7 ימים בפריניאים קארוס דה פוק

טרק מדהים!!! מומלץ ביותר לא מסלולים קשים מדי. נופים אדירים אגמים מדהימים והכל מדהים!!!

תאריך הטיולAugust 2015
משך הטיולשבוע
עונה מומלצתיולי אוגוסט ספטמבר

האיגוסטורטס

איגואסטורטס‏ היא שמורה לאומית הממוקמת בפירנאים של קטלוניה. שמורה לאומית זו היא השמורה הלאומית היחידה בקטלוניה ואחת משתי השמורות הלאומיות היחידות בשרשרת הפירינאית. היא אחת מ-11 השמורות הלאומיות בכל רחבי ספרד.
על אף שטחה הקטן (כ-150 קמ"ר), היא כוללת בתוכה יותר מ-50 אגמים ומאגרי מים קבועים, ויותר מ-150 מאגרי מים תקופתיים/עונתיים (חלקם הגדול נוצרים ממימי הפשרה של שלגים).

השמורה שוכנת כאמור בתוך רכס הרי הפירנאים באזור הרכסים הגבוהים של Lleida ממש על הגבול של ספרד וצרפת (שעובר על קו פרשת המיים). שטחה של השמורה מתחלק בין מספר מחוזות מוניצפלים: Pallars Sobria שהינו תחום שיפוט של העיירה אספוט Espot) ו-Alta Ribagorca שהינו תחום שיפוט של עמק ביו Vall de Boi. אזורים אלו המרכיבים את השמורה הם בעלי אופי שונה ובכל אזור תראו מרכיב נוף ואופי אחר של השמורה.
לקוח מהאתר הכל על

כללי+ טיפים

-קודם כל חשוב לי להבהיר שהטיול שיצאנו אליו היה לא חוקי בגלל שישנו באוהלים ולא בבקתות זאת אומרת שאם היינו נתפסים היינו מקבלים קנס של 300 יורו לאוהל (גילינו את המחיר של הקנס רק בלילה האחרון).
-הפקחים היו מבחינתנו חידה לא ידענו אם יש כמה יש ואיפה יש לכן כל לילה השקענו מחשבה רבה במקום שינה מוסתר ונוח (לא קל למצוא אחד כזה).
-הטיול שעשינו היה טיול רגוע יחסית עם לא מעט עצירות וכניסות לאגמים (גם זה לא חוקי). בשביל אנשים שאוהבים לצאת לטייל ב7 וללכת ברצף עד 5 זה לא הקצב המתאים.
-יצאנו עם אוהלים ביגוד ואוכל לכל הימים והתיקים שלנו שקלו בערך 17 קילו לא מומלץ לעבור את המשקל הזה.
-טיפ חשוב ביותר!!! להביא מקלות הליכה, למרות שזה לא כלכך מקובל בארץ. אנחנו החלטנו להביא ולא פעם ולא פעמיים הודנו על זה, זה מאוד עוזר עם המשקל בעליות והירידות.
- אם החלטתם לעשות טיול כמו שאנחנו בחרנו, הכרחי לבחור אוהל טוב שיעמוד בלילה שלם של גשם.
-האוטובוס לאספוט יקר בטירוף!!! 38 יורו לכיוון, אנחנו פגשנו אנשים בטרק שבמחיר זול יותר השכירו רכב לשבוע אז מומלץ בחום לשקול את זה
- אנחנו הבאנו רק בנזיניה אחת ובגלל הקושי לתפעל אותה חסכנו מעצמנו לא פעם הכנת קפה או תה, אז אני ממליץ להביא בניזניה אחת וגזייה אחת (גם נוח יותר לבישולי הערב)
-הסימון בשבילים מאוד ברור אבל מומלץ להיות בפוקוס על המפה ובנוסף לדעת גם איזה יום עומד לפניכם
- לרוב האנשים בבקתות מאוד מאוד נחמדים ושמחים לקבל אנשים גם אם הם לא ישנים שם מומלץ להיכנס לבקתות קצת לספוג את האווירה, אם צריכים עזרה בתיאום עם בקתות מראש הם יכולים לעזור לכם ובשאלות נוספות
- מזג האוויר הפכפך מאוד רגע אחד אתה יכול להרגיש שאתה באמצע עמק הירדן ושנייה אח"כ בשיא החורף בחרמון מומלץ להיערך לשניהם
- חשוב מאוד! למרות כמויות המים המטורפות לא בכל מקום כדאי למלא מים, אנחנו יצאנו טיילנו לרוב עם כ2 ליטר לאדם ובערב לקחנו קצת יותר אני ממליץ למלא רק מנחלים ( המים של האגמים פחות נקיים וטעימים) וכשרואים נחל כדאי לראות מאיפה הוא מגיע, אם הוא מגיע ממקום שלא הולכים בו ממולץ למלא ממנו וגם אז בנקודה גבוהה של הנחל
-לאלה שיוצאים לטיול בקתות חייבים לתאם עם בקתות מראש ולשמור מקום ( לא כדאי להיתקע בלי מקום)
-אלה שישנו בחוץ חובה להתרחק משבילי ג'יפים
-הכרחי להצטייד במפה (אפשר לקנות באספוט ועולה בערך 10 יורו)

מבנה הטרק

הטרק שנקרא קארוס דה פוק הוא טרק מעגלי שלעשות אותו לוקח כ5 וחצי ימים (במקסימום) אנחנו הארכנו אותו קצת עם כמה עיקופים קלים. בגדול המסולילים היומיים בנויים כך שבכל יום יש חצי יום עלייה וחצי יום ירידה בערך באותם סדרי גודל.
צירפת לפרק הזה את התמונה של הטרק עם שמות הבקתות

יום ראשון- מברצלונה לעומק הפירינאיים

את היום הראשון התחלנו בברצלונה יצאנו מוקדם באוטובוס לכיוון אספוט (הכניסה הרשמית לשמורת האיגוסטורטס) אורך הנסיעה כ5 וחצי שעות כולל הפסקה של חצי שעה האוטובוס עובר בהרבה כפרים קטנים ונידחים (באוטו זה לוקח 3 וחצי שעות). האוטובוס מוריד אותך בצומת עם תחנת דלק כ6 קילומטר מאספוט עצמה ומשם צריך לבקש מהעובד בתחנת הדלק שיזמינו מונית (10 יורו למונית שיכולה להכניס 5 אנשים לפחות) או לעלות ברגל.
אחרי התארגנויות אחרונות באספוט לקחנו מונית נוספת הפעם לאגם מאוריצי (5 יורו לאדם) ומשם התחלנו לצעוד בשעה 4 לכיוון amitges הבקתה הראשונה מהרגע הראשון מתחיל טיפוס בשביל ג'יפים שמשקיף לאגם מאוריצי היפה (למי שיש זמן יש גם שביל שמקיף את האגם) אחרי עלייה של כ3 שעות רגועות של הליכה כולל עצירות הגענו לבקתה ומשם המשכנו כ2 קילומטר על המסלול למציאת שטח נוח ומוחבא ללילה הראשון.

יום שני- 2 קילומטר אחרי הבקתה עד port de caldes de colomers

את היום השני התחלנו בצורה רגועה ביותר התעוררנו ירדנו לאגם הקרוב אכלנו ארוחת בוקר ויצאנו לדרך, לאחר כשעה של הליכה הגענו לפיצול אנחנו בחרנו להמשיך עם הGR11 בגלל כמות האגמים ( בסוף שני השבילים מתחברים) לאחר הפיצול מתחילה ירידה תלולה יחסית עד שמגיעים לעמק קטן ומלא אגמים מדהימים אחרי הליכה של כשעתיים בתוך העמק יש עלייה קטנה ואחריה ירידה הישר אל בקתת colomeres ולאגם היפה שהיא שוכנת לידו אנחנו הגענו לשם לקראת השעה 2 שם עשינו עצירת צהריים של כשעה והחלטנו להמשיך בהליכה כדי לקצר את היום הבא, בסופו של דבר עלינו את כל העלייה שחיכתה לנו וישנו בצידו השני של הרכס, בלילה הזה ירד עלינו ירד עלינו לא מעט גשם אבל נשארנו יבשים לגמרי בזכות אוהלים מעולים! לכן חשוב כלכך להצטייד באוהל טוב, מבאס להיות ער לילה שלם ולהירטב כשאפשר לא.

יום שלישי- מהרכס עד קאלדס דה בואי

לאחר שעשינו את העלייה של היום הזה יום לפני התחלנו יום של ירידה ארוכה גם שם החלטנו לחתוך בדרך אטרקטיבית יותר וקצרה יותר לכן הגענו לבקתה (ventosa) יחסית מוקדם ומשם התחלנו לרדת לכיוון אגם embassamert de cavallers ירידה לא קלה שמאוחר יותר נעלה בחזרה הגענו לאגם בשעה 3 ולאחר ארוחת צהריים שהופסקה בעקבות גשם ירדנו בטרמפים לקאלדס דה בואי (כפר נופש) במטרה למצוא שם מעיינות חמים ששמענו עליהם כשהגענו לשם התחלנו לחפש את המעיינות אך התאכזבנו לגלות שהמעיינות החמים הם בעצם בריכה מחוממת ( כן בדיוק כמו זאת שנמצאת 5 דקות מביתנו). לאחר משחק וויסט סוער שהרים את מצב הרוח הלכנו לישון סמוך לכפר הנופש. יחד עם האכזבה לאגם embassamert de cavallers יש סכר ענק!!! ששווה לראות.

