5 ימים בהרי הרילה

בין סיום י"ב ולהתחלת השנות שירות והמכינות החלטנו לצאת 4 חברות לטרק קצר בשמורת הרי הרילה. חיפשנו טיול שיהיה נגיש ולא יקר עם נופים מרשימים. הוא בהחלט ענה על כך והשאיר אותנו עם טעם של עוד!

תאריך הטיולAugust 2018
עונה מומלצתיוני - ספטמבר

נחיתה בסופיה והתארגנות לקראת הטרק

נחתנו בסופיה בצהריים ומשם לקחנו מונית אל הגסטהאוס שהזמנו מראש. מונית מהשדה למרכז העיר צריכה להעלות לכם כ15 לבה.
רצינו לטייל ולראות את העיר וגם להספיק לעשות השלמות לטרק- ביום אחד אפשר להספיק את הכל אםלא מתכננים יותר מדי דברים לסופיה.
ישנו לילה אחד בסופיה ולמחרת בצהריים נסענו לספרבה בניה, שם ישנו עוד לילה.
ישנו במקום שנקרא Nice Place Guest House Grafa, מקום חמוד מאוד עם בעלת בית בשם אווה שעזרה לנו בכל מה שהיינו צריכות.
• נסיעה לספרבה בניה- אווה הזמינה לנו נהג מקסים שלקח אותנו לספרבה בניה ב80 לבה. הוא היה אדיב ונחמד- האוטו היה מרווח ונקי, הוא שאל אותנו באיזה דרך אנחנו מעדיפות לנסוע (דרך הכביש המהיר או הכפרים) וגם עצר לנו בדרך למלא מים, לצלם, העלה אותנו לתצפית והסביר לנו כל הדרך על האזור ועל המקומות שראינו.
אם אתם מעדיפים תחב"צ- יש גם אפשרות של נסיעה באוטובוס לדופניצה ומשם לספרבה בניה.
• דקטלון- נסענו לקנות כמה דברים שהיו חסרים לנו. אנחנו הלכנו לסניף ויטושה, הוא היה גדול, עם כמעט כל מה שצריך והמחירים בו טובים.
• מיכלי גז- אנחנו ראינו בדקטלון גז הברגה של 100 גרם. חשבנו שנמצא בעיר בגודל הרגיל ולכן לא קנינו שם ולבסוף לא מצאנו גז הברגה אלא רק ניקוב. קנינו 2 מיכלים + גזייה במחיר של 17 לבה, בחנות חומרי בניין באזור של שוק הנשים. (פגשנו חבר'ה שכן מצאו הברגה, רק צריך לחפש טוב ולנו כבר לא נשאר זמן)
• סופיה- סופיה עיר נחמדה ויפה אבל אין בה יותר מדי מה לעשות. יום-יום וחצי לגמרי מספיקים בשבילה.

תחילת הטרק: יום 1- שבעת האגמים - איוון ואזוב

לאחר לילה בספרבה בניה קמנו מוקדם בבוקר ובעלת הגסטהאוס לקחה אותנו אל הרכבל שם רוב המטיילים מתחילים את מסלול שבעת האגמים. הנסיעה עלתה 20-15 לבה לחמישה אנשים.
התכנון המקורי שלנו היה לעלות עם הרכבל, לעשות את המסלול של שבעת האגמים ולהמשיך לאיוון ואזוב.
בפועל עשינו טעות- במקום לרדת אל שבעת האגמים, התחלנו לעלות למעלה ובעצם לא הגענו אל האגמים התחתונים- אז שימו לב אם אתם מתכננים לרדת לשים לב לאן הולכים ולא ללכת אחרי כולם (רוב המטיילים שם עולים לתצפית, עם השביל הכחול)
אותנו תפס מזג אוויר מעונן עם הרבה גשם, ככה שבכל מקרה את רוב היום בילינו בתוך ענן שהוריד גשם אז הרבה נוף לא ראינו.
היום הזה קצר, הגענו לאיוון ואזוב סביב השעה 17:00 אחרי יום הליכה שהיה עם עצירות והליכה קלילה.
השבילים: מהרכבל הלכנו עם השביל הכחול, עד הצתלבות עם השביל הירוק שם המשכנו עם הירוק עד איוון ואזוב. בשלב מסוים הירוק מתחבר עם האדום אז אתם תראו גם אותו.
איוון ואזוב- בקתה חמימה ונעימה לשהייה, בעלי הבית נחמדים מאוד והאווירה טובה. שירותי בול פגיעה ואין מקלחות. אוכל: היה תבשיל שעועית, מרק, אורז.
מרחקים: 7.5 ק"מ
עליות בגובה: 570
ירידות: 350

