(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

טרק בהרי רילה ופירין

אני וחבריי, יואל וגל חיפשנו יעד לטיול שחרור. חיפשנו יעד קרוב, זול, פשוט לטיול, וכמובן בעל נוף יפה ומרשים. כל זאת ועוד מצאנו בבולגריה!

תאריך הטיולAugust 2017
משך הטיולשבועיים
עונה מומלצתמאי עד אוקטובר, כאשר שיא העונה הוא בחודשים יולי ואוגוסט. שימו לב שאם אתם מטיילים במאי או אוקטובר מומלץ מאוד לבדוק מראש האם הבקתות אכן פעילות. אנחנו טיילנו בתאריכים 4-18.8.17

רקע

בולגריה היא מדינה מעניינת מאוד המצויה פחות מ- 3 שעות טיסה מישראל, מדינה שמצד אחד היא חלק מהאיחוד האירופי אך לא קל למצוא בה דוברי אנגלית (אנגלית היא השפה שלישית בבולגריה, אחרי בולגרית ורוסית) בנוסף גם השילוט איננו באנגלית מלבד הערים הגדולות.
בולגריה היא מדינה מהעניות ביותר באירופה עם שכר ממוצע של פחות מ500 אירו לאדם. ולפיכך, מדינה זו זולה באופן מפתיע.
למרות העובדה שהשפה האנגלית איננה שגורה בפיהם של מרבית הבולגרים די קל לטייל בבולגריה.
זאת משום שהמקומים מאוד אדיבים ושמחים לעזור בכל דבר שתצטרך (גם אם עזרה זו כוללת ניהול שיחה שלמה בפנטומימה)
בנוסף הטרקים ברילה ופירין הם טרקים מסומנים היטב ברובה הגדול של הדרך והלינה בטרקים אלו היא בבקתות, פרט נוסף המקל על הטיול.
וכמובן הנופים! הרים מוריקים ויפהיפים , המוני אגמים צלולים, יערות אינסופיים ומצוקים מרהיבים!
בקיצור, אם אתם מחפשים את הדברים שאני גל ויואל סימנו לטיול שלנו - בולגריה היא המקום בשבילכם!

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

התניידות

התחבורה הציבורית בבולגריה לוקה בחסר, וכדי להתנייד ממקום למקום במיוחד בתוך סופיה תאלצו להעזר במונית.
למה "תאלצו"? אומנם המוניות בסופיה זמינות להפליא , אך הן מהוות סכנה ממשית ל"מלכודת תיירים" אנחנו באופן אישי נפלנו פעמיים למלכודת כזאת.
איך להמנע מזה? הנה כמה טיפים שפיתחנו במהלך הטיול:
1. תמיד לנסוע עם מונה. אם הנהג מסרב ,אל תעלו.
2. שימו לב לתעריף לקילומטר המצוין על גבי המונית מבחוץ.
3. לפני הנסיעה קראתי סיפור כאן של מישהו שהמליץ לעלות על מוניות OK. אז ככה: נהגי המונית למדו שאנשים מעדיפים את מוניות הOK ו"מתחפשים" אליהם אז על תיהיו בטוחים שאם עליתם על מונית OK מצבכם טוב.
4. אנחנו ביקשנו מהמלון שיזמינו לנו מונית ולאחר שראינו שהיא במחיר ממש זול אז צלמנו אותה ובכל מקום שהיינו ביקשנו שיזמינו לנו את המונית הזאת. תמונה מצורפת!
מלבד מוניות באזור הכפרים של הטרקים יצא לנו לקחת טרמפים כמה פעמים, המקומיים אדיבים מאוד ושמחים לתת טרמפים. לעיתים המקומיים מציעים לך טרמפ תמורת סכום כסף מוסכם מראש, גם דרך לא רעה להתנייד בבולגריה.

