(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

הפלגה מישראל למפרצי מערב קפריסין

חמישה חברים שיצאו להפלגת סוכות על יאכטה אופוריה מישראל למפרצים הפחות מוכרים של מערב קפריסין. סיפור על מפרצים קסומים, ברק שפגע בסירה וטונה שבאה לבקר

תאריך הטיולOctober 2014
משך הטיול8 ימים
עונה מומלצתסתיו, קיץ, אביב

8/10 - 9/10- מהרצליה ללימסול, 170 מייל

בוקר יום רביעי, 8/10, ערב חג סוכות, אחרי התארגנות קצרה, החלפת רצועה למנוע והחתמת דרכונים יצאנו ממרינה הרצליה לכיוון לאצ'י שבצפון מערב קפריסין. התוכנית הייתה, בהתאם למשטר הרוחות המערביות בקפריסין, להפליג יומיים וחצי ללאצ'י ומשם לרדת לאורך החוף המערבי עד ללימסול, כשבדרך נעצור במספר מפרצים. רוב היאכטונרים מפליגים מישראל ללרנקה ולא מגיעים למערב קפריסין, כנראה בגלל שהמפרצים ביוון מספקים הגנה חלקית בלבד ומתאימים לעגינה בים רגוע בלבד. היאכטונרים שמפליגים ליוון או טורקיה עוקפים את קפריסין, או מבצעים עצירה אחת למנוחה והצטיידות. ולכן כמעט ולא השגנו מידע על המפרצים בקפריסין, ובמערב קפריסין בפרט. הסתמכנו על המידע שכן השגנו, על google earth ועל מפות ימיות ויצאנו צפונה חדורי מוטיבציה למשימת חקר ומיפוי של מפרצי החוף המערבי של קפריסין ולבדיקת ההשפעה של מלאי בלתי מוגבל של בירות קרות ואוזו על המפליגים.

התחלנו את ההפלגה ברוח נעימה שהלכה והתחזקה, בדרך עברנו במיני מערכת שכללה ברקים, רעמים וגשם, הרוח עברה את ה- 20 קשרים, אבל הים לא עלה בצורה משמעותית. מסורת ימאית עתיקת יומין אומרת שהרוח בהפלגה לקפריסין תמיד תהיה מול החרטום, כמיטב המסורת נאלצנו להפליג בגלסים, כך שבמהלך היום התקדמנו מעט יחסית. בשעות אחה"צ נכנענו והמנוע הונע. בהמשך היום הים לא היה גבוה במיוחד אבל ההפלגה הייתה קופצנית והצוות הותש. ברגע נדיר של התחשבות בצוות (יש שיגידו חולשה פיקודית) החלטנו לוותר על לאצ'י ולשנות את המסלול ללימסול. הנתונים הוזנו להגה האוטומטי והסירה שינתה כיוון.
הלילה עבר בצורה חלקה ונעימה, אחרי ארוחת הבוקר הרוח עלתה במקצת המנוע כובה והמפרשים נפרשו. המשכנו ברוח קדמית נעימה. לקראת חצות התקרבנו למרינה החדשה של לימסול (34°39.88N 33°2.26E). המרינה החדשה, שנפתחה באופן רשמי רק ביוני השנה, עדיין לא מופיעה בצ'ארט פלוטר, בלב חושש ובזהירות רבה התקרבנו למרינה, עלינו מולם בקשר והם הוציאה דינגי שהובילה אותנו פנימה. בחצות נקשרנו לרציף האורחים, לא רחוק ממנועית ע-נ-ק-י-ת ומרהיבה, יש למה לשאוף... המרינה גדולה, מרשימה ומפנקת. קצת יקרה אבל תענוג.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

10/10 - מרינה לימסול

יום מנוחה בלימסול. אוכל, מקלחות, כביסה ואינטרנט. ביום לימסול לא מעניינת במיוחד, אבל בשעות הערב העיר העתיקה מתעוררת לחיים, מסעדות, בתי קפה ומוזיקה חיה בין סמטאות העיר העתיקה. מאוד נחמד. הערב התקיים משחק כדורגל בין נבחרת קפריסין ל... נבחרת ישראל, בכל המסעדות משדרים את המשחק. המשחק הסתיים בניצחון 2:1 לישראל.
עלות העגינה – 58 אירו ללילה + 5 אירו לחשמל ומים

