לאוס בעשרה ימים

טיול של עשרה ימים בלאוס, קבוצה של 2-4 אנשים

תאריך הטיולApril 2018
עונה מומלצתאנחנו הגענו ללאוס בסוף אפריל - בכל מקום כתוב לוותר כי העונה בעייתית. אכן היה מאוד חם אבל לאוס הייתה שווה את זה לחלוטין. מדינה יפייפיה וכמובן שהאוף סיזן סיפק לנו אתרים פחות מתויירים, מקום בכל אוטובוס או גסטהאוס בהתראה קצרה ומחירים זולים מהרגיל.

ואנג וייאנג

לאוס.

ואנג ויאנג - לואנג פאראבנג - נונג קיו - מואנג נוי

קודם כל אגיד שלי היו רק עשרה ימים אז בחרתי לעשות רק את הצפון ורק את מה שנראה לי היילייט ושווה.
מטבע : קיפ.
2,000 קיפ זה בערך שקל, טיפה פחות .
8,000 קיפ זה בערך דולר.

התחלנו *בואנג ויאנג* המושלמת.
לישון: לילה ראשון ישנו בנענע באקפקרס. עלה לנו 50,000 ללילה (זה 21 שקל 6 דולר)
זה המחירים פחות או יותר. יש שם בריכה ומלא בריטים שיכורים כל שעות היום. הבריכה נחמדה כי ממש ממש חם ויש שם מסעדה סטייקים וזה. זה לא במרכז.
אחרי לילה אחד הבנו שלא מתאים לנו למקום שאהבנו את הבריכה אז שיקול שלך.
עברנו למקום שקוראים לו real backpackers bang vieng 2 עלה לנו 40,000 ללילה כולל ארוחת בוקר שהיא טובה!! חוץ מזה מקום די בסיסי אבל במרכז וזרם לנו יותר.
לאכול- ויקטור, שניצל מהמם טעים ממש , אכלנו שם גםגם עוד דברים פאד תאי וקארי היה ממש ממש טעים הכל! אחלה מסעדה.. משדר "חברים" ברקע אווירה כיפית וזה..
מסעדה "טבולו 2" יש 2 מסעדות אחת רחוקה ואחת במרכז. ה2 במרכז מסעדה איטלקית מהממת פיצר מעדיפה שווה ביותר.
"הפי מנגו" - מסעדה תאילנדית טעים.
"גריי'ז איריש בר" - מקום ראשון בטריפ אדוויזר לא היינו אבל שמעתי דברים טובים.
"לואנג פארבנג בייקרי"(כן זה השם אפילו שזה ואנג ויאנג) מאפים שווים ארוחות בוקר וקפה טעים.
מסעדה שצמודה אליה עם לוגו דומה לסטארבאקס שאני לא זוכרת את שמה. קפה מעולה אוכל מהמם גם לארוחת בוקר. בייגלים ממש טעימים!

ביום הראשון נטרקנו קצת אחרי המעבר ואחרי הצהריים הלכנו הסמיילי בר. מקום כיפי ברמות הכי רגוע על שפת הנהר. ערסלים מוסיקה שיקים ואוכל שקיעה כיפית שווה מאוד!
בערב הסתובבנו בשוק לילה. ממש חביב די הרבה מבחר. אנחנו עשינו שם כיסויי דרכון בעיצוב אישי ממש ממש חמודים. וקנינו שטויות.
ביום השני לקחנו טוקטוק ללגןנה מספר 3. טוקטוק זה סיפור די יקר הכי זול שהצלחנו זה 180,000 וככל שתהיו יותר אנשים זה יעלה פחות. הטוקטוקים זה הלוך חזור ומסכמים איתם שהם מחכים בלגןנה עד שאתם רוצים ללכת. הקטע של העיירה זה שהיא מוקפת בהמון לגונות חמודות מאוד. 1-5 אחד הכי קרובה חמש הכי רחוקה. 15,000 לרכב כניסה לכביש שנוסעים בו, 10,000 לבנאדם כניסה לכל לגונה.
אנחנו הלכנו בעקבות כל ההמלצות ל3 ו 5.
כש3 היא ממש אטרקטיבית קייאקים אומגות רפסודות וזה.. זה קצת סחנה של קוריאנים אבל לבוא מוכנים וזה כיף .
עשינו מסאז חמוד מאחד באותו ערב במקום שנמצא בדיוק מול הנענע הוסטל. מומלץ.
יום אחרי עשינו את האטרקציה הכי כיפית שיש.. שנקראת טיובינג - אבובים. זה ארבע שעות שזורקים אותך בתוך אבוב בנהר ועוצרים בפאבים בצידי הנהר ושותים בירות וכיף. ממש נוף מושלם ואווירה. אנחנו סגרנו דרך החברה שנמצאת מול בהוסטל הנוכחי שלנו TCK נראלי היה שמה. וסגרנו ב50,000 אבובים. זה כולל מים, תיק עמיד במים לדברים האישיים, אבובים, הסעה הלוך חזור ושוטים של וויסקי חינם בברים שבדרך. להביא כסף כי בירה ודומה עולה כסף.
באותו ערב יצאנו לסאקורה בר מומלץ מסיבה מלא קוריאנים מצחיקים נורא מוזיקה כיפית.
יום רביעי היינו בלגונה 5 - ממש יפה וממש שקטה ופחות מתויירת אנחנו היינו שם לבד נשארנו שם עד השקיעה. להביא מים ואוכל כי לא מוכרים שם.
בערב יצאנו לספייס בר שם יש בעיקר אנשים מסטולים. יש תפריט רגיל ותפריט סמים. כל סוגי הסמים בעולם והם חזקים גם הפייסלים אז להיזהר.

