טיול באלסקה קיץ 2021

טיול משפחת ירדני עם קראוון באלסקה היפה והפראית!

תאריך הטיולAugust 2021
עונה מומלצתקיץ

החלטתי שאין מנוס וצריך לסכם את החופשה שלנו באלסקה בקרוואן אחרת לא אזכור מספיק על מנת להעביר הלאה..
חשבנו על הנסיעה לאלסקה עוד כשהיינו בארץ לפני הגעתנו לשנתיים לארה"ב.
היה לנו ברור שהטיול הזה מותאם לקרוואן ויש צורך בתכנון כמה שיותר זמן מראש.
את הקראוון שכרנו דרך חברה ישראלית: B.D Graiver, שכן זה זול יותר מאשר לשכור ישירות מהחברה Cruise America.

את הטיסות הזמנו גם יחסית הרבה זמן מראש.
באופן כללי חשוב לתכנן את מתווה הנסיעה מראש כולל איפה ישנים עם הקראוון ומה פחות או יותר עושים כל יום כי כשתגיעו לשם יהיה קשה לתכנן בגלל חוסר קליטה בהרבה מקומות באלסקה. זאת גם הסיבה שהשכרנו טלפון לוויני ליתר בטחון.

המסלול

30.7 – טיסה לאנקורג', העיר הגדולה באלסקה, דרך שיקאגו באמריקן איירליינס. נחתנו בשעות הערב המאוחרות.
הזמנו מראש מלון לא רחוק מהנמל תעופה comfort suites anchorage international airport hotel. ניצלנו את שירות האיסוף חינם של המלון משדה התעופה וכך הגענו למלון.

31.7 – יום המוקדש ללקיחת (והכרת) הקראוון ולהצטיידות בוולמארט. מומלץ להכין מראש את המשפחה (בעיקר את הילדים הקטנים) למאמץ הארגוני. אחה"צ (מעט מותשים) יצאנו סוף סוף לכיוון שמורת Denali National Park. זהו אחד מהפארקים הלאומיים הגדולים באמריקה ושטחו קצת גדול יותר משטחה של ישראל. תכננו מראש עצירה ללינה אחרי נסיעה של כשעתיים מאנקורג'. עצרנו במקום הנקרא: Montana Creek Campground. המקום נמצא ליד נהר והרבה "אלסקאים" מגיעים אליו בעיקר כדי לדוג. המקום היה צפוף יחסית ולא זול. יתרונו היחסו הוא בהיותו פונקציונאלי עם חיבורים לחשמל ואפשרות למלא את מיכל המים.

1.8 – אחרי ארוחת בוקר ראשונה שהכנו בקראוון המשכנו בנסיעה לכיוון הפארק. הדרך התחילה להיות יותר ויותר יפה ככל שהתקרבנו לשמורה. עצרנו לצהרים במסעדה מצוינת McKinley Creekside Cabins and Café.. לחילופין יש עיירה נחמדה בשם Talkeetna שאמורה להיות נחמדה לעצירה קצרה בדרך. אנחנו לא עצרנו שם כך שאין לי המלצה מעבר לזה.
בכניסה לשמורה יש מסלול של 3.5 ק"מ שעשינו Horseshoe lake trail.
לאחר מכן נסענו לעשות צ'ק אין בריילי קריק, לא רחוק ממרכז מבקרים לאתר הקמפינג הפרימיטיבי (ללא חיבורים לחשמל או מים) בתוך השמורה אליו עשינו הזמנה כחצי שנה מראש Teklanika River Campground. חשוב לפני שמגיעים לשמורה להיות מצוידים בדלק, הרבה אוכל, מיכל מים מלא. רק מי שיש לו הזמנה לאתר הקמפינג יכול להיכנס עמוק יותר לשמורה. נסיעה בדרך אפר של כמעט שעה הביאה אותנו לאתר הקמפינג. ניתן לנסוע על הכביש הזה רק ביום ההגעה והיציאה. לא מאפשרים נסיעות בין לבין. ההתניידות בשמורה היא באוטובוסים בלבד ולכן חשוב להזמין גם מקומות לאוטובוס מראש ליום הראשון (60 דולר למבוגר). בימים לאחר מכן ניתן לנסוע עם אותם כרטיסים.

2.8 – התעוררנו בבוקר מוקדם והלכנו לתחנת האוטובוס הקרובה. האוטובוס הוא סוג של אוטובוס תיירים עם נהג מנוסה ועשיר בסיפורים. הנסיעה עד למרכז המבקרים איילסון אורכת כשלוש שעות ויש מספר תחנות עצירה בדרך. הרבה פעמים גם האוטובוס עוצר כדי לראות טוב יותר דובים, מוסים או עוד חיות המסתובבות חופשי בשמורה, כמו גם לראות את ההר הגבוה ביותר באמריקה, הר הדנאלי.
יש מספר מסלולים שיוצאים ממרכז המבקרים. צריך רק להיות מודעים לעובדה שמדי פעם הריינג'רים מחליטים לסגור מסלול זה או אחר עקב פעילות ערה של דובים בו.
המסלול שעשינו באותו יום נקרא Thorofare Ridge trail הכולל עלייה על הר שממנו נשקף נוף מרהיב. העלייה והירידה במסלול לא פשוטים אך זה לגמרי אפשרי וכדאי.

3.8- למחרת עלינו בבוקר שוב על האוטובוס וכבר הרגשנו הרבה יותר בעניינים. הגענו למרכז המבקרים והפעם עשינו מסלולים אחרים: Tundra trail spur. מסלול קליל ויפה. לאחר מכן המשכנו ללכת לצד הכביש כיוון שאחד המסלולים שרצינו לעשות נסגר עקב פעילות דובים בו (לא בסדר שסגרו 😊). ראינו מוס קטן שהסתתר משני דובים שהיו מרחק מה ממנו ולא ראו אותו. היה מעניין לצפות עד שג'יפ התקרב אלינו במהירות והרינג'רית ביקשה או יותר נכון דרשה שנחזור כמה שיותר מהר למרכז המבקרים כי הדובים מתקרבים אלינו במהירות.
היה מלהיב.

4.8- נסענו לכיוון היציאה ועצרנו במסלול מעגלי יפה הנקרא Savage river loop trail. ביציאה מהשמורה רוקנו את המיכלים של הקראוון בריילי קריק, מילאנו דלק והתחלנו בנסיעה בכביש פראי Denali Highway , כביש 8, המתחיל מ Cantwell לכיוון Paxson. הכביש אינו סלול אך עביר לנסיעה. אורכו כ130 מייל. עצרנו ללינה בBrushkana Creