האיים הקנריים

תאריך הטיולFebruary 2019
עונה מומלצתכל השנה

טנריף

כבר שנה שניה שאני בורח מהקור הירושלמי בחורף לאיים הקנריים. התחתלתי את הטיול בדרום טנריף. כל האיים די קטנים כך שאפשר למצות אותם די מהר אבל כל פעם יש איזשהי הפתעה. בטיול הקודם הייתה לנו מלווה עם רכב שלקחה אותנו גם להר געש במרכז האי ועיירת פירטים נאסקה איפה שיש נוף מרהיב עם הרים ירוקים ובניה מעניינת ובסוף רואים גם את התכלת של הים. ההר גש המושלג עדיין פעיל. אפשר לראות את העשן יוצאה ממנו. נסענו לשם ברכב אבל יש גם אוטובוסים ולהכי סקרנים יש גם רכבל שיקח אותכם עד למלא להביט לתוך הלוע. נוף מתורף ומיוחד. ביקרתי רק בשני איים אבל התושבים אומרים שלכל אי יש את הנוף מיוחד לו. צימחיה שלא תראו בשום מקום. מלא קקטוסים ופרחים צבעוניים על האדמה שחורה. מהפנת. אז בהגענו לשדה תעופה הצפוני ולקחנו אוטובוס ללוס כריסטיאנוס. ערים בדרום לא הכי מיוחדות מבחינת הארכיטקטורה וקצת מזכירים את אילת שלנו. אבל יותר חם בדרום ויש מלא אטרקציות ימיות. בערב אפשר לרדת לתיילת או איזור הברים וכל אחד ימצא שם משהו שיתאים לו. בכמה ימים של בטן גב ושמש הספקנו גם לבקר בפארק מיים הכי גדול באירופה והכי יפה בעולם סיאם פארק. יש שם מלא מגלשות. כדי לפנות יום שלם לזה. בין האטרקציות הלכנו להנות מהשמש בחופים מלכותיים ענקיים. אם תקחו איזה משקה חריף ומרענן אפשר לרגע לשכוח שזה הכל מעשי ידי אדם. גלים אנקיים וחול לבן, עצי דקל טרופיים בנוף יתנו לכם להרגיש בטיילנד. שווה ביקור ויש מצב שתרצו לחזור לשם כבר יום למחרת. יש אוטובוס חינמי שעובר בכמה ערים ואוסף את המבקרים. נסיע קצרה על הגג של האוטובוס אטרקציה בפני עצמה. אפשר לראות ולהכיר קצת את העיר גם מהאוטובוס. פגשנו בערב כמה אנשים שהזמינו אותנו לבוא לבירת האי שבה יש שמורה עם מפלים בתוך היער אבל תכננו משהו אחר ומצאנו סיבה לחזור לאי גם בחורף הבא. אז לקחנו אוטובוס לצפון. 12 יורו ושעתיים נסיע בכבישים ישרים בלי פגעם. זה הנמנום באוטובוס הכי נעים שהיה לי עד כה. הגענו לעיר שאני אישית מאוהב בה והיא פוארטו דה לה קרוז. חופים מיוחדים עם חול שחור. ביום בלי עננים תזכו לראות את ההר געש טיידה אפילו מהחוף. מיים צלולים בצבע השמיים אוכל טוב וארכיטקטורה קולוניאלית. בקצה החוף המכושף ישנה שכונה ציורית פונטה בראווה שטיילנו בה בערב. חלמנו גם לחיות ככה שמהחלון של הדירה ב10 מטר מהבית כבר נמצא הים. לא מעט בארים ומקומות בילוי יש כאן. מסעדות קטנות עם אוכל טעים שצריך לחפש אפשר למצוא דווקא בשכונה הזאת. אכלנו שם מרק דגים cazuela. ממליץ גם לנסות תפואח אדמה קנרי שמבשלים אותו במלא מלח כך שהם יוצאים עם ציפוי עדין של מלח. באיזורים יותר קרובים ישנם מלא מסעדות קלאסיות אירופאיות. בערב הלכנו למסעדה צרפתית לכינוח עם ליקר דבש מקומי וקצפת. במסעדה הזאת שנראת כמו קרוסלה יש גם חנות ממתקים שהם מכינים ואוירה כללית מאוד משמחת. רחבת ריקודים קטנה ונגנים. (restaurante la cazuela אני יודע שזה אותו שם כמו המקר שאכלנו) ליד השכונה punta brava יש גם פארק חיות ענק ושווה ביקור שנקרא לורו פארק. אישית אני נגד גני חיות אבל זה ממש לא גן. זה מכון מחקר ופארק עצום שכולו פועל למען החיות. יש שם כל מה שאפשר רק לדמיין. בשנה הקודמת הייתי שם וראיתי מופאי דולפינים, "בית מלון" לפינגווינים, קופים, טוקים, פלמינגו, תנינים, אריות, סוריקאטים ועוד ועוד. שווה לבקר אבל זה לא מקום שממצאים בשעתיים. זוכר גם שבשנה הקודמת לקחנו כרטיסים למופע פלמנקו. מהעיר לקחנו מונית ותוך 20 דקות הגענו לבית של אישה אצילה שהפך למוזיאון. אחוזה מאוד יפה וספוגה ברוח העושר מתקופה הקולוניאלית. ארכיטקטורה אופיינית עם מרפסות עץ שתמיד מושכות עיין (בכל אי), אורוה עם סוסים, מזרכות. בכניסה קיבלנו כוס יין (או מי שרצה סנגריה) ואז התישבנו בסלון לראות את המופע.

