9 ימי טיול בפורטוגל

נסענו צפון מזרחה לכיוון כפרים ציוריים ושמורת טבע ומשם חזרנו חזרה דרומה על קו החוף לכיוון אתרים יפים סביב ליסבון והמשכנו לביקור קצר מדרום לליסבון בחופים הקסומים שלפורטוגל יש להציע.

תאריך הטיולMarch 2019
עונה מומלצתאנחנו טיילנו בסוף מרץ. היינו בשיא האביב מבחינת פריחה, לא היינו בעונה מבחינת שיא עונת התיירות. הטמפרטורות היו בין 18-21 מעלות ביום, רוב הימים היו בהירים והיה מאוד נעים לטייל בעונה הזו. מומלץ בחום, בעיקר בזכות הפריחה היפיפייה.

יום 1- 25.3

נחתנו בליסבון ב13:15 ואחרי שקנינו סים בוודאפון ולקחנו את הרכב השכור יצאנו לדרך צפונה ב15:15. נסענו לכפר marvao , שעתיים ורבע נסיעה על כביש מהיר רוב הדרך. הגענו לכפר הקטן שנמצא בראש הר ומוקף חומה. ישנו במלון קטנטן קרוב לטירה בן 200 שנה. הגענו כשעה לפני השקיעה לכפר, עשינו צ'ק אין ומיהרנו לכיוון הטירה לתפוס את צבעי השקיעה עם תצפיות מטריפות ממנה לכל הכיוונים.

יום 2- 26.3

עשינו טיול מוקדם בבוקר בכפר ועל החומות סביבו כשעה וחזרנו לארוחת בוקר.
יצאנו לכיוון הכפר monsanto עם עצירה מתוכננת בעיר מרכזית בדרך לסופר והחלפת כסף (מסתבר שחוץ מבערים מרכזיות כמו ליסבון ופורטו אי אפשר להחליף כסף בבנקים אם אין לך חשבון שם). בחרנו לקחת את הדרך הצדדית כביש M1007 שהייתה בחירה מעולה! נסענו בכביש כפרי לצד אגמים ונחלים עם פריחה משגעת בהמון צבעים! זה הרגיש שבאנו בול בשיא עונת פריחת האביב כל העצים פרחו וגם השדות.
הגענו למונסנטו ב13:00 טיפסנו למצודה מעל הכפר לתצפית וירדנו להסתובב בכפר בסמטאות הציוריות ולחפש בתים שמשולבים בתוך סלעי הבולדרים. ב15:00 יצאנו משם לכיוון שמורת serra de estrela אליה הגענו לפנות ערב. עלינו עם הרכב לנקודה הגבוהה בשמורה שנקראת torre עשינו תצפית קצרה מאוד, כי כבר היה קפוא! וירדנו חזרה לכפר סקי הקטן שישנו שם בכניסה לשמורה מעל העיר covilha.

יום 3- 27.3

קמנו ועשינו סיבוב רכוב באוטו בשמורה עם מלא עצירות לתצפית. נסענו על כביש n338 בעמק הקרחון ואז מערבה על n232, בדרך עוברים בעיירה עם תחנת דלק, מכולות ומקומות לינה. ירדנו חזרה דרומה על n339 (עשינו סוג של ריבוע מקיף בנסיעה בתוך השמורה). משם המשכנו בנסיעה עד לכפר שכולו עשוי מאבן צפחה piodao. בתוך הכפר לפי מה שהבנו יש מקום לינה אחד שחלקו מופיע בבוקינג ויש לה עוד בית שבו אנחנו לנו. לאחר הסבר קצר מהמארחת על הכפר והאיזור יצאנו למסלול רגלי מעגלי לכפר קטנטן fuz de egua שבקיץ יש שם בריכה טבעית שהכפריים יוצרים על ידי סכר, שאנחנו היינו הנחל זרם בחופשיות. ירדנו בהלוך דרך העמק בין בתי איכרים נטושים והמון טרסות חקלאיות עם פריחה בכל הצבעים! ובחזור עלינו על צלע ההר חזרה לכפר פיודאו. כל הסיבוב הוא 6.3 ק"מ, מסומן היטב בצהוב-אדום ולקח לנו סה"כ לא כולל עצירה לפיקניק על הנחל 2:20 (בשלטים רשום שעה נטו לכיוון).
חזרנו לכפר ונסענו למלון שיושב מעליו לצלם את כל הכפר בקרני השמש האחרונות.

