6 ימים על הר קניה, טיפוס לפיק לננה בגובה 4985

כי אין גיל שזה לא אפשרי, 6 ימים אתגריים לטיפוס על הר קנייה, ההר השני בגובהו בכל אפריקה, עד פיק לננה בגובה 4985

מבוא

לפני כ 3 חודשים העלנו את הרעיון לטפס על הר קניה.
בשביל להצליח לעשות את זה - יצרתי קשר עם מוחמד – מארגן טיולים ומדריך בקניה, הוזמנו טיסות ומלון ללילה הראשון בניירובי והתחלנו להתארגן ולהצטייד בכל הדרוש לנסיעה (שקי שינה, ביגוד חם, פנסים, מטענים לטלפונים וכו').

יצאנו בבוקר לטיסה אל אדיס אבבה ומשם טיסת המשך אל ניירובי. לאחר הנחיתה עברנו תהליך ממושך של קבלת היתר כניסה (ויזה). יש להצטייד בעט לרישום הפרטים (אין שם עטים ויש לרשום פרטים ב 2 טפסים ולשלם 50 דולר לאדם).
יצאנו בנסיעה אל מלון THE HERON PORTICO. מקלחת, ארוחת ערב במלון ועולים לחדרים להתארגן ולישון (לילה אחרון במיטה)

מדריך: Mohammed Muthiri Kinyua
חברה: Mohakin Climbers
אתר : www.mohakinclimbers.com
אימייל: Mohaclimber@yahoo.com
טלפון: +254733340849

יום 1

ירדנו לארוחת בוקר במלון ולאחר מכן פגשנו את מוחמד המדריך שבא לאסוף אותנו לכיוון הר קניה עם נהג בשם סלומון.
התחלנו בנסיעה של כמה שעות עם עצירות בחנות פסלים, ועוד עצירה בצד שלט סימון על הדרך שמציין את קו המשווה הבינלאומי.
המשכנו בנסיעה ישירות אל השמורה בכניסת SIRIMON GATE (גובה של 2650 מטר) שם חיכו לנו 3 אוהלי שינה, אוהל שישמש כחדר אוכל ואוהל לצוות הטבחים והסבלים.
עוד לפני ההתארגנות חיכה לנו אחד הסבלים עם מים חמים ,סבון ומגבת לטקס רחיצת הידיים, טקס שיחזור לפני ארוחה לכל אורך הטיול. ולאחר מכן שתיית תה וארוחת צהריים באוהל .

אחרי שהתארגנו והתאקלמנו באוהלים, יצאנו עם רוברט להליכה קצרה בשטח, כאן שמענו לראשונה את צמד המילים "פולה פולה" שמשמעותו – "לאט לאט" , הלכנו כ 7 ק"מ במשך כשעתיים וחזרנו למאהל שם פגשנו כמה נשים עובדות עם מצ'טות בכיסוח העשבים בשטח, לאחר צילומים עם המכסחות הם כצפוי לאפריקה דרשו תשלום וכמובן שקיבלו.

לאחר ארוחת הערב ורדת החשיכה הודלקה מדורה גדולה במרכז המאהל ואז הופיעו כל הסבלים והמדריכים בריקוד מסורתי עם עוגת יום הולדת, חתכנו את העוגה וכולם אכלו ונהנו.

אור ירח הציף את הסביבה ואנחנו הלכנו לישון לקראת המחר. כאן נתקלנו לראשונה לתופעה שתלווה אותנו בימים הבאים – קשיים בשינה .שכבנו מכורבלים בשקי השינה ,ישנים ,חולמים על דברים משונים ,מתעוררים ומעבירים את הזמן בהרהורים עד ההרדמות הבאה.

יום 2

לאחר ההשכמה, טקס רחיצת הידיים המסורתי, וארוחת הבוקר יצאנו לדרכנו בהליכה לכיוון מחנה OLD MOSES. הליכה בכביש שרובו סלול.
בדרך ראינו קופי בבון, ציפורים שונות ונוף שרובו עצים ירוקים גבוהים וצמחיה סבוכה.

הלכנו מרחק של 9.2 ק"מ בקצב ממוצע של כ 3 קמ"ש .עצרנו בדרך כמה פעמים למנוחה ושתיית מים והגענו למחנה OLD MOSES (גובה 3300 מטר). התמקמנו באחד החדרים ויצאנו לטיול התאקלמות של כשעה לכיוון תחנת מזג האוויר בגובה של כ 3700 מטר.

חזרנו לארוחת הערב ולאחר מכן עוד לילה של שינה טרופה .הרגשנו היטב את הקור למרות ששהינו בצריף .

יום 3

יוצאים לדרך לכיוון מחנה SHIPTON.
הלכנו כ 11.5 ק"מ בזמן של 5 שעות (לא כולל עצירות למנוחה ולארוחת צהריים קלה). בדרכנו חלפנו על גשרון עץ מעל נחל likii שזרם לאיטו בין סלעים, אבנים וצמחיה רבה.
המשכנו בצעידה, התיישבנו לארוחת צהריים ולפתע החל לרדת גשם קליל מלווה בברד זעיר ,מזג האוויר הפך להיות קר יותר.
המשכנו לצעוד ועצרנו בחניון כ 2 ק"מ לפני shipton’s camp (גובה 4050 מטר) שם חיכו לנו כבר האוהלים.

