אנדלוסיה

חלק הכי שווה בטיול של 3 שבועות בספרד. שבוע באנדלוסיה עם חברים אהובים. ביקרנו בכמה ערים ועיירות בדרום ספרד. מקומות מיוחדים, אוכל טעים, יין טוב וחברים שיודעים להנות.

תאריך הטיולAugust 2018
עונה מומלצתקיץ

ספרד מהממת

אני הולך לספר רק על חלק מהטיול. אבל חלק הכי שווה. היינו בספרד 3 שבועות. התחלנו באיביזה. בגדול, שווה ביקור, אבל אני לא חושב שאחזור לשם. לא כל כך אהבתי את האי. מה שכן, יש שם מסיבות שוות וחופים יפים. לקחנו משם הפלגה קצרה לפורמנטרה. אי מאוד מיוחד עם חופים מדהימים. אחרי 4 ימים של בטן גב ומסיבות לקחנו טיסה לאנדלוסיה.

אנדלוסיה. אהבה מערב הראשון

נחתנו קצת עייפים והלכנו לנוח. אחד החברים שהיה שם קודם (בהמשך תשמעו עליו עוד הרבה) לקח אותנו בערב למופע פלמנקו שאני אישית מאוד אוהב. הגענו לשכונה של צוענים סקרומונטה. חייב לציין ששם של השכונה מאוד יפה כמו כן גם השכונה, אחד המקומות הציוריים. היא הוקמה ב1500 (בערך) בעקבות מלחת גרנדה שהיא הייתה מלחמה האחרונה בין מוסלמים ונוצרים והיסתיימה בסופה של רקונקיסטה. אז הגענו למערה. (כל השכונה היא בעצם בתי מערות צבועים בלבן) הושיבו אותנו צמוד לקירות המערה ומלצרים מייד הגישו שתייה בזמן שרקדנים התארגנו למופע. מי שאוהב פלמנקו חייב לבקר שם. זה ריקוד של צוענים ומי שרוצה לחוות את זה ממקור ראשון חייב לבקר שם. הם רוקדים מהלב. הם לא מתכננים את הריקוד שלהם. בצד ישבו גם זמרת ונגנים שסחפו את הרקדנים ואותנו למסע עצוב ומרגש. אחרי מופע הלכנו קצת להסתובב ולראות את השכונה. משם אפשר בקלות לראות את אלהמברה, מתחם ארמונות שנשאר כזכר לשילטון המוסלמי הנמצע בהר הצמוד לשכונת הצוענים. אחד המקומות היפים שאספר עליו בהמשך כי לא וויתרנו ונכנסנו להתרשם אבל זה ביום אחר.

גרנדה

בוקר התחלנו מארוחת טפסים במעדניה. ואז הלכנו לטייל בעיר. שילוב בין מודרנה ועתיקות, פארקים ובנינים יפים ונחל גניל (Rio Genil) שחוצה את העיר. לקראת הערב הלכנו לטאטרון לקנות כרטיס למופע פלמנקו. כן, אני מהחובבים אז חזרנו לשכונת הצוענים. הפעם הגענו לפני שהחשיך וזכינו להתרשם מהנופים של סקרומונטה באור יום. המופע לא היה כ"כ טוב. הרגשתי שהכל מסחרי ומזויף. קצת מאוכזבים התחלנו ללכת לכיוון המלון. היה כבר 11 בלילה. רוב המערות כבר היו לקראת סגירה ואז עצרנו להציץ לאחד הבתים שבכניסה אליו ישבה אישה צועניה מבוגרת עם סיגריה. הם תיכננו מופע אחרון וכיוון שהיו מקומות פנוים נכנסנו פנימה. הרגשנו שחייבים פיצוי. ולא טעינו. היה כ"כ מרגש שירדו לי דמעות. בכניסה למערה ראינו מגן דוד ולרקדנית המבוגרת היה גם אחד על צווארה. לא יודע מה הקשר שלהם ליהודים אבל אחר כך קראתי שלאחר הגעתם של הנוצרים לגרנדה יחד עם הצוענים שהקימו את השכונה היו גם כמה יהודים. יצאנו לכיון המלון עצרנו שוב כדי לאכול משהו לפני השינה. נכנסנו למסעדה שהייתה ממוקמת על צוק של נחל דאררו. היה כבר מאוחר אז לקחנו כוס יין אדום שבא בליווי טפס כי למה להזמין אוכל אם אפשר להזמין יין ולקבל גם וגם!

