(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

מרכז ויאטנם וטאם קוק

הוי אן פונה נה וטאם קוק- שלושה מקומות עם אופי מאוד שונה אבל עם המון מה לראות. תפירת בגדים מעוצבת אישית, מערות עצומות וסלעי גיר שלא נגמרים- מה עוד צריך האדם? :)

תאריך הטיולJune 2018
משך הטיולשבוע
עונה מומלצתבמרכז מומלץ בעיקר לבקר בין החודשים פברואר למאי ובכך להימנע מהמונסונים

הוי אן עיר החייטים

הוי אן היא עיירה יחסית יותר קטנה ופסטורלית הנמצאת במרכז ויאטנם. העיר משלבת תרבות מקומית עשירה כשעיר העתיקה שלה היא במוקד הבילוי והאזור התיירותי עם שלל סדנאות, חופי ים ואף תפירת בגדים אישית.

הגעה- הגענו בסליפר לילה שארך כמעט 12 שעות מנה טראנג להוי אן ועלותו הייתה 220 אלף דונג. ניתן להגיע גם לשדה התעופה שבעיר הגדולה הסמוכה דה נאנג.

לינה- אזור הלינה המומלץ הוא אזור העיר העתיקה, שם נמצאות גם רוב התופרות ומשרדי התיירים. למרות זאת אנחנו ישנו במקום המוכר לישראלים רבים והוא הוילה של דייזי (daisy villa garden). ישנו בחדר גדול מאוד שכלל מיזוג, מקלחת פרטית וחמה, וואיפאי וארוחת בוקר בעלות של 300 אלף דונג וכולל גם בריכה משותפת, חבל שהחדר הזול היה בקומה ה4 ללא מעלית :( בנוסף לכך בגלל שהמקום נמצא במרחק קצר מן העיר ניתן להשכיר אופניים ללא עלות. באמת אחלה של מקום!

מה לעשות?
1. תפירה מותאמת אישית- הוי אן אשר ידועה גם כעיר החייטים, מפורסמת רבות בעקבות התופרות הרבות שמצויות שם בכל פינה. בנות רבות (וגם בנים) מכל רחבי תבל מגיעים בכדי לתפור שמלות, בגדי ים, חליפות ועוד.. אני לא תפרתי, אך בת זוגתי תפרה אצל התופרת vui ve והייתה מרוצה מאוד. תתחילו להפעיל את הדמיון ולחשוב מה תרצו לתפור בזול ובהתאמה אישית!
2. סדנאות- בעיירה מוצעות סדנאות רבות משלל סוגים ובכל מיני נושאים. אנחנו בחרנו לעשות שתי סדנאות:
א. סדנת אוכל- סדנה במסעדת hi resturant. תחילה בחרנו 4 מנות שנרצה לבשל, ולאחר מכן הלכנו לשוק לקנות את המצרכים לכך. אל השוק הגענו וחזרנו ממנו בסירה בחזרה למסעדה. בשוק תוצרת רחבה מאוד של אוכל, ובמיוחד היה נחמד לראות איך מפיקים את חלב הקוקוס מהקוקוס. בישלנו ביחד איתה 4 מנות מצוינות, וכמובן שהיינו שבעים עד אפס מקום. הסדנה כולל הכל עלתה 380 אלף דונג. מומלץ מאוד!
ב. סדנת גילוף בבמבוק- במרחק של 4 קילומטר מהוילה של דייזי נמצא כפר קטן ובו אמן הבמבוק שעשינו אצלו את הסדנה. ביתו וכל האיבזורים של ביתו (כולל המכונית שלו) עשויים מבמבוק! בסדנה עצמה כל אחד בחר משהו שהוא רצה להכין, ובעזרת הכוונה ממנו ומילדיו שעזרו לנו הכנו מבמבוק שלם יצירה, כל אחד לפי יצירתיותו. אני הכנתי שעון בצורת גיטרה מבמבוק. הייתה חוויה מעולה!
3. אוכל! יש אוכל ממש טעים ומפנק בהוי אן. מסעדות מומלצות: gansh (מסעדה הודית מעולה), mix (מסעדה יוונית טעימה מאוד), jimis snack bar (המבורגר מושחט וחלומי).
4. חופי ים- למי שרוצה ים מנוחה, ישנם חופי ים לרגיעה, ואף קראתי ש. אפשר לצלול במקומות מסוימים. נחמד למי שרוצה יום מנוחה.
5. העיר העתיקה- העיר העתיקה של הוי אן נמצאת ממש במרכז הרובע התיירותי. בנוסף לכך יש מספר פעמים ביום מופע תרבותי. ניתן להיכנס לעיר בתשלום חד פעמי של 100 אלף דונג.
6. שוק לילה- בכל לילה מעבר לגדת הנהר שצמודה לעיר העתיקה נפתח שוק לילה גדול וממש יפה. השוק עצמו מואר בפנסינים מכל עבר והקסם פשוט נשפך ממנו עם אורות צבעוניים ובירות ב5000 דונג. אל תפספסו!
7. דה נאנג- העיר הגדולה שבקרבת הוי אן (בערך כשעה נסיעה). אמנם לא הייתי, אך אומרים שזוהי עיר ענקית, ויש שם גם לונה פארק עצום בסגנון הלונה פארק בנה טראנג, שמוביל אליו גשר שמוחזק על ידי כפות ידיים ענקיות. מומלץ מאוד למתעניינים בגשרים!

הוי אן הייתה לנו מאוד טובה. יש בה אווירה מיוחדת ושונה קצת, שגורמת להאט קצת את הקצב ולהעשיר את הנפש עם איזה סדנה או שמלה חדשה מתופרת.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

פונג נה

פונג נה היא בעצם מקום קטן הממוקם במרכז-צפון ויאטנם המוגדר כשמורת טבע. האזור עצמו ירוק ויפה, ובהחלט סיפק יופי מיוחד. האטרקציה העיקרית היא המערות שבשמורה, המושכת חובבי מערות מכל רחבי העולם.

איך להגיע?
אנחנו הגענו לפונג נה בסליפר מנה טראנג, שיצא ב2 בצהריים והגיע ב9 בערב ועלה כ250 אלף דונג. היתן כמובן להגיע גם בסליפר מהכיוון השני או לשדה התעופה שנמצא בעיר הצמודה נין בין.

לישון
פונג נה הוא מקום קטן מאוד, וכל מקומות הלינה באזור צמודים על רחוב אחד. אנחנו ישנו במלון mountian view hotel בעלות של 250 אלף דונג ללילה לחדר זוגי בעל מקלחת חמה ופרטית וואיפאי וארוחת בוקר. אחלה של מקום. לחובבי הדורומסים הייתי ממליץ על הדורומס easy tiger. המקום כולל שולחן סנוקר פינג פונג ובריכה, ובנוסף לכך כל ערב יש שם מסיבה. אפשר להיכנס גם מבחוץ לפעילויות השונות. ניתן לישון גם בבתים (home stay) באזורים הסמכוים לפונג נה. חוויה אותנטית נחמדה ומומלצת גם כן.

מה לעשות?
1. לשכור אופנוע ולראות את האזור. כל כך יפה שם! לא הפסקתי להתפעל
2. מערות ועוד מערות- פונג נה היא שמורת מערות עצומה. אנחנו הספקנו להגיע לשתי מערות, אך יש עוד רבות טובות ואחרות. המערות שהיינו בהן הן:
א. dark cave- מערה שהכניסה אליה היא באומגה. המערה עצמה חשוכה, ובשלב מסוים מגיעים לבוץ טובעני ונעים (לטעמי לפחות). ביציאה מהמערה שטים בקיאק לעבר אזור של משחקי ספורט ימי כגון אומגה קטנה, מסלול נינג'ה מעל המים ועוד. עלות המקום 450 אלף דונג. ניתן להגיע עצמאית למקום ולקנות כרטיס. מומלץ!
ב. paradise cave- מערת נטיפים מרהיבה ביופיה וגודלה. מגיעים לחניון ולאחר מכן הולכים כקילומטר וחצי (או לוקחים קלאב קאר) לעבר הכניסה. המערה עצמה גדולה ומרשימה מאוד. הנטיפים יפים ומרהיבים. עלות הכניסה למקום 250 אלף דונג.
3. הגן הבוטני- גן שהוא חלק משמורת טבע קטנה. פינת חמד מדהימה ומלאה בפרפרים כמו שלא ראיתי מימיי! ההליכה היא בתוך הג'ונגל (תביאו אלתוש) כאשר יש מסלול מעגלי שעובר בכמה נקודת ציון ולוקח בערך כשעתיים כולל הרבה עצירות ותמונות. עלות כניסה 40 אלף דונג לאחד.
4. the duck stop- נכנסים לחווה ובה המון המון המון- ברווזים. בעל המקום מפזר אוכל על הרגליים שלכם והברווזים אוכלים את האוכל (והרגליים שלכם). היה מדגדג ומאוד משעשע. במקום ניתן גם לרכב על שוורים למי שמעוניין.
5. place with cold beer- מקום שנמצא ממש ליד הברווזים. מקום נחמד לעצירה לבירה קלה ולמשחק סנוקר. ניתן גם להשכיר אבובים ולשוט בנחל שנמצא מתחת למסעדה.
6. wild boar eco farm- חווה אקולוגית עם נוף מרהיב לנחל ולכל האזור. במקום מסעדה קטנה. למי שמעוניין ניתן להתנדב במקום בעבודות החווה השונות.
7. לחובבי המערות האמיתיים מוצעים טרקים של כמה ימים בתוך מערה כולל לינה בתוכה.

פונג נה היא שמורת טבע עוצרת נשימה ביופיה והנופים שבה חקוקים לי עד היום בראשי. מקום חובה לביקור!

