La Porta Del Cel- ארבעה ימים בפירנאים

מסלול מעגלי בן ארבעה ימים העובר בין ארבעה רפיוג'ים בספרד וצרפת. טרק מאתגר העובר בין פסגות מרשימות, אינספור אגמים, מפלים ונוף עוצר נשימה.

תאריך הטיולSeptember 2018
עונה מומלצתמתחילת יוני עד סוף ספטמבר. עד אמצע יולי או מעבר יכול להיות שלג או קרח בחלק מהמעברים כך שיש צורך בקרמפונים ו או גרזנים.

מידע כללי

הטרק יחסית קשה. הספקנו להגיע לפני הדמדומים לכל בקתה אך היינו יחסית בלחץ של זמן. ישנן עליות וירידות מאוד תלולות ומאתגרות וגם אזורים בהם יש אתגר בהתמצאות. עיקר הקושי הוא באורך הימים.

על הטרק קראנו באתר הזה- http://www.laportadelcel.com/a...
באתר יש סיפור דרך מפורט על המסלול וכן מידע רב- השתמשו בו!

האתר הוא של חברה שדרכה אפשר להזמין 'חבילה' לטרק הכוללת- מפות, לינה ברפיוג' (כולל ארוחת ערב, בוקר ופיקניק לצהריים), כרטיסייה להחתמה ברפיוג'ים, באפ וחולצה ממותגים. יש גם אפשרות להוסיף מכשיר GPS. המכשיר שלהם די מיושן ולא נח אך סייע לנו בחלק קטן מהמסלול.
לא חובה אם מורידים מפות לטלפון ודואגים להטעין. מומלצת אפליקציית- Trailize, וMapsMe (כדי לראות מרחקים)

ה'חבילה' מאוד נוחה, למרות שלא זולה. אפשר גם להזמין כל רפיוג' בנפרד.
ארוחות הערב בבקתות מאוד מספקות. ארוחות הבוקר מבוססות על לחם וסוגיו וחמאה כפי שנהוג באירופה, אך הפיקניק אינו מספק מזון הולם למחירו. מומלץ להביא עוד נשנושים מראש.

חשוב לציין שבאזור זה עוד מפוזרים מספר רפיוג'ים, ניתן לישון בחוץ ויש רשת נרחבת של שבילים, כך שיש עוד המון אופציות לטרקים באורכים שונים וברמות שונות.

סימונים-
כל השבילים כמעט מסומנים בקו לבן וקו אדום. לכן חשוב להיות ערניים כאשר יש פיצולי שבילים, ולעקוב לפי המפה והטופוגרפיה שהולכים בכיוון הנכון.

קליטה ותקשורת-
בחלק מהדרך יש, אבל אל תבנו על זה. לפעמים יש וויפי ברפיוג' אבל אם כן אז רק בשעות מסוימות מאוד ובעוצמה חלשה.

לצערי בהמשך הטיול המצלמה שלי נגנבה, לכן אבדו התמונות המרשימות באמת :(

מוזמים ליצור עמי קשר לשאלות וכן לשאול מפות שברשותי.

הגעה

יש להגיע לעיירה Tavascan
אנחנו הגענו באוטו שכור, אך מאמין שיש גם אופציה לתחבורה ציבורית מ Sort, או טרמפים.

יום 0 \ V

מTavascan ל Camping de Graus
עלייה של כמה קילומטרים בשביל המקביל לדרך רכב.
לפי המארגנים לוקחת כשעתיים
אנחנו הגענו עם האוטו עד לקמפינג בשעות הערב יום לפני תחילת הטיול.
אפשר גם להשאיר את האוטו בכפר ולעלות ברגל או מגיעים מוקדם יותר, ולחסוך את ההליכה/ מונית לקמפינג ביום האחרון.

Camping de graus הוא אתר מאוד נחמד בו יש אזור לאוהלים, בקתה (בה ישנו) ומסעדה. יש גם שירותים נוספים כמו כביסה, מידע למטיילים ועוד.. יש קליטה.

