לא מאוד מוצלח. אח״כ נסענו להסתובב ב-Arnhem שהיא עיר חביבה למדי.

למחרת נסענו ל-Castle Doorwerth ועשינו שם מסלול הליכה נהדר - המסלול התכלת. המסלול היה מגוון ויפייפה, ואפילו כלל עליות וירידות (נדיר ביותר בהולנד).

צפון מזרח בלגיה

מקום הלינה השלישי שלנו היה ב-Pelt שבצפון מזרח בלגיה.
בדרך לשם עצרנו בעיירה Neunen בשביל לבקר במוזיאון ואן גוך Van Gogh Village Museum.
המוזיאון היה מצויין! מעוצב יפה, אינטרקטיבי, עם audio guide נוח, אינפורמטיבי אך לא חופר, באורך מדויק, נגיש לעגלות, ועם קפה טעים למטה. מומלץ בחום.
בעיירה יש גם כנסיה שואן גוך נהג לצייר, את בית הוריו, סטודיו שבו הוא היה מצייר ועוד אטרקציות ואן גוכיות למיניהן.

ביום שאחרי עשינו מסלול הליכה ב-Lommelse Sahara, אזור שבו יש פתאום אגם עם חול ים מדברי באמצע הירוק האירופאי. יש כמה מסלולים באורכים שונים, וכולם מובילים למגדל התצפית המגניב Uitkijktoren Lommelse Sahara.
משם נסענו חזרה להולנד, לכפר הלבן Thorn. מדובר בכפר יפייפה, יוצא דופן בנוף ההולנדי, שצבוע לבן מסיבות היסטוריות. יש בכפר מוזיאון חביב, כנסיה שאמורה להיות יפה אבל הייתה סגורה, ומסעדת פנקייקים מטורפת.

למחרת אכלנו ארוחת בוקר בעיירה שבה ישנו (Pelt), וקינחנו בחנות השוקולד המדהימה Leonidas Fabby.
משם נסענו לעיר הקרובה Lommel שבה ביקרנו במוזיאון הזכוכית שהיה ממש חמוד, ביקרנו בכנסיה יפה ועשינו קצת קניות. עיר חמודה.

South Holland - דרום מערב הולנד

מקום הלינה הרביעי שלנו היה ב-Maasland שבדרום מערב הולנד.
בדרך לשם ביקרנו ב-Kinderdijk, ארץ טחנות הרוח. מקום יפה אבל מאווווד מתויר.
משם המשכנו להסתובבות ברוטרדם, ואח״כ נסענו ל-Maasland.

למחרת, ביום האחרון של הטיול, נסענו ל-Delft, עיר שאמורה להיות יפייפיה. ביקרנו במוזיאון המעולה Royal Delft, החרסינות הלבנות-כחולות המפורסמות. המוזיאון היה מעולה ברמה של המוזיאון של ואן גוך, מומלץ.
הסתובבנו בעיר ואז חזרנו לעיירה שלנו Maasland שהייתה מהממת, יותר יפה מ-Delft המומלצת.

למחרת נסענו מוקדם בבוקר לשדה התעופה וחזרנו הבייתה.