ציוד

בשבילי זאת הייתה הפעם הראשונה שאני יוצא לטרק שלא דרך מסגרת כזאת או אחרת מה שהפך את מלאכת הכנת התיק לאישיו די גדול, אז הנה הרשימה שהכנתי לטיול שלנו:
2 חולצות דריי פיט קצרות
1 חולצת דרי פייט ארוכה
1 מכנס טיולים
1 מיקרו פליז
1 סופטשל
1 גטקס טרמי
1 חולצה טרמית
3 תחתונים
4 גרביים
שורש (לאוורר את הרגלים בסוף יום הליכה)
פנס ראש (מומלץ)
שלוקר (מומלץ)
ליינר או ציפית של שמיכה (מומלץ)
קרם הגנה
מגבונים
פירות יבשים חטיפי אנרגיה וצוקולוקים
מטען נייד
חבילת קלפים להעביר את הערבים בבקתות
פקל תרופות ועזרה ראשונה: פלסטרים, משחה לשפשפת ,אקמול,קל בטן ועוד תרופות שניראות לכם רלוונטיות
פקל קפה (שימו לב שלא פשוט למצוא מיכל גז להברגה כמו זה שבארץ, אנחנו לא הצלחנו למצוא ולבסוף קנינו גזיית ניקוב במחיר מצחיק ששימשה אותנו לאורך כל הטיול) בנוסף תביאו קפה כי אין על הקפה של הארץ!
* אנחנו הבאנו מזוודה גדולה שהשארנו בסופיה בשמירת חפצים ואספנו בסיום הטרק, ולטרק יצאנו רק עם הציוד לטרק עצמו.
* שימו לב שאתם מצמצמים את המשקל והנפח ככל האפשר, נגיד שמפו ומשחת שיניים מומלץ לקבוע מישהו אחד שיביא בשביל כולם או להביא אריזה קטנה. יהיה לכם יותר כיף אם לא תסחבו משקל גדול ומיותר.
*מבחינת תיק אני יצאתי עם תיק בנפח של 40+10 שהספיק לי בצורה מצוינת ל2 הטרקים.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

מקומות לינה

במהלך השבועיים יצא לנו לישון במספר לא קטן של מקומות על הסקאלה שבין מלון 5 כוכבים לעליית גג עם 30 איש במיטה אחת צפופה וללא כל הפרדה. הנה חוות דעת שלנו על מקומות הלינה השונים :
SOFIA, HOSTEL MOSTEL: ההוסטל בו שהיינו בלילה הראשון לפני היציאה לטרק. הוסטל חביב, צוות שמאוד שמח לעזור ולסייע לנו, אווירה נחמדה מאוד עם מטיילים רבים מכל קצוות הגלובוס, מיקום טיפה מרוחק מהמרכז, תמורה מצוינת למחיר.
בקתת RILISKY EZRA: בקתה עם תנאים טובים כמו מקלחות חמות ומסעדה מגוונת אך אם זאת יקרה יחסית (28 LV לאדם בחדר משותף כולל ארוחת בוקר או חדר פרטי ל4 ב125 LV) וללא חיי חברה -נאמר לנו ע"י מקומיים שישבנו איתם בערב שבבקת SEDEME EZRA הסמוכה ישנם צעירים רבים יותר ושזוהי הבקתה של הזקנים (לפחות את החלק השני של דבריו אני יכול לאשר)
בקתת RILSKY MANTASTIR: לא בדיוק בקתה יותר כמו חדר להשכרה במנזר, בכל מקרה זהו חדר פרטי לשלושה הכולל מקלחת ושירותים בחדר עצמו אך ללא ארוחות אותם תאלצו לקנות במסעדה המקומית . 20 LV ללילה לאדם. יש לציין כי יש במקום גם מלון באותו מחיר בדיוק עם תנאים קצת יותר טובים אז שווה לבדוק שם קודם.
HOTEL ELA,BROVETS: מלון 4 כוכבים מפנק ב28 LV לאדם בחדר ל3 כולל ארוחת בוקר. עיירת הסקי BROVETS מציעה מספר רב של מלונות ברמות שונות במחיר נמוך מהמצופה כי העיירה ריקה ברובה בקיץ.
BANSKO: לא זוכר את שם המלונות (אחד לקחנו לפני הטרק ואחד בסיומו אך אותו רעיון כמו בבורבץ רק עיירה הרבה יותר גדולה, הרבה אפשרויות במחיר זול מהמצופה.
BANDRITSA: בקתה סבירה , 10 LV לאדם בחדר פרטי ל3. שירותי בול פגיעה רחוקים יחסית, אין WIFI ,לא יודעים אנגלית בכלל, ללא חיי חברה,אוכל טוב והרבה מבחר.
DEMYANITSA: בקתה חביבה,14 LV לאדם בחדר פרטי ל3, יש שירותים רגילים לשם שינוי,מקלחות ,אוכל נחמד,יש שש בש לטובת האורחים בבקתה. דוברים אנגלית ברמה טובה.
טבנו אזרו: בקתה קטנה יושב בצמוד לאגם גדול ועמוסת מטיילים. גיל ממוצע נמוך משמעותית משאר הבקתות בהם שהיינו. שינה בעליית גג עם 30 איש, מיטה משותפת ללא הפרדה,לכל אחד פחות מחצי מטר (חוויה!) . השירותים והמקלחות מרוחקים ומחוץ לבקתה. הצו7ות דובר אנגלית טובה ועזר לנו בהתייעצות על המסלול. המחיר: 12 LV לאדם.
BEZBOG: בקתה המציעה גדולה צמודה לאגם חדר פרטי ל3 ב18 LV לאדם. מקלחות משותפות, שירותי בול פגיעה, הבקתה היחידה עם WI FI שנתקלנו בה בהרי פירין.

