Kumano kodo

טרק 5 ימים בקומנו קודו- כפרים, מקדשים ונופים

תאריך הטיולMay 2018
עונה מומלצתמאפריל עד יוני או מספטמבר עד נובמבר

כשחיפשנו טרקים בעונת מאי די מהר קפץ לנו השם של הקומנו קודו.
מדובר על שבילים עתיקים שמחברים בין המקומות הקדושים לבודהיסטים וניתן לשחק הרבה בהרכבת המסלולים כולל לדלג עם אוטובוסים ממקום למקום. רוב היופי של המסלול הוא פחות בשביל עצמו ובנופים ( רוב השביל עובר ביערות) אלא יותר בכפרים שעוברים דרכם, במקדשים שנמצאים בכל מקום על הדרך ובעיקר בסיום בנצ'יסאן.
אנחנו בחרנו לעשות את השביל הרצוף גם במחיר של ימים מסויימים עם פחות נקודות עניין.
המסלול אליו יצאנו הוא לפי השמורה נעשה ב5 ימים ואנחנו תיכננו לעשות בארבעה ימים. בגלל יום גשום עשינו עצירה במקום של מעיינות חמים והארכנו בכך ל5 ימים. בדיעבד היינו עושים את זה גם ללא הגשם מאחר והגענו למקום מאוד מעניין ומיוחד.
הבעיה המרכזית שעמדה לפנינו ביציאה למסלול היא שבכל מקום מתריעים להזמין ריוקן (אירוח יפני מסורתי, ויקר) 10 ימים מראש וכמובן שרק דרך השמורה. לא הצלחנו למצוא מספיק מידע כדי לדעת שאנחנו לא עושים טעות ובגלל זה פשוט יצאנו עם אוהל וציוד כבד יותר בהבנה שמקומות לינה אנחנו ממש לא הולכים להשיג ע"י טלפונים למקומות כל היום.
בסופו של דבר פרט למקום אחד בהונגו ,שם ישנו על דשא אקראי, הסתדרנו עם קמפינגים- פעם באוהל שלנו ופעם בבונגלו.
אין ספק שחסכנו בכך כ25000 ין על כל הימים של הטרק (כ830 שקל) וכמובן שבלינה עם אוהל בשטח בלבד תיהיה חסכונית עוד יותר והיא אפשרית בהחלט (נפגשנו במטיילים שעשו כך). לא לקחנו איתנו ציוד בישול בהבנה שיש מספיק כפרים ונקודות להצטייד בדרך- היה בסדר גמור ואפילו אני הצמחחנית הסתדרתי יופי.

יום 1- takijiri לchikatsuyu

בבוקר יצאנו באוטובוס של 06:25 מkii-tanabe שהגיע לtakijiri ב07:05 - לתחילת המסלול.
התחלנו את המסלול ב07:20 וסיימנו את היום בiris park ב16:20 שם ישנו בבונגלו ואכלנו ארוחת ערב, בוקר והזמנו ארוחת צהריים ארוזה למסלול.
ביום זה הלכנו 16 ק"מ 830 מ' עלייה ו650 מ' ירידה סה"כ.
במסלול המומלץ ע"י השמורה יום זה מחולק לשתיים- נסיעה מאוסקה ולינה בtakahara ולמחרת יציאה לציקוצויו. אנחנו הבנו שאין מה לשרוף יום על נסיעה ופשוט התחלנו את המסלול בבוקר ובכך איחדנו את היומים ליום אחד- סביר בהחלט.

יום 2- chikatsuyu לhongu

את היום הזה התחלנו ב07:50 אחרי ארוחת בוקר בקמפינג וסיימנו ב17:30 בhosshinmon oji.
תכננו להגיע להונגו באותו יום אך ראינו שהמסלול יהיה ארוך מדי ושנגיע בחושך ולכן החלטנו לקחת מונית להונגו.
בעודנו מזמינים מונית אישה ברחוב עצרה אותנו ובשפת סימנים אמרה שהיא תיקח אותנו עד להונגו כי המונית יקרה. לא פעם ראשונה ביפן שזר מוחלט פשוט בא ומציע את עזרתו ואין ספק שזה הציל אותנו מלהגיע בחושך להונגו.
אחרי 10 דקות של טרמפ התארגנו על ארוחת ערב במסעדה בהונגו ופתחנו אוהל בפינת דשא קרובה לשירותים ציבוריים- היה אחלה.
ביום זה הלכנו 15 ק"מ , 780 מ' עליה ו980 מ' ירידה. המקטע שבין הושינמון אוג'י להונגו הוא 7 וחצי ק"מ וע"פ מה שהבנו לוקח שעתיים וחצי. יכול להיות שמשיקוצויו להונגו זה הגיוני ביום אחד אבל עם תיק יום ולא עם תיקים גדולים ועם יציאה מוקדמת מאוד למסלול.

התמזל מזלנו ובאחת העליות של המסלול קלטנו נחש מזנק על לטאה ומתחיל לחנוק אותה. כמובן שחצי שעה עמדנו ליד וחיכינו שכבר תמות הלטאה כי הנחש היה לנו באמצע השביל. לבסוף הנחש בלע את הלטאה ומיהר לזוז מהשביל. אחלה צ'ופר ליום הזה.