לואנג פאראבנג

לואנג פארבנג.
עיירה גדולה יותר אבל ממש חמודה!
אנחנו ישנו במקום שלא הייתי ממליצה עליו כלכך כי חם מאוד והמזרח רק עושה קולות. Noknoy זה השם.. בכל מקרה שווה לחפש אותו כי המיקום שלו מצויין אז תשאפו לשם במיקום.
עלה לנו 50,000 כולל ארוחת בוקר.
אוכל: בעיקר אוכל רחוב בקרבת השוק.
עם זאת יש שם joma שאני מכירה מויאטנם מקום מטריף הקפה הכי טוב במזרח. גם הבית קפה הצמוד אליו טעים.
בערב מסעדה בשש dyen sabahi restaurant
מעולה לא להחמיץ!.
ביום הראשון עלינו לנקודת תצפית מהמרכז העיר 300 מדרגות לפסגה במרכז.. חביב לא חובה. ממש באותן מקום יש שוק מהמם אחד הכיפים. שוק לילה נפתח בערך בשש נסגר בתשע וחצי עשר.
אנשים יוצאים למקום בשם הutopia שנסגר ב2330 ומשם יוצאים במונית לבאולינג כי סה המקום היחידי שפתוח ומוכר אלכוהול.
יום לאחר מכן נסענו למפלים הכי יפים בעולם כולו.
בכל הוסטל מוכנים לסגור הסעה באחת וחצי עד ארבע וחצי.. במחיר של בין 40000 ל50000 קיפ. זה נותן במפלים שעתיים וחצי בערך. אנחנו רצינו יותר מזה אז סגרנו טוקטוק במחיר של 60000 קיפ לאחת (היינו 3) שזה יותר אבל נשארנו יותר והיינו חופשיות ללכת מתי שבא לנו. המקום נסגר בשעה 1800. המפלים בערך 45 דק נסיעה מהעיר בטוקטוק. גם שם לסגור שיחכה לך. מפלי טורקיז שאין כמוהם. 20,000 כניסה. יש שמון מפלים ושווה לטייל בכולם. יש 3 נקודות בהם מותר לשחות במים וזה חוויה מהממת.. יש דגים שקצת תוקפים אותך במים אבל אפשר להתמודד עם זה. במקום יש גם מרכז הצלה ושיקום דובים..
יש שם בית חב"ד מוכרים כל מיני צוקולןקים מישראל עושים כרטיסי סים ויכולים לעזור גם בקניה מקום לואנים ואוטובוסים.
יום אחרי זה נסענו לנונג קיו בואן. סהכ יומיים