מטבע

המטבע המקומי הוא לבה LV והיחס שלו מול השקל הוא כ2 שקל ללבה או ליתר דיוק ונכון למועד כתיבת שורות אלו 2.15 שקל על כל לבה.

יום 1: ת"א-סופיה. לינה ב- HOSTEL MOSTEL

בשעה 7:30 בבוקר לאחר חצי שעה של עיכוב ותור אינסופי אך שגרתי בנתב"ג בחודשי יולי -אוגוסט המראנו לסופיה בטיסה של אל על.
יש לציין ששלושתנו עלינו לטיסה לאחר ללילה לבן שכלל חתונה של זוג חברים משותפים על כל המשמעותיות של ערב כזה, מה שהקל את מלאכת ההירדמות בטיסה עוד בטרם ההמראה, כך ששעתיים ו45 דקות חלפו להן כערף עין ובשעה 10:15 נחתנו בשלום בנמל התעופה הבינלאומי של סופיה.
במקום המתין לנו כמתוכנן נהג ההסעות של ההוסטל החביב שהזמנו עוד מהארץ, מה שאפשר לנו נחיתה רכה על אדמת בולגריה.
לאחר שהגענו להוסטל והבנו שהחדר טרם מוכן יצאנו לאכול ארוחת צהריים בה נחשפנו לראשונה לכישרון הבולגרי באפיית פיצות.
לאחר מכן, חזרנו אל הגסטהאוס ושקענו לשנת צהריים מפנקת שהשלימה לנו את שעות השינה האבודות מליל אמש.
אחה"צ התעוררנו מלאי אנרגיות וסקרנים לגלות את העיר,יצאנו לשוטטות באזור המלון בה נוכחנו לדעת כי על אף הרשתות הבינלאומיות כגון KFC, McDonald's וSUBWAY סופיה היא איננה בירה אירופאית קלאסית, לצד מבנים עתיקים ויפים לשימור ישנם קבצנים ודיירי רחוב רבים המחטטים בפחים ועיתים מטרידים את העוברים ושבים(לאחר מכן התברר לנו כי ישנו אזור תיירותי יותר בסופיה בו נמצאים רוב חיי הלילה) את הערב סיימנו בפאב הסמוך לגסטהואס במשחק שש-בש סוער בירה מקומית מצויינת ועישון נרגילה- עושים יפו בסופיה.

