שבועיים ביוון - טיול מגוון של חופים והרים מדהימים

טיול מעגלי של 14 ימים מקיף שמתחיל באתונה עובר בחצי האי פיליון, מטאורה , כפרי זגוריה, צומרקה ולפקדה.

תאריך הטיולOctober 2020
משך הטיולשבועיים
עונה מומלצתאנחנו טילנו בסוף ספטמבר תחילת אוקטובר - זה כבר סוף העונה ביוון היתרונות - הכל האתרים והחופים ממש פנויים ולא עמוסים ומזר אוויר ממש נח חסרונות - חלק מהמלונות והמסעדות כבר סגורים

מאחר שבאנו לא בעונה כל המקומות היו פנויים ולא היה צריך להזמין מראש מלונות ומסעדות,
מי שמגיע במהלך העונה התיירותית שווה להתארגן מראש.

חלוקה לימים:
אתונה - יומיים (היום של הנחיתה ולמחרת)
חצי האי פיליון - יומיים (יום הנסיעה מאתונה ולמחרת יום שלם)
מטאורה - רק נסענו לראות והמשכנו - לא ישנו באיזור
מערב כפרי זגורי יומים
מרכז וצפון צומרקה יומיים
דרום צומרקה יום אחד
לפקדה ארבעה ימיים

*יש בסוף קובץ אקסל שמכיל את כל המידע בחלוקה של ימים אתרקציות בכל יום ומלונות
*יש במסלול נסיעה ארוכות של 3-5 שעות מאיזור לאיזור מאחר שרצינו לחסוך זמן אז עשינו את הנסיעות האפשריות בצהוריים אחרי האתרקציות באותו יותר והגענו ליעד הבא בערב מאוחר.

אתונה

נחתנו באתונה בצהורים של היום הראשון לטיול ושהינו שם שני לילות במלון Electra Athens שנמצא על הרחוב Ermou הרחוב הקניות הראשי שיוצא מהכיכר המרכזית Syntagma - ניתן להגיע אליה באוטובוס x95 ישיר מהשדה תעופה או ברכבת.

את כל אתונה עשינו ברגל כל האתרים העיקרים נמצאים במרחק הליכה מהרחוב Ermou.

על אתונה לא ארחיב יותר מידי ארשום בכמה נקודות
אתרים:
1.אקרופוליס - בסביבות שעתיים שעתיים עולה 20 יורו לאדם.
2.מקדש זאוס - חצי שעה עולה 8 יורו, ניתן לראות מהצד ולא חייבים להכנס.
3.הגנים הלאומיים נחמד להסתובב.
4.האיצדיון האולמפי הראשון - Panathenaic Stadium - גם ניתן לראות מבחוץ ולא להכנס.
5.החלפת המשמרות בכיכר Syntagma יש להגיע בשעה עגולה.

שווקים (לא מרגשים אבל אתם כבר שם לא תכנסו?) :
1.שוק הפשפשים - Monastiraki Flea Market
2.שוק הפירות והבשר - Central Municipal Athens Market

פאבים ומסעדות מומלצים:
360 - RoofTop שממוקם בכניסה לשוק הפשפשים שווה להגיע לפני השקיע לראות את האקרופוליס באור ובחושך.
six d.o.g.s פאב פתוח מוחבה בין ביניינים שנותן אווירה אחרת מהעיר.
katinikapea resturant - מסעדת תיירים טיפוסית אבל מאוד מומלצת וטעימה.

קניות:
1.רחוב Ermou מלא בחנויות בינלאומוית
2.איזור הפלאקה מלא בחנויות קטנות ומסעדות ותצפיות יפות על האקרופוליס מלמטה.

כמובן יש עוד דברים לעשות באתונה ואבל אנחנו לא התעניינו בהם.
לאתונה הקצנו יום וחצי ובבוקר למחרת יצאנו לכיוון חצי האי פיליון.

חצי האי פיליון

חצי האי פיליון מחולק ל3 איזורים עיקריים:
1.הצד המערבי - יש מספר כפרים במחוברים בכביש, נסיעה לצד זה יותר קצרה בשעה מאתונה.
2.ההרים שבמרכז החצי האי - הנסיעה בהרים מאוד יפה רואים את הנופים לים משני הצדדים וכמובן את העיר המרשים שבפסגה.
3.הצד המזרחי שבו אנחנו הינו וארחיב עליו.

הגעה לצד המזרחי:
לכפר חרפטו Chorefto נסענו מאתונה במשך 5 שעות עד שהגענו לכפר חרפטו בצד המזרחי של האי שפונה לים הפתוח - הנסיעה כללה כביש אגרה מהיר באורך של 380 ק"מ ואז חציה של ההרים של החצי האי פיליון,
החצי של ההרים עצמה היתה ממש יפה עם נופים של ים משני הצדדי ומעבר בתוך עיר גשם וכפרים ציוריים
אך גם נהיגה קשה בכבישים שעולים ויורדים בחדות תוך כדי אין ספור סיבויי פרסה מתישים.
באופן כללי כל הנסיעה בצד המזרחי לוקחת הרבה זמן כי הכבישים מאוד איטיות בזכות הסיבובים הרבים.

ישנו שתי לילות במלון Hotel Agnadi - Horefto שהוא במרחק 3 דקות הליכה מים שהנוף מהחדרים היה משגע, שכלל ארוחת בוקר פשוטה (מאחר שהינו מחוץ לעונה לילה ראשון הינו לבד במלון ובלילה השני היו עוד זוג אורחים)

ביום ראשון:
שהגענו מותשים אחרי הנסיעה ארוכה מהסיבובים מתישים קיבלנו את החדר אחר הצהרים וישר רצנו לים הצלול עם המים הטובים ובערב הסתובבנו בעיירה (שהיתה כמעט ריקה מאחר הינו מחוץ לעונה)

ביום השני:
בבוקר נסענו לחוף הכי מפורסם Mylopotamos Beach הנסיעה לחוף לוקחת שעה בגלל הכל סיבובים,
החוף עצמו באמת מצדיק הגעה אליו ולמזלנו בשעתיים הראשונות שהינו לבד בכל החוף ואחרי זה הגיעו עוד כמה אנשים בודדים, בגלל המבנה של החוף שהוא צמוד לצוק השמש נעלמת בצהוריים המוקדמים וניהיה קריר בגלל הרוח.

בדרך חזרה למלון נסענו דרך הכפר Tsagkarada שבו ראינו את העץ דולב הענקי שליד הכנסיה וישבנו בבית קפה Agna Di עם הנוף לים

במשך הדרך עצרנו לראות את מפל הקטן בשם Mega Rema waterfall
ובערב אלכנו בכפר Zagora במסעדה בשם Niki's Taverna נחמד להסתובב בכיכר שליד המסעדה.

למחרת כבר עזבנו את האיזור.

מטאורה

את מטאורה "עשינו" על הדרך כעצירה מאוד יפה מהנסיעה מארוכה שמתחילה בצד המזרחי של חצי האי פיליון ועד הצד המערבי של כפרי זגוריה.

נסענו בכביש העקפי שמחבר בין כל המנזרים שתלויים על הצוקים והתצפיות עליהם ונכנסו לאחד המנזרים.
בכל יום מנזר אחר פתוח ויש לבדוק במקום לאיזה מנזר אפשר להכנס באותו יום.

בכניסה למנזר גברים צריכים ללבוד מכנס ארוך ונשים צריכות לבוא עם שמלה/חציית אחרת תאלצו לקנות בד מכסה בעלות של 2 יורו.

אכלנו במסעדה Meteoron Panorama היוקרתית שנמצאת בעיירה מתחת למנזרים.

וישר המשכנו למערב כפרי זגוריה

כפרי זגוריה

ההפתעה של הטיול היו הטיולים של האיזור צפון ההררי של יוון שמכיל את כפרי זגוריה וצומרקה!

הגענו עייפים מנסיעה ארוכה שהתחילה במזרח חצי אי פיליון והסתיימה בכפר Papingo שמומלץ לישון בוא במלון Pantheon שהיה מאוד בייתי והבעלים של המלון עזר לנו עם מפת לראות איפה כל הטיולים באיזור - שהינו במלון 2 לילות

מסעדות בכפר Papingo:
1.בכפר Papingo יש את הבית קפה שמכין קינוחים ממש טובים Το Καφενείο του Κούλη
2.במלון שישנו בו Pantheon יש המסעדה הכי טובה בכפר (והיא מצויינת שווה לאכול שם ערב גם אם לא ישנים במלון)

מלונות שמומלצים באיזור שהיו מלאים ולכן לא יצא לנו לשון בהם- לכן גם מחוץ לעונה מומלץ להזמין לינה מראש אם רוצים להתפנק:
1. בכפר Mikro Papigko שסמוך לכפר Papingo מלון יוקרתי בשם Mikro Papigo 1700 Hotel & Spa
2. בעיירה Aristi שתעברו דרכה מספר פעמיים יש את המלון ספא Aristi Mountain Resort Hotel

ולעיניין, הטיולים באיזור:
1. Papingo Rock Pools - מסלול קצר שצמוד לכפר Papingo הליכה של 20 דקות בתוך קניון רגוע לצד עשרות גבים יפיים טיול חובה!

