שביל קורפו מאי 2018

מסלול הליכה שסומן ב2001 ו"תופר" את האי לרוחבו ולאורכו סה"כ 170 ק"מ 9 ימי הליכה, הלכנו אותו מאמצע מאי זוג בני 56 (אבלין ואריה) עם ניסיון בטרקים ועוד סוגי טיולים, לסיכום הייתי אומר שזה טרק נפלא למתחילים לא קשה עם תנאי לינה מעולים ללא צורך לסחוב הרבה ציוד ומצד שני מאוד מאוד מתגמל, כמעט כול יום רחצנו בים וראינו נופים מקסימים.

תאריך הטיולMay 2018
עונה מומלצתבחרנו בחצי השני של מאי על פי ההמלצות ברשת בפועל קיבלנו מזג אוויר של יוני היה די חם אבל היתרון של זה היה כמובן האפשרות לרחוץ בים, באופן עקרוני מומלץ להגיע באביב או בסתיו לפני מאי יש סיכוי גבוה להרבה גשם עונת התיירות מתחילה כאן מאמצע יוני, אני הייתי ממליץ לבוא במאי מכיוון שעדיין הכול ירוק ואמורה להיות עדיין קצת פריחה של האביב.

פרטים כלליים

על הטרק שמענו מזוג חברים גרמניים שהלכו אותו שנה שעברה והמליצו עליו בחום-צדקו, יש אתר של השביל אבל ללא יותר מידי מידע, יש חברה שנותנת שרותים בתשלום להולכים את השביל האתר שלהם טוב יש חלוקות שונות לפי מספרי ימים שרוצים לצעוד, רק שזמני ההליכה שהם ציינו היו, למעט היום הראשון, גבוהים ממה שאנחנו הלכנו בפועל דבר שקצת הטעה אותנו בתכנון-הפך את הטרק לקל יותר.את הטרק מקובל לבצע מדרום לצפון הסימון ממש לא משהוא ואל לכם לבנות עליו לפעמים אין סימונים בכלל ולפעמים כאילו מישהוא סימן בעמוק בצבע ממש חדש כול מטר תכלס-רוב הזמן אין סימון.

המסלול ותכנון ההליכה
בדיעבד אנו יודעים לומר ששעות ההליכה שהורדנו מהרשת לא תאמו את הקצב שלנו היינו כמעט תמיד מהירים יותר הליכה של המסלול ב9 ימים אפשרית ולא קשה בכלל, ניתן כמובן לקצר ולחבר ימים-לשיקולכם. לנו היתה את הפריוילגיה לקחת 18 ימים לאובת החופשה הזו וידענו מראש שנבצע עצירות בטרק, בסוף זה הרגיש יותר טיול מטרק-התאים לנו מאוד, בסופו עוד עברנו ל4 ימי נופש באי הקטנטן פקסוס דרומית לקורפו.
המסלול אינו מגיע לגבהים בכלל למעט ביום האחרון בו עולים מעל לגובה 700 מ', ההליכה ברובה על דרכי עפר רחבות או כבישי בטון ואספלט יש כמובן גם סינגלים חמודים אבל לא הרבה, דרגת הקושי ברובה קלה ואין שום קטעים טכניים או סולמות
מפות וסימונים
קיימים שני קבצי GPX שונים שניתן להוריד מהרשת אחד מהאתר של השביל והשני ממפות גוגל, צבעים אדום וכחול, הם לא זהים וגם לא תמיד מדייקים בהצמדות לשביל אבל איתם לא ניתן להתברבר-חובה להוריד לטלפון, נעזרנו ב-Maps.me תוכנה מעולה עובדת ללא צורך באינטרנט עובדת עם קבצי KML משתמש בה כבר כמה שנים אף לא איכזבה, עד לטיול הנוכחי השתמשתי בגלקסי S3 ואז הסוללה לא היתה מספיקה ליום שלם נאלצנו להטעין עם מטען ניד, בזכות הבן שלי שחף "שודרגתי" ל-7S ולאורך כול הטק גם בשימוש מאסיבי לא הצלחתי לרוקן את הסוללה במהלך היום (בכול מקרה ממליץ לקחת מטען נייד) בנוסף היה לנו את המסלול לגיבוי על הטלפון של אבלין.

הגעה
הגענו בטיס מהארץ עם קונקשיין באתונה בחברת Aegean 480 יורו לשנינו כולל תיק אחד גדול למטען, חברה מעולה כבר טסנו איתם בעבר, למי שנמצא בצפון יוון ניתן להגיע כמובן עם מעבורת.
אוטובוסים
יש את הקווים הכחולים משמשים את העיר קורפו וסביבתה נמרכז שלהם נמצא בכיכר San Rocoo הקווים הירוקים משרתים את כול האי התחנה המרכזית (יפה וחדישה) שלהם נמצאת כק"מ דרומית מערבית לכיכר לכיוון שדה התעופה, מהשדה ברגל לתחנה המרכזית של הירוקים 1.5 ק"מ –ממש קרוב לו"ז ניתן בקלות למצוא באינטרנט שימו לה שבשבת וראשון תמיד הל"וז שונה, מחירי הנסיעה ממש הוגנים לדוגמא שעה וחצי נסיעה לKavos 5 יורו.
ציוד מים ואספקה
מכיוון שלאבלין יש בעייה בגב אז אני הולך עם תיק גדול והיא עם קטן, אנחנו נוהגים להכין רשימה מסודרת באקסל עם כמויות ומשקלים ומשתדלים לקחת את המינימום הנדרש, עדיין יש דברים שאנחנו מתפנקים עליהם-כמו ערכת קפה והפעם גם בגדי ים ומשקפות (הפעם לקחנו בנוסף לנעלי הטרקים נעלי התעמלות כי ידענו שיהיה לנו הרבה ימי חופשה) יצאנו לטיול כשהתיק שלי שוקל 11 ק"ג ושל אבלין 2, ק"ג ללא מים ואוכל, ציוד חורף לקחנו רק מיקרו פליז ומעילי גשם דקים.גז מוכרים ברוב הסופרים שלושה סוגים: ניקוב,הברגה וזה עם הונטיל- הברגה אין קטנים יש רק של 500 גרם גם ככה רצינו לקנות שניים קטנים אז לא שינה לנו-המחיר היה זול מאוד 2.5 יורו, מזון קנינו תמיד במיני מרקטים שדי נפוצים בכול מקום (היכן שממש אין ציינתי) המחירים זולים מהארץ במיוחד היין והבירה-שתינו כמעט כול יום.לנו נאמר במקום אחד שהמים לא ראויים לשתיה בברזים וברוב המקומות אמרו שאין בעייה לשתות בפועל שתינו תמיד מהברזים לעיתים הטעם לא היה משהוא, אין בעייה כמובן לקנות מים מינרליים, במסלול הלכנו עם שני ליטר מים לשנינו בהחלט הספיק והקפדנו לצלא בכול מקום אפשרי.