טאם קוק- מסע בין סלעי הגיר

טאם קוק הינה עיירה ציורית ושקטה הנמצאת במרחק של 3-4 שעות דרומה מהאנוי. העיירה עשירה בסלעי גיר עצומים, מקדשים עם נופים משגעים ונהר פסטורלי ומרגיע. טאם קוק הוא המקום המושלם לחוות נוף כמו הסלעים בהאלונג ביי- רק ביבשה.

איך להגיע?
אנחנו הגענו בסליפר לילה של כ7 שעות מפונג נה ובעלות של 210 אלף דונג לכרטיס. ניתן להגיע גם מהאנוי באוטובוס יום קצר או במסגרת טיול יום מאורגן.

לינה:
ישנם שני מקומות לינה צמודים. הראשון זה נין בין שזו העיר היותר גדולה מהמקומות, והשני זה טעם קוק, שזה רחוב אחד של מקומות לינה ובו נמצא הנחל של טאם קוק. אנחנו ישנו בטאם קוק במקום שנקרא hung anh. המקום כלל חדר פרטי עם שירותים ומקלחת פרטיים שהיו צמודים לחדר, וואיפאי וארוחת בוקר. הבעלים של המקום הייתה מקסימה והסכימה להכניס אותנו כשהגענו בגשם שוטף ב4 בבוקר, וגם דאגה להאכיל אותנו בלי סוף. כל פעם שהגענו היא העמיסה אליו שקית ליצ'י טעימה ולא הפסיקה לדאוג לנו בכללי. היא לא ידעה אנגלית אבל זה לא ממש היה משנה. מומלץ מאוד!

מה לעשות?
1. מקדשים- באזור יש לא מעט מקדשים בודהיסטים. אנחנו בחרנו לנסוע לdinh binh שזה הוא בעצם פארק של פגודות. הפגודות מרשימות והנוף מסביב מרשים אף יותר.
2. הר hang mua- הר בעל 460 מדרגות בדרך לתצפית עם פגודה בראשו ונוף באמת עוצר נשימה מסביב, אל עבר הנחל של טאם קוק ולסלעי הגיר העצומים שפשוט נראה שנקרעים מתוך האדמה. בתחתית ההר ישנה מערה בשם mua cave, מערה מגניבה שמוצפת במים. מומלץ להיכנס פנימה ולשחות.
3. שייט בנהר של טאם קוק- אטרקציה מפורסמת במקום היא שייט בנהר של טאם קוק, בין סלעי הגיר ושדות האורז המרהיבים שמסביב. את השייט עושים בסירת קנו קטנה עם משיטה מקומית. במהלך השייט עוברים דרך 3 מערות שנמצאות בדרך הנהר ומכאן שמו של המקום- פירושו של טאם קוק הוא 3 מערות. בסיומו של הנחל לאחר המערה השלישית עומדת בנות עם הקנואים שלהם בתקווה למכור לכם מתוצרתם. לאחר מכן חוזרים את אותה הדרך שעשיתם בהלוך. השייט לוקח בערך שעה וחצי ועלותו 390 אלף דונג לסירה זוגית. תשאירו למשיטה טיפ נחמד בסוף, זה נהוג והיא עובדת מאוד קשה כדי לקבל את זה. שייט מאוד מוצלח ופסטורלי בעיני.
4. cuc phuong- פארק לאומי שלצערי לא הספקנו להיות בו. יש שם מגוון עשיר של חיות בר וטבע מדהים ממה שקראתי. הוא קצת רחוק מטאם קוק אך למי שיש את הזמן וה וטיבציה מאוד מומלץ להגיע ולהתרשם :)
5. אוכל- לא יצא לנו יותר מדי למצוא אוכל מיוחד, אך מי שבכל זאת רוצה- chookies beer garden- מקום עם אחלה של קינוחים והמבורגר סבבה לגמרי.

טאם קוק זהו מקום פסטורלי ויפה ברמות על. יש הרבה מה לעשות בהתאם לתחומי העניין שלכם, ואפשר להעביר פה בין יום לאפילו שבוע. ט

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

מילות סיכום

פונג נה, הוי אן וטאם קוק הינם שלושה מקומות עם אופי מאוד שונה אבל עם חן ייחודי שעושה טוב לנשמה וגם לגוף (איזה אוכל!). מקווה שנהנתם :)

טיפים

  • לרוב באתרים התיירותים בטאם קוק ובפונג נה ייקחו עלות מסוימת על חנייה בחניונים של אופנועים או כלי רכב אחר. זה נפוץ ולגיטימי. עם זאת בהסתובבות באופניים הרחבי הוי אן יש שלל חניות ואין צורך לחנות במקום מיוחד בתשלום- רק תנעלו את האופניים שלכם ותזכרו איפה החניתם אותם :)

תגובות


התגובה שלך

יש לך מה להוסיף? רוצה לשאול את הכותב/ת שאלה? פשוט לזרוק מילה טובה?

בקשה קטנה - אין לבקש ייעוץ באופן פרטי, נסו לשאול שאלות כאן וכך המידע יהיה זמין לכולם
אנונימי ( להתחברות )