התחממנו ליד המדורה שהכינו הסבלים מחתיכות עצים שמצאו בסביבה. ארוחת ערב והתקפלות לאוהלים.

יום 4

יצאנו לדרכנו בעליה מתונה , עצרנו למנוחה קצרה במחנה Shipton’s ומשם בעליה תלולה וצעידה איטית לכיוון המאהל ליד אגם קטן בשם Simba Tarm בגובה של 4600 מטר.

ביום זה הלכנו כ 4 ק"מ בזמן הליכה של כשעתיים.
בפועל היו הרבה עצירות למנוחה. לעת ערב ירד קור עז שחייב אותנו להוציא את הביגוד החם. את מי השתייה שהרתיחו לנו מזגנו לבקבוק והכנסנו לשק השינה כדי להתחמם. למרות העייפות התקשינו להירדם.

יום 5

התעוררנו בשעה 4 ולאחר התארגנות קצרה ושתיית תה ועוגיות יצאנו בדרכנו לפסגה.
הצטיידנו בלבוש חם – 2 זוגות גרביים, כפפות, כובע צמר, כמה שכבות של ביגוד ומעיל חם. ועם כל זה עדיין היה קצת קר.
רוחות קלות, אדמה מכוסה כפור קפוא וגושי שלג בצדי השביל הגבירו את הרגשת הקור העז. הכוכבים בהקו בשמיים ואורות העיר Nanyuki ריצדו במרחק כיהלומים.

הטיפוס קשה ומתיש , עלינו לפסגה (גובה 4985 מטר) בדרך של 1.2 ק"מ ושם צפינו בזריחה - מחזה מרהיב. קצת צילומים, שרים קצת שירים עם 2 המדריכים ואוכלים שוקולד שעלה כל הדרך לפסגה. הנוף היה מדהים אל עבר כל האיזור. מכאן מתחילים לרדת שוב למאהל כדי לנוח ולאכול את ארוחת הבוקר.

יוצאים שוב לדרך, הליכה מתישה של כ 11 ק"מ ,זמן צעידה כ 6 שעות. תוך כדי ירידה הנוף מתחיל להשתנות, מופיעים שיחים וצמחים ובהמשך עצים גבוהים. עוברים ליד כמה אגמים, האדמה ספוגה במים והנוף מדהים ועוצר נשימה. עוצרים לארוחה קלילה ולמנוחה קצרה.

ממשיכים בירידה, במרחק נראים האוהלים שלנו ואנחנו מתקרבים אליהם בהליכה איטית עד שמגיעים למאהל (גובה 3300 מטר). מזג האוויר משתפר וכבר לא קר כמו בימים האחרונים, שותים תה חם ונכנסים לישון תשושים ורצוצים, שינה טובה ראשונה מזה כמה ימים!

יום 6

ארוחת בוקר אחרונה בשטח, התאבון חזר וגם העייפות חלפה וקשיי המסע נשכחים לאיטם.
מחלקים את הממתקים והאוכל שנשארו לנו לסבלים ומתחילים בצעידה קלילה אל שער היציאה, מרחק ההליכה כ 6 ק"מ ואנו צועדים כשעה וחצי בין עצים, חוצים נחל קטן ומגיעים אל שער השמורה (Chogoria gate, גובה 2950 מט) שם אנו פוגשים את הרכבים שבאו לאסוף אותנו – ושוב הנהג סמואל מחייך וצוחק.
נפרדים לשלום מהסבלים ומעניקים להם תשר עבור השרותים שנתנו לנו לאורך כל הדרך.

מתחילים בנסיעה לניירובי, בהתחלה על דרכי עפר ולאחר כשעה עולים על דרך סלולה. האווירה ברכב חופשיה ועליזה. בדרך עוצרים למסעדה מקומית וממתינים זמן רב עד שמגיע האוכל שהוזמן – אורז , חלקי עוף ברוטב סמיך ואפילו צלחת צ'יפס!! את העוף מחזיקים ביד כמנהג המקומיים ואנו מתענגים ונהנים מסעודת המלכים.

מתחילים בנסיעה לכיוון חנות הפסלים, הנהג מבצע ניסיון לקצר את הדרך, מתברבר – מה שעולה לנו בהארכת זמן הנסיעה ביותר משעה. בחנות מתמקחים וקונים כמה עבודות עץ.

מגיעים למלון בניירובי בערך בשעה 18:00 ומתקשרים למשפחות בארץ ומעדכנים אותם על שובנו לניירובי ולאחר מקלחת הגונה להורדת הלכלוך שהצטבר בשבוע האחרון והחלפת בגדים נקיים יורדים לרחבת הבריכה במלון לארוחת ערב דשנה תוך כדי העברת חוויות. עולים לחדרנו ושוקעים לשינה ערבה במלון על מזרון נעים ושמיכות – ממש מותרות!

• ברצוננו להמליץ על המדריך מוחמד וצוות הסבלים, הטבח והמדריכים שדאגו לכל הפרטים, עזרו, סחבו ועודדו אותנו לאורך כל הדרך. אוכל טעים, מי שתיה מורתחים ומעל לכל – עזרה, עידוד ותמיכה לאורך כל הדרך.
  • ביגוד חם ליום הטיפוס לפסגת ההר – התלבשנו בכמה שכבות ( כולל גופיה טרמית ) , כובע צמר וכפפות .בהמשך היום הורדנו שכבות ביגוד בהתאם למזג האוויר.