גרן קנרייה

לקראת סוף הטיול לקחנו טיסה של 30 דק' (יש גם הפלגות) והגענו לגרן קנרייה. טיסות זולות אז לקחנו איתנו רק טיק גב קטן ליום וחצי של ביקור באי. משדה תעוםה לקחנו אוטובוס של 20 דק למספלומאס. העיר מלאה באטרקציות גאות. מתחם עצום שנקרא יומבו עם הרבה מסעדות וברים. ברובם בערב יש מופעי דראג. כמות מפתיע בהחלת. כיוון שהאי יותר דרומי וקרוב יותר למרוקו הנוף הוא שונה לגמרי. יש שם מלא מסעדות והמון תיירים (בעיקר גברים כי עיר אחת הגאות שראיתי בחיי) אוכל מכל האולם. אכלנו במסעדה הודית מעולה (ממליץ על אורז לימון שלקחתי והיה כל כך טעים שלא צריך כלום איתו) ליד המרכז יש גם מסעדה פרואנית עם סביצ'ה ששווה לחזור בשבילו. מסעדה בשם mixtura. תנסו גם פיסקו סאוור. אחד הדברים הכי מיוחדים בעיר זה דינות ליד הים (el oasis) שכולו נראה כמו סאהרה. תתכוננו להליכה בחול של כ20 דק עם לא יותר עד שתגיעו לחוף. לשבת בחוף לא הכי כיף כי יש רוח חזקה וכל החול עף עליך ופשוט מציק. אנשים שכבר מכירים באים עם ציוד מיוחד או בונים לעמצם מין קנים מאבני לבה שנראים כמו חלוקי נחל מרוב שהשתייפו. יש מלא נודיסטים מכל הגילאים אז על תהיו מופתעים. אנשים מרגישים לגמרי חופשי. בכל מקרה שווה לטייל שם. אנחנו הלכנו על החוך לכיון הmeloneras. איזור עם בארים וחוף פחות פראי. ישבנו לשתות בירה בבר גרמני שבו פינקו אותנו בליקר דבש מקומי. ליד החוף הזה יש גם משהו שנראה כמו מצודה אבל כבר לא היה כח לגלות את זה אז חזרנו למלון להתפנק בבריכה המחוממת. נחזור לשם שנה הבא.למחרת חזרנו לטנריף כדי לתפוס טיסה הביתה. זה סוג הטיולים שמשלווים לא רק נופש אלא גם תרבות והכל במחירים של לאו קוסט.