לינה
ניתן כמובן ללא כול בעייה לקחת אוהל ושקש ולישון לאורך המסלול, מצד שני הלינה כול כך זולה שכדאי לחשוב מה עדיף. הכול הזמנו מבוקינג בטלפון בד"כ מקסימום שני לילות קדימה, היו אלו דירות ארוח ברמת איבזור משתנה אבל תמיד היה מטבחון מיטה זוגית מצעים מגבות ומזגן (ממש חשוב)-בזכות זה שהיינו מחוץ לעונה ניתן היה בקלות למצוא לליה אחד, בעונה זה בעייתי מאוד. בממוצע שילמנו כ-30 יורו ללילה לזוג, המארחים המקומיים ממש מקסימים ונעימים ומאוד רוצים לעזור לעיתים יש מגבלות שפה אבל עם רצון טוב משני הצדדים מסתדרים נפלא בסוף.לשים לב שאין אופציות ללינה בשני הלילות האחרונים בטרק ציינתי מה עשינו כחלופה-כמובן שניתן לאלתר פתרונות אחרים שמתאימים לכם.
זהירות נחשים
כמעט כול יום במסלול ראינו בין 2-4 נחשים (אנחנו מטיילים המון וזו פעם ראשונה שנתקלנו בכול כך הרבה) בצבע כתום או חום ואפילו אחד שנדרס בצבע ירוק בהיר חשוב להיות ערניים -לא פעם כמעט ודרכנו עליהם, אם זו הכמות שראינו אפשר לנחש כמה יש, לא צריך לחשוש רק חשוב לנהוג בזהירות מירבית.

יום ראשון ושני – הגעה לאי ולתחילת המסלול

טסנו עם חברת Aegen לאתונה שעתיים ומשם עוד שעה עם Olimpice (בפועל גם כאן מטוס של ( Aegen לקירקה או בשמה השני Coefu city הגענו לפני הצהריים, מהשדה לקחנו אוטובוס כחול קו 15 (יש כול שעה) שמגיע למרכז ולנמל, נסיעה ממש קצרה עובר בתחילה דרך התחנה מרכזית של הGreen bus משם למרכז ומשם לנמל 20 דקות נסיעה (מי שזמנו קצר יכול פשוט לרדת כאן ולקחת ישר את האוטובוס לתחילת המסלול-רק לבדוק לו"ז לפני)

את מלון אירופה הזמנו מבוקינג ממוקם קרוב לנמל וק"מ ממרכז העיר חדרים קטנים מאוד משופץ עם מזגן ויקר מידי ביחס ללינות הבאות (50 יורו) הבעייה שבעיר כאן כול הלינות יקרות ללא הצדקה, יצאנו לסיבוב בעיר עלינו למבצר החדש פתוח חינם עד 14:00 יש תצפית מדהימה על העיר העתיקה והנמל,בהחלט שווה, עגנו בו שתי אוניות קרוזים ענקיות, הסתובבנו ברחובות העיר בעתיקה והופתענו לטובה מלא חנויות בתי קפה מסעדות ותיירים אוירה של הפנינג מזג האוויר היה מעונן מעט אבל חמים. נחנו צהריים במלון ואז התחיל גשם שלא פסק עד אמצע הלילה יצאנו בגשם עם מעילים לבירה ונישנוש קל בכיכר San Rocco היה ממש נחמד ואכשהוא הצלחנו לא להרטב.

למחרת הלכנו ברגל לתחנה המרכזית של הגריין בס (1.5 ק"מ, התחנה חדשה ויפה מאוד) למזלנו יום שמשי ונעים קרוב לתחנה יש סופר מעולה של Lidil עשינו קנייה לארוחת בוקר ולנסיעה, ב11:45 יצאנו עם האוטובוס ל-Kavos מיקום תחילת הטרק בדרום האי, נסיעה יפה של שעה וחצי עד מרכז העיירה –התחנה הסופית, Kavos עיירתחוףבעיקר למסיבות צעירים בקיץ הגענו לפני העונה אז היה שקט רגוע וכיפי, לינה הזמנו מבוקינג ל (22 יור) קיבלנו דירונת חמודה עם מטבחון נקייה מסודרת ממש אחלה לשינה של לילה. יצאנו לטייל לאורך החוף ואפילו התרחצנו בים+ שתי בירות קרות ,בדרך חזרה עברנו בסופר נמצא ליד תחנת האוטובוס (פתוח 8-22:00) ועשינו קנייה לערב ולבוקר למחרת
לשים לב יש המון יתושים חובה לסגור דלתות וחלונות עם אין רשתות ולהפעיל מזגן-מעולה נגדם , ללא ספק האי הוגדר על ידינו כאי היתושים.

יום הראשון לטרק (שלישי לטיול) : Santa Barbara Kavos—

6:45 שעות נטו הליכה, יום יפה מאוד בחלקו הראשון והאחרון,רמת קושי קלה אבל ארוך חם ומעייף.

