4 ימים ב Lake Baikal

טרק ברמה קל - בינונבשילוב הכרות מדהימה עם מטיילים מקומיים. התחלת הסיפור בכפר Bolshoye Goloustnoye Большое Голоустное סיום הסיפור בכפר המתוייר Listvyanka Листвянка

תאריך הטיולJuly 2016
עונה מומלצתאמצע יוני עד אמצע אוגוסט

מבוא

טרק אורכו 54 ק"מ.
מתחיל הכפר Bolshoye Goloustnoye Большое Голоустное.
ניתן לחלק אותו לשתיים ולצאת באמצע עם סירה בכפר Bolshiye Koty Большая Коты.
הכפר נמצא 28 ק"מ מנקודת ההתחלה. כמו כן ניתן לקנות אספקת מזון נוספת בצרכנייה המקומית (יש רק אחת).
הטרק מסתיים בכפר Listvyanka Листвянка שנמצא 25 ק"מ מהכפר Bolshiye Koty.

ציוד שצריך לקחת:
אוכל לכל הטרק.
2 ליטר מים (אפשר לטהר את המים מהאגם והנחלים המקומים במהלך הטרק)
אוהל.
ציוד נגד גשם.
גז או דלק לאורך כל הטרק. לחלופין ניתן להדליק מדורה רק במקומות שיש בהם הכנה (לפי החוק הרוסי).
ושאר הציוד טרקים הבסיסי.

דברים שצריך להיזהר במהלך הטרק: (לפי הסדר)
1. טפילים - ניתן לקנות ספריי למניע, לקחת קצת שמן בבקבוק. אם יש טפיל אז משתמשים בשמן בשביל להסיר אותו (ע"י מריחת השמן על הטפיל). לא לגרד אותו בשום אופן!
2. נחשים - יש נחשים ארסים באזור. פשוט להבריח אותם עם המקל הליכה.
3. דובים - לקחת ספריי פלפל - ניתן להשיג בחנויות מקומיות.

עזרים:
אפליקיית ניווט MAPS.ME - מכילה את הנתיב במדוייק ומקומות לקמפינג.
סיפור דרך.

יום 1 - 6 ק"מ

הגעה לכפר Bolshoye Goloustnoye Большое Голоустное מ - irkutsk
ניתן להגיע בטרמפים או במונית שירות (מארשוטקה) הדרך לוקחת 3 שעות.

התחלת הטרק בהליכה לכיוון דרום. הליכה פשוטה בשביל ברור העובר דרך משפחות רוסיות שעושות קמפינג לאורך האגם. לאחר כחצי שעה הליכה הגעתי להתחלת המסלול, השביל מתחיל אחרי אתר קאמפינג (יוטות לבנות - גר מונגו, שם ישבתי עם מנהלת האתר, בחורה שהכרתי דרך חבר רוסי כמה שעות והמשכתי לכניסה לשביל.
לאחר 6 ק"מ מאתר הקאמפינג הבנוי הגעתי לאתר הקמפינג הראשון. שם פגשתי משפחה נחמדה מקאמצ'טקה ועוד אבא ובן שלבושים כמו חיילים סוייבטים וביחד העברנו את הלילה הראשון בכיף.

