מחוז שינג'יאנג - אורמצ'י בירת המחוז והסביבה

מערב סין, מחוז שינג'יאנג- אורמצ'י, אגם השמיים, אגם Sayram, טורפאן. קשגאר והסביבה- פירטנו בסיפור דרך נפרד.

תאריך הטיולSeptember 2016

אורומצ'י

הגענו לאורומצ'י ברכבת לילה מקשגאר בדרגת hard sleeper. מהתחנה המרכזית באורומצ'י Urumqi soute לקחנו קו 1 שיש לו נתיב מיוחד לתחבורה ציבורית.
ירדנו מהאוטובוס ליד קניון Parkson (מופיע במפס מי) הלכנו לגסט האוס שליד הקניון- Maitian international youth hostle (מתחת לגסטהאוס יש מסעדה מעולה!! פשוטה וזולה).
ביקרנו בפארק העם- ראינו את כל הפעילויות פנאי של הסינים, השתתפנו בחלק (: ונהנו קצת מקפוצ'ינו ומאפים מערביים בעיר.
סגרנו כרטיסים ל- Yining לאוטובוס לילה (לא נשאר מקום ברכבת) בתחנת אוטובוס שהיא רבע שעה הליכה מהגסטהאוס.

Yining

נסענו לכאן, כדי להגיע לאגם בסופו של דבר.
הגענו לאחר נסיעת לילה לא מאוד נוחה. הלכנו לגסטהאוס ליד התחנה המרכזית עם מונית- XinJiang Yizhan Youth Hostle. הגסטהאוס מאוכלס רק עם תיירים סינים, והצוות דובר אנגלית בסיסית בלבד. החדרים פרטיים עם מקלחת אישית (שינוי מהדורמס בסין) 120 יואן ללילה.
יינינג היא עיר סינית פשוטה, יש שני מסגדים שאפשר לראות (אנחנו לא התלהבנו). יש גשר מעל הנהר בדרום העיר עם לונה פארק קטן ואפשר לשכור אופניים ועוד כל מיני פעילויות.

אגם sayram

למחרת בבוקר הזמנו אוטובוס במרכזית ל- bula וביקשנו מהנהג לרדת באגם Sayram, הנסיעה לאגם אורכת 3 שעות מיינינג.
המקטע האחרון של הדרך לפני האגם מהמם, עם גשרים גדולים בין ההרים. האוטובוס עוצר לצד הכביש באגם וחוצים את הכביש בזהירות.
באגם בספטמבר יש מלא יורטות והמקומיים מציעים לינה במחיר מופקע של 200-300 יואן ליורטה בלי אוכל כלול.. הלכנו על האגם קצת מערבה סביב האגם, כק"מ עד למקבץ של יורטות. שילמנו 20 יואן להכנס קרוב לחוף של האגם. יש שם מדשאה גדולה וזוגות מהאיזור באים לעשות צילומי כלה וחתן (ראינו כלה קזחית בלבוש מקומי). באיזור אפשר לעלות לפגודות שיש מהן תצפית.
ישנו באוהל על גדת הנהר ואכלנו אוכל שקנינו ביינינג. למחרת אחרי זריחה באגם וארוחת בוקר התקפלנו. חזרנו לכביש לאיפה שהאוטובוס הוריד אותנו לכיוון אורומצ'י והתחלנו לתפוס טרמפים. לאחר כחצי שעה עצר לנו טרמפ שלקח אותנו לעיר בדרך (4 שעות נסיעה ב-100 יואן). בעיר קנינו כרטיסים בתחנת אוטובוס לאורומצ'י.