2. Voidomatis Springs Trail מסלול שמתחיל בכניסה לכפר Vikos (נסיעה של 25 דקות מהכפר Papingo )
ירידה ועליה לקניון מרשים שבתחתית יש מנזר קטן ו2 בריכות טורקיז מדהימות טיול חובה!

3. גשר Klidonia Bridge מגיעים עם הרכב עד לגשר בנסיעה של דרך שטח קלה ורואים את הגשר והנהר היפים
(את שלושת הטיולים הראשונים עושים באותו יום)

4.טיפוס לאגם הדרקונים - הטיול שמתאים למתפסי הרים שאוהבים נוף אלפיני ועליות ארוכות וקשות!
מתחיל מהכפר Mikro Papigko טיפוס מאתגר של 1000 עד שמגיעים לפס הרים שבו נמצאת הבקתת המטיילים שניתן לאכול ולשתות במסעדה (ממומלץ), אחרי המנוחה ממשיכים בירידה של 150 מטר לכיוון העמק ואז לבסוף עוד עליה של 250 מטר לפסגה של אגם הדרקונים, וחזרה באותו דרך.
הטיול לוקח יום שלם והוא מסומן בצורה מאוד ברורה ומסודרת לאורך בדרך,
ניתן למלא מים ממעינות בדרך או בבקטת המטיילים.

5. יש מסלול שחוצה את הקניון שמתחיל בכפר Monodendri ומסתיים בכפר Vikos שלא עשינו אותו - יש לתאם עם מונית מקומית שתאסוך אותם חזרה לרכב במעלות של 35-40 יורו.

6. יש באיזור זגוריה גם רפטינג וקניוניג אבל את זה עשינו בצומרקה.

כמובן שיש עוד טיולים באיזור אבל אילו העיקריים שאנחנו עשינו ביומיים את ה4 הראשונים.

מרכז וצפון צומרקה

לאיזור צומרקה הגענו בערב מאוחר אחרי יום טיול ארוך של המסלול של אגם הדרקון שלקח 7 שעות ואז עוד שעתיים וחצי נסיעה (שמסתיימת בחצייה של קניון אדיר אז הנסיעה איטית מאוד) למרכז של צומרקה לכפר בשם Pramanta.

מומלץ לשון בPramanta מאחר שהכפר ממוקם באיזור מדהים של הרים צוקים וקניונים מדהימים ומכיל גם את המלונות הכי טובים באיזור.

המלונות המומלצים שגם מחוץ לעונה יש להזמין מקומות מראש:
הראשון הכי מומלץ Orizontes Tzoumerkon Hotel Resort שהוא מלון 5 כוכבים אמיתי שמעוצב מהריב עם נוף עוצר נסיעה ומסעדה בתהאם שבוא אנחנו ישנו.
המלון השני שגם מכיל נוף משגע הוא Anavasi Mountain Resort שהוא 4 כוכבים.

במרכז הכפר יש את הטברנה של המקומיים בשם Very's Tavern שנותנת את האווירה הכפרית היוונית האמיתי שווה לעביר שם ערב עם יין ואוכל טוב.

ושוב פעם לעניין אמיתי - הטיולים באיזור:
היום עשינו יום קצר כדי לנוח מעט ולהתפנק במלון
1. הלכנו לראות את המנזר שנבה בתוך צוק בשם Holy Kipinas Monastery.

2. המשכנו למפלים הקרובים בשם Kouiassa waterfalls שהטיול אליהם מאוד קל יש לחנות את הרכב לעלות בגרם מדרגות הראשון שצמוד לכביש משם כל הדרך ישר לכיוון הבית הקפה ששם יש את המפלים הראשונים וניתן להמשיך מאחורי בית הקפה יש עליה קטנה לעוד מספר דקות הליכה עד למפלים עצמם.

3. הלכנו לראות את הכפר הקטן Kalarites

למחרת יצאנו לעשות רפטינג בחברת alpine zone ניתן להזמין מראש באתר או שהמלון יוכל לעזור להזמין מקום(עדייף לשלם במקום במזומן יש הנחה של 10 יורו),
הרפטינג מתחיל ליד Plaka Bridge שזה גם ככה מקום שווה להגיע עליו לראות את הגשר ששופץ,
הרפטינג הוא רגוע ולא סוער אך מאוד ממומלץ בגלל הנופים של הנהר שעובר בתור הקניון ומגיעים למפלים נסתרים ומקומות שניתן לקפוץ למים!.
*בעונה מומלץ להזמין מקומות מראש.

יש עוד טיול שלא עשינו למפל קצר שיוצא מביקתה שמעל המלונות למפלים בשם Kefalovrysso שכולל הליכה של 40 דקות לכיוון.