ההליכה מתחילה על הכביש עד היציאה מהעיירה עוזבים אותו לטובת דרך עפר נוחה המטפסת עד למנזר (ההרוס) משם יש נוף מדהים מהמצוק לכיוון דרום לים כחול כחול והאי פקסוס, יורדים בשביל צר המגיע עד לחוף הים –עד כאן שעה ורבע נטו, ממשיכים בהליכה מקסימה על החוף קטע לא ארוך בנקודה מסוימת נאלצנו לחלוץ נעליים וללכת במים ממשיכים עד קצה המפרץ כאן מטפסים לכביש בטון שקרס בקצהו הליכה קצרה ועוזבים אותו ימינה לטיפוס חד עד לכפר Spartera פגשנו זוג אנגלים מבוגר שהולך 7 ימים על השביל ועוד בחורה אמריקאית שהולכת רק 5 ימים היינו קצת יחד אבל בהמשך פשוט עזבנו אותם כי היינו קצת יותר מהירים-מוזר שהם הלכו ללא GPS אלה עם תדפיס של ספר-גם התברברו בהתאם, עד הכפר שעה נטו.
מהכפר יורדים מטה שוב על דרך בטו צרה שהופך לשביל כורכר המחבר אותנו לכביש המוביל ל Lefkimmi עד כאן שעה וחצי נטו ממשיכים בקטע קצת מבאס על כביש-בדרך יש חצייה של תעלה יפה עם מסעדות לאורכה עד לעיירה עצמה, לפחות זכינו לקנו מאפה טעים וקנייה חשובה במיני מרקט גם בכניסה לארטיק וגם במרכז לאוכל להמשך, מהעיירה ממשיכים עד על כביש עד שסוף סוף מגיעים לפניה ימינה לדרך כורכר-שוב טבע! ההליכה על הכביש שעה נטו כ5 ק"מ לא אהבנו. מכאן פיצוי שביל רחב וחמוד בין עצים ושיחים עד לגובה 130 מ' תצפית מדהימה על הים מהמצוק עד כאן עוד שעה וחצי נטו, מתחילים ירידה ארוכה שמגיעה לבסוף לחוף עליו צועדים עוד כחצי ק"מ עד ל- Santa Barbara עד כאן עוד חצי שעה.

לינה הזמנו מבוקינג ל Santa Barbara Laki apartments(30 יורו) קיבלנו דירת חדר מדהימה עם מרפסת שצופנ לחוף יש להם במקום טברנה בחזית, למיני מרקט צריך לחצות בחוף את הנחלון הקטן ועלות כ300 מ' למעלה לכיוון צפון מזרחשעות פתיחה לא ברורות וכנראה לא קבועות-אבל הוא פעיל בוודאות, לאחר מקלחת נפלאה עשינו סיבוב קצר באזור כמעט הכול בתי מלון וטברנות המתארגנות לקייץ-תופעה שראינו לוארך כול הטיול-צובעים משפצים מסדרים וכו', ישבנו לארוחת ערב במרפסת והלכנו לישון מוקדם.

יום השני להליכה בטרק (רביעי לטיול) Santa Barbara—Paramonas

4:45 שעות נטו יום הליכה קל ונחמד עם נופים יפים

קמנו למזג אוויר נעים ואפילו קצת קריר התחלנו ללכת ב8:00 45 ד' לאורך החוף יש קטע גם עם סלעים עד שמגיעים ל Agios Georgios עיירת חוף ארוכה נלך לאורכה כק"מ וחצי, עצרנו לקנייה גדולה בסופר ידענו שאין שום אופציה נוספת על במסלול כולל לא בסוף-חשוב! יש בעיירה 5 סופרים לא להאמין, ישבנו לאכול מאפים חמים וטריים מול הנוף של הים עם עגבניות ולא ממש רצינו להמשיך היה ממש פינוק, לאחר שמסיימים את העיירה יורדים לקטע הליכה ארוך מאוד על החוף\חול בחלק האחרון מטפסים למרכז אזור צר עם דיונות שחוסם אגם והולכים עליו בין שיחים ולא מעט נחשים (זה לא בצחוק) עד לגשר מעל תעלה המחברת את האגם לים (Lake Korrision) עד כאן שעה וחצי נטו, הפסקת קפה ועוגיות מול הים המקסים וממשיכים על דרך כורכר נוחה ,אליה מגיעים גם רכבים ,על לשון היבשה הפרידה הפעם רואים בברור בין הים לאגם עוזבים אותה ומתחילים קטע יפה על מצוק מעל ים כחול-באסה אי כאן שום ירידה למטה. מגיעים לקטע על כביש בו יש פתאום פינת חמד עם שולחן עץ גדול ואפילו ברז מים ותצפית מדהימה למטה לחוף ולים עד כאן עוד שעה ועשר דקות נטו.

המסלול ממשיך במקביל לים עוברים בין מלא וילות להשכרה עד שמגיעים ל Paramonas עד כאן עוד שעה ועשרים נטו, מכיוון שהגענו ממש מוקדם החלטנו לרדת תחילה לחוף הים דרך Skala שם ישבנו בטברנה על החוף עם נוף נפלא לבירה וצ'יפס-חבל"ז התאים לסוף ההליכה.
לינה הזמנו (אני אפסיק להגיד-בוקינג) ל Areti Studios 34 יורו רחוק מהחוף וקצת גבוה אבל קיבלנו דירה חמודה עם מרפסת נוף סוף של כול המפרץ-בילינו בה 5 שעות עד השקיעה, בעל המקום אלכס איש עוד פינק אותנו בבקבוק יין ביתי.

יום השלישי להליכה בטרק (חמישי ושישי לטיול) Paramonas—Bonitses

5 שעות הליכה נטו קושי קל\בינוני חוצים את האי ממערב למזרח יום נחמד ביותר

התחלנו שוב ב8:00 טרק של עצלנים לאחר כוס קפה מול הנוף המהמם במרפסת, מתחילים בהליכה על הכביש קטע קצר ואז יש פניה ימינה לסינגל שמטפס ממש בחדות עד לקו הרכס שמעלינו, בשלב מסוים יהפך לדרך עפר נוחה בין העצים, הגענו למעלה מזיעים כהוגן טיפוס של 390 מ' אבל כפיצוי הנופים של הים והמפרצים מדהימים. מקו הרכס עכשיו ניתן לראות את הים מימין ומשמאלינו את העמק אליו יורדים בסינגל זריז לתוך הכפר Ano Povliana כפר יפה מאוד ומקומי מאוד יש שם שני מיני מרקטים קטנטנים- עד כאן קצת יותר משעה נטו, הפסקה קצרה וממשיכים שוב בסינגל שעכשיו יורד מתון יותר ל Kato Pavliana צועדים מעט על הכביש החוצה אותו ויורדים שוב בסינגל רחב עד לתחתית העמק עליה צרה על כביש ממנו פונים ימינה לדרך עפר שתיקח אותנו עד לכפר Vouniatadas עוד כפר מקסים עם מיני מרקט וברז מילוי מים עשינו עצירה ארוכה קנינו מצרכים ואכלנו בשולחן מחוץ למיני מרטק ארוחת בוקר מכובדת המוכרת החמודה הביאה לנו סכין ומפיות ניר, הכפר ממש מטופח ונקי- עד כאן 45 ד' נטו.