יום I

מCamping de Graus לRefugi De Certascan
יום יחסית פשוט, מסומן היטב ולא ארוך מדי.
רוב היום עלייה, שעוברת בין כמה אגמים מקסימים ונחלים. עולים עד שמגיעים לאוכף מסוים. מהאוכף יש אופציה לעלות לפסגה הגבוהה באזור זה של הטרק- Pic de Certascan ממנה נשקף נוף מאוד מרשים.
מהפסגה יש לחזור לאוכף.
מהאוכף זוהי ירידה עד לרפיוג' ששוכן ליד אגם.

הרפיוג' מאוד נחמד וחמים- מפעילי המקום מאוד ידידותיים וגם הכלב הענק והשעיר שלהם.

יום II

מRefugi de Certascan ל Refuge de L'etang du Pinet
יום יחסית ארוך ומאתגר.
יש בו עלייה קשה וכן ירידה ארוכה העשויה מדרדרת של בולדרים גדולים המאתגרים מאוד את ההליכה.
ביום זה הניווט מאוד מאתגר ואנחנו איבדנו את השביל כמה פעמים. בנוסף, בחלק הקרוב כבר לנקודת הסיום יש ערפל באופן כמעט קבוע, מה שמקשה על ההתמצאות.
ליום זה חובה GPS עליו טעון המסלול או שימוש בטלפון.
כמאתיים מטרים לפני ההגעה לנק הסיום, אפילו בתחילת ספטמבר, יש ערוץ בו יש שלג וקרח, אותו חוצים. הוא לא מסוכן אך דורש זהירות, ושימו לב שאתם חוצים בנקודה הנכונה, כאשר המשך השביל מולכם.

Refuge de L'etang du Pinet הוא הרפיוג' היחיד במסלול ששייך לצרפת. מיקומו המדהים מעל אגם קטן.
מאחורי הרפיוג' יש תצפית לצד השני. אם יתמזל מזלכם העננים שאופפים את המקום דרך קבע יתפזרו לרגע. למחרת בבוקר זכינו לראות משם זריחה מרשימה וצבעונית

יום III

מ Refuge de L'etang du Pinet ל Refugi de Vallferrera
היום נפתח בטיפוס רציני. יש אפשרות לעלות לPic d'Estats, הפסגה הגבוהה בפירינאים הקטלנים. לא כדאי לוותר!
מהפסגה יורדים ללמטה בשארית רוב היום. יש חלק קטן מהירידה שהוא מאוד תלול ודרדרתי. רוב הזמן הירידה יחסית נוחה ועוברת בין אזורים מעט ביצתיים, מפלים מרשימים ועמקים נסתרים. בסוף היום יש עוד עלייה לא משמעותית ביער ולאחריו ירידה קצרה לבקתה.
מעט מתחת לבקתה יש מגרש חניה אליו מגיעה דרך עפר.
בגלל הנגישות, חלק זה בטרק הוא מאוד פופולרי, בעיקר בסופי שבוע. אנחנו פגשנו שם מטיילים רבים שהגיעו לטיולי יום.
Refugi de Vallferrera הוא מחסה יחסית גדול, שנמצא על צלע הר מעל עמק פררה, בתוך יער.

יום IV אופציה א'

מRefugi de Vallferrera ל Tavascan
זוהי האופציה שכלולה ב'חבילה'
את יום זה לא ביצענו, אלא אופציה אחרת (מפורטת בהמשך)
יום יחסית ארוך- מעל 20 ק"מ

בהזמנת ה'חבילה' של האתר- ישנים בTavascan באחד מבתי המלון שיש בו.

יום IV אופציה ב'

מ Refugi de Vallferrera ל Areu
מכיוון שהיינו די מותשים אחרי היום השלישי, החלטנו לעשות ביום הרביעי מסלול פשוט יותר מהמוצע בחבילה אותה הזמנו.

מהרפיוג' יורדים למטה למגרש החניה ומשם הולכים לאורך הנחל פחות או יותר עד לכפר Areu.
אפשר ללכת על דרך הרכב, אך אופציה יותר נעימה היא על השביל המקביל שהוא חלק מהGR11. השביל מאוד יפה ועובר בין חורשות, אחואים, שטחים חקלאיים ושיחי פטל רבים.
הדרך היא 11 ק"מ אך מאוד קלה להליכה.
בAreu אין הרבה- יש בית קפה או שניים ונראה שגם חדרי הארחה. אפשר לבקש מאחד מבתי הקפה שיזמינו לך מונית חזרה לTavascan או לתפוס טרמפים.