נונג קיו ומואנג נוי

נונג קיו- מקום רגוע ויפייפה ברמות!!
לישון בכל בונגלו שהוא עם נוף לנהר ויושב על הגדה. אנחנו ישנו בban Lao sunset bungalow והיה מושלם ממליצה מאוד להשקיע את הכסף בבונגלו לא בדורמס שם כי פשוט הנוף עוצר נשימה ואין שום דבר יותר מדהים בלשבת על הערסל הפרטי שלך במרפסת הבונגלו בנוף המהמם. אנחנו שילמנו 8 דולר ללילה לאחת (בונגלו זוגי) עיירה מהממת.
לאכול: מסעדה הודית Deen Indian חמוד ולא יותר מזה..לא הודו.
דליילה - לשם כולם הולכים לאכול קינוחים. יש שם גם ארוחות בוקר מעולות ובכללי אחלה אוכל. שקשוקה טעימה. וקינוחים מהממים כמובן. גם אחלה מקום להיזרק מומלץ.
מסעדה מקום ראשון בטריפ אדוויזר coco house הבעלים מקסים והאוכל מעולה! מומלץ.
ביום המלא שלנו סגרנו את מסלול 100 המפלים. זה טרק יום חביב.. סגרנו דרך חברה tiger travel הם היו אחלה. ככל שיש יותר אנשים המחיר יותר זול. אנחנו עשינו ב200,000. כולל שיט של שיה עד למיקום של לתחילת המסלול, ארוחת צהריים, מים, טיול עד המפלים וטיפוס עליהם, ובסוף מערה סתמית ביותר.
תכלס אנחנו התבאסנו מהיום הזה כי המסלול מלא בעלוקות. וזה היה כלכך דוחה שלא יכלנו להתרכז בכיף או בנוף. במחשבה שניה לא הייתי עושה את זה כדי לחסוך את הסטרס והלחץ מכל העלוקות. בלי קשר היה רק די חביב ולא יותר בעיניי.
הייתי משקיעה את היום הזה בלטייל מסביב אולי לקחת קיאק בנהר אולי לשבת במרפסת לא יודעת..
יום אחרי זה לקחנו סירה מתחנת הסירות שיוצאת בשעה 10 וחצי בבוקר, 25,000 לכיוון ושטנו שעה לכפר מואנג נוי.

מואנג נוי המושלמת גם כן.
עשינו בה סהכ לילה אחד. הייתי עושה 2 לפחות. ממש קסום שם.
ממש עיר שאין בה יותר מידי. רק מסעדות ומקומות לינה וברחוב הראשי הוא היחיד. 300 מטר רחוב.
לישון: המקום הכי מדהים שישנתי בו כל הטיול.
Riverview bungalows פשוט וואו..
המקום בבנייה אז לא להיבהל אבל מה שבנוי מושלם. בונגלואים במחיר ממש אחלה עם נוף מושלם במרפסת מושלמת מים חמים נקי ומיטה הכי נוחה במזרח. 145,000 לבןנגלו ללילה (לשני אנשים).
לאכול : riverside restaurant אוכל ממש טעים והמסעדה על הנהר מוסיקה כיפית ואוכל ממש טעים. אנחנו הרבה דברים והכל היה טעים לאללה. מומלץ.
בוקר אכלנו במסעדה של המקום שישנו בו שהיא בצד השני של הרחוב מאיפה שהבונגלן. יש בופה ממש שווה אפילו הכינו לנו שקשוקה במיוחד.
לא עשינו שם יותר מידי.. ישבנו בבולנגלו מול הנוף ונהננו מאוד. אבל יש שם נקודת תצפית שאמורה להיות ממש יפה. ומערה עם בריכת מים שגם אמורה להיות יפה.

עוד

אני סיימתי את הטיול שלי בלאוס לאחר מכן. חברות שלי המשיכו עוד קצת. לקחתי נסיעה ללואנג פראבאנג ומשם טיסה לתאילנד.

חברות שלי לקחו אוטובוס לילה מנונג קיו לעיירה בשם הוקסוי משם יוצא הגיבון אקספיריאנס (יומיים/שלושה לבחירתך של טרק עם מלא זיפ ליין ואומגות) אמור להיות מגניב ממש אבל ממש יקר. סביבות ה850 שקל. אם אתה בעניין צריך לסגור מראש דרך האתר שלהם- לשים לב שאפשר לשלם רק בpaypal.
עוד המשך אופציונאלי שאם מגיעים מהדרום עדיף לעשות את זה לפני שמגיעים לואנג ויאנג ולהתחיל זה:
* 4000 האיים.. הכי צ'יל חופים וזה.. אבל אם קמבודיה סיפקה אותך אז ממש לא חובה כי זה פחות יפה.
* לופ שיש בפקסה(עיירה בדרום) שלושה ארבעה ימים על אופנוע. אמור להיות יפה מאוד!