יוצאים מהכפר בדרך עפר במסלול די שטוח שעושה לופ מוזר בשטח לא ברור לה עד לכפר הבא Stroggili שעה ועשר דקות נטו, נראה ממש תיירותי יש מסעדות ומיני מרקט קצת הזוי עצרנו לגלידה קרה וצוננת מהכפר ממשיכים בהליכה כול הזמן בסינגל שמטפס בשיפוע סביר כשכול הנוף של העמק משמאלנו, חלק גדול מהשביל נע בתוך מטע עצי זית עולים סה"כ 280 מ' אומנם לא קשים אבל היה כבר ממש חם, מגיעים לכפר Dafnata במרכזו עץ דולב עם מקום לשבת- ממליץ תעצרו כאן להפסקה כי לאחר מכן אין עצירה בצל וגם לא ניתן לראות את הצד השני של האי- ממש הזוי, ביציאה מהכפר השביל מסומן להמשך על הכביש בפניה שמאלה אנחנו בחרנו לרדת במסלול אחר ממשיכים ישר על דרך בטון שהופך לעפר ממנוו יוצא שפונה בחדות שמאלה ויורד למטה בחדות עד לחיבור לכביש-חסכון של הליכה על כביש וגם קצר יותר יש בו גם סימון של השביל משום מה וגם של האולטרא, בכביש פונים שמאלה בירידה ארוכה ומפותלת, שממנה סוף סוף יש תצפית מדהימה על קו החוף ויוון מרחוק, עד ל-Benitses עד כאן עוד שעה נטו.

זו עיירת חוף עמוסה במלונות מסעדות מיני מרקטים בקיצור כול מה שרק רוצים החלטנו לעשות כאן יום עצירה ישנו ב Art studios Benitses מיקום מעולה 100 מטר מהרחוב הראשי והחוף קיבלנו דירה עם מיטה גדולה וכילה מטבחון ומצרכים להכנת שתיה חמה מרפסת חמודה-רק שהנוף הוא למלון ממול- עדיין נהננו ממנה מאוד כי המלונות כמעט ריקים אז היתה לנו פרטיות, ירדנו כמובן לרחצה בים וגם למחרת בעיקר שחינו אכלנו וישנו טוב בזכות המזגן

היום הרביעי להליכה בטרק (היום השביעי לטיול) Benitses—Pelekas

4 שעות נטו יום קל עם תצפיות יפות חוצים את האי ממזרח למערב

המסלולים שהיו לנו בקבצים היו שונים מאוד ולא ראינו שום סימון בעיירה החלטנו לעלות לפי הכחול על הכביש ל-Agi Deka לפי הנתונים שהיו שבידינו היה אמור להיות יום ארוך של 6 שעות יצאנו ב7:30 מהחדר הלכנו למאפיה לקנות לחם טרי והמאפים הטעימים עם גבינה ותרד-חם חם מהתנור ממש, התחלנו את העלייה לכפר צעידה על כביש עליה של 230 מ' בגובה לא קשה ואפילו מוצל רוב הזמן עד ל Agi Deka שעה ועשר דקות, ממש לפני הכניסה אליו הנוף בפתאומיות של כול האזור של Corfu city והצד הצפוני והגבוה של האי ממש מדהים-עשיהו עצירה לארוחת מאפים מול הנוף-כיף.
הדרך ממשיכה דרך שני כפרים נוספים קטנים על שבילים צרים וחלק על כביש בגובה 170-220 מ' עד לכפר Sinarades בו הופתענו למצוא מיני מרקט מעולה שני ברים ואפילו פיצריה עד אליו שעה ועשר ד' נטו, עשינו הפסקה ארוכה ונחמדה במרכז על הספסלים (יש גם ברז מים), פגשנו זוג גרמנים שהולכים גם את כול השביל קצת קישקשנו והם המשיכו בדרכם.

ההמשך לפי הGPS הולך בתוך הכפר אבל זיהינו שיש סימון של השביל שמאלה לרחוב צר שמטפס לקטע קצר ומקסים הנע ממש מעל גגות הכפר ומתחבר שוב לכביש היוצא ממנו (לא להפסיד מיוחד ויפה) הדרך נעה לכיוון מערב עד לכנסיה אותה אוגפים ואז מתגלה הנוף של החופים המערביים-מדהים, אנחנו עדיין באותם גבהים שציינתי, המקטע הזה ממשיך לאורך 1.5 ק"מ כשמידי פעם רואים שוב את החופים למטה, בשלב מסוים מתחילה שבירה חזקה מזרחה עם ירידה ולאחר מכן עליה על שביל נחמד ומוצל צפונה, 700 מ' לפני Pelekas מתחברים לכביש ועליו ממשיכים עד לעיירה עד אליה שעה וארבעים וחמש דקות.