יום 3- מנוחה ביום גשום בyunomine

ביום הזה ירד גשם כל היום והיה מסוכן לטייל כיוון שהמסלול עם הרבה אבנים וקל להחליק.
לכן החלטנו לנוח ביום הזה ולוותר על טיול היום המעגלי סביב hongu.
בבוקר לאחר פירוק האוהל וארוחת בוקר קלה הלכנו למרכז המידע כדי לדעת מה יש לעשות באיזור כשגשום.
לבסוף החלטנו שנמשיך לעיירת מעיינות חמים לא רחוקה הנקראת yonumine ועד להגעת האוטובוס בצהריים נשארנו בבית קפה בhongu. העברנו את הזמן בהזמנת מקום לגסט האוס ותכנון המשך היום. לפני שיצאנו עשינו קניות לארוחת הערב בגסט האוס (שיש בו מטבח) כיוון שידענו שבyunomine הסופר קטן מאוד ועין הרבה מסעדות.
בyunomine אכלנו צהריים במסעדה קטנה מקומית והמשכנו לגסט האוס j-hoppers שהיה מוצלח במיוחד.
במקום פגשנו עוד 3 ישראלים והסתבר לנו שהמקום הוא אופציה מעולה ללינה ממושכת וטיולי כוכב לאטרקציות המרכזיות של הקומנו קודו ללא הליכה ממושכת.
הגסט האוס מציע מספר חדרי onsen פרטיים טבעיים פנימי וחיצוני (מה שקשה בדרך כלל להשיג ביפן)
Onsen הוא אמבט חם ממעיינות חמים שבדרת כלל ישנו חדר לנשים וחדר לגברים כיוון שחייבים להיכנס לonsen ערומים לגמריי.
כמו כן בגסט האוס ניתן לכבס, לבשל ולפגוש מגוון מטיילים מיפן ומכל העולם.
האווירה הייתה מצויינת וזה היה הגסט האוס הכי משתלם למחיר כיוון שהוא מציע הרבה במחיר רגיל לגסט האוס ממוצע.

יום 4- ukegawa לkoguchi

לקחנו אוטובוס מyunomine חזרה למסלול ב06:55 והגענו לukegawa ב07:20.
יצאנו ב07:30 בבוקר למסלול מukegawa והגענו ב13:30 בצהריים לkoguchi.
המסלול היה קל- 12.5 ק"מ, עלייה של 670 מ' וירידה של 690 מ'.
בקוגוצי יש מעט מאוד מקומות לינה ומתוכם רק קמפינג אחד שבו אנחנו ישנו באוהל שלנו (עלות של 1500 ין לאוהל- 50 שקל) שבו יש מקלחת (שנמצאת באונסן) אבל המקום לא כולל ארוחות- יש סופר קטן שם הצטיידנו בארוחות.
הכפר יפה מאוד ושם ראינו המון ציפורים טורפות בקטע מוגזם.
הלכנו לישון מוקדם כי הבנו שלמחרת צפוי מסלול קשוח.

יום 5-koguchi לnachisan

יצאנו למסלול ב06:30 בבוקר והגענו לנצ'יסאן ב15:30.
זה מסלול של 14 ק"מ, 1260 מ' עלייה ו930 מ' ירידה. המסלול מתחיל בעלייה רציפה של 800 מ' הנפרסים על 5 ק"מ- זה הוא החלק הקשה של היום. בסוף העלייה נוף יפה (לא מאוד אופייני לקומנו קודו) וגם לפני הירידה האחרונה יש יופי של תצפית על הים עם האיים.
הירידה האחרונה די תלולה וקשה אך הסיום בנצ'יסאן בהחלט מתגמל.
לאחר סיבוב קצר במקדש של ה3 קומות המפורסם וצילומים מכל הזויות לא המשכנו לחפש מקדשים וירדנו ישר לתחנת אוטובוס משם לקחנו קו שיצא מנצ'יסאן ב16:20 לתחנת נאצ'י ומשם רכבת חזרה לtanabe איפה שהשארנו את התיקים עם הציוד שלא עלינו. לקח לנו 3 שעות ו40 דקות כל הדרך- ניתן לקצר קצת ברכבת אקספרס שעולה יותר.
ישנו באותו הגסטהאוס של היום הראשון ומשם המשכנו לעיר המחוז וואקאיאמה בדרכנו לkoyasan עליו מסופר בסיפור דרך נפרד.

• אל תפחדו לעשות את המסלול ספונטני רק תקחו ציוד מתאים למקרה ובאמת לא תיהיה לינה מסודרת. אוכל ניתן בקלות להצטייד כל יום. במידה ורוצים לעשות את המסלול עם תיקים קטנים יש 2 אפשרויות: 1. הזמנה מראש של לפחות 10 ימים או ע"י טלפונים למקומות לינה עצמם בפחות מ10 ימים. 2. שימוש בשירותי שליחת ציוד- יקר עם משתמשים לכל יום אבל אפשרי לחלוטין.
  • לקחנו 3 וחצי ליטר מים לאדם והספיק לנו לחלוטין לכל יום. ניתן לקחת קצת פחות ולהסתמך על מילוי בדרך.
  • בtanabe יש מרכז מידע- חשוב לעבור דרכו בשביל ברושורים והסברים. מדברים שם אנגלית מעולה.