טיול של 3 שבועות בדרום אפריקה

טיילנו עם רכב 3 שבועות בדרום אפריקה. זו מדינה שיש בה הכל! ספארי, נופים מגוונים, חופי אוקיינוס יפים ואוכל משובח!

תאריך הטיולSeptember 2017
משך הטיול3 שבועות
עונה מומלצתיש כמה עונות מומלצות לדרום אפריקה, שלכל אחת יתרון וחסרון אחר. אנחנו טיילנו בספט'- אוק'. שאז הנוף בספארי בקרוגר יבש, בשאר דרום אפריקה קריר-נעים רוב הזמן עם שמיים כחולים ולעיתים היה לנו קצת גשם.

פארק קרוגר והסביבה

התחלנו את הטיול שלנו בגראסקופ- נחתנו בבוקר ביוהנסבורג, קנינו סים מקומי בשדה, לקחנו את האוטו שהשכרנו ונסענו כל הדרך לגראסקופ (בערך 4-5 שעות נסיעה, שעתיים על האוטוסטרדה ועוד שעתיים בדרכים צדדיות יותר) עם עצירה בדולסטרום לצהריים. קצת לפני גראסקופ עצרנו לתצפית על מפלי מק-מק, המשכנו קצת אחרי העיירה למפלי ליסבון וחזרנו למקום המקסים שישנו בו בגראסקופ- רסטיקיו (הצטיידנו בעיירה בסופר בקצת נשנושים והוצאנו כסף בבנק).
הייזביו- בבוקר המשכנו צפונה לתצפית בחלון האלוהים שהיה מכוסה בערפל, ולמפלי ברלין שם כבר התבהר. משם המשכנו בנסיעה לפוטהולס (אפשר לבלות שם שעה פלוס בכיף) ומשם לתצפית על נהר הבלייד קניון ואז לסיור מודרך בשמורת מוהולולו לשיקום חיות (כדאי לצאת מוקדם כדי להספיק את כל אלו בניחותה ולא לנהוג בחושך להייזביו).
ספארי! סיור מודרך בגיפ ספארי עם לילה במחנה בתוך פארק קרוגר- היינו מרוצים מהחברה שדרכה סגרנו- בחור בשם דייב והחברה הולד ויק. בדיעבד היינו עושים שני לילות בתוך קרוגר כדי באמת למצות עד הסוף את שלב הספארי בטיול שלנו. ראינו המון חיות והיה ממש מעניין ומלא באדרנלין.

הרי דרקסנברג

ישנו בנלספרויט אחרי הספארי בקרוגר ומוקדם בבוקר יצאנו לנסיעה ארוכה מאוד 6 שעות נטו לשמורת רויאל-נטל למרגלות הרי הדרקסנברג. רוב הנסיעה על כבישי אגרה מהירים. בשמורת רויאל נטל ישנו במחנה טנדלה בתוך השמורה (בית קטן עם מטבח) שצופה על האמפיתאטרון המרהיב (הזמנו מקום דרך האתר של השמורה). עשינו שם שני מסלולי יום- מסלול הגורג׳, ומסלול הסולמות שמטפסים על האמפיתאטרון (שהיו קצת מפחידים בטיפוס, לא לבעלי לב חלש ולא לילדים!). אפשר למצוא מידע על המסלולים באתר של שמורת רויאל נטל. בעונה שלנו מפל הטנדלה היה יבש. יש עוד שמורות באיזור ואם אין ערפל (לנו היה יומיים כמעט בהירים לחלוטין, עם ערפל בהתחלה שנעלם) האיזור מהמם ביופיו!
*במחנה שישנו בו, יש בבונים שמחפשים אוכל, וצריך להיזהר מהם.

דרך הגנים לאורך האוקיינוס

מהשמורה למרגלות הרי הדרקסנברג, נסענו לדורבן (עוד נסיעה של כ 4 שעות) ולקחנו טיסה לפורט אליזבת של כשעה. שם השכרנו את הרכב השני שלנו ונסענו שעתיים לסטורמס ריבר- עיירת תיירים פצפונת שיושבת ליד הכניסה לשמורת ציציקמה.
בשמורת ציציקמה- עשינו את המסלול למפל ואת המסלול של הגשרים בניחותה עם הפסקת צהריים ביניהם. למחרת עשינו את האטרקציה עם הקייאקים והמזרונים- לילו בשמם המקומי בתוך המעוק שנכנס מהאוקיינוס ליבשה. היה כיף ויפה, סה"כ 3 שעות.
בדרך לפלטנברג ביי, יצאנו בבוקר בנסיעה קצרה לשמורת נייצ׳ר ואלי. טיילנו על החוף קצת, יש שם גם מסלולים שאפשר לעשות על האוקיינוס בעיקר, אנחנו לא עשינו.
הגענו לפלטנברג ביי ולמחרת בבוקר הגענו סביב 8:30 לשמורת רורברג- ישנם 3 מסלולים, הארוך הוא 9 קמ' בערך וממש מומלץ, הוא מעגלי ויפה וראינו בדרך לווייתנים באופק וכריש והרבה כלבי ים, קורמורנים ושחפים. לא לדלג על רצועת החוף שנכנסת לכיוון חצי אי קטן לקראת סיום המסלול.
המשכנו לישון בווילדרנס (עיירה חמודה, שבסופ"ש הכיכר הקטנה שלה מתמלאת חיים). בדרך לעיירה בה ישנו עצרנו בנזנייה, נסענו לתצפית על המעבר הצר של האוקיינוס בין שני הצוקים.
הרמנוס (עיירה ממנה אפשר לצאת לשייט לוויתנים)- היינו בעונה בה הלוויתנים מגיעים קרוב ליבשת להזדווג. ישנו בהרמנוס ולמחרת לקחנו שייט לבקר את הלוויתנים מקרוב, היה מרשים (ישנן עוד עיירות קרובות מהן יוצא שייט).
**מצורפות מפות בתמונות של שמורת טציציקמה ונייצ'ר ואלי.

דרך היין

פראנצ׳וק- עיירת יין ציורית וקטנה שיושבת בעמק בין הרים. היינו בשני יקבים ועשינו טעימות יין מול הנוף בזול. מקום יפייפה ורגוע- ממש מומלץ.
ישנו שם לילה. בדרך לקייפטאון עברנו בסטלנבוש (גם נחשבת עיירת יין)- היא נראית יותר עיר מפראנצ'וק (לא עצרנו שם).
**יש תמונות של מפת היקבים והמסעדות בפראנצ'וק.

קייפטאון והסביבה

קייפטאון- שכרנו דירת air bnb ל 5 לילות בגרין פוינט (גם איזור הסי פוינט נחשב טוב), בשבילנו השהייה בקייפטאון הייתה קצת ארוכה (אבל אנחנו לא כל כך אנשי ערים). קייפטאון ממש כיפית ויש בה הרבה מה לעשות ולאכול (: ובשבת יש גם שווקי אוכל ואמנים.
רשימה תמציתית של הדברים שאנחנו עשינו- טיפוס להר שולחן ברגל במסלול התלול יותר עם הנוף וירידה ברכבל, נסיעה לכף התקווה (אחרי כל הנוף בדרך הגנים, לא כל כך התלהבנו מהנופים, אבל הדרך לאורך האוקיינוס לשם יפה!), פינגווינים בסיימונס טאון ובתי החוף הצבעוניים בחוף במויזנברג. הסתובבות בווטר- פרונט (דוכני אמנים ואוכל בנמל של העיר), צניחה חופשית, סיור מודרך בשכונת הבוקאפ הצבעונית, שקיעה בסיגנל היל.
ובשבת ממש מומלץ!- שוק הביסקיט עם דוכני אוכל טעימים!! ודוכני אמנים לבוא מוקדם ורעבים! ואחריו שוק איכרים גם עם דוכני אוכל ליד הווטר פרונט- שניהם פתוחים עד הצהריים. אנחנו לאורך כל השהות בקייפטאון התניידנו עם האוטו עדיין וזה היה לנו נוח. יש גם אובר (שירות מוניות) ותחבורה ציבורית.
מקייפטאון טסנו חזרה ליוהנסבורג ומשם למאוריציוס לכמה ימים ואז חזרה לארץ.

• אנחנו לא נתקלנו בדרום אפריקה "המסוכנת" לאורך הטיול, אך היינו זהירים. לא הסתובבנו בערים גדולות חוץ מקייפטאון. כמעט ולא נסענו בחושך ולא עצרנו באזורי העוני הרבים שרואים בדרך שם גרים השחורים.
  • ישנן נסיעות ארוכות על כבישי אגרה לאורך הטיול. קחו את זה בחשבון ונוהגים בצד שמאל (: