טרק הטריגלב ביומיים

משך הטיוליומיים
עונה מומלצתיולי-ספטמבר

הקדמה

את הטרק עשינו (אני ואשתי) כחלק מטיול של 3 שבועות בסלובניה, קרואטיה ואלבניה.
התכנון הראשוני היה לצאת לטרק מהאיזור של אגם בוהין במסלול של 3-4 ימים.
כשהיינו בבלד והתחלנו לבדוק מידע לגבי המסלול אמרו לנו שמזג האוויר בפסגה כרגע קר מאוד וגם מושלג ולכן כדאי להמתין כמה ימים עד שישתפר המצב.
עקב חוסר בזמן וויתרנו עליו לבינתיים וכבר חיפשנו טרק חלופי ולבינתיים המשכנו במסלול "עוקף טריגלאב"- בלד -> בוהין -> טולמין -> קובריד -> בובץ -> סוצ'ה עד שהגענו לעיירה kranjska gora שממש מצפון לשמורת הטריגל, ושם התוודענו לאפשרות לטרק לטריגלב שנמשך יומיים ויוצא מהעיירה mojstrana הסמוכה, ועליו אספר.

יום ראשון

כיוון שהגענו לקרניסקה גורה מאוחר בלילה לא הספקנו לבדוק פרטים לגבי הטרק ולא ידענו עליו כלום אז חיכינו לבוקר.
למחרת בבוקר הלכנו לטוריסט אינפורמיישן אך כיוון שזה היה יום ראשון הוא היה אמור להיפתח רק ב10:00.
חיכינו ובינתיים הצטיידנו בקצת אוכל.
כשנפתח המרכז שאלנו לגבי הטרק אבל הבחורה שם הייתה לא נחמדה וכלל לא עזרה לנו, והדבר היחיד שהבנו ממנה זה שהיציאה לטרק היא מהעיירה mojstrana הסמוכה.
נסענו לשם, ובמבנה של המוזיאון יש גם טוריסט אינפורמיישן.
הבחורה ששם ממש עזרה לנו והסבירה על המסלול וגם התקשרה לבקתה העליונה הקרובה לפסגה כדי לבדוק שיש מקום ורשמה אותנו.

אחרי כל העיכובים יצאנו למסלול סוף סוף בשעה 11:30 בערך- די מאוחר ולכן התחלנו ללכת מהר כדי להספיק להגיע לפני החשיכה.

ההליכה היא מהמוזיאון לכיוון דרום מערב לאורך הנחל, לאחר כמה דק' יוצאים מהעיירה וממשיכים על דרך המכוניות כשמידי פעם יש ירידות מהדרך לדרכים יפות יותר שעוברות בתוך היער.
כל המסלול מסומן בסימן הקבוע של עיגול אדום ולבן.
לאחר כשעתיים של הליכה בדרך הרכבים מגיעים למפל פריצ'ניק- מפל יפה מאוד שאפשר גם לעבור מאחוריו.
לאחר שראינו והתרשמנו ממשיכים עם המשך אותה הדרך שממנה באנו ולאחר כשעה של הליכה מגיעים לרחבת חניה (בתשלום, למרות שהיו הרבה רכבים שחנו בשוליים ולא ראינו דוחות) וקצת אחריה שתי "בקתות" הסמוכות אחת לשניה.
זוהי הנק' שעד אליה ניתן להגיע גם עם רכב, ובדיעבד היינו עושים זאת עם רכב (עם עצירה במפל כמובן) כיוןן שזו דרך רגילה למדי, רק שלא ידענו אם תהיה חניה ואם היא בתשלום, אז כבר הלכנו ברגל.
אפשר לשבת לאכול משהו, למלא מים ולהסתכל בשלטים ובמפות התמצאות שמוצבות שם כדי לקבל כיוון כללי במידה ואתם צריכים.
ממשיכים בהליכה באותו הכיוון ולאחר שעברנו את הבקתות מגיעים לנק' שבה אפשר לחצות את הנחל (היבש), ניתן לזהות ע"י מעין פסל של שאקל גדול שנמצא שם, ומתחילים בטיפוס !

החלק הראשון של הטיפוס הוא בתוך היער ולוקח כשעתיים להערכתי.
גם כאן אי אפשר להתבלבל והכל מסומן בעיגול האדום לבן ובחיצים אדומים כשיש צורך.
לאחר מכן מגיעים לחלק הכיפי של הטיפוס- הליכה על צלע ההר בעזרת כבלים ויתדות שקיימים שם.
יש חלקים קצת מפחידים שבהן צלע ההר ממש בזווית של 90 מעלות וההליכה היא על יתדות בלבד עם כבל לאחיזה כשמתחת ישנה תהום עמוקה למדי.
הרבה עושים זאת עם קסדה ורתמה כדי לאבטח עצמם לכבלים.
אנחנו בדקנו אך המחירים להשכרה של ציוד זה היו גבוהים מאוד ונאמר לנו שאין באמת צורך בזה, ובאמת לא הזדקקנו לזה (לדעתי גם כל ההתעסקות עם זה מעכבת מאוד).