יום 4- 28.3

התחלנו לנסוע לכיוון obidosh בדרך עצרנו למפל יפה כחצי שעה מהכפר פיודאו והמשכנו לאובידוש. סה"כ הנסיעה עד לשם לקחה לנו שעתיים וחצי. טיילנו בעיירה כשעתיים כולל ארוחת צהריים והמשכנו לכיוון הים לכפר baleal שמחובר ליבשה ברצועת חוף צרה ומשם המשכנו לעיירה ליד בה ישנו peniche.

יום 5- 29.3

נסענו לכיוון sintra שמפורסמת בארמונות הרבים סביבה ולתצפיות על הים באיזור. עצרנו בדרך בכפר על המצוק עם בריכה טבעית azenhas do mar צילמנו כמה תמונות והמשכנו לארמון pena. הסתובבנו בפארק של הארמון ובמרפסות סביבו כשעתיים (קנינו את הכרטיס ללא כניסה לארמון עצמו). משם נסענו ל- cabo de roca תצפית מאוד תיירותית. הלכנו בתצפית דרומה מהצלב לתצפת על הצוקים הדרומיים (מומלץ!) ועשינו שם הפסקת פיקניק על הסלעים שנמצאים אחרי ירידת דרדרת מעבר לתצפית המסודרת. יצאנו מהתצפית לדרך ב16 והתחלנו לתפוס כיוון דרומה לעבר החופים. החלפנו כסף בעיירה cascais. בגלל שלא היינו בעונה של עיירות החוף, לקח לנו זמן למצוא מקום לינה נחמד בדרך דרומה מליסבון. בסוף לנו באיזור שליד שמורת הטבע arrabida. זה היה יום די ארוך עם הרבה נסיעות.

יום 6 - 30.3

יצאנו בבוקר לכיוון החופים. הגענו בצהריים המוקדמים לחוף נחבא עם שביל שמוליך אליו, יפייפה! בשם Amalia. בילינו בו כשעתיים והמשכנו לכפר בו ישנו zambujeria, כפר חמוד עם מרכז בו כמה מסעדות וחוף יפה. הסתובבנו בחוף בכפר ואכלנו באחת המסעדות הנחמדות במדרחוב במרכז הכפר.

יום 7- 31.3

נסענו בבוקר לחוף almograve, היה בוקר קצת מעונן ורק הסתובבנו ברגל ובאוטו בין החופים היפים בסביבת החוף. המשכנו בנסיעה לכפר porto covo שם היינו כמה שעות בחופים היפים סביבו, אכלנו צהריים בכפר והצפנו עוד קצת בנסיעה לעיר- sinse על מנת שלמחרת לא תהיה לנו נסיעה ארוכה מדי לליסבון.

יום 8-9- 1-2.4

החזרנו את הרכב השכור ליד שדה התעופה ולקחנו אובר למלון שלנו שממוקם ממש במרכז ליסבון לדעתנו ליד כיכר הcommerce באחד הרחובות התלולים. המלון היה ממש מפנק עם ארוחת בוקר מצוינת וצוות מקסים (בית הארחה- Alecrim ao Chiado - Once Upon a House). הסתובבנו ברחובות ליסבון הצבעוניים ובין התצפיות היפות סביבה ברגל. הקדשנו לעיר יום וחצי שלנו הספיקו, לא נכנסנו לאתרים היסטוריים ומוזיאונים. חזרנו לארץ בערב של היום השני בליסבון.

• בצפון בערים אין אופציה של החלפת כספים לפי מה שאנחנו מצאנו. יש אפשרות למשוך מכספומט ולשלם באשראי בכל מקום כמעט. אפשר להחליף כסף בסביבת פורטו או בסביבת ליסבון.
  • יש סניף של vodaphone בשדה לסים מקומי.
  • בעונה שלנו לא היה צפיפות של תיירים, אז הזמנו כל יום את הלילה הבא. אבל בכפרים הקטנים אין המון מקומות ונראה שבעונת התיירות כדאי להזמין מראש.
  • אנחנו לא טיילנו בעוד הרבה עיירות מומלצות לאורך קו החוף בין ליסבון לפורטו ולא היינו בפורטו שאומרים שיפיפייה. בנוסף דרום פורטוגל מומלץ למי שמחפש חופים יפים, מרשים כאחלה יעד מהיומיים שהיינו מדרום לליסבון.