יום אחרון בגרנדה

לצערי הגיע יום אחרון בגרנדה. ארזנו תיקים ולקחנו מונית לאלהמברה. כדאי לקנות כרטיסים לפני שיוצאים לטייל כי קשה להסיג אותם במקום ולפעמים בלתי אפשרי. מכניסים למתחם כמות אנשים מוגבלת כדי שיהיה כיף להסתובב שם. התמזל מזלנו והסגנו כרטיסים בדקה 90. ממליץ גם לקראו על המקום או לקחת מדריך או לפחות לקרוא קצת על רקע היסטורי. אבל מבטיח שאפשר להנות שם בכל מצב. אז קצת על המתחם: אלהמברה או בעברית האדומה הוא מתחם ארמונות ומבצרים שנבנה על ידי סולטאני שושלת נאצר המורים בגרנדה במאה ה-13 ובמאה ה-14. כיום היא מוזיאון המדגים את האדריכלות האיסלאמית בשיאה. בקיצור תקראו בוויקיפדיה. הסתובבנו שם 3 שעות ולא הספקנו להגיע לכל המקומות. בכניסה אפשר למצוא כמה מסעדות יפות. נכנסו לאחת מהן לארוחת בוקר. הזמננו קפה וכוס של בראנדי טעים. הכי שווה לטעם מהבראנדי המקומי שסמל המותג שלו הפך לאחד הסמלים של ספרד - שור של אוסבורן. ואז מונית נסיע של כמה שעות וטורמולינוס שאספר אליו בהמשך.

טורמולינוס

הגענו למקום הכי דרומי של הטיול עיר קטנה ליד מלגה שנקראת טורמולינוס. זאת עיר של בטן גב חופים ואוכל טעים. היינו כאן כמה ימים וכמה פעמים יצאנו ממנה לטייל באיזור. בעיר יש גם מסעדה בשרית כשרה וחברים הקרניבורים שלי אכלו שם פעם אחד סטייקים. וזה נחמד למי שאוהב בשר ושומר כשרות למצוא דבר כזה באמצע הטיול בחו"ל.

מחוז קדיס

השכרנו רחב והחבר שטייל כאן קודם לקח אותנו לשתי ערים שוות ביקור חוזר, רונדה וסטניל דה לס בודגס (רוצה לציין שלאחרון יש שם מאוד יפה). תחנה הראשונה היא רונדה, עיר מאגדות. נמצאת בתוך ההרים במאחק כ100 ק"מ מטורמולינוס. יש שם מלא גנים וזירה של מלחמת שוורים הכי עתיקה בספרד (Plaza de Toros) והכי מרשים זה גשר שמחבר שני גבעות ושני חלקי העיר. בחלק מהמבנים אפשר לראות שינוים שהם עברו כשהגיעו נוצרים וגרשו משם את המוסלמים. עיר עם המון עליות וירידות, חוות סוסים, שרידי העתיקות מתקופות שונות, מזרקות פארקים ונופים מרשים. נסיע קצרה ואנחנו מגיעים לסטניל דה לס בודגס. אחת העיירות הכי מיוחדות בעולם. חלק גדול מהבניינים וחנויות של העיירה הם בעצם מערות שנוצרו עכב ארוזיה של סלע כיוון שעובר שם נחל טרחו (Rio Trejo). עשינו סיבוב קטן ומצאנו מקום מעולה בשביל ארוחת צהריים. טעמנו שם שתי יינות מעולים והזמנו מלא טפסים מעניינים ומאוד טעימים. טפסים זה הדבר! במקום לבחור מנה אחת גדולה מביאים לך מלא מנות קטנות. עד ששבענו טעמנו המון מנות מאלפות. חזרנו לטרמולינוס והלכנו לנוח. זה לא יום הראשון שלנו בספרד ואנחנו כבר יודעים שבספרד יוצאים לבלות ב2 בלילה. סיימנו בקריוקי איפה שהכרנו צעירים מקומיים.

יום אחרון. מלגה

ביום אחרון שלנו באנדלוסיה לפני הטיסה לברצלונה לקחנו רכבת ותוך זמן קצר הגענו למלגה במטרה להסתובב שם קצת ולאכול בשוק. החבר שהיה שם קודם וכמובן שתכנן את כל הטיול שלנו לקח אותנו לבר בשוק יפיפה (Mercado Central de Atarazanas). שתינו יין טוב ואכלנו מלא דברים טעימים. הזמנו גם אחת המנות הכי מגניבות שפגשנו כבר ביביזה. פלפל חלבניו על האש אם מלח גס. לא חריף במיוחד ונורא טעים. כבר בתוך השוק שמנו לב שמלא נשים מסתובבות עם פרחים בשער ואפילו לובשות שמלות צבעוניות. יצאנו מהשוק וגילינו שמלגה בדיוק באמצע פסטיבל פלמנקו השנתי. הצתרפנו לחגיגות ולקחנו בקבוק יין נוסף. החבר המוכר לנו כבר שהוא גם הכי משוגע בחבורה הלך וקנה לכולנו סינרים שמזכירים שמלות, פרחים, מניפות וקסטניטות. התחפשנו והלחנו להסתובב. ראינו שם רקדניות פלמנקו להקות מריאצ'י ומוזיקאים אחרים. נכנסנו לברים עם מוזיקה ספרדית ואין סוף תיירים ששותים ורוקדים. גם אנחנו לא עצרנו מלשתות ולרקוד. הכי נדהמתי כשפגשנו נשים מבוגרות בלבוש מסורתי. החבר המשוגע רקד יחדן והעלה לכול הסובבים את מצב הרוח. כמו כן גם ברכבת חזור כשהוא המשיך לרקוד. למחרת טיסה לברצלונה ובנקודה כה אופטימית הסתיים ביקורינו באנדלוסיה.