יום 2: סופיה -דופניצה-ספארבה בניה- רילסקי אזרה. לינה- RILSKY EZRA

בוקר ראשון לטיול ! התעוררנו בהוסטל שלנו ופתחנו את הבוקר בארוחת הבוקר המצוינת שהמקום מציע. לאחר מכן, סגרנו את התיק ואפסנו את המזוודה עם הציוד שלא נזדקק לו בטרק. המחיר לשמירת חפצים הוא 2 LV ליום למזוודה, לכן ריכזנו את כל הציוד במזוודה אחת.
לאחר שסיימנו עם אחסון הציוד ביקשנו שיזינו לנו מונית לתחנה מרכזית ממנה יוצא האוטובוס לדופניצה.
כאן העניינים החלו להסתבך. אומנם המונית עלתה לנו מחיר סביר להפליא של פחות מ5 LV לנסיעה של כ10 דקות אבל התברר לנו שמהתחנה הזאת לא יוצא אוטובוס לדופניצה. נהג מקומי שזיהה שאנחנו ישראלים ודי אבודים מיהר לעזור לנו. הוא הציג עצמו בעברית כנהג מונית בולגרי שירד מהארץ לפני שנתיים עם משפחתו לאחר שלא הסתדרו בישראל, עוד הוא הסביר לנו כי האוטובוס לדופיניצה יוצא מתחנת אוטובוס אחרת וכמובן שהוא הסכים לקחת אותנו אליה. אנחנו מצידנו שמחנו שהצלחנו לצאת מהבירבור אך כאשר הגענו אל התחנה המרכזית המדוברת, התברר לנו כי אותו נהג מונית הוא בעצם נוכל, אשר דרש מאיתנו מחיר של 60 LV! לאותה נסיעה (כאמור נסענו באותו בוקר נסיעה באותו אורך בערך במחיר של פחות מחמש LV) היינו בשוק טוטאלי ולאחר שהוא הסכים להוריד את המחיר ל40 LV פשוט ירדנו מהמונית עצבניים והמשכנו בדרכנו.
בתחנה המרכזית לאחר בירור קצר של מספר הרציף ושעת הנסיע קנינו כרטיס ויצאנו לכיוון דופניצה 6 LV לאדם לשעה וחצי של נסיעה.
מדופניצה לקחנו אוטובוס נוסף לעיירה ספארבה באניה (2 LV לאדם 45 דקות נסיעה).
ספארה באניה עיירה יפה עם מספר מסעדות ומכולות שם אכלנו צהריים וקנינו מספר מצרכים לטיול.
בנוסף, ניסינו למצוא בלון גז הברגה אך לא מצאנו בלון מתאים באף חנות, אלא רק בלוני ניקוב. לאחר חיפוש נרחב בעיירה הפנו אותנו לחנות כלי בניין שם אומנם לא היה להם מיכל הברגה אך הייתה גזייה של ניקוב. לאחר שהוחלט כי בלתי אפשרי להעביר את הטיול ללא קפה הוחלט לרכוש אותה (המחיר אגב 15 LV לגזייה כולל 3 בלוני גז).
לאחר שאכלנו וקנינו את כל המרכיבים הדרושים לטיול חיפשנו דרך להגיע אל הרכבל שיוביל אותנו היישר אל בקתת רילסקי אזרה בה נעביר את הלילה.
לאחר חיפוש קצר פגשנו נער מקומי שהסכים לקחת אותנו אל מחוז חפצינו במחיר של 15 LV קפצנו על המציאה ויצאנו לדרך שהתבררה כ15 דקות נסיעה לא פשוטה שכללה טיפוס אל ההר עם הרבה פניות חדות. אך למזלנו הנהג המיומן שלנו הוביל אותנו בבטחה אל היעד ועכשיו נותר לנו רק לעלות אל הרכבל שיוביל אותנו הישר אל הבקתה. 18 LV לאדם ורבע שעה של נוף מדהים שמתחיל להתגלות אלינו ואנחנו בבקתת רילסקי אזרה.
עשינו צ'אק אין בבקתה ולאחר מנוחה קצרה הוחלט לנצל עוד קצת את היום ולצאת לפקל קפה בנקודת תצפית סמוכה אחלה דרך להמתיק את היום המורכב שעבר עלינו.