אנחנו לפני החיבור לכביש חיפשנו מקום להפסקה ואז בטיפוס קצר ראיתי למטה את החוף המדהים השעה היתה רק 12:00 וממש לא מיהרנו אז החלטנו לרדת ברגל דרך הכביש לחוף, חתיכת ירידה 150 מ' בגובה על ק"מ הגענו לחוף מדהים ליד מלון מקסים-עברנו דרכו-ישבנו לאכול צהריים התרחצנו במים תכולים וצלולים,אין דברים כאלו, קפה ועוגיות לקינוח מקלחת בטוש של החוף התלבשנו והתחלנו לעלות מעט רכב ראשון עצר לנו (יש שם המון תנועה) ולקח אותנו את כול העלייה הקשה-כיף!! סיום נפלא ליום הליכה, המשכנו את הקטע הקצר עד ל-PELEKAS , פגשנו בדרך קבוצה של גרמנים זעופים ומזיעים שכנראה הולכים את השביל עם תיקים קטנים, ישוב ישוב עם מיני מרקט מסעדות מאפיה וגם המון מקומות לינה מקומיים ממש הציקו לנו עם הצעות-מסקנה ניתן אם רוצים פשוט להגיע ולסגור במקום לינה.

עצרנו לבירה קרה מול הנוף של החוף המזרחי עשינו קניות כי הזמנו מקום לינה בהמשך, עוד 1.5 ק"מ, ואין שם כלום לעיירה הגיעו תוך כדי זה מלא טרקרים שוב גרמנים עם תיקים קטנים שעושים חלק מהמסלול, המשכנו בירידה על הכביש עם סינגל קצר ושוב כביש עד למקום הלינה נקרא Malibu נמצא על צומת דרכים אין מסביבו דבר חדרים חמודים ונקיים יש מטבח משותף מאובזר מאוד עם כמה סוגי קפה תה עוגיות תבלינים שמן ועוד חובה להגיע לכאן מצויידים כמובן, בישלנו לנו ארוחת ערב טעימה וישבנו לאחר מכן לקפה במרפסת, בבוקר שוחחנו עם בעלת ממש מקסימה גרושה אמה לילדים בוגרים שעכשיו לומדים באוניברסיטה ולכן לא נמצאים היא מחזיקה את המקום ממש לבד-כול הכבוד לה!

היום החמישי להליכה בטרק (היום השמיני והתשיעי לטיול) Pelekas—Liapades

5:45 שעות קושי קל\בינוני היה יום חם מאוד 29 מעלות ולא ממש מתגמל לצערנו

התחלה מהעיירה על הכביש עם סינגל קצר ושוב כביש עד לצומת עם מקום הלינה שלנו מכאן לשים לב להצמד לgpx האדום הוא עובר משמאל למקום הלינה Malibu ואז מיד עוברים לדרך עפר עם נוף לים ממנו ירידה מהירה עד לחוף סלעי יפיפה שהולכים לאורכו על דרך בטון בסופו מתחיל טיפוס מפרך של 220 מ' בגובה עד לאנטנה מיד לאחריה הgpx הכחול ממשיך על הכביש עד Vatos והאדום נצמד לשביל המקורי פונה ימינה בצורה פישית לסינגל חמוד היורד מהר בין העצים מגיעם לכפר 2:15 שעות נטו, ממש קטנטן אבל חמוד ויש אפילו מיני מרקט הפסקה לארטיק ותצפית-שווה.
עד כאן החלק הטוב של היום מכאן קטע משעמם יורדים לעמק לאחר הליכה קצרה מזהים עוד שניי מיני מרקטים על הכביש הראשי ליד תחנת הדלק אחד מהם בצומת הכבישים הכחול והאדום מתפצלים נצמדו לאדום שביל נע בשדות בתחילה בשטח חשוף ולאחר מכן עובר בין העצים בשלב מסויים מתחברים לכביש ובאופן מוזר נעים עליו מזרחה ממש מתרחקים מהיעד Giannades אותו כבר ראינו די קרוב אלינו, עושים סיבוב ממש "מפגר" בצורת האות ח ואז בסופו מתחילים בטיפוס חד 100מ' לגובה לעיירה שדי הפתיעה אותנו-עד כאן 1:50 שעות נטו, יש בה מסעדות פיצוציות וסופר גדול שימו לב הוא היחידי שזול הפיצוציות ממש גנבים לא לקנות מהן הן צמודות לתצפית הסופר קצת בהמשך הרחוב מימין.מרפסת התצפית ממש גדולה וצופה על כול נוף העמק בצמוד אליה פינה קסומה עם עץ תות ענק המון צל וספסלים עצרנו להפסקת אוכל ארוכה כולל אפילו חליצת נעליים.

מהעיירה יוצאים לדרך עפר משעממת מטפסים במתינות לגובה 260 מ' מזהים את הנקודה בקלות זה מיד לאחר שרואים אנטנות לפיננו יש שבירה ימינה של השביל ממשיכים מעט בין עצי הזית ןאז מתגלה לפתע במלוא הדרו הנוף של מפרץ Palakastritsa בדיוק בתוך החורשה חובה לעצור להפסקה ותצפית מהסיבה הפשוטה שמכאן והלאה לא ניתן לראות את הנוף של המפרץ יותר-עד כאן שעה נטו. השביל ממשיך מכאן על דרך עפר במגמת ירידה קבועה עד שנכנסים לכפר Liapades עד כאן עוד 40 דקות, כפר גדול ויפההמרכזו בר אחד ומולו מיני מרקט שהיה סגור כשהגענו, בחרנו לישון שני ק"מ בהמשך המסלול במלון Phivos 25 יורו ללילה ,כי תכננו יום עצירה לצורך טיול במפרץ-שווה ומדהים, קיבלנו דירה חמודה עם מזגן ומטבחון מרפסת לגינה בה אכלנו את הארוחות וחיסלנו שם גם לא מעט יין.

