West Highland Way

טרק של שישה ימים בסקוטלנד

תאריך הטיולMay 2015
עונה מומלצתמאי-ספטמבר

יום 1 Milngavie – Dryman

לאחר שבת בקהילה היהודית בגלאזגו יצאנו לטרק המתחיל בפרברי גלאזגו במקום בשם Milngavie הנמצא בצפון העיר . נקודת תחילת המסלול נמצאת סמוך לתחנת הרכבת ומתחילה בין חנויות העיירה הולכים עם הסימון, יוצאים מהעיירה והולכים צפונה עם השביל, לאחר כשעה הליכה מגיעים למבצר עתיק, כ – 11 ק"מ מתחילת המסלול מומלץ לסטות מהשביל אל מזקקת הויסקי" Glengoyne עמק אווזי הבר" הנמצאת מימין לשביל. השביל ממשיך לעבור בין הרים ובין גבעות ירוקות ויפות ומלאות כבשים עד העיירה דריימן בה מסתיים היום הראשון והיפה של הטרק יום זה קל יחסית 19.2 ק"מ 6-8 שעות הליכה בעיירה דריימן ישנו במלון Buchanan Arms Hotel info@buchananarms.co.uk +441360660588 www.buchananarms.co.uk

יום 2 Dryman- Rowardennan

תחילת השביל היוצא מהעיירה Dryman עובר באזורים ירוקים דרך שדות מרעה ולצד יערות ולאחר מכן מטפס על גבעה ממנה נשקף נוף מרהיב של אגם הלוך לומונוד והאיים שבו, העלייה לגבעה קצת תלולה אך לא קשה לאחר מכן יורד השביל לכיוון Balhama (באלמה) בה מומלץ לעצור לארוחת צהריים. הדרך מבלהמה לRowardennan (לרוארדנן) מישורית ברובה ועוברת לאורך אגם לוך לומונד (Loch Lomond).את הלילה העברנו ב The Shepherd's House B&B הצימר היה טוב מאוד ובעל הבית היה אדיב מאוד אבל למרות זאת יש לשים לב כשהגענו לנקודת הסיום של אותו יום התברר לנו שהמקום בו אנו אמורים ללון נמצא כ 10 דקות נסיעה חזרה אחורה, אומנם בעל הבית הגיע לאסוף אותנו וגם החזיר אותנו למחרת בבוקר לנק' ההתחלה אך יש לקחת זאת בחשבון כתובת האתר של מקום הלינה theshepherdshouse.co.uk
01360870105
24 ק"מ 7-9 שעות הליכה

יום 3 Rowardennan – Crianlarich

רוב היום הולכים בתוך יערות לצד אגם הלוך לומונוד את היום ניתן לחלק את ל 3 קטעים:
הקטע הראשון מרוארדנן לאינברסנייד (Rowardennan to Inversnaid) קטע זה עובר בשביל רחב ונוח לצד האגם עד שמגיעים למפלים מרשימים. הקטע השני מאינברסנייד לאינברארנאן (Inversnaid to Inverarnan) יותר סלעי וממשיך לאורך האגם עד סופו. הגענו לInverarnan בשעה 4 כאשר יצאנו לדרך בשמונה בבוקר, לאחר עצירה לאוכל המשכנו בקטע השלישי והאחרון להיום מInverarnan ל Crianlarich בה סיימנו את היום. השביל בקטע זה חוזר להיות רחב ועובר דרך נוף פתוח והררי. Crianlarich הינה עיירה קטנה ציורית ושלווה הנמצאת כ 20- 30 דקות הליכה מהשביל. כדי להגיע לעיירה צריך לסטות מהשביל לאחר שמגיעים לצומת T בה יש שלט עץ לכיוון העיירה, הדרך מהפיצול יורדת למטה לכיוון העיירה דרך יער עבות.
ההליכה ביום השלישי של הטרק הייתה ארוכה וקשה אבל היה שווה את המאמץ 32 ק"מ 11-14 שעות הליכה בלילה ישנו ב Inverardran House Bed and Breakfast www.inverardran.co.uk