יום 3: RILSKY EZRA-מנזר רילה, לינה- RILSKY MANTSIR

בוקר שני לטיול וראשון לטרק. התעוררנו ב8 אכלנו ארוחת בוקר בבקתה ויצאנו לדרך.
ההליכה התחילה על המסלול האדום בעלייה לא פשוטה, אך כעבור חצי שעה של הליכה נגלה לפנינו נוף יפה והחלטנו לעצור לקפה ולהסדרת נשימה.
המשכנו ללכת עוד כ20 דקות עד שהגענו לאגם הראשון וכמו ישראלים טובים ישר אל המים.
המים אומנם קרירים (משהו כמו הבניאס במושגים ישראלים) אך בהחלט מרעננים. המקומיים קיבלו קצת בתדהמה את התיירים המוזרים שנכנסו לאגם אך לטעמי זו חוויה שאסור לפספס בטיול הזה.
עוד 20 דקות של הליכה ועוד אגם ושוב לא מוותרים על כניסה למים, חלום שמתגשם!
מכאן יש עלייה נוספת שמובילה אותנו אל תצפית מדהימה ממנה נשקפים כל 7 האגמים בפריים אחד, מראה משגע!
ממשיכים בהליכה במסלול האדום על קו רכס יפיפה באזור שכבר איננו עמוס בתיירים כמו אזור שבעת האגמים.
לאחר כשעתיים וחצי מגיעים אל הפנייה דרומה במסלול הכחול, מנקודה זו כבר רואים את המנזר ונקודת הסיום שלנו ליום זה.
הבעיה היא שהמנזר נמצא 2000 מטר מתחתינו בירידה ישירה.
מה שהתחיל כהליכה סבירה בירידה הופך אט אט להתגלשות על התיקים במורד שביל שמאוד קשה ללכת בו על 2.
הירידה מתישה מאוד ולא נגמרת, לאחר כשעתיים אנחנו מגיעים לנקודה בה אנחנו כבר לא מזהים סימונים, השרירים כואבים והשעון כבר מראה 17:00 אחה"צ. אנחנו מצליחים לשמוע אנשים קרובים , משוחחים איתם והם מכווינים אותנו אל השביל המוביל למנזר.
עוד כשעה וחצי הליכה לא פשוטה ואנחנו מגיעים סחוטים אל המנזר שם אנו שוכרים חדר ללילה.
ירדנו לאכול במסעדה התיירותית של הכפר, המחירים גבוהים אבל אין הרבה ברירות.
לאחר ארוחת הערב יצאנו לסיבוב קצר במהלכו נתקלנו בקבוצת ישראלים לראשונה בטיול. לאחר שיחה קצרה והחלפת חוויות ותוכניות להמשך, הבנו מהם שהם ממשיכים לבורבץ מחר לטיול סוסים. תוכנית זו קרצה לנו לאחר היום הקשה והחלטנו להצטרף אליהם.