למחרת יצאנו עם תיק קטן ובגדי ים להליכה לאורך הכביש המקביל למפרצים-פעם ראשונה בטרק שראינו מלא תיירים- נוף משגע ותצפיות מויחדות על בר למטה במצוק ומלונות מיוחדים מרינה גדולה, לאחר 2.5 ק"מ הליכה בין המפרצים הדרך מטפסת למנזר Panagias הנמצא על חצי אי מלמעלה יש תצפיות שוות של כול המסלול שהלכנו וגם המנזר מקסים, ניתן להמשיך בשביל טיפוס קצר לאזור האנטנות ולשבת שם בשקט מול הנוף המהמם-מה שכמובן עשינו עם שקית גרעינים נמרחנו שם לא מעט זמן אבל היה כיף, ירדנו חזרה עם הכביש למטה והחלטנו להתרחץ המפרץ מימין החלפנו לבגדי ים-יש תאים להחלפה- ולפני שנכנסנו למים תייר ששכב בחוף הזהיר אותנו שיש מדוזות –מי אנחנו שנפחד-טעות איומה!! הספקתי לשחות עשרה מ' ופגעה בי מדוזה קטנה סגול באוזן ובכתף ימין אמרתי לאבלין לצאת מיד מהמים ואני נשארתי במים הרדודים להקל על הצריבה-לא ממש עזר, ישבנו על החוף אני עם כאבי תופת בכתף ואז ראינו שלמעשה כמעט כולם לא נכנסים למים אלה רק טובלים ויוצאים, בררנו בהמשך לגבי הנושא והמקומיים טוענים שזו תופעה חריגה מאוד בדרך חזרה למלון ירדנו לעוד חוף Agias Triades שם ראינו כבר עשרות מדוזות ממש קרוב- קשה לתאר כמה זה מבאס להיות בחוף מדהים מדהים ללא יכול להכנס למים, קנינו בדרך חומר להקלה על הצריבה סבלתי עוד כשעתיים והסימנים של נצריבה נשארו לי עוד חודשיים אחרי.

יום שישי לטרק (יום עשירי לטיול) Liapades—Aghios Georios

3:40 שעות יום קצר קל עם המון המון נוף-ממש פיצוי על יום ההליכה החמישי

ממרכז הכפר מתחילים בירידה לחוף של Liapades על שבילים צרים וחלק על הכביש יש מיני מקרט טוב בדרך החוף ממש מדהים ושווה עצירה ורחצה יש שם שלוש מסעדות ומעליהן מלונות וכמובן טוש ותאים להחלפה, מכאן הדרך ממשיכה בצורה טריקית צריך לעלות במדרגות ליד המסעדה האחרונה (הצפונית) להמשיך לעלות לכיוון המלון (כן) לחצות את הבריכה שלו (הזוי) ואז בקצה המדשאה מתחיל סינגל מטורף שמטפס בנן השיחים למאלה כ50 מ' ומוציא אותנו בסופו לכביש משמאל יש סופר ענק ומעולה-עד כאן חצי שעה הליכה (המלון בו ישנו היה בהמשך 200 מ' מהסופר על הכביש). חוצים את הכביש ומתחילים עליה ארוכה שמטפסת לגובה 240מ' נע בין סינגל מוצל לקטעי כביש קצרים נכנסים ליישוב Lakones משמאל סופר קטן עם בית קפה ומרפסת מטורפת לנוף למטה של המפרצים שבאנו מהם-חובה לעצירה- עד כאן 50 ד', קנינו לנו מאפים להמשך וישבנו במרפסת היתה שם קבוצה גדולה של גרמנים שהולכים את השביל שוב עם תיקים קטנים שוחחנו איתם יש להם מדריך ואת התיקים הגדולים מקפיצים להם בין מקומות הלינה-החיים היפים!, ממשיכים לאורך הישוב על הכביש יש לאורכו מלא מסעדות עם מרפסות הצופות לנוף המדהים למטה וכמובן מלא תיירים שמגיעים ברכבים או אוטובוסים.

קרוב ל Krini עוזבים את הכביש לטובת סינגל בין העצים עד למבואות הכפר ממש קטן אבל יש בו סופר קטן וברז מים ועץ תותים לבנים מתוקים עד כאן 50 ד' נטו והגענו לגובה 300מ', נכנסנו לתוך סימטה בכפר מצאנו נקודת תצפית יפה -עם צל- על הכפר הסמוך והים. מתחילים עכשיו בירידה ארוכה לים הולכים על דרך עפר נוחה-פגשנו בה מלא מטיילי יום כמובן גרמים לאחר 20 ד' הליכה מגיעים לפתח\חלון ברכס עם נוף מטורף למפרץ של Aghios Georgios והאיים שלידו נקודה מיוחדת מאוד לצילום. יורדים במסלול רחב (דרך ישנה עם קירות תמיכה גבוהים) כשכול הזמן אנחנו חשופים לנוף קטע הליכה יפה ביותר בסוף מגיעים לפיצול קבצי הgpx מראים ימינה והסימון בשטח מראה שמאלה לכיוון הים פנינו שמאלה ולא הצטערנו הדרך יורדת בחדות בתחילה ואז נעה במקביל לחוף בין העצים, יוצאים ממנה ליד מסעדת דגים מכאן על דרך נוחה בגובה פני הים עד לישוב עד כאן שעה וחצי. יש במפרץ הזה רצועת חוף ממש ענקית אבל יחסית ממש מעט תיירים, עלינו במעלה הרחוב נראה קצת מוזנח לתוך Aghios Georios למקום הלינה שהזמנו Kostas apertments 40 יורו (לא זול) קיבלנו דירונת מקסימה לאחר שיפוץ הכול חדש חדש כלים מצעים מגבות וכמובן מרפסת-אין נוף, ליד יש מיני מרקט מעולה, ירדנו לים 7 ד' הליכה לשחיה נפלא ללא מדוזות, בערב אכלנו במסעדה על החוף בשם Katoi מומלצת בחום!

יום שביעי להליכה בטרק (יום אחד עשרה לטיול) Aghios Georios--- Rekini

3.5 שעות נטו עליה אחת קשה והיתר קל נוף של פנים האי-יום לא משהוא

עולים לקצה הישוב שם פונים ימינה על הכביש ועוברים לדרך עפר מתחילים טיפוס חד מאוד בתוך מטע זיתים עד לכפר Prinilas בדרך יש תצפיות יפות למפרץ ממנו באנו, בכפר יש ברז מים ליד תיבות הדואר וזהוא, עד כאן 50 ד' נטו, יורדים לכפר הסמוך Pagi בדרך עפר הליכה קצרה ואנחנו בכפר חמוד יש בר וטברנה מקושטים וצבעוניים ממשיכים עדיין בירידה ארוכה לעמק ואז מתחילים טיפוס של 130מ' בגובה לAspiotades טברנה אחת וברז מים בחצר של הכנסיה עלינו עם הקפה למגדל הפעמון לשתות ולצפות בנוף- עד כאן שעה ועשר דקות נטו.