יום 4 Crianlarich – Brige Of Orchy

לעניות דעתי היום היפה ביותר בטרק מ Crianlarich חוזרים לשביל בדרך בה הגענו, הדרך מתחילה בהליכה בתוך יער ארזים מדהים לאחר שיוצאים מהיער הופכת הדרך למישורית יותר לפנינו נפרשים עמקי מרעה ירוקים מלאי כבשים המוקפים בהרים מושלגים וכמובן המון מים זורמים. את הפסקת הצהריים עשינו על גדות הנחל ב Tyndrum בשלב מסויים השביל ממשיך לצד מסילת הרכבת המחברת בין גלאזגו לפורט וויליאם. את היוםסיימנו ב Brige Of orchy שם ישנו בתחנת הרכבת המציעה שירותי אכסניה למטיילים בשם West Highland Way Sleeper ‏+44 1838 400548 info@westhighlandwaysleeper.co... בהחלט חוויה, אורך המסלול ביום הרביעי הוא 20.8 ק"מ 6-8 שעות.

יום 5 Brige Of Orchy- Kinlochleven

השביל היוצא מ Brige Of orchy מטפס מעלה על גבעה המשקיפה על המקום מצד אחד ומצדו השני נגלה הנוף המדהים של עמק Inveroran ומימיו הכחולים של אגם טולה Loch Tulla. מי שמעוניין בכך יכול ביום ה 4 להמשיךמ Brige Of orchy וללון ב Inveroran Hotel השוכן בלב העמק היפה באמצע העונה יש לתאם מקום מראש כיוון שזהו מקום הלינה היחיד באזור. מהגבעה המשקיפה אל העמק יורדים אל Inveroran Hotel ומשם השביל ממשיך השביל על שרידי דרך רחבה ועתיקה יחסית הבנויה מאבנים ישנות. השביל מטפס במתינות אל הצד השני של העמק ההולך ונעלם מאחור ולאט ולאט מתחלף הנוף הירוק בנוף צחיח של מרחבים אדירים רחבי ידיים. הרוחות במישור הפתוח חזקות מאוד ומצליפות ללא רחמים. לאחר כ 6 שעות הליכה מ Brige Of orchy הגענו לKing's House המשמש כמלון ומקום העצירה היחידי המיושב באזור שם עשינו את הפסקת צהריים. לאחר ההפסקה המשכנו ליעדנו Kinlochleven הנוף מסביב נראה כאילו נלקח מסרט על התקופה הפרא היסטורית הרים משוננים עם שלג בפיסגתם מזדקרים מהמרחבים הפתוחים. לאחר הליכה קצרה יחסית במישור מגיעים אל העליה המכונה מדרגות השטן Devil's Staircase כחצי שעה של עליה תלולה יחסית אך לא נוראית בכלל. לאחר סיום הטיפוס הדרך יורדת לכיוון Kinlochleven הירידה ארוכה וממושכת ולקראת העיירה מתחילה להסתלסל ולהיות תלולה ומציקה לברכיים. העיירה עצמה חבויה בין מצוקים גבוהים והתחושה היא כמו של כפר בהימלאיה. לפני העיירה עוברים ליד תחנת כוח המורידה מים בעוצמה אדירה דרך צינורות מים אל הטורבינות הנמצאות בעיירה. הצינורות ילוו אותנו עד Kinlochleven ויספקו מחשבה על היכולת המדהימה של האדם להשתמש בכוחות הטבע וכיצד הצליח האדם (בריטניה הגדולה) לבנות דבר כ"כ מורכב.
33.6 ק"מ 9-13 שעות הליכה
בלילה ישנו Edencoille Guest House
edencoille@btinternet.com
+441855831358

יום 6- Kinlochleven- Fort William

היום האחרון של הטרק. המסלול מתחיל בעליה תלולה מהעיירה Kinlochleven בסוף העליה נפרש נוף מרהיב של העיירה וסביבתה. לאחר העליה המסלול שוב הופך למישורי וממש לפני תחלית הירידה לפורט וויליאמס עוברים בתוך יער עבות ומקסים. לאחר שעוברים את היער ממשיכים בירידה על דרך עפר רחבה אשר תביא אותו לסיום השביל בפורט ווילימאס.