יום 4: מנזר רילה- רילה -דופיניצה - בורבץ. לינה- ELA HOTEL

לאחר היום הקשה של אתמול ולאחר שאמש החלטנו כי היום יהיה יום מנוחה מהליכות, התעוררנו מאוחר (8:45) והלכנו לאכול.
קיווינו שהמאפיה המקומית אליה שמענו דברים טובים תפתח אך התברר לנו כי היא נפתחת רק ב10 אז התיישבנו לאכול שוב במסעדה מאתמול.
לאחר מכן נפגשנו עם קבוצת הישראלים מאמש ויצאנו במונית לרילה.
ברילה גילינו כי האוטובוס לדופניצה ממנה מגיעים לבורובץ הוא רק בעוד שעתיים וחצי ומכיוון שעכשיו היינו קבוצה גדולה אז מונית כבר לא הייתה רלוונטית. אז ישבנו לבירה באחד הפאבים המקומיים, והמתנו שם לאוטובוס.
כחצי שעה נסיעה לדופניצה, אותה כבר זכינו להכיר בדרך לספארבה בניה, שם התברר כי נדרשת המתנה נוספת של כשעה וחצי ועוד שעה נסיעה.
הבנו שטיול סוסים כבר לא נעשה היום. הגענו ב16:30 לבורבץ לאחר יום של נסיעות.
בורבץ עיירה נחמדה שמשמשת בעיקר כעיירת סקי ובעונה זו של השנה היא די מנומנמת.
המלונות הרבים במקום עולים בשל חוסר הביקוש מחיר דומה מאוד למחיר הבקתות. לדוגמה : במחיר 28 LV קיבלנו חדר ל3 במלון 4 כוכבים עם ארוחת בוקר.

יום 5: בורבץ - עלייה למוסאלה. לינה- ELA HOTEL

אז לאחר היום הרגוע אתמול החלטנו לחזור לפעילות. קמנו בבוקר אכלנו את ארוחת הבוקר המצויינת במלון והלכנו לכיוון הרכבל.
בשלב זה התברר לנו כי ישנם 3 רכבלים בעיר וכל אחד פתוח בימים שונים. הרכבל שמוביל ממש קרוב לפסגת המוסאלה היה סגור באותו היום, לכן הסתפקנו בלטפס עם הרכבל שכן פתוח לעשות טיול קצר וחביב בערים שכלל טיול ביער יפיפה ושיכשוך במי נהר קפואים וחזרנו למלון.
בסיום היום החלטנו כי מחר נעזוב את בורבץ, והרי רילה, ונעבור לטרק השני בהרי פירין.

יום 6: בורבץ - סופיה - בנסקו. לינה- מלון בבנסקו.

קמנו בבוקר אחרי שאתמול בערב ביררנו איך מגיעים מבורבץ לבנסקו והבנו שהדרך הכי יעילה היא לחזור לסופיה, לקחנו החלטה שננסה לטפוס טרמפ לסופיה. אחרי עוד ארוחת בוקר נהדרת במלון יצאנו לצומת היציאה מבורבץ. תוך רבע שעה כבר טפסנו טרמפ אל סופיה עם בעל מסעדה חביב בבורבץ שאפילו ידע אנגלית ברמה טובה. שעה וחצי נסיעה עם הבחור שהתברר כחופר לא קטן, ואנחנו שוב בסופיה.
ירדנו במקום שממנו נאלצנו לקחת מונית אל התחנה המרכזית. שוב לוקחים מונית-ושוב נופילים למלכודת תיירים. הפעם מונית שהמונה שלה זינק בקצב לא הגיוני ונעצר רק כשהגענו על 30 LV.
מתוסכלים וכועסים נאלצנו שוב להמשיך. ושוב המתנה ארוכה לאוטובוס לבנסקו.
נסיעה של 3 שעות,16 LV לאדם, עצירות רבות, מהם עצירה ארוכה להפסקה.
הגענו לבנסקו, גם היא עיירת סקי אך היא גדולה בהרבה וגם הרבה פחות מנומנמת. בעיירה מתקיים פסטיבל ג'אז אז העיירה די עמוסה אפילו.
על אף הפסטיבל מחירי המלונות גם כאן זולים ושוב אנו מוצאים מלון חביב ב28 LV כולל ארוחת בוקר.
אכלנו ארוחת ערב במסעדה, קנינו קצת פירות, לחם וחטיפים וישבנו באחד הברים בעיירה.