ממשיכים על הכביש מגיעים לכנסיה ממנה יורדים במדרגות ל Agros צועדים עדיין על כביש לאורך הישוב ביציאה פנינו ימינה ב- Agios Athanasios לא לפי הgpx עברנו ליד טברנה Maria שם מליאנו מים קרים יוצאים גם מהישוב הזה ועוברים ליד מנזר ענק פעיל ויפה-הצצנו קצת פנימה, הכביש הופך בשלב מסוים לדרך עפר הממשיכה ויורדת לעמק בשלב מסיום ישלפתע עליה חדה שאחריה יורדים ל Rekini עד כאן שעה וחצי נטו, יש בצומת רק בית קפה\מסעדה.

מכיוון שאין כאן היכן לישון הכוונה היתה לתפוס את האוטובוס שמגיע מקורפו סיטי לAcharavi על חוף הים(עובר כאן ב15:00 בערך) שם הזמנו מקום לינה, צעדנו על הכביש לחפש היכן האוטובוס עוצר פתאום עוצר רכב ונהג מקומי חמוד שואל אותנו להיכן אנחנו צריכים להגיע-כמובן לא להאמין הוא נוסע ממש ליעד שלנו אפילו הוריד אותנו במלון Corifo Village 21 יורו ישן קצת אבל עם צוות נחמד ששידרג לנו את החדר בשמחה למיקום מול הבריכה החסרון הכי משמעותי אין מזגנים בחדרים רק מאוורר אם חם אזי ממש לא מומלץ, התארגנו וירדנו לחוף הים 10 ד' הליכה- חוף ארוך שלא נגמר -לרחצה וצעידה על החוף, בחזרה נכנסו לסופר לקניות למחר, בערב הבאנו פיצה לחדר אותה אכלנו במרפסת מול הבריכה, בעיירה יש המון בתי קפה ומסעדות כמובן בתי מלון קטנים ומלא חדרים להשכרה-בקיץ יעד מועדף למשפחות.

יום השמיני להליכה בטרק (יום שניים עשרה לטיול) Rekini—Spartilas--Barbati

קצת יותר מארבע שעות (כולל שעה ירידה ללינה בBarbati- ) יום קל ומהנה

עלינו לאוטובוס של 7:00 חזרה לRekini הגענו תוך 25 ד' ישבנו בשולחנות של בית הקפה, היה סגור עדיין, והכנו לנו קפה יש שם ברחבה ברז מים, מתחילים לצעוד בדרך עפר שהופכת לסינגל חמוד יורדים בגובה כ40 מ' עד למקום חציית ערוץ של נחל על פני גשר מאולתר מעץ ענק שקרס שם, מכאן מתחיל טיפוס עם הסינגל שכולו מוצל עד לכפר Valanio 30 ד' הליכה טיפוס של 130מ', אין בכפר משהוא מיוחד, ממשיכים על דרך עפר בין מטעי הזיתים המטופחים עם המון צל עד שחוצים גשר על כביש (עד כאן נעים בגובה 220 מ' עולים ויורדים קצת) כ70 מ' לאחר הגשר יש פניה "פישית" ימינה לסינגל –לשים לב!!, שוב סינגל חמוד ומוצל שיקח אותנו עד לכפר Sokraki שעה וחצי נטו, כאן הפתעה נעימה שני בתי קפה החמוד יותר צמוד לעץ הדולב ישבנו בצילו המדהים למאפה חם וטרי וכוס פרפה קרה וטעימה, קשקשנו עם בעל המקום קצת הוא פתוח רק שנה אין לו אוכל רק שתיה ומאפים יותר חשוב גילינו שיש 3 מקומות לינה בכפרון הזה ואפילו טברנה באחד מהם אין בכפר מיני מרקט, מחירי הלינה לפי דבריו 40-80 יורו ליום, אחד מהם נקרא Sokraki corfu greeece אתר www.agallisresidence.com, למעשה עם מצליחים לתאם כאן לינה ניתן לחבר את הקטע הזה ליום הקודם.

יוצאים מהכפר על הכביש שהופך לדרך עפר ולאחר מכן לסינגל חמוד טיפוס של כ60 מ' (שיא הגובה להיום 460 מ') ושוב חזרה לשביל עפר ליד ביצה עונתית וכרמי גפנים מתחברים לכביש הראשי פונים ימינה ונכנסים ל Spartilas עד בית הקפה בכניסה מימין שעה נטו נוף צטורף של האי המפרצים וקורפו סיטי. ניסינו לברר שנית דרך בעל בית הקפה האם יש לינה והתברר שאין התחברנו ל WIFI שלו והזמנו מקום לינה בחוף ב- Barbati חצינו את כול הכפר וירדנו למטה בדרך קיצור מזרחה-למעשה כביש צר- למקום הלינה ירידה של 370מ' בגובה-שעה נטו הליכה. ישנו ב-Akrogili Apartment 32 יורו קיבלנו דירה במיקום מדהים! ממש מול הים עם ירידה לחוף רחצה קטן וקסום דירה מאובזרת מעולה (קצת ישן אבל לא נורא) יש סופר קרוב ומלא מסעדות ברחוב הראשי ב14:00 היינו כבר לאחר מקלחת ארוחה כביסות מתרחצים בים-טרק 5 כוכבים ממש!!, סגרנו עם הזקן בעל המקום שיקפיץ אותנו בבוקר חזרה ל Spartilas תמורת 10 יורו וזאת כדי לחסוך לנו טיפוס מפרך ומיותר.

הערה חשובה- במקום לרדת ברגל כפי שאנחנו עשינו, ניתן לדעתי ביתר קלות לטפוס טרמפ למטה (דרומה) על הדרך הראשית ל Kato Agios Markos ולישון שם את הלילה ,חזרה ניתן שוב לטרמפ למעלה, יש על הכביש המון תנועת רכבים ולהערכתי יעצרו לכם בשמחה.

