בולגריה- טרק בהרי הפירין

תאריך הטיולMay 2007
עונה מומלצתיוני- ספטמבר

הגעה לסופיה

קודם כל חשוב לציין שהטיול היה לפני 5 שנים ולכן אני מקווה שרוב הפרטים עדיין עדכניים, מה שבטוח...ההרים לא זזו.
כמו כן- חובה לטייל עם מפת סימון שבילים! השבילים מסומנים היטב בבולגריה ולכן נוח מאוד לטייל. אזכיר בסיפור כמה מהשבילים שאני זוכרת.

מישראל לקחנו טיסה ישירה לסופיה והזמנו מקום מהארץ במלון בשם: "HOSTEL MOSTEL". הם עושים שירות של איסוף משדה התעופה. למי מאיתנו שרוצה להגיע למלון בכוחות עצמו המלון נמצא ברחוב מקדוניה 24.
המלון היה ממש נחמד עם אינטרנט ו WIFI חינם היחס היה אדיב החדרים היו נקים מאוד מרווחים ונעימים. אפילו קיבלנו כוס בירה חינם. (המלון עלה 10 דולר לאדם כולל ההסעה)

נסיעה לבנסקו והגעה ל"ויחרן" - הבקתה הראשונה

למחרת, קנינו כרטיס לרכבת החשמלית ונסענו איתה לתחנה "ORCHA KVPEL". (אפשר גם לקחת מונית לשם). מהתחנה לקחנו אוטובוס לבנסקו- העיר ממנה מתחיל הטרק. (עוד לפני כן ניסינו למצוא בלון גז ומצאנו את מבוקשנו בחנות בשם "סטנתה" ליד המלון). הנסיעה ערכה שלוש וחצי שעות כולל עצירה.

כשהגענו לבנסקו הלכנו למרכז המסחרי.
אנחנו לא מצאנו את תחנת המידע שהייתה אמורה להיות בו (בדיעבד היא באמת נמצאת שם אך צריך לחפש אותה טוב ולשאול אנשים היכן ה- tourist information). למי שאין מפה עם השבילים המסומנים בהרי הפירין - שמענו שניתן לקנות בתחנת המידע .
לאחר מכן, קנינו קצת פירות בשוק המקומי ולקחנו מונית לבקתת "ויחרן".
הדרך אל הבקתה הייתה מלאה בנחלים, נהרות ושרידים של שלג.
לקח לנו 45 דקות להגיע לבקתה אך כשהגענו אף אחד לא היה שם, לכן החלטנו להשאיר את התיקים בבקתה ולטפס לפסגת ההר.
לא כדאי לעלות מאוחר מידי, לנו היה ערפל כבד מאוד כשירדנו ולכן הירידה הייתה קצת קשה.
כשירדנו חיכו לנו 2 אנשים שלא ידעו כל כך אנגלית (כנראה נהג המונית אמר להם שאנו באים לישון בבקתה).
שילמנו 5 דולר לאחד ללילה.
החדרים לא היו נעימים במיוחד, אני ממליצה לבוא עם אוהל ולישון מחוץ לבקתה.
היתרון העיקרי זה שהיה מטבח גדול ומאובזר בבקתה בו בישלנו את ארוחת הערב.

יום שלישי- - הגעה לבקתת DEMJANICA (דמיאניצה)

יום התחלת הטרק.
במפה ראינו שלאחר שעה הליכה אם נרד קצת מהדרך נגיע לאגם ענק, אז חיפשנו אותו והצלחנו למצוא אותו! שווה את המאמץ.
אחרי האגם חיכתה לנו עלייה לא פשוטה וארוכה אך הנוף העוצר נשימה השכיח את העלייה מהר מאוד.
היה זה יום מלא באגמים מדהימים ולאחר כ 10 שעות הליכה הגענו לבקתת "DEMJANICA".

בבקתה ישנו בבונגלו שבכל אחד מהם היו 2 מיטות.
המחיר היה דומה ליום שלפני אך הרמה הייתה בהרבה יותר גבוה. בנוסף היו לו ירקות למכור לנו.

יום רביעי- הגעה לבקתת TERNO TZEVO

למחרת, התחלנו ללכת על סימון צהוב כחול כל הזמן בעלייה.
בתחילת היום עלינו את כל מה שירדנו אתמול עד לפיצול והמשכנו בסימון הכחול.
לקראת סוף היום ישנה עלייה ולאחר מכן כבר רואים את הבקתה.
הבקתה הייתה ביתית מאוד עם אישה נחמדה בשם ולנטינה.
השינה היתה בעליית הגג- סוג של "dorms" שהיו בא המון מזרונים מסודרים.
שם הביקתה TERNO TZEVO.
משום שהיה כל כך נחמד החלטנו להזמין אוכל מהאישה והאוכל היה מדהים.
מומלץ!!!