אגם השמיים Tian chi

מהגסטהאוס באורומצ'י לקחנו BRT (קווי אוטובוס שמתנהלים כמו מטרו עילי) לתחנת אוטובוס הצפונית בעיר, הזנו כרטיס ל- Fukang ב15 יואן (משך הנסיעה שעה). בפוקאנג יוצאים מיניבוסים מתוך התחנה המרכזית ב- 5 יואן לפארק (רבע שעה נסיעה). כניסה לפארק עולה 220 יואן כולל אוטובוס שמסיעה לאגם עצמו- זו נסיעה של חצי שעה בעליה.
אנחנו עשינו את הטיול לאגם וחזרה לאורמצ'י ביומיים שבאגם עצמו בילינו שני חצאי ימים במצטבר. אפשר להספיק לגמרי את מה שעשינו ביום שלם, אם לא רוצים להישאר לישון באגם. ישנה באגם אפשרות לישון ביורטות (סביב ה-50 יואן), יש בסטות ומסעדה בכניסה לאגם במחירים יחסית יקרים. אנחנו הצטיידנו באורומצ'י מבחינת אוכל.
יש באגם שילוט עם מרחקים למקומות השונים באנגלית!
יש הרבה מה לראות, אנחנו טיילנו משני צידי האגם לאורכו, שבצד אחד מגיעים לפגודת האם עם שביל תלוי. משם יורדים לכיוון מפל מרשים ועוד אגם עם צבע יפה. וירדנו בשביל עם הרבה מדרגות בתוך היער לצד מפלונים עד לאגם הקטן המערבי במפה של הפארק (נעזרנו גם במפס מי).

טורפאן

הגעה- יצאנו מהגסטהאוס באורומצ'י לכיוון תחנת האוטובוס הדרומית- קנינו כרטיסי אוטובוס לטורפאן לשעה אחרי שהגענו (הנסיעה ארכה 3 שעות). מהתחנה בטורפאן לקחנו מונית ב-5 יואן לגסטהאוס שהזמנו- white camel youth hostel- חדר זוגי ב120 יואן עם מקלחת ושירותים משותפים לא במצב מזהיר..
שוק לילה- נחמד בטורפאן, יש מגוון דוכני אוכל.
בטורפאן לוקחים בדר"כ חבילה של יום שלוקחת אותך בין אתרים סביבה שהם האטרקציה האמיתית באיזור. סגרנו דרך הגסטהאוס חבילה ב-85 יואן ל6 אתרים שהם הפופלרים יותר (חשוב לציין שאנחנו לא חובבי עתיקות מושבעים והאתרים הללו הספיקו לנו). התחנות היו: (לכל אתר משלמים כניסה בנפרד)
1. ההר הבוער- הר גיר יפה. שווה לעלות לכביש ולתצפת.
2. מערות עתיקות עם ציורי בודהה בתוכן (40 יואן). יש מסביב נוף של דיונות יפה.
3. עיר עתיקה- שנותרה ממנה בעיקר החומה שהקיפה אותה. (100 יואן כולל מיני גולף שמסיעה אותך בתוך העיר)- היה חם ואנחנו פחות התעניינו שם.
4. grape vally- עצרנו לצהריים, ובסביבה יש כרמים. הקבוצה שאיתה הסתובבנו באותו היום לא נכנסה וגם אנחנו, הכרמים היו ללא ענבים באותה עונה.
5. מערכות הקאראז- מוזיאון על מערכות המים העתיקות לפני 2000 שנה. רואים שם מערכת מים שפועלת. היה מעניין (40 יואן).
6. עיר עתיקה (שמזכירה את מצדה ברעיון שלה, 70 +15 יואן למיני גולף שמסיע לעיר העתיקה).
אנחנו היינו בספטמבר והיה חם מאוד! תצטיידו לסיבוב במים, כובע וקרם הגנה.

• בדיעבד, רצינו להגיע רק לאגם sayram ולדעתנו אפשר לוותר על העיר יינינג. צריך לברר, נראה לנו שאפשרי- לקחת אוטובוס בבוקר מאורומצ'י ליינינג שזה בערך 8 שעות נסיעה, לבקש לרדת באגם ולבלות שם זמן.
  • לגבי אגם השמיים- זהו פארק סיני מסודר והתיירות הסינית פורחת. מומלץ להגיע מוקדם בבוקר לאגם על מנת לטייל קצת לפני שהוא מתמלא בתיירים. למרות שגם התיירים הסינים הם חוויה בפני עצמה (;
  • באורמצ'י בכל מקום מרכזי בעיר יש בידוק בטחוני (רכבת, אוטובוס) קחו את זה בחשבון בחישוב זמנים ואסור להעביר חפצים חדים ובלוני גז.
  • בצילום מסך שצירפנו מופיעות האפליקציות שהשתמשנו בהן הרבה בסין- google translate כדי לתקשר שלא מבינים. vpn כדי לגלוש בוואצ אפ ובכל האתרים שסין חוסמת. Ctrip- אתר נוח לרכבות. skyscanner- לטיסות. tripadvisor, booking- דרכם סגרנו גסטהאוסים בסין. ובנוסף maps.me- לניווט נוח ללא אינטרנט בדרכים.