יום רביעי- מקאלדס דה בואי עד ventosa

את היום הרביעי התחלנו בטרמפים בחזרה לאגם החלטנו לעשות יום הליכה קצר יחסית שכולו עלייה ולנוח לקראת מחר עלינו את העלייה חזרה לבקתה בגשם שוטף וערפל סמיך אבל שוב פעם הציוד שלנו השאיר אותנו יבשים (לפחות מגשם). העלייה לקחה לנו כשעתיים מתחילת האגם והגענו לבקתה בשעה 2 בערך האנשים בבקתה נחמדים מאוד וקיבלו אותנו יפה (אפילו יש להם שולחן שמותר לאורחים לבשל בו) בבקתה שהיינו מספר שעות מתחבאים מהגשם שלא מפסיק. בזמן השהייה שלנו שם אנשי הבקתה עידכנו אותנו במזג האוויר המתוכנן וביחד עם זה קנינו חטיפים ושתייה קלה במחיר מופקע יחסית. אחרי שהפסיק הגשם ובידיעה שזה היה הגשם האחרון בטיול יצאנו ב6 בערב למצוא מקום נוח לישון.

יום חמישי- מאזור ventosa עד estany long

היום הזה נחשב ליום הכי קשה בטרק בגלל העלייה הגבוהה שעומדת בתחילתו (כ600 מטר של הבדלי גובה) העלייה באמת לא כלכך ידידותית אבל לא גם לא משהו יוצא דופן. הקושי העיקרי בה הוא הבולדרים הענקיים שצריך לקפץ בינהם בדרך לפסגה, בסוף העלייה יש קטע תלול מאוד שנראה מפחיד מלמטה אבל אין כמו להסתכל על העלייה מלמעלה ולראות שצלחת את זה. משם מתחילים לרדת ירידה לא קצרה ואפילו ארוכה יותר מהעלייה כשבסופה מגיעים לבקתה שנמצאת סמוך לאגם לונג, אנחנו עצרנו לקראת סוף הירידה לישון בגלל שהבקתה ממוקמת על שביל ג'יפים (מזמין פקחים)

יום שישי מlong עד colomina

היום הזה נחשב ליחסית קל והעלייה היפה שלו קלה ומתפרסת לאורך רב במהלך העלייה הולכים לאורך אחד ההרים ורואים את בואי ואת האזור היפה העלייה לא קשה בכלל למעט הסוף הקטן שיכול קצת לאתגר. בסופה נפרש נוף מדהים וחדש עם צבעים חדשים ואפילו קצת מדבריים. משם מתחילה הירידה אל הבקתה מלבד ההתחלה גם הירידה הזאת ידידותית מאוד ועוברת על מספר סכרים (מומלץ לקפוץ מהגבוהיים) מהפסגה עד הבקתה זאת הליכה של כ3 שעות. כשהגענו לבקתה שמענו על הקנס האכזרי במקרה שניתפס אבל בעל הבקתה הציע לנו עזרה וכיוון אותנו לבקתה שאומנם לא נמצאת על השביל (שעה הליכה לכיוון) אבל זאת בקתת חירום ומותר לישון בה החלטנו לא להסתכן בלילה האחרון ושמענו לעצתו. ירדנו כל הדרך לבקתה שהייתה אמורה להיות באזור רכבל והרבה מסלולי יום אבל הבקתה לא הייתה קיימת ואם כן אז היא הייתה נעולה. בכל מקרה החלטנו לישון שם ומחר לחזור למסלול.

יום שביעי מהבקתה הנטושה עד אספוט

ביום הזה אפשר לחתוך את הדרך אם אתם מתכננים לחזור לאגם מאוריצי אבל ממש לא ממולץ! כדאי לעבור ליד הבקתה J M BLANK האזור היפה ביותר בטרק. היום הזה התחיל בתוספת ההליכה שהלכנו יום לפני אל הבקתה הנטושה (עוד שעה) ומשם עלייה קלה יחסית אבל תלולה בחלקה שלקחה לנו בערך שעה וחצי, ומשם אין סוף אגמים מדהימם בצבעם אסור לפספס את היום הזה רגע לפני ההגעה לבקתה נפרש נוף מטורף! של אגמים והבקתה... פשוט מדהים הירידה לשם קצרה יחסית. מומלץ בחום להיכנס לבקתה ולשבת שם היא ממש יפה. אחרי מנוחה קצרה ירדנו בחזרה לאספוט תחילה על שביל ג'יפים ואח"כ על שביל רגיל שמתפטל בתוך יער מדהים ומלא נחלים הירידה ארוכה מאוד!!! אבל יפה לא פחות מצד שני די ריחמנו על האנשים שראינו עולים אותה... בסוף הירידה מגיעים הגענו ישר לאספוט ושם סיימנו את הטרק המדהים שלנו!!

• כל הטיפים נכתבו למעלה הטיפ היחידי שנותר לי לכתוב זה לקרוא את כל הטיפים!