יום חמישי-טיול באזור הביקתה

במקרה היה זה יום שבת, ומכיוון שכל כך נהנינו מהבקתה החלטנו להישאר בה יום נוסף ולעשות טיול יומי באיזור.
הסתובבנו לנו בכיף הלכנו לאגם שראינו מהבקתה וירדנו לעמק יפיפה.

אם עייפים ולא מורעלים רק על לדפוק קילומטרים אז זה יום מומלץ מאוד- סוג של יום מנוחה!

יום שישי- הגעה לבקתה האחרונה- בקתת Bezbog

למחרת, נפרדנו מולנטינה ויצאנו על הסימון האדום.
עלינו על האוכף וירדנו בירידה שהייתה מלאה בשלג. משם המשכנו בסימון הירוק ואחרי העלייה ראינו אגם גדול שירדנו עליו.

לאחר העצירה באגם חזרנו למסלול והמשכנו לעלות בדרך שכולה מלאה באגמים יפים. התחלנו לראות את בקתת בזבוג שהיתה נראת כמו מלון ענק, המלון באמת היה ענק אבל קצת מוזנח.
אפשר להזמין בבקתה ארוחת ערב.

היום השביעי- סיום הטרק והגעה לעיירה "דוברינישטה" (Dobrinishte)

ביום האחרון לטרק החלטנו לקצר קצת ולרדת ברכבל למטה.
בסוף הרכבל המשכנו ללכת על הכביש עד שבשלב מסויים נמאס לנו וירדנו לשטח בלי סימון.
פתאום באמצע שום מקום מצאנו מסעדת דגים שנכנסנו עליה והיא הייתה מוצלחת ביותר.

משם המשכנו לכיוון העיר דוברינישטה שבה סיימנו את הטיול שלנו.
העיר מדהימה, יש שוקת ברחוב שלוקחים ממנה מים לבתים עם כדים והאנשים לבושים בבגדים מסורתיים.
ממרכז העיר תפסנו מונית חזרה לבנסקו ומצאנו שם מלון נחמד במרכז העיר.
יצאנו להסתובב בעיר והיה כיף. היו מלא מסעדות והעיר שקקה חיים.
חשוב לציין כי היום הזה נועד בעיקר להגיע לעיר "דוברינישטה" ולכן קיצרנו את ההליכה ע"י הרכבל. הנוף הוא לא מיוחד מאוד ולכן למי שמעוניין אפשר לקחת מונית/טרמפ לעיר, במקום ללכת ברגל.

יום אחרון- חזרה לסופיה וטיסה הביתה

למחרת, עזבנו את המלון ויצאנו לכיוון תחנת האוטובוס חזרה לסופיה.
בסופיה לקחנו אוטובוס מספר 5 למרכז העיר והסתובבנו שם בשוק ענק.
משם נסענו לשדה וחזרה לארץ.

• רצוי להביא אוהל! =] ככה אפשר לישון בחוץ אם הבקתה לא לטעמכם ובנוסף לא תהיו תלויים בלהגיע לבקתה.
  • אם אתם יכולים להשיג מפת שבילים מהארץ של אזור הטיול- כדאי! אם לא, יש לקנות אותה במרכז מידע בבלנסקו. בכל מקרה חובה מפת סימון שבילים!!
  • אנו טיילנו ממש בתחילת העונה ולכן ברוב הבקתות ישנו לבד (בבקתה הראשונה אפילו לא היו הבעלים). אני מניחה שבאמצע העונה זה לא קורה ויש יותר אנשים. בכל מקרה כדאי להביא אוכל ולא להסתמך על קניית מצרכי מזון בבקתה- כי לא תמיד יש להם.
  • אנו שתינו מהנחלים במשך כל הטיול!!! פשוט להסתובב עם בקבוק ולמלא :) (לחוששים אפשר להביא טבליות לטיהור, אנחנו לא השתמשנו בהם כי המים היו צלולים ונקיים)
  • לפעמים רשום על השלטים את מס' שעות ההליכה- לא להסתמך על זה!!! לנו לקח הרבה יותר
  • רשמתי רק חלק מצבעי סימון השבילים כי אני לא זוכרת את כולם, אך במפה זה מאוד ברור והשבילים מסומנים היטב!!
  • המסלול שעשינו הוא אופציה אחת מיני רבות. ישנן המון שבילים מסומנים ואפשר ל"שחק" עם הדרך באפשרויות שונות.
  • למי שיש זמן- אפשר לעשות טרקים נוספים בהרי הפירין (יש המון אופציות) ובנוסף שמענו על הרים צפוניים יותר בשם הרי הרילה שגם יפים מאוד