יום 7: בנסקו - ויחרן - באנדריציה. לינה- בקתת BANDRITSA

התעוררנו לארוחת בוקר במלון, ביקשנו מהקבלה שיזמינו לנו מונית שלקחה אותנו עד לבקתת ויחרן.
מבקתת ויחרן עלינו על המסלול האדום אשר מוביל לפסגת הויחרן, ההר השני בגובהו בבולגריה (2914 מטר).
בקתת ויחרן ממוקמת בגובה של 1975 מטר כלומר טיפוס של קצת פחות מ1000 מטר.
אחרי הליכה של כ3 וחצי שעות כולל עצירות היינו על הפסגה.
בהתחלה לא ניתן היה לראות את הנוף בשל ענן כבד שכיסה את כל הפסגה, אך כעבור כמה דקות הענן זז ונשקף אלינו נוף יפיפה!
לאחר שהייה די ארוכה על הפסגה שכללה סבב תמונות ארוך ועצירת קפה מכובדת עם קבוצה נוספת של ישראלים, המשכנו בדרכנו.
הדרך ממשיכה במסלול האדום והפעם יורדת ממקום אחר בהר, ירידה טיפה אתגרית אבל מאוד מאוד יפה.
ממשיכים במסלול האדום עד מפגש שבילים ברור עם המסלול הירוק שיקח אותנו מזרחה , עד לבקתה שלנו להערב.
שעתיים וחצי של הליכה איטית עם עצירות וירידה גדולה עד לבקתת באנדריציה.

יום 8: באנדריציה - דמיאניציה. לינה- בקתת DEMYANITSA

ארוחת בוקר בבקתה, התארגנות קצרה ויצאנו לדרך.
היום הזה הוא יום רגוע יחסית בלי עליות כמעט בכלל ועם הרבה אגמים.
עולים על מסלול צהוב כחצי שעה הליכה עד לבקתת ויחרן, ממנה יצאנו אל המסלול אתמול.
מהבקתה תחפשו מסלול כחול-צהוב המוביל לגשר עץ תחצו אותו ותעלו על הסימון האדום-ירוק.
במקטע הזה של ההליכה יש הרבה אגמים חלק ממש על השביל וחלקם סמוכים אליו עם שילוט עד אליהם.
בשלב מסוים הסימון הופך לירוק בלבד מכאן זה שעתיים וחצי הליכה הכוללת עלייה די ארוכה, אך היחידה ביום זה. קצת לפני הבקתה נגמר הסימון הירוק והופך לכחול-צהוב תעלו איתו צפונה ותוך רבע שעה גם ההליכה של יום זה מסתיימת, ואתם בבקתה.

יום 9: דמיאנציה - טבאנו אזארו. לינה- TEVENO EZRO

שוב יום עם הליכה רגועה יחסית.
ארוחת בוקר, סגירת תיקים ויוצאים לדרך.
יורדים דרומה עם הסימון הכחול-צהוב , חולפים בדרך על הפגש עם השביל הירוק מאתמול וממשיכים דרומה עם הכחול-צהוב.
כשעה של הליכה בלי אטרקציות מיוחדות עד שהשביל מתפצל לצהוב וכחול.
ממשיכים דרומה עם המסלול הכחול כחצי שעה של טיפוס עד למפגש עם הסימון האדום. אחרי 20 דקות הליכה על קו רכס במסלול האדום תגלה לכם הבקתה הציורית על שפת האגם. עוד יום נפלא שהגיע לסיומו.
בבקתה ישנם מטיילים רבים וצעירים, מצד אחד זה כיף ונחמד אבל, כדי להמנע מתור ארוך, ומאי מציאת במקום ישיבה בפנים בארוחת הערב
(הבקתה נמצאת בגובה של מעל 2000 מטר, אז בלילה מאוד קר בחוץ).
כמה משחקי קלפים ובירות, צפייה בכוכבים המדהימים ביופיים מחוץ לבקתה (מומלץ מאוד למרות הקור) והולכים לישון.

