טיול רכיבת כביש של יומיים מ- Taichung לשמורת Shei-Pa asdf

רכיבת כביש קשה של יומיים, עם טיפוס מצטבר של מעל 5000 מטרים, שחוצה את רכס ההרים המרכזי של טאיוואן

תאריך הטיולMay 2018
משך הטיוליומיים
עונה מומלצתטאיוואן דיי נוחה לרכיבה כל השנה. אם מפריע לכם לרכב בימים חמים מאוד, לחים מאוד ובסיכוי גבוה גם גשומים עדיף להימנע מחודשי הקיץ (יוני-אוגוסט).

טאיוואן היא יעד אדיר לטיולי אופניים. אחרי כמה חודשים שאני גר כאן יצא לי לעשות לא מעט רכיבות בכמה איזורים של האי וכולן היו ממש אדירות - כבישים נוחים, אוכל משובח, נוף נהדר ומקומות לינה זולים אבל מפנקים. כשגיא, חבר מישראל, הודיע שהוא מגיע לבקר זו הייתה הזדמנות מעולה להכין מסלול רציני יותר שכולל הרבה עליות וחציה של רכס ההרים המרכזי של האי.
טאיוואן חצויה ע״י רכס הרים דיי מרשים עם מעל מאה פסגות בגובה 3000 ויותר. רוב השטח ההררי לא מיושב ואין בו כבישים. יש מעט מאוד דרכים שכן חוצות את הרכס והדרך שמחברת את העיר Taichung במערב לעיר Hualien שבמזרח היא המפורסמת שבהן. בחלק המזרחי הכביש מתחיל בשמורת Taroko, ומגיע לפאס Wuling 3200 בדרך תלולה מאוד. עושים כאן מרוצי אופניים שנחשבים קשים, ה- KOM Challenge. בצד המערבי העליה מעט פחות תלולה והיא אחלה הכנה לטיפוס המזרחי.
לרוב עושים את הרכיבה בת ה- 50 ק״מ ו- 2500 מטר עליה ל- Wuling מהכפר Puli ביום אחד. אנחנו החלטנו לעשות יום נוסף של רכיבה עד Puli דרך ה- Sun Moon Lake, וגם הארכנו (בערך בטעות) את היום השני ברכיבה של 60 ק״מ נוספים, בעיקר בירידה, עד Wuling Farm. שם פגשנו את החברות לטיול רגלי בשמורת Shei-Pa (קישור לסיפור דרך על הטיול הרגלי בקישורים בהמשך).
לגבי הטעות המדוברת - Wuling לא נמצא ליד Wuling Farm. Wuling זה שם הפאס אליו טפסנו ו- Wuling Farm נמצאת בכניסה לשמורת Shei-Pa.
הרכיבה עצמה לאורך כביש שלצדו שביל אופניים תיאורטי, כלומר יש שילוט ״שביל אופניים 1-3״ אבל בתאכלס ברוב הזמן אין באמת הפרדה על הכביש. יש תנועה ערה של רכבים אבל הרכיבה הרגישה מאוד בטוחה, בין השאר בזכות העליה התלולה שהאטה גם את כלי הרכב אבל גם בזכות הנהגים הטאיוואנים שרגילים לרוכבים לצד הכביש.

התארגנות והגעה

אופניים -
אנחנו רכבנו על אופניים שלנו. אפשר להשכיר אופני כביש מעולות של Giant בכל אחת מחנויות Giant בטאיוואן (תמצאו כאלה בכל עיר). השכרה עולה בערך 1000 יואן ליום.

הגעה מטאיפיי -
לקחנו את הרכבת המהירה, ה- HSR, מתחנת Taipei Main Station לתחנת Changua שם התחלנו את הרכיבה, במחיר של 800 יואן לאדם (500 עם הנחת סטודנט). זו רכבת מהירה מאוד (סטייל ה- שינקנסן היפניות) והנסיעה אורכת כשעה ורבע. את האופניים פירקנו מהגלגלים שלהן ושמנו בשקיות ניילון גדולות. אם מתארגנים מראש אפשר גם להזמין מקומות ברכבות עם קרונות אופניים אבל יש פחות מהן והן איטיות יותר.
שימו לב שיש תחנת Changchua גם לקו הרכבות הרגילות. התחנות רחוקות אחת מהשניה!

יום 1 - מתחנת הרכבת Changchua לכפר Ren’ai

נקודת יציאה - Changchua HSR Station, גובה 40 מטרים
נקודת סיום - Ren’ai Taownship, גובה 1150 מטרים
טיפוס מצטבר - 2000 מטרים
מרחק כולל - 100 ק״מ