11/10 - מלימסול לפיסורי, 25 מייל

יצאנו בבוקר מערבה ל- Pissoury bay. בדרך עברנו ליד lady's Mile beach (34°36.69N 033°0.6E) - חוף חולי ארוך ולא מעניין במיוחד במפרץ של לימסול. המשך הפלגה ברוח קדמית נעימה לאורך 25 מייל עד לפיסורי.
3 מייל לפני פיסורי עברנו ליד מפרץ קטן בשם Avdimou (34°39.26N 032°45.54E) - למעט טברנה קטנה ומספר סירות דייגים אין במפרץ דבר. אני לא התלהבתי, קובי דווקא כן.
המשכנו ל- Pissoury bay (34°38.8N 032°43.28E). מפרץ גדול עם מלון ומסעדות על החוף. המפרץ מספק הגנה מהרוחות המערביות והצפוניות אבל פתוח לגמרי לכיוון דרום

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

12/10 - מפיסורי לפאפוס, 15 מייל

את שעות הבוקר העברנו בכיף במפרץ, הילדים למשפחת שדה (קובי, גל ואבנר) ירדו עם הדינגי לחוף, שי ואנוכי נשארנו בסירה.
לפני הצהריים, אחרי שהתרחצנו בים, אכלנו וסיימנו את הבירה הראשונה להיום, הרמנו עוגן ויצאנו לכיוון Paphos (34°45.20N 032°24.60E), בדרך עברנו ליד סלע אפרודיטה(34°39.80N 032°37.56E) .
מייל וחצי לפני פאפוס העלנו בחכתנו את הדג הראשון, טונה קטנה וחמודה. בפאפוס יש מעט מאוד מקומות עגינה ליאכטות ורוב היאכטונרים לא טורחים להגיע לכאן, למזלנו היה מקום עגינה אחד פנוי. המרינה והאזור התיירותי של פאפוס נחמדים למדי ועמוסים במסעדות, מועדונים ובריטים אפופי שיכר.
עגינה עולה 35 אירו לשלושה ימים מינימום כולל חשמל. המחיר כולל גם את מרינה לאצ'י.

13/10 – מפאפוס לבלו לאגון, 28 מייל

בבוקר 'טוני פאפוס', בחור מקומי שמסתובב במרינה ועוזר לכולם, עזר לנו לקנות מצברים חדשים לסירה במקום הנוכחיים שעוד בתחילת ההפלגה סיימו את חייהם. אחרי ששחררנו את העוגן שתפס את שרשרת המורינג של המרינה יצאנו לדרך לכיוון לאצ'י, לא לפני שאתמול קיבלנו אישור מהבית לדחיית החזרה ארצה ביום אחד.
בדרך עברנו ליד אנייה שעלתה על שרטון לא רחוק מפאפוס, המשכנו ל- Coral bay (34°51.00N 032°21.60E). Coral bay הם שני מפרצים צמודים, למרות המלונות והבתים על החוף המפרצים נחמדים למדי. המפרץ הצפוני נחמד יותר אבל עם קרקע סלעית ונראה שבחלק הצפוני שלו יש בעיית שוקע.
המשכנו צפונה עד ל- Ak. Lara bay (34°56.78N 032°18.59E). שני מפרצים - צפוני ודרומי. שניהם מבודדים ומקסימים, נראים כמקום מקסים לעגון בהם אם אין רוח. מפרץ אחד מגן מכיוון צפון מערב והשני מדרום מערב, אבל אין הגנה טובה מרוח מערבית. חלק מהקרקע סלעית וחלק חולית, צריך להיזהר בהטלת העוגן. המפרצים הם הגבול הדרומי של שמורת טבע הנמשכת עד לקצה הצפוני של האי. המפרצים הם אזור הטלה שלצבי ים ויש שמועה שאסור לעגון בהם, למרות שלא מצאנו לכך סימוכין כולל בפיילוט בוק וסירות תיירות מקומיות מגיעות למפרץ בהפלגות יום.
המשכנו צפונה, סבבנו ממרחק (עקב השרטונים) את הכף והגענו למפרץ בשם Fontana Amorosa שנמצא בצמוד ללגונה הכחולה (35°05.15N 032°18.34E). המפרץ נחמד, המים צלולים צלולים, אבל אחרי כל הנפלאות ששמענו על המפרץ קצת התאכזבנו. צריך להיזהר מהשרטון הגדול שיוצר חיץ בין המפרץ הצפוני לדרומי.
את הזמן עד השקיעה העברנו בשחרור חבלי דייג שהיו כרוכים סביב ציר המנוע.
בפעם הראשונה בהפלגה הרוח היום הייתה חלשה מתשעה קשרים וכל היום הפלגנו עם מנוע.
בלילה עגנו במפרץ.

14/10 – מרינה לאצ'י ויציאה לישראל

הפלגת בוקר קצרה למרינה Latsi, מרינה קטנה וחמודה (35°02.50N 032°23.87E). מילאנו מים, ארגנו את הסירה, שלחנו את קובי לטפל בניירת ואז התחיל לרדת גשם.
טיילנו לאורך החוף לעיירה פוליס שבה יש מרכז קטן ותיירותי ולא מלהיב. חזרנו לארוחת צהריים במסעדה במרינה, הגשם התחזק מאוד והתחילה סופת ברקים, הרעמים הרעידו את האוויר, ראינו עשן שחור באוויר והבנו שאחת היאכטות נפגעה, מאוחר יותר הבנו שזו האופוריה שלנו... בדיקה קצרה הראתה שהאלקטרוניקה לא עובדת, היה לנו דה ז'ה וו מההפלגה על האננדה לפני שנה. הפעם הכרנו את מערכת האלקטרוניקה של הסירה ומהר מאוד בידדנו את הבעיה למד הרוח, תקשורת למכשיר הקשר ומערכת האודיו. נשמנו לרווחה, המערכות החיוניות עובדות, ההגה האוטומטי עובד ואנחנו מוכנים לצאת ארצה. בינתיים הפכנו לשיחת היום במרינה וכל סירה שעוברת לידנו מתעניינת בנזקים מפגיעת הברק.

14-17/10 - מלאצ'י להרצליה, 230 מייל

אחרי שסיימנו בקרת נזקים וסבב מקלחות, מלאנו מים במכלים ובשעה 19:30 ניתקנו חבלים ויצאנו לכיוון הרצליה. הלילה הראשון עבר בלי רוח אבל עם סופות ברקים וגשם חלש לפרקים.
במשך הלילה והבוקר לא הייתה רוח כלל, הים היה שטוח והמנוע דחף את הסירה בקצב מהיר מהמצופה, כך שכשבצהריים החלה רוח חלשה הרשינו לעצמנו ליהנות מהפלגה רגועה במהירות של 3 קשרים.
בלילה שוב נפלה הרוח והמנוע הונע. בשעות הצהריים כיבינו את המנוע והפלגנו ברוח גבית נעימה שלקחה אותנו ברוגע לישראל.
אחרי השקיעה החכה התחילה לרוץ, די מהר הבנו שמדובר בדג גדול, הפעם, למודי ניסיון מהפעמים הקודמות, עייפנו את הדג במשך למעלה משעה ורק אז העלנו אותו לסירה, לראשונה - דג טונה גדול

17/10, יום שישי - הרצליה

לילה רגוע, רואים את האורות של חופי ישראל. בשעה 08:15 נכנסו למרינה הרצליה.

תגובות


התגובה שלך

יש לך מה להוסיף? רוצה לשאול את הכותב/ת שאלה? פשוט לזרוק מילה טובה?

בקשה קטנה - אין לבקש ייעוץ באופן פרטי, נסו לשאול שאלות כאן וכך המידע יהיה זמין לכולם
אנונימי ( להתחברות )