אחרי הרפטינג המשכנו לכיוון דרום צומרקה.

טיפ חשוב!
אי אפשר להגיע מהכיון זה למפלי Souda Waterfalls - Theodoriana למרות שגוגל רשום שהדרך קצרה!
הדרך עובדרך בשביל שטח קשוח שחוצה רכס הרים לגיפים כבדים בלבד!
יש להגיע רק מכיוון דרום צומרקה כמו בפרק הבא!

דרום צומרקה

כדי לטייל בדרום צומרקה מומלץ לשלון כפר בשם Vourgareli.

המלון שישנו בוא מאוד מומלץ בשם Rouista Tzoumerka Resort שגם בוא יש מסעדה מאוד טעימה, והעיקר הוא מנוהל ע"י 2 אחים שימחו להסביר לכם על מספר מסלולים יוצאים ישירות מהמלון ועל המסלולים בכלל באיזור.

מהכפר נוסעים ל2 מסלולים:
הנסיעה מהכפר Vourgareli למפלים זה כביש משובש שחוצה רכס הרים שהנסיעה בפני עצמה היא חוויה.

1. מסלול למפלי Rema Marks ההליכה הלוך לחזור באותו שביל מסומן במאוד ברור שיורד שבתור יער מדהים למפל הראשון ואז ממשיך למפל השני היפה יותר המסלול לוקח בערך שעתיים וחצי, מסלול חובה!
*יש להתחיל מסימון שעל הכביש כמו שבתמונה.

2. מסלול קצר יותר למפלי Souda Waterfalls - Theodoriana שלוקח 20 דקות.

3. "חוף" נהר בשם ACHELOOS BEACH - Tzoumerka שניתן לעצור אבל לא חובה.

אחרי הטיולים האלה נסענו ישירות לאי לפקדה.

האי לפקדה

על האי לפקדה אפרט מה שאנחנו עשינו ולאיזה חופים אנחנו הלכנו אבל בתכלס כל החופים יפים והחלק מומלץ יותר הוא באיזור של הדרום אבל הכל זורם.

הגענו בערב לאי לפקדה אחרי נסיעה ארוכה מדרום צומרקה ועצרנו בחלק הצפוני שקרוב לעיר לפקדה.

ישנו שתי לילות במלון דירות Thealos Village Resort Lefkada שהוא מקום נחמד ההיתרון שהוא קרוב לעיר לפקדה ששווה לבקר בה ערב אחד להסתובב במדרחוב הראשישל החנויות ולשבת במסעדות - כמו Mazi המומלצת.

יום ראשון:
נסענו לחוף מדהים באיזור בצפון מערבי של האי לפקדה בשם Milos Beach,
יש לחנות את הרכב וללכת 15 דקות בדרך שביל שטח עד החוף מומלץ להביא נעלי הליכה,
בחוף אין שירותי אוכל או שמשיות וכיסאות לשבת אך עדיין שווה לעשות את המאמץ.

בערב הלכנו להסתובב בעיר לפקדה הקרובה.

יום השני:
עברו לאיזור הדרומי של האי וישנו יומיים בווילות אירוח מטריפות בשם Amousso Beach Villas Lefkada Greece - זה קומפלקס של 4 ווילות פרטיות שלכל אחת יש בריכה פרטית ונוף מטריף לים!
וישנו בהן 2 לילות.

ליד הוילות יש חוף נחמד אך עם סלעים.
אך מומלץ עם יש יום בלי הרבה רוח לנסוע לחוף המפורסם בדרום בשם Porto Katsiki.

יום שלישי:
נסענו לעייריה Nydri ובשם לקחנו סירה מהחברה Trident Boats בנהיגה עצמית ליום שלם להסתובב בין האיים ולעצור בלגונות בודדות.
המחיר של הסירות נא בין 50 ל 90 יורו ליום וצריך לשלם גם על הדלק שמשתמשים.
מומלץ להביא בירות!

בערב הלכנו לאכול בנמל של העיר הקרובה Vasiliki.

יום האחרון:
יצאנו מלפקדה בצהרים ונסענו במשך 5 שעות לאתונה בדרך של אחרי כבישי אגרה שעלו לנו 32 יורו.. אבל זה חסך עוד שעתיים נסיעה.

• כבישי אגרה: חובה שיהיה תמיד מזומן לכל הנסיעות, מעבר בין כל איזור לאיזור עולה 15 יורו ויכול להגיע גם עד 30 יורו עבור כבישי אגרה.
  • ביוון אין בכלל מסעדות T.A וכמעט ולא חנויות נוחות על הדרך בכבישים - לכן מומלץ להכנס לסופר בתחיל הטיול ולקנות בקבוקי מים ונשנושים לדרכים.