יום 10: טבאנו אזארו - בזבוג. לינה- בקתת BEZBOG

קמנו לבוקר מעונן לראשונה בטיול ולאחר ערב של סופות רעמים וברקים.
החלטנו לצאת בכל מקרה למסלול המתוכנן, כמובן לא לפני שאכלנו את ארוחת הבוקר בבקתה.
ממשיכים על המסלול האדום ומתחילים בעלייה. הסימונים בקטע זה קצת פחות ברורים משהיו עד עכשיו אבל קשה לטעות בדרך.
בסוף העלייה מתגלה אלינו עמק יפיפה ומלא בבולדרים וגם אגם גדול ויפה שבשל מזג האוויר וויתרנו על כניסה אליו.
ממשיכים במסלול האדום עד שהוא נפגש עם המסלול הירוק, ובנקודה זו עוברים אל המסלול הירוק (פנייה חדה לכיוון צפון).
עוד עלייה מכובדת מובילה אותנו לתצפית יפה אל אגם ענק.
ממשיכים במסלול האדום ומגיעים אל האגם בו צפינו מלמעלה, לצערנו מזג האוויר עדיין סגרירי וקרירי ושוב נאלצים לוותר על כניסה לאגם המאוד מזמין הזה.
10 דקות עליה ואז המסלול הופל לצהוב-ירוק. עוד כחצי שעה הליכה בקצב מהיר ואנו מגיעים לבקתה הצמודה לאגם.
בבקתה יש חיבור לWIFI ואנו מתחברים לעולם החיצון לראשונה מזה 4 ימים.

יום 11: בזבוג - גוצ'ה דליצ'ב - דוברנישטה - בנסקו. לינה- מלון בבנסקו.

למעשה ניתן היה לסיים את הטרק אתמול לרדת ברכבל עד לבקתת גוצ'ה דליצ'ב ומשם יש הסעות או טרמפים לעיירה דוברנישטה.
אנחנו ירדנו את זה ברגל. בדיעבד, מיותר. הליכה די משעממת ביער בשביל ג'יפים.
בגוצ'ה דלייצ'ב אכלנו צהריים במסעדה עם גימיק נחמד- אתה יכול לדוג את הדג שתאכל מבריכת דגים קטנה הנמצאת במסעדה,ארוחת סיום של הטרק.
משם לקחנו טרמפ לדוברינישטה ומשם עוד טרמפ לבנסקו.
בבנסקו העברנו ערב רגוע, ולמחרת נסענו באוטובוס לסופיה.

סופיה

אנחנו העברנו 3 לילות נוספים לאחר סיום הטרק בסופיה. 2 לילות תכננו במקור אבל סיימנו את הטרקים מוקדם מהצפוי, אז החלטנו להוסיף לילה בסופיה. בדיעבד, מיותר. עיר נחמדה סה"כ באזור התיירותי הרבה מבנים יפים, מסעדות וחנויות כמו בכל בירה אירופאית.
למי שעוד לא מיצה: יש אפשרות לעלות ברכבל להר ויטושה הסמוך לעיר. אנחנו וויתרנו.
הרחוב התיירותי נקרא שדרות ויטושה והוא מרכז בתוכו את רוב הפאבים והמסעדות.
אנחנו התפנקנו במלון 5 כוכבים במרכז העיר, פינוק לסוף הטרק.
מומלץ: לצעירים ולמחפשי חיי הלילה סבב ברים של העיר סופיה.
סיור העובר בין 5 פאבים נסתרים וייחודים בסופיה, סיור באמת נחמד עם צעירים מרחבי העולם, אחלה דרך להכיר אנשים וגם מקומות מגניבים.
המחיר:20 LV וכולל שתייה בחלק מהמקומות. הסיור יוצא בכל ערב מהCRYSTAL GARDEN, לא צריך להזמין מראש פשוט להגיע 10 דקות לפני, תיהיה שם מדריכה עם שלט תקנו כרטיס ותצטרפו.

טיפים

  • אם משהו לא ברור או שאתם רוצים לשמוע הרחבות, יותר ממוזמנים לכתוב לי בתגובות!

תגובות


התגובה שלך

יש לך מה להוסיף? רוצה לשאול את הכותב/ת שאלה? פשוט לזרוק מילה טובה?

בקשה קטנה - אין לבקש ייעוץ באופן פרטי, נסו לשאול שאלות כאן וכך המידע יהיה זמין לכולם
אנונימי ( להתחברות )