יום 2- איוון ואזוב - מליוביצה

ביום הזה הלכנו מאיוון ואזוב אל בקתת מליוביצה דרך הר המליוביצה.
יצאנו בערך בשעה 10:00 והגענו ב19:00, עם הרבה עצירות והליכה איטית בעקבות מזג האוויר הסוער שנקלענו אליו (סופת גשמים, רעמים וברקים).
בתחילת היום הולכים בשביל הירוק וממש לא אחרי הרבה זמן צריך להתחיל לעלות עם הכחול. תשימו לב שאתם לא מפספסים אותו, הסימון לא תמיד בולט.
ממשיכים ללכת עם הכחול וכשמגיעים לירידה תלולה לכיוון מנזר רילה, הממשיכים למליוביצה לא יורדים בה.
מעט אחרי מגיעים לעלייה אל המליוביצה, הפסגה בגובה 2729. העלייה לא קשה.
היום נגמר בירידה מהפסגה לבקתה. אנחנו סיימנו את היום מותשות מאוד, ציפינו שהירידה תיקח לנו הרבה פחות זמן, הרגליים והברכיים כאבו מאוד והלכנו הרבה בגשם חזק.
מליוביצה- זו הבקתה שהכי פחות אהבנו, היא מרגישה יותר תיירותית אבל פחות נעימה וביתית. הלינה עלתה 15/20 לבה. היו מקלחות ושירותים. אוכל: היו מרקים, סלט, עוף, צ'יפס.
מרחקים: 12 ק"מ
עליות בגובה: 680 מ'
ירידות: 1000 מ'

יום 3- מסלול מעגלי, חזרה למליוביצה

החלטנו לעשות מסלול מעגלי ולישון לילה נוסף במליוביצה בעיקר כי רצינו יום רגוע בלי התיקים הגדולים עלינו ובנוסף לפי המפה האזור שאליו הלכנו היה נראה מרשים ועם אגמים יפים.
הלכנו עם השביל הכחול עד שהגענו לאזור עם 2 רכבלים שלא בשימוש, שם הולכים ממש מעט על שביל אדום ומיד מתחברים לשביל הירוק. מתחילים לעלות עם השביל הירוק עד שמגיעים לאגם יפייפה.
משם לוקחים את השביל הכחול ולא עוזבים אותו עד החזרה לבקתה.
בדרך מגיעים אל בקתה לא מאויישת מקסימה מאוד על שפת אגם קטן. יש שם מיטות, אוכל שמטיילים השאירו ועצים להסקה. אם היינו יודעות על קיום הבקתה כנראה שהיינו משנות את המסלול שלנו וישנות שם.
אחרי שמגיעים אליה מתחילים לרדת למליוביצה וזה כל היום.
יום יפה מאוד, קליל ונהדר בשביל הפסקה קלה (למרות שבאופן כללי כל הטרק לא כל כך קשה)
מרחקים: 11.5 ק"מ
עליות בגובה: 840 מ'
ירידות: 840 מ'

יום 4- מליוביצה - לובנה

ביום הזה הלכנו ממש מעט עד לבקתת לובנה.
ממליוביצה יצאנו על השביל הכחול, לאותו הכיוון בו הלכנו יום קודם לכן ומשם המשכנו עם השביל האדום אל הבקתה.
הגענו בשעות הצהריים המוקדמות אל בקתה מגניבה באזור מיוער עם נחל זורם ליד.
האזור של הבקתה מאוד מזמין וכיפי ומי שמנהלים שם את המקום הם צעירים ויש אווירה כזאת.
בערב היו שם הרבה חבר'ה צעירים ממדינות שונות שעשו מדורה בחוץ, בירות, גיטרה ואפילו לאחת מאתנו שהייתה לה יום הולדת הכינו פאי תפוחים והביאו בירה על חשבונם. באמת חבר'ה טובים.
ישנו שם בחדר משותף אבל היו גם חדרים פרטיים.
מרחקים: 10.5 ק"מ
עליות בגובה: 390 מ'
ירידות: 700 מ'

יום 5- חזרה לרכבל ומשם לסופיה דרך דופניצה

יום אחרון לטרק- מיהרנו להגיע סופיה בשביל הטיסה ולכן מלובנה הלכנו בסביבות השעה עד לרכבל (שם התחלנו את הטרק ביום הראשון) ומשם לקחנו מונית לדופניצה ומשם אוטובוס לסופיה.לא זוכרת מחירים אבל זה היה מאוד זול בהשוואה להלוך.

מרחקים: 2.5 ק"מ
עליות בגובה: 80 מ'
ירידות: 190 מ'

• אנחנו טסנו בוויז איר. העלנו תיקים לטיסה ולא ממדו לנו אותם.
  • לא צריך לסחוב הרבה מים. ברוב האגמים אפשר למלא. (מומלץ לשאול כל פעם בקתה אליה מגיעים, הם יודעים בדיוק איפה אפשר ואיפה עדיף שלא).
  • מבחינת רמת קושי- המסלול שאנחנו עשינו בהחלט לא קשה ומתאים מאוד למי שלא בכושר שיא.
  • מפות: שימו לב שחלק מהמפות הן עם קווי גובה 10 וחלקן 50.
  • מונית מהשדה לסופיה צריכה לעלות כ15 לבה. נסיעה מסופיה לספרבה בניה עלתה לנו 80 לבה.
  • ממליצות על Nice Place Guest House Grafa, אווה בעלת המקום עזרה לנו בכל מה שהיינו צריכות.
  • בספרבה בניה ישנו בDaria guest house
  • בספרבה בניה יש אתר כזה עם הרבה בריכות חמות, נחמד להעביר שם את האחר צהריים לפני הטרק, או להגיע לשם בסוף במידה ויש זמן.