טעימות מוושינגטון, מרילנד, וירג'יניה, צפון קרוליינה, טנסי ואלבמה - נוסעים דרומה

אם אתם מוצאים את עצמכם נוסעים במזרח ארצות הברית יש כמה מקומות שאולי תשמחו לעבור בהם. רכסי הרים לא נגמרים, יערות גדולים, ערים מעניינות, מבשלות בירה, יקבים, גלריות אומנות ומוזיקה טובה.

תאריך הטיולNovember 2019
משך הטיולשבועיים
עונה מומלצתסתיו - אוקטובר

וושינגטון

בילינו שם רק יום, האמת שלא הצלחנו להרגיש את העיר ובעיקר היינו בין אנשים שמצטלמים מחזיקים את הבין הלבן או על רקע המול ושאר האתרים המפורסמים.
זו העיר הראשונה שהגענו אליה אחרי ניו יורק ואהבנו מאוד את ההפך בין השתיים.
בוושינגטון ישנו איסור לבנות גורדי שחקים, יש הרבה בניינים היסטוריים מרשימים, לעיר יש נגיעה אירופאית והיא הרבה פחות אינטנסיבית ורועשת.
מה עשינו:
הסתובבנו במול שזו השדרה הראשית, מצד אחד אנדרטת לינקולן ומהצד השני הקפיטול ובאמצע הרבה דשא, עצים, עוד אנדרטאות והמון מוזיאונים שלרובם הכניסה בחינם! כל המוזיאונים תחת הכותרת smithsonian וגם אחרים
אז אנחנו ממליצים בחום להיכנס ולספוג כמה שאפשר..
אפשר להסתובב ברגל או בקורקינט חשמלי (כמו בארץ), אופניים, סאג ואי וכולי.

שינה:
ישנו במרחק 45 דקות מהעיר על נהר הפוטומק במקום שקט ונעים.
חניה:
גם רחוק מהדאון טאון רוב החניות הן בתשלום ולשעתיים בלבד. אנחנו החננו בחניה של כנסיה שקרובה לתחנת מטרו.
יש חניות בתשלום בעיר ליד האתרים והאטרקציות.

וירג'יניה

Sanandoha National Park- פארק לאומי ראשון שביקרנו בו. הגענו אחרי השלכת וביום קר וערפילי ככה שהיינו כמעט לבד בפארק.
בגדול יש דרך אחת שחוצה אותו שנקראת הSky Line Drive. מותר לנסוע רק בה ויש מסלולי טיולים לאורך הדרך, נקודות תצפית וכמה קמפינגים מאורגנים שנסגרים מתישהו בתחילת אמצע נובמבר תלוי במזג האוויר. הנסיעה בסה"כ יכולה לקחת כמה שעות בודדדות.
הפארק פתוח כל השנה 24 שעות ביממה, כולל מרכזי המבקרים, למעט ימים עם מזג אוויר קיצוני שמסכן את הנסיעה.
היה קר וערפל כבד רוב הזמן, התבאסנו שאנחנו לא יכולים לראות את הנוף לשמו אנשים נוסעים בכביש הזה אבל נהננו ממפלים שקפאו, עמק שמכוסה ערפל, מיער קסום ומזה שטיילנו לגמרי לבד.

Charlottesville- הגענו אליה כדי לפגוש בן דוד של יוני אבל זו עיירת אוניברסיטה חמודה ביותר. יש בה את אוניברסיטת וירג'יניה שעוצבה ע"י הנשיא תומאס ג'פרסון, בהחלט עיצוב מרשים, עושה חשק ללמוד. נהננו להסתובב במתחם וגם ברחובות מסביב שיש בהם בתי קפה מסוגגנים ואווירה צעירה.

Blue Ridge Parkway- בהמשך לפארק השננדוה, זהו רכס שחוצה את וירג'ינה לצפון קרוליינה עד לGreat Smoky Mountain National Park.
כאן כבר היו ימים עם רעות יותר טובה ובאמת אפשר לראות למרחקים הרים ועוד הרים בגווני כחול ותכלת.
נסענו על הכביש כשלא ירד גשם מכיוון שהוא צר ומפותל. חלק מהנסיעה עשינו בכביש יותר ראשי בעמק והיה לא פחות יפה לראות את ההרים מלמטה.
לאוהבי היסטוריה ועיירות קטנות אנחנו ממליצים על ביקור ב Lexington וSaunton

צפון קרוליינה

Elkin- עיירה של שום וכלום, הגענו אליה ביום סגרירי לבית קולנוע שנשאר אי שם בשנות ה60. הגענו לאזור דרך Harvest Host, ישנו ביקב במרחק חצי שעה משם ובכל האזור יש הרבה מבשלות ויקבים ונחמד לשוטט בכבישים הקטנים בין העצים וההרים.
Ashville- עיר קטנה וחמודה שאספה אליה במהלך השנים הרבה אומנים. יש הרבה גלריות בדאון טאון ובמערב אשוויל יותר אזור תעשייה יש הרבה מבשלות בירה ומקומות בילוי, רובם עם מוזיקה חייה קאנטרי או בלו גראס. בדר"כ לא עולה כניסה.
טיפ שקיבלנו זה לקחת את עיתון מקומי ולהסתכל על אירועים שקורים באותו שבוע.

טנסי

Great Smoky Mountain -גם נוף של הרים שלא נגמרים, פשוט לנסוע בדרכים מפותלות ולהנות מהנוף.
Clingman Dome היא נקודת תצפית מאוד יפה בפארק ועם זאת מאוד מתויירת.
אלו אזורים שמאכלסים הרבה Native American, באזור הזה את שבט הצ'רוקי ומעניין לקרוא על חלק ההיסטוריה הזה.

חשבנו לנסוע לנשוויל, בירת המוזיקה הקאנטרית אבל זה לא היה בדרך ושמענו המלצה מאמריקאית על העיר צ'אטנוגה שהייתה בדרך והלכנו על זה.

Bea's Restaurant- כאן כבר הרגשנו בדרום. הגענו למסעדת בופה מקומית, פתאום אנשים עם מבטא דרומי חזק, יותר שמנים או עם פחות שיניים כמובן שזו הכללה לא יפה אבל זה מה שהיה לנגד עניינו.

זו עיר מאוד פרוסה ולא בנויה עם מרכז עיניינים אחד וברור אבל בדאון טאון יש גם הרבה ברים עם הופעות, ג'אם סשנים וגם כאן יש גלריות ואומנות רחוב.

Lookout Mountain- look point נסיעה של כ20 דקות תיקח אתכם לתצפית יפה על העיר והסביבה.

אלבמה

עצרנו רק במונטגומרי. האמת שזה היה בBlack Friday יום לאחר הThanksgiving אז היינו כמעט היחידים ברחובות, כולם בילו או בבית או בחנויות. זה היה מעט מוזר.

הלכנו למוזיאון של רוזה פארקס והיה מאוד מעניין, אמור להיות עוד כמה מוזיאונים מעניינים על תקופת העבדות.