7 ימים אדירים ברומניה

משך הטיולשבוע

OTP ל- Victoria

מטרת היום הראשון:
להגיע לויקטוריה-העייריה שממנה נתחיל את הטרק בפאגאראש.
נחתנו סביב השעה 13:30 בotp ומשם לקחנו טרמפ עם חבר׳ה מקומיים לgara de nord, תחנת הרכבת בבוקרשט.נסיעה שארכה בערך 25 דק. הבנו שנהוג לשלם על טרמפים ובאמת כשהגענו ליעד הנהג עשה סימנים אז נתנו לו 20 ליי (מכאן ואילך כל טרמפ שעלינו עליו לא ביקש ליי אחד!).
הגענו לתחנה סביב 15:00 וקנינו כרטיס לרכבת לסיביו שעוצרת בucea. זאת רכבת שיוצאת רק 3 פעמים ביום מבוקרשט (9:55,16:38,17:45) אנחנו עלינו עלייה ב16:38 וזה נתן לנו קצת זמן לשבת בKFC.

קנינו כרטיס לרכבת rapida, שנחשבת לרכבת ״הטובה״ ביותר, בפועל היא הייתה כמו הרכבת הישנה שלנו.. הנסיעה ארכה כ5 שעות, בתחנות הגדולות בדרך הרכבת עוצרת למספר דקות דבר המאפשר לנוסעים לרדת להתרענן ברציף לכמה דקות.
כשהגענו לתחנה ucea הופתענו לגלות שהדלת נפתחת לכיוון פסי הרכבת.. התלבטנו אם לרדת , הכל היה חשוך ושומם , השעה הייתה 21:30 אבל הבנו שזאת התחנה שלנו וירדנו.

למזלנו, סיכמנו עם המלון שתכננו לישון בו את הלילה שיאספו אותנו מהתחנה ובדיעבד כל כך שמחנו שעשינו זאת כי לא הייתה שם נפש חיה והכל חשוך ונטוש. הגענו למלון ‘holiday victoria’ תוך 10 דק של נסיעה, מלון מקסים, ממוקם ליד סופר וליד מסעדה.
בעל המלון אדיב מאוד. לקח אותנו בלילה ולמחרת הקפיץ אותנו לתחילת המסלול ולא היה מוכן לקבל על כך תשלום. הלילה עצמו עלה לנו 130 ליי. ממליצים בחום!!!
( פרטי בעל המלון: סנדו- 0040771442101)
הגענו עייפים אחרי היום הארוך של הנסיעות אבל לא ויתרנו על ארוחה טעימה במסעדה אותנטית שצמודה למלון. המרק ירקות ממש טעים ויש תפריט ממש מגוון של מנות טעימות וזולות. בנוסף, בעל המסעדה מנגן על מלא כלי נגינה שנמצאים שם ואפילו נתן לנדב לנגן יחד איתו באורגן שלו. היה בהחלט שווה!

Victoria ל- Podragu

התחלנו את היום ב8:00 , הלכנו לסופר לקנות כמה נשנושים למשך היום וב8:30 בעל המלון הקפיץ אותנו לתחילת המסלול. הוא הוריד אותנו בנקודה שנקראת catin sumerna(כפר קטן צמוד למסלול) ב8:45 ומשם הלכנו בכביש עפר בערך קילומטר עד לנקודת התחלה של הטרק. בפועל אפשר לנסוע גם בג׳יפ עד לשם.
כעבור קילומטר הגענו לנקודה בה מופיעים שלטים לכיוון בקתות פודרגו וטורניני שמאלה. כך פנינו.
לאורך כל המסלול הולכים לפי סימון מאוד ברור של משולש אדום.
ההתחלה של הטרק היא קלילה ומישורית , עצרנו באמצע לאכול ארוחת בוקר . אחרי בערך שעתיים של הליכה הגענו לנקודה ממנה מתחילים לטפס.

הטיפוס היה דיי אינטנסיבי, בתוך יער שלצד ה״שביל״ יש נהר זורם ומפלים. מסלול ממש יפה! אפשר למלא מים מהנהר הזורם. היער לא נגמר.. הולכים והולכים ואז האור שבקצה המנהרה מגיע ב15:00 - הגענו לבקתת turnini ! שהיא בערך 12 קמ מנקודת ההתחלה. לאור המלצות שקראנו, העדפנו רק לעשות שם עצירה קלה , לאכול משהו ולהמשיך לבקתת podragu. מה שבדיעבד שמחנו מאוד שהחלטנו לעשות!! ההליכה לפודרגו לקחה לנו שעתיים, החצי שעה הראשונה טיפוס דיי קשה ולאחר מכן יותר מתון והליכה ממש יפה על קו הרכס. מיקום הבקתה ממש מפתיע! הולכים והולכים, עולים ויורדים ואז משומקום מתגלה לעינינו אגם יפהיפה- אגם פודרגו ומעליו הבקתה!! עצרנו לכמה תמונות כמובן והמשכנו לעבר הבקתה. כשהגענו לבקתה הבנו שהאגם שראינו הוא האגם הקטן ומול הבקתה יש אגם הרבה יותר גדול שכמה מטיילים פתחו לצידו אוהלים. הגענו לבקתת פודרגו ב17:30 ! פגשנו שם הרבה מטיילים (לאורך המסלול לא ראינו אף אחד!) , היו שם מיטות קומותיים עם מצעים אבל כמובן שכולם ישנו בשקש שהביאו, אין מקלחות ויש שירותי בול פגיעה. אפשר למלא את הבקבוקי מים שם מהכיורים.
אכלנו שם ארוחה חמה, מרק ועלי כרוב ממולאים והלכנו לישון.

סהכ קמ ליום זה: 17
סהכ טיפוס ליום זה: 1600 מטר (500-2100 מטר)

Podragu ל- Bâlea lake

קמנו ב6:30, התארגנו, אכלנו ארוחת בוקר בבקתה (ביצת עין ולחם) והתחלנו את המסלול סביב 8:00. המסלול מתחיל במשולש האדום שהיינו בו כבר אתמול, למשך כל העלייה הראשונה שלוקחת בערך 40 דקות עד עד לפסגת הרכס שבו הפיצול הראשון- שמאלה למולדוביאנו או ימינה לאגם בלאה. לאגם שני מסלולים הנפגשים גם ככה לקראת סוף המסלול, הראשון קל יותר ומעט ארוך יותר ואיתו יורדים קצת מתחת לרכס(הכחול), והמסלול שנמשך לכל אורך הרכס והוא מעט מאתגר יותר והנופים בו הרבה יותר מרהיבים(האדום).החלטנו ללכת על המסלול האדום, המסומן בפסים לבן אדום לבן, ולא הצטערנו לרגע. המסלול מרהיב ביופיו עם נוף מטורף, שכולו עליות וירידות ללא מישור. במהלך המסלול יש 3 קטעים בהם יש שלשלאות מברזל שאפשר ואף צריך להיעזר בהם למעבר לקטע הבא. לקראת סוף המסלול רואים את הטרנספגרש ממש מתחתינו ואחריו את אגם capra המהמם! אחרי האגם מגיעה עלייה יחסית קלילה לכל מה שהיה עד עכשיו, ואחריה עוברים ללכת בסימון של משולש כחול בירידה יחסית תלולה שלקחה לנו 40 דק כשהמטרה להגיע לאגם בלאה שנשקף לעינינו לכל אורכה! בהחלט שווה את זה.

סהכ הלכנו 10 קמ וסיימנו בשעה 14:50. הלכנו בקצב רגוע יחסית אבל לא עשינו הרבה עצירות.
לאחר שהגענו אכלנו ארוחת צהריים בקבנה בלאה. היות ולא השכרנו רכב האופציה היחידה שלנו לנסוע מבלאה לכיוון המלון שלנו (שממוקם על הטרנספגרש) הייתה עם טרמפ. חצינו את הכביש לכיוון שוק איכרים קטן ועמדנו בחנייה שלו כדי לנסות לעצור מכוניות שנוסעות דרומה לכיוון אגם וידראו ששם המלון שלנו. כעבור זמן קצר, 2 גרמניות נחמדות עצרו לנו ואמרו שהן נוסעות לראות את האגם ואנחנו ממש שמחנו והצטרפנו אליהן. הן היו ממש נחמדות, היינו ברי מזל ואפילו ראינו בדרך 2 דובים, נוף יפה לאורך כל הנסיעה ולבסוף כשהגענו (הן הביאו אותנו עד ממש פתח המלון!) הצטלמנו איתן והודינו להן מאוד. posada vidraru - מלון מדהים מומלץ ממש, נוף מטורף של האגם ואחלה ארוחת בוקר.

Posada Vidraru ל- Curtea de Argeş

התחלנו את הבוקר באחלה ארוחת בוקר עם נוף לאגם וידרארו המרהיב. מהשלב הזה של הטיול היינו דיי ספונטניים, ידענו שמזג האוויר דינאמי והחלטנו שנקבע מה נעשה לפי זה. אז הסתכלנו באינטרנט וראינו שצפוי גשם ב3 ימים הקרובים ולכן התכניות שלנו השתנו..
מהתכנון המקורי של טרק בהרי הבוצ׳צ׳- החלטנו לשנות תכנית ולנסוע לעיירה קורטאה דה ארגש(שהיא העיירה הקרובה ביותר עם תחבורה לבראשוב) להעביר שם את הלילה ולמחרת בבוקר לנסוע לבראשוב.
לקראת הצהריים יצאנו מהמלון ותפסנו טרמפ לכיוון העיירה. ראינו בבוקינג מלון חמוד שעולה 130 ליי ללילה (prestige house) וסגרנו עם בעל המלון שלמחרת בבוקר יקפיץ אותנו לתחנת אוטובוס כדי לקחת את האוטובוס לבראשוב. זהו מלון קטן וחמוד והבעלים מאוד נחמד ואדיב.ממליצים בחום!
הסתובבנו בעיירה, בשוק המקומי ובפארק גדול עם מזרקה שיש שם. בערב אכלנו ארוחת ערב טעימה במסעדה שבעל המלון המליץ לנו.

Curtea de Argeş ל- Braşov

התעוררנו לבוקר גשום, תכננו לקחת את האוטובוס שיוצא ב9:54 מהתחנה המרכזית בעיירה לבראשוב. ב9:00 נפגשנו עם בעל המלון בלובי הקטן של המלון, הוא הכין לנו קפה ולקח אותנו לתחנה. הגענו אחרי 10 דק של נסיעה, בעל המלון ישר קפץ מהרכב ובירר לנו בדיוק לאיזה אוטובוס אנחנו עולים ואיפה משלמים (על האוטובוס עצמו ולא בתחנה). הודינו לו על כל העזרה ועלינו לאוטובוס.
הנסיעה ארכה כ4 שעות במצטבר, כולל עצירה של חצי שעה בתחנה באמצע הדרך.
במהלך הנסיעה הסתכלנו בבוקינג וסגרנו מלון בבראשוב ל2 הלילות הבאים ״HB Brilliant ״, מלון מקסים עם ארוחת בוקר עשירה, במרחק של 10 דק נסיעה מהכנסייה השחורה והעיר העתיקה.
כאשר הגענו לתחנה המרכזית בבראשוב לקחנו מונית והתמקמנו במלון. לאחר מכן, יצאנו להסתובב קצת, התחלנו להתקדם לכיוןן הדקתלון, הסתובבנו שם בחנויות נוספות ובערב לקחנו מונית לכיכר המרכזית בעיר העתיקה ואכלנו שם ארוחת ערב במסעדה ממש טובה שנקראת brasserie. המוניות שלקחנו לא עלו יותר מ15 ליי! היה ממש נוח וזול להתנייד בעזרתן,בכל מקום ניתן לתפוס מונית.

Braşov

התעוררנו לבוקר קריר ולא גשום ושמחנו מאוד! אכלנו ארוחת בוקר במלון ולאחר מכן נסענו במונית לרכבל בהר tempa. קנינו כרטיס ל2 הכיוונים ברכבל , עלה 18 ליי (היו גם כאלה שקנו לצד אחד ואת הצד השני טיפסו או ירדו ברגל, הליכה של כשעה וחצי אבל אנחנו ויתרנו על זה כי ההליכה עצמה ניראתה לנו סתמית בתוך יער). כשהגענו לפסגה עם הרכבל הלכנו כעשר דקות עד לנקודת תצפית מאוד יפה על העיר הממוקמת ליד השלט “׳Braşov” (שלט של אותיות לבנות גדולות על ההר כמו שיש בהוליווד). בירידה מהרכבל, פגשנו את אחת הגרמניות שנתנו לנו טרמפ ביום ה3 לאגם וידרארו והתרגשנו כל כך מהצירוף מקרים המטורף הזה! לאחר מכן, הלכנו ברגל לכיכר המרכזית ובדרך עברו ברחוב הצר באירופה sforii ובבית הכנסת היהודי. כשהגענו לכיכר היה שם פסטיבל מדינות ממש נחמד!

המשכנו להסתובב קצת ואחכ לקחנו מונית לפארק החבלים. הפארק היה אדיר! המחיר הוא 60 ליי לאדם למשך 3 שעות, יש שם מסלולים בדרגות קושי שונות וגולת הכותרת היא אומגה ארוכה מעל האגם הגדול שיש שם. נהננו ממש בפארק ושמחנו שהמזג אוויר היה לטובתינו ולא ירדה טיפת גשם! לאחר מכן חזרנו למלון ובערב יצאנו לאכול בכיכר המרכזית במסעדה מעולה שנקראת trattorias ( המלצה חשובה: להזמין מקום לפני! המסעדות הטובות מפוצצות בערב ואפילו ל2 אנשים היה קשה להשיג מקום כשלא מזמינים מראש).

Braşov ל- Bucureşti

התעוררנו , אכלנו ארוחת בוקר ונסענו באוטובוס לתחנת הרכבת בבראשוב. לקחנו רכבת לבוקרשט, הנסיעה ארכה כשעתיים וארבעים, בחלק מהנסיעה היו לנו מקומות לשבת ובחלק מהנסיעה עמדנו, אבל זה עבר דיי מהר ( ברכבות ברומניה קונים כרטיסים עם מקומות ישיבה מסומנים כמו בטיסה וכשהם נגמרים הם מוכרים כרטיסים לעמידה ) .
הגענו לבוקרשט,התמקמנו במלון ויצאנו לכיוון העיר העתיקה.הסתובבנו קצת בין החנויות והרחובות ולקראת הערב התיישבנו לאכול בbazaar בר מגניב עם מגוון מנות טעימות ומשקאות זולים! היה ממש כייף!
לאחר מכן חזרנו למלון באוטובוס והלכנו לישון עייפים, שבעים ומרוצים! (הטיסה שלנו מחר לפנות בוקר).

לסיכום, חוויה מטורפת! רומניה איפשרה לנו לחוות טיול מגוון, הכל מהכל! נוף מרהיב, אטרקציות, עלויות זולות, התניידות נוחה ומסעדות טובות :)