יום 2 - 18 ק"מ

קמתי מוקדם, אמרתי שלום לחברים והתחלתי ללכת במטרה להגיע כמעט לפני הכפר הבא.
לאחר 6 ק"מ מאתר הקמפינג ישנו פיצול (ניתן לזהות לפי התמונה המצורפת) שם צריך לרדת בסולם השבור לחוף.
במהלך ההליכה התחיל לרדת גשם אז לבשתי את המעיל גשם ומיגנתי את הציוד והמשכתי. יוצאים מתוך הסבך הגבוהה אל סבך נמוך עם הרים יפים. שם שמעתי ממקומי שניתן ללכת למערה אך לא עשיתי זאת.
אחרי 4 ק"מ מהסולם הגעתי לכפר קטנטן, שם היה מחסה ובישלתי צהריים.
בכפר, השביל ממשיך אל תוך היער, דרך שער בגדר העץ.
בזמן ההליכה בגשם הבחנתי בקבוצה של רוסים שהקימו מחסה ואכלו. הם הזמינו אותי לכוס תה וחלבה (מסתבר ש"חלבה" זאת מילה ברוסית ויש להם אחלה חלבה).
השביל הולך על החוף (אבנים) ועל אדמה לסירוגין. 7 ק"מ אחרי הכפר בו אכלתי צהריים ישנה נקודת כניסה ליער (נקודה מדוייקת מצורפת בתמונה, צילום מסך של MAPS.ME).
לאחר 2 ק"מ מנקודת הכניסה ליער נגלה לפניי אתר קאמפינג של 2 בתי עץ, 2 יוטות ומחסה. שם ביקשתי מסרגיי, בחור גדול וקשוח לישון בלילה עם האוהל שלי ולהשתמש במחסה לבישול ארוחת ערב תוך כדי הגשם החזק בחוץ.

יום 3 - 16 ק"מ

התעוררתי לבוקר יפה.
במהלך הדרך ניתן יש הליכה על החוף ועל אדמה. ניתן להסתכל בתמונות המצורפות להכוונה.
לאחר 4 ק"מ הגעתי לכפר Bolshiye Koty Большая Коты.
חיפשתי מים לשתייה למלא בשלוקר שלי ופניתי לבחור רוסי שענה לי בחיוביות מפתיע והתחיל לשטוף אותי בנתונים מדעיים על הבייקל. מסתבר שהוא ואישתו מדענים והם בחופשה קצרה בבייקל.
הם לקחו אותי לנקודת תצפית יפה שנמצאת 15 דקות הליכה מהכפר.
הולכים לכיוון האנטנה ומישם יש שביל שמוביל במעלה הגבעה. שם נמצא מחסה מעץ עם נוף לעמק, לכפר והאגם.
מקומיים אמרו לי שאוכל לקנות אוכל לדרך בצרכנייה המקומית אך לא עשיתי זאת כי לקחתי את כל האוכל איתי.
מי שירצה לצאת מטרק או להיכנס אליו יכול עם סירה מהכפר Listvyanka.
הקטע הבא מתוייר יותר וגם יותר מסודר.
לאחר 3 ק"מ מהכפר עצרתי לצהריים על המזח.
7 ק"מ מהמזח מגיעים למדרגות שמובילות לחוף (חול) והמדרגות יורדות שמאלה לכיוון הנגדי להליכה ובאותו המקום יש פיצול שביל. ישר ולמדרגות שעולות לתוך היער ימינה ולמעלה. לבחור את המדרגות.
1.5 ק"מ מהפיצול עצרתי ללילה. עצרתי בנקודה בה השביל מסמן כניסה אל תוך היער ויש שביל נוסף שממשיך על החוף.
שם פגשתי מדריך טיולים רוסי עם שתי קנדיות בשנות ה 60 לחייהן.

יום 4 - 10 ק"מ

התעוררתי מאוחר, בנחת ל 10 ק"מ האחרונים של המסלול.
יש שתי אפשרויות לשביל.
השביל הממשיך לתוך היער ושביל שהולך על החוף. לפי המידע שקיבלתי השביל שממשיך על החוף יש בו נקודות מסוכנות של נפילת אבנים.
בחרתי את השביל הבטוח שנכנס ליער, גם בשביל הגיוון במסלול.
השביל מסודר וברור העולה במעלה הגבעה בעלייה מתונה של שעה ולאחר מיכן יורד עד לכפר נופש המתוייר Listvyanka Листвянка.
קצת לפני הכניסה לכפר אני פוגש משפחה רוסית מ Irkutsk והגבר קורא לי לקטוף פטל טעים. הוא אמר לי שהוא כל שנה חוזר לאותו מקום וקוטף את הפטל בר (מצורף תמונות של הפטל והמיקום ב MAPS.ME).
נכנסתי לכפר, קניתי גלידה והתחלתי לתפוס טרמפים ליציאה מהכפר.
ניתן גם לקחת מונית שירות (מארשוטקה) ל Irkutsk. שעה נסיעה.