לאחר זמן מה מגיעים לנק' פיצול עם שלט שבה עליכם להמשיך במסלול העולה מעלה.
למחרת בירידה חזרה תיקחו באותו פיצול את המסלול השני היורד מטה ככדי לחזור בדרך שונה ולא באותה דרך.
ממשיכים בעלייה ולאחר זמן מה יהיה ניתן להבחין בשלט עץ התלוי על צלע ההר משמאלנו ולידו נק' שבה יש נזילת מים מהסלע ובקבוק המוצב שם ומתמלא ממים אלו- קר ומרענן באמצע העליה, רק לא לשכוח להחזיר את הבקבוק כדי שיתמלא לבאים אחריכם.
לאחר הליכה נוספת מגיעים לפיצול נוסף עם שלט שבו אפשר לבחור לקחת שמאלה לבקתה הקרובה יותר (כ20 דק') או ימינה לבקתה העליונה (כשעה וחצי).

אנחנו לקחנו ימינה והמשכנו בעלייה שמתחילה להפוך למתונה יותר ונוחה יותר להליכה, עד לרגע המיוחל שבו מתגלה לפתע ה"בקתה" במלא הדרה.
אנחנו הגענו אליה בשעה 20:00 ממש בתחילת השקיעה.
האווירה בבקתה הייתה ממש כיפית.
הרבה אוכל, שתיה והרגשה נעימה.
האוכל סבבה לגמרי וניתן גם לקנות מים, רק שזה די יקר , בגלל עלויות ההובלה לשם, אבל אין כ"כ ברירה.
התארגנו והלכנו לישון כדי לקום מוקדם.

יום שני

היום השני מתחיל בעליה לפסגה, רובה בעזרת כבלים ויתדות כמו ביום הקודם.
העליה אורכת כשעה.
הנוף למעלה משגע!
מתחילים בירידה- בהתחלה חוזרים לבקתה שבה ישנו ואז מתחילים בירידה.
* ניתן לרדת משם גם במסלולים לכיוון אגם בוהין, אבל אנחנו כאמור עשינו מסלול מעגלי.
בהתחלה חוזרים בדרך ממנה הגענו, לאחר כשעה מגיעים לפיצול הראשון שבו ניתן לפנות ימינה לבקתה השניה או שמאלה לכיוון הירידה.
ממשיכים לרדת ובהמשך מגיעים לפיצול נוסף שגם בו עברנו אתמול. אם נלך ימינה נחזור בדרך שבה הגענו אתמול, ואם נלך שמאלה נרד בדרך שונה וגם נוחה יותר לירידה, וזה מה שעשינו.

הירידה ברובה נוחה כשמידי פעם יש ירידות עם יתדות וחבלים אבל יותר רגוע ממה שעברנו עד עכשיו.
לאחר כשעתיים-שלוש כבר מגיעים לנחל ואז פשוט הולכים לאורכו עד שמגיעים ל2 הבקתות הצמודות שעברנו אתמול בתחילת המסלול.
לא רצינו לחזור את הדרך עד לעיירה ברגל כיוון שהיא די משעממת ועשינו אותה ביום הקודם אז התחלנו ללכת תוך כדי תפיסת טרמפים ודי מהר עצר לנו זוג מקומי שהוריד אותנו במוזיאון שבו החנינו את רכבנו ובכך הסתיים הטרק שלנו לטריגלב.

• * ציוד טיפוס (קסדה ורתמה)- ניתן לשכור בסוכנויות טיולים. מהבדיקה שלנו היה יקר ורוב האנשים ששאלנו אמרו שאין באמת צורך בזה.
  • * מים: אנחנו יצאנו עם בקבוק ליטר וחצי לאדם ומילאנו בבקתות שלפני תחילת הטיפוס. אבל קחו בחשבון שיצאנו מאוחר ולכן כל הטיפוס שלנו היה בשעות אחה"צ כשהיה די נעים ולא חם מידי. אם יוצאים בבוקר הטיפוס יהיה בשעות החמות יותר וכדאי להביא יותר מים. בבקתה העליונה המים לא ראויים לשתייה וניתן לקנות בקבוקים במחיר קצת יקר אבל אין כל כך ברירה.
  • * אוכל: לקחנו איתנו כיכר לחם, ממרח וטונה. כשהגענו לבקתה אכלנו שם ארוחת ערב (קצת יקר אבל לא באופן מיוחד). ניתן לאכול גם ארוחת בוקר למעוניינים.
  • * מזג אוויר- לברר לפני היציאה. ניתן לשאול גם בסוכנויות שמוציאות טיולים לשם, יש כמה כאלו בבלד.