יום התשיעי והאחרון להליכה בטרק (יום שלושה עשרה לטיול)Agios Spiridon—Spartilas

כמעט 6 שעות נטו יום הליכה מדהים ביופיו קושי קל עד בינוני-הטיפוס בבוקר

קמנו בטעות מוקדם מידי אבל בעל המקום החמוד היה כבר ער, אז לאחר קפה ועוגיות של בוקר יצאנו איתו ב7:00 עם פורד טרנטה בת 40! לדרך יאמר לזכותה סחבה יפה את העליה החדה ל Spartilas ההליכה מתחילה בטיפוס בתוך סימטאות הישוב משם עוברים לדרך עפר סוללה חדשה ממש ואז פונים ימינה לסינגלהעולה בחדות ממש לכיוון הרכס , עליה קשה אבל מדהימה כי רואים כול הזמן את הנוף של המפרצים למטה וקורפו סיטי ממול, מטפסים 260 מ' עד לTaxiarchis Chapel 45 דקות מאומצות נטו, מקום חובה לעצירה והנאה מהנוף (שימו לב השביל לא! עובר דרכה אלה 50 מ' ממנה) מכאן והלאה לא רואים יותר את כול הנוף המטורף הזה.

חוזרים לשביל המסלול ממשיך בסינגל ארוך שעובר בין שיחים ועצים-קרירות נפלאה- במגמת עליה (השביל עולה ויורד בתוואי מיוחד של עמקים סגורים פנימיים) של כ100 בגובה כשכל הזמן רואים מולנו את פסגת ה- Pantokrator 917 מ' גובה מלאה באנטנות של הצבא היווני, מגיעים לכביש המוביל לבסיס עד כאן שעה וחמש ד', עוברים לדרך כורכר רחבה ואז מתגלה תצפית מדהימה לצד הצפוני של האי כולל הרי אלבניה באופק הקרוב רואים נהדר גם את היעד הבא שלנו הכפר Old Peritia עצירה לארוחה מול הנוף המופלא וממשיכים על הדרך הרחבה עוד כשני ק"מ יש צומת שבילים עם סככת עץ ושולחן (מוזר) נקודה מיוחדת ממש כי ממנה יש כשיו תצפית גם לחלק של החוף שהגענו ממנו וגם צפונה, כאן לשים לב קבצי הGPS מראים להמשיך שמאלה עם דרך העפר אבל הירידה המקורית של השביל היא בסינגל שיוצא ממש מהסככה צפונה יש סימון ברור מאוד, יורדים בסינגל ארוך ארוך וחשוף עד לכפר, כעיקרון הוא נטוש אבל משמש יעד תיירותי יש שם רק וילה אחת חדשה לגמרי 4 טברנות ובית קפה אחד (הזוי) ניתן כמובן למלא מים ואם רוצים לאכול –עד כאן שעה נטו וירדנו 300 מ' בגובה.

מהכפר הולכים תחילה על דרך עפר שמסתיימת והופכת לסינגלנפלא בין העצים יורד בכיף ובנוחות ממש שוב עוד 300 מ' בגובה עד לכפר Kritias עד כאן שעה נוספת נטו, מהכפר ממשיך קטע קצר על הכביש ופונים שמאלה לדרך עפר ששוב ממשיכה כסינגל שוב כביש עד חציית הכפר Portes מהכפר יוצאים לסינגל שמגיע עד לכביש הראשי חוצים אותו וממשיכים על כביש עד חוף הים- שעה הליכה נטו, הפסקה לארוחה בפינת צל דחוקה מאוד, והולכים על דרך עפר במקביל לים חוצים גשר מעל ערוץ מים היוצאים מאגם Antinoioti עוברים מפרץ קטנטן ונכנסים לסינגל יפיפה הצמוד לחוף הסלעי מאוד מיוחד האזור הזה מים כחולים צלולים סלעים שחורים במים וקצת רחוק יותר כול החוף משובץ בסלעים לבנים בוהקים אחד הקטעים המיוחדים בטרק אותו מסיימים לאחר שהקפנו את השפיץ הכי צפוני באי בישוב Agios Spiridon , יש שם מסעדה מיני מרקט תאי הלבשה וטוש נהדר, לאחר המון שתיה קרה החלפנו לבגדי ורחצנו מים סיום נפלא לטרק.

יצאנו משם ברגל לכביש הראשי ותפסנו טרמפ ל-Acharavi לאותו מלון שהיינו בו לפני יומיים, שכחתי לציין שהשארנו שם חלק מהציוד כך שאבלין את היומיים הללו צעדה ללא תיק ולי היה קצת פחות משקל על הגב.

ימים 14-18 לטיול האי פקסוס

החלטנו בתחילה להיות שם רק שני לילות שהפכו בסוף ל4 ומשם תכ'לס חזרנו הביתה

לקחנו בבוקר את האוטובוס לקורפו סיטי ירדנו לפני התחנה הסופית בנקודה הכי קרובה לנמל ירדנו ברגל אליו קנינו כרטיסים 10 יורו לאדם לכיוון ושטנו שיט מקסים של שעה וארבעים דקות לפקסוס אי קטן וחמוד מאוד נקי ומסודר במיוחד העיירה Gaios שם ישנו (מומלץ מאוד) יש מלא בתי קפה מסעדות ורחובות צרים ויפים מרינה שיושבת בתוך מעין תעלה שנוצרה מאי קטן הנמצא ממול המון יאכטות ותיירי יום שמגיעים בהפלגות לכאו אבל אחה"צ נהיה שקט ורגוע חופי האי פשוט מדהימים בצלילותם וצבעי התכלת, יום אחד עשינו טיול הליכה ל Tripitos Arch קשת מדהימה מעל הים למחרת שכרנו טוסטוס ישן 50cc (קטן וממזר-ממש מספיק) וחרשנו איתו את כול האי ממש החוף המדהים ביותר שהיינו בו ומומלץ להגיע אליו נקרא Eremites עם הטוסטוס הגענו קרוב בדרך עפר וירדנו עוד רבע שעה ברגל לחוף חלומי חול לבן מים כחולים וצלולים בלי אנשים, ביום האחרון היינו בעיקר בים וביום האחרון עשינו "טור ד'פרנס" הליכה למעבורת-מעבורת לקורפו-אוטובוס לשדה- ושתי טיסות לארץ.