הגענו לתחנת הרכבת ב- Changhua בשעה 11:30 בבוקר. התחנות של ה- HSR נראות כמו שדה תעופה מפואר. יש כאן כמובן Family Mart להצטיידות אחרונה וגם חנות שמוכרת עוגות אננס מקומיות מעולות. קנינו שתיים שהחלטנו לשמור לסוף הטיפוס.
החלק הראשון של הרכיבה, כ- 40 ק״מ עד העיירה Shuili בעליה מתונה (שיפוע ממוצע של מעלה אחת). הכביש נחמד עם הרבה שטחים חלקאיים מסביב ומעט תנועה.
אחרי Shuili הכביש מתחיל לטפס תלול יותר (שיפוע ממוצע של 6 מעלות) עד Sun Moon Lake. האגם מאוד יפה ודיי מתוייר. הוא בתאכלס לא נראה כמו בתמונות המפורסמות אבל שווה ביקור. יש הרבה מה לאכול מסביב, אחלה נוף ומקדשים יפים. אם רוצים אפשר להקיף את האגם כולו באופניים, בחלק מהדרך על שביל מסודר במסלול באורך 27 ק״מ עם טיפוס מצטבר של 970 מטרים. אפשר גם להשכיר אופניים באגם ולרכב קטע קצר כטיול יום רגוע.
בחלק הצפוני של האגם התחברנו לכביש 21 לירידה ארוכה עד העיירה Puli. התחיל להיות מאוחר והחלטנו לא לעצור ב- Puli, למרות שהיא נראית נחמדה מאוד.
מ- Puli ל- Ren’ai רכבנו על כביש 14, כ- 20 ק״מ (שיפוע ממוצע 2.5 מעלות עם קטעים של מעל 6 מעלות). הגענו ל- Ren’ai כבר בחושך, סביב השעה 19:30. בחרנו את המלון הראשון שראינו (霧櫻大飯店), שהיה דיי ישן אבל נקי ובמחיר סביר של 1200 יואן לשניים. בקבלה היו בוטנים מצופים מעולים.
המלון נמצא ממש ליד ה 7-ELEVEN. מול ה- 7-ELEVEN מצאנו מסעדה מדהימה בשם Mei & Mei בה אכלנו מרק נודלס משובח, טופו (Dogan) ומנת אורז עם ביצה, בצק מטוגן, חמוצים וצנון.

יום 2 - מ- Ren’ai ל- Wuling Farm

נקודת יציאה - Ren’ai Township
נקודת סיום - Wuling Farm, גובה 1950 מטרים
טיפוס מצטבר - 3250 מטרים
מרחק כולל - 115 ק״מ (כולל 11 ק״מ טעות)

המקטע הראשון של היום כלל כ-30 ק״מ בהם טיפסנו 2100 מטרים. כלומר, טיפוס תלול מאוד (רכבנו בממוצע כ-10 קמ״ש). יצאנו לדרך בשעה 7:30 וחילקנו את הרכיבה ליחס של שעה טיפוס חצי שעה הפסקה על בסיס סניפי 7-ELEVEN הפזורים לאורך הכביש (להפסקות רכיבה משולשי סושי וקרטונים של חלב פאפיה מומלצים ביותר).
ה- 7-ELEVEN האחרון נמצא בגובה 2000. אחריו יש הרבה פחות מקומות לאכול ולקנות שתיה. ה- 7-ELEVEN האחרון היה סגור לשיפוצים באותו יום, אבל לשמחתנו מצאנו מסעדה חמודה בצמוד לשוק פירות קצת אחריו, בגובה 2200. הזמנו דבר אחד מכל מה שהיה בתפריט: באן חזיר מעולה, נקניקית חזיר מתוקה, מרק Baboo Shoots, ו- Rice Dumplings. בעל המקום החביב בעל אנלית מעולה וסינר עם לבבות הזהיר אותנו שאין עוד מקומות רבים לאכול עד הפסגה וכך שכנע אותנו להצטייד בעוד אוכל לדרך. שמחנו שהקשבנו לו.
הגענו לפאס בשעה 13:00, שבורים, כואבים אך מרוצים מאוד! הנוף בפאס אדיר, האובך האופייני למערב טאיוואן נעלם לגמרי והשמים היו כחולים ויפים במיוחד.
במקרה עברנו ליד סט צילום של קומדיה טיאוונית. המפיקים הזמינו אותנו לקערת מרק שהתקבלה בשמחה רבה. גם המנה השניה.
אחרי סבב סלפי טאיוואני מסורתי התחלנו בירידה. הירידה מהפאס תלולה, עם פניות חדות והרבה מכוניות. אבל דיי מהר הכביש התמתן לגלישה נעימה בתוך היער. הרכיבה ל-Lishan הייתה יפה ומהירה אבל ארוכה וללא תחנות למנוחה ולהצטיידות.
ב-Lishan קידם את פנינו דוכן Jiphai מעולה (שניצל חזה עוף חריף). המוכרת, אישה חביבה ומלאת חן, בירכה אותנו על שמדינתו רכשה לאחרונה מטוס F-35 ובאופן כללי היא ובעלה מאוד התלהבו שעצרנו.
משם רכבנו על כביש 8 ופספסנו את הפניה לכביש 7 ביציאה מהכפר. אחרי ירידה של 6 ק״מ רכב התחיל לצפור לנו. הוא אמר שנראה לו שטעינו בדרך וכיוון אותנו לכביש 7. ממש לא ברור איך הוא היה כזה חד, אבל מזל שהוא עבר שם והציל אותנו מעוד רכיבה ליילית.
על כביש 7 ירדנו ירידה תלולה של כ- 10 ק״מ. הכביש בירידה היה מאוד גרוע, מלא בורות ואבנים אז שווה לרכב לאט!
בסוף הירידה טיפסנו שוב, בעליה דיי תלולה של 9 ק״מ בשיפוע ממוצע 6.5 מעלות לאורך כמה כפרים קטנים. בדרך עברנו בסניף 7Eleven האחרון עד השמורה.
הקטע האחרון היה בירידה כייפית במיוחד על כביש מעולה שמסתיימת בכניסה לשמורת Shei-Pa, ב- Wuling Farm.
בשמורה השארנו את האופניים באיזור הקמפינג ולמחרת יצאנו לטפס לפסגת הר השלג.