יומיים במסלול המירוצים ה- נורבורגרינג בגרמניה

טיול קצר וקולע למסלול המירוצים הטוב בעולם ה- Nurburgring-Nordschleife RACING CIRCUIT

תאריך הטיולMarch 2012
עונה מומלצתקיץ

רקע והכנות לטיול

כל חובב רכב אמיתי מכיר את מסלול המירוצים nurburgring בגרמניה ומי שלא אז כדאי שיקרא את הסיפור הבא...
אורך המסלול הוא 22 ק"מ יש בו למעלה מ-150 פניות שונות ולוקח 10 דקות (לנהגים מיומנים) להשלים בו הקפה אחת.
כינויו של המסלול בעולם הוא ה"רינג".

מצורף קישור לויקפדיה עם כל הפרטים ההיסטוריים (ממליץ לקרוא) :

אנחנו משפחה שחובבת ספורט מוטורי, ובארץ כמו שלנו קצת קשה להנות מהתחביב הזה.
ביצענו מספר לא קטן של קורסים לנהיגה מתקדמת, נהיגת מרוצים, ימי מסלול וטיולים מאורגנים בארץ אבל קשה מאד לטעום את הטעם האמיתי של נהיגת מרוצים.
אני ממליץ לכל מי שמעוניין לצאת לאיזשהי נהיגת מסלול בחו"ל להתחיל עם הקורסים שאפשר לבצע בארץ - אתם תותפעו לגלות אבל לא חסר, רק צריך לדעת איפה לחפש וההנאה מובטחת.

החלטנו שאנחנו רוצים לממש את התחביב שלנו כמו שצריך וטסנו למסלול - רק הבנים במשפחה : אבא , אח שלי, אני ומדריך נהיגה ישראלי שמדריך קבוע במסלול.
(הוא גם חבר טוב של המשפחה)

טיפים של אלופים לפני שמתחילים:
1.למידה מוקדמת של המסלול תחסוך לכם זמן יקר על המסלול עצמו - הדרך הכי טובה לעשות את זה היא לצפות בסרטים של המסלול ביוטיוב או לשחק במשחקי קונוסולה השונים שכוללים את המסלול, תאמינו לי שזה עוזר ואם הייתי יודע שככה זה יעזור לי אז הייתי משחק אפילו יותר לפני הטיול.
2.אם אתם יכולים לקחת איתכם מדריך שמכיר טוב את המסלול זהו מכפיל כוח רציני.

יום 1 - טיסה לגרמניה והגעה לעיירה Nurburg

הדרך הטובה והמהירה ביותר להגיע למסלול היא לטוס לפרנקפורט, להשכיר רכב ולסוע שעה וחצי לעיירה נורבורג שלצידה קיים המסלול.

כמובן שזאת לא הדרך שאנחנו עשינו, החלטנו שאנחנו טסים בשניה האחרונה והכרטיסים האחרונים שהיו הובילו אותנו למינכן שנמצאת 600 ק"מ מנורבורג.
אני חייב לציין שהנסיעה בלילה למסלול בכבישי האוטובאן היא חוויה מדהימה בפני עצמה, תרבות הנהיגה בגרמניה היא משהו שכולנו יכולים ללמוד ממנו, אם צריך לסכם את זה:
כשאפשר לסוע מהר - אז החוק לא מגביל אותך והמהירות היא ללא הגבלה.
כשיש שלט שמורה לסוע 70 - אז אתה לא תראה גרמני אחד שעובר על החוק.
זה איזשהו אמון הדדי שנוצר בין הממשלה לאזרחים, בדיוק הפוך מהמדינה שלנו.

נחתנו באיזור השעה 21:00 והגענו לנורבורג באיזור השעה 2:00, הגענו ל-Bed&breakfest
טיפוסי והלכנו לישון כי למחרת כבר מתחילים לנהוג.

יום נהיגה ראשון

השכרנו שני רכבים ביום הראשון - סוזוקי סוויפט ספורט.

שתי המכוניות משופרות ומוכוונות לנהיגת מסלול - כלוב התהפכות, כסאות ספורט, מתלים מוקשחים, אגזוז וכו'...
אני יודע שכולם מצפים להשכיר פורשה ולהיות מינימום מיכאל שומאכר, גם אני ציפיתי לזה בהתחלה אבל חשוב לקחת מכונית שאפשר לנצל וללמוד את המסלול כמו שצריך, אני יכול להגיד שיצא לי לנהוג במספר רכבים טובים לאורך החיים ועדיין על המסלול הזה לא מיציתי את שתי המכוניות האלו עד הסוף.

לפני שטסנו אני הגדרתי לעצמי שאני רוצה לרדת מ-10 דקות להקפה, אמרו לי לא להתעסק בזה, אבל עדיין זה משהו שרציתי להשלים.

ביום הראשון נהגתי רק על הסוזוקי שהיא יותר חלשה מהאופל.
לקחנו את המכוניות מחברת השכרה שנקראת Rent4Ring (אנשים חביבים ומחירים מעולים)
ויצאנו לכיוון המסלול שנמצא מספר דקות משם, כשמגיעים לשם בפעם הראשונה נכנסים לאיזשהו הלם מכמות המכוניות על שיש שם - פורשה מכל הסוגים, פרארי, במוו, GTR והרשימה ממשיכה...
המסלול מוגדר ככביש אגרה זה אומר שכל אחד יכול לקנות כרטיס עם מספר ההקפות שהוא רוצה ולהיכנס למסלול (אזור ה20 יורו להקפה אם אני זוכר נכון).

מתחילים לנהוג, המסלול פשוט מדהים, כל פניה ופניה מאתגרת אותך באופן אחר והמהירות שבה אתה נכנס לעיקולים היא לא נתפסת.
חשוב לציין שלידי יושב מדריך מיומן שצועק עליי ללא הפסקה: "תן גז", "ברקס", "מה אתה כוסית!? תרביץ" לתחקיר אפשר להגיד שזה שיפר אותי פלאים בין הקפה להקפה.
בין ההקפות אנחנו נפגשים כולם בבית קפה/בחניה ומחליפים חוויות וצופים במכוניות שנכנסות ויוצאות מהמסלול.
ביום הראשון עשינו כל אחד משהו כמו 7-8 הקפות שזה כולל זמן נהיגה נטו של למעלה משעה וחצי - בנהיגה אינטנסבית זאת לא משימה פשוטה.

סוף היום אנחנו מחזירים את המכוניות והולכים לעיירה לאכול ארוחה טובה - יש מסעדה מקומית שכל הנהגים מגיעים לשם - יש שם בשר מעולה ובירות טובות.
זה כל מה שצריך אחרי יום כזה, דרך אגב לא הייתי קרוב ל10 דקות (יותר לכיוון של ה11:30).

יום נהיגה שני ואחרון

מתעוררים בבוקר, אוכלים ארוחת בוקר גרמנית טיפוסית ויוצאים שוב למסלול.
הפעם לקחנו סוזוקי אחת ואת האופל קורסה OPC (אותה מכונית שאני נוהג עליה בארץ).
האופל חזקה בכמה רמות מהסוזוקי לכן החוויה שמצפה לנו היא גדולה.

נכנסים למסלול עם האופל, בניגוד לאתמול המסלול היום יבש לחלוטין וזהו בדיוק הזמן להשתפר, הכל נהיה הרבה יותר מהיר, עיקולים במהירויות של למעלה מ-200 קמ"ש ומיד לאחר מכן רצפים של פניות קטנות וזריזות, הכל מסביב ירוק וזז ממש מהר, פשוט תענוג.

בין ההקפות אנחנו עוצרים במגרש חניה ורואים פורשה GT3 RS מרוסקת - זה בדיוק מה שהזהירו אותנו מפניו, רגע אחד אתה עם חיוך על הפרצוף וברגע השני אתה בוכה בתוך הגדר של המסלול (פגיעה בגדר מובילה לתשלום אוטומטי של 2500 יורו, וזה בלי קשר לנזק שצריך לשלם על האוטו)

זה הזמן לספר שבאחת ההקפות עם האופל במהירות של 180 קמ"ש באחד העיקולים נזרק לי התחת החוצה כשהפנים של האוטו מופנות לגדר, כבר חשבתי שאני הולך גם כן לבכות אבל תיקון מהיר של ההגה ולחיצה חזקה על הברקס החזירו אותנו במהירות למסלול, הנשימה שלי לא חזרה לעצמה עד סוף היום.

סוף היום השני לאחר נהיגה מרובה ואין סוף חוויות אנחנו מחזירים את המכוניות ונוסעים למלון, בהקפה האחרונה הצלחתי לרדת מה-10 דקות (9:54), המדריך שלי עשה את זה ב-9:00, אז תמיד יש לאן להשתפר... :)

נשארנו עוד יומיים בגרמניה - תאכלס משם אני לא זוכר כלום, מהרגע שעזבנו כולנו חשבנו רק על המסלול.

סיכום

מהרגע שעזבנו את את הרינג כולנו לא הפסקנו לחשוב על החוויה הזאת, אם עכשיו היו אומרים לי לעזוב הכל, לעלות על מטוס, לסוע 600 ק"מ בלילה למסלול בשביל לעשות הקפה אחת של 10 דקות ללא ספק הייתי מסכים, המקום פשוט ממכר.

למי שאוהב את התחום ונהיגה היא חלק בלתי נפרד מהחיים שלו אז הטיול הזה הוא פשוט חובה, אל תדחו את הרגע, כשאתם יכולים תטוסו... (תרתי משמע).
אנחנו כבר מתכננים את הפעם הבאה....

• חובה ללמוד את המסלול לפני שמגיעים - יוטיוב או משחקי קונסולה
  • מדריך נהיגה - מעלה את הרמה, מפחית את הסיכון ומעצים את החוויה
  • השכרת רכב - Rent4ring, אפשר למצוא אותם גם בפייסבוק - מחירים ושירות מעולים
  • רכבים - אל תקפצו מעל הפופיק, בטיחות מעל הכל, תתחילו עם רכב פשוט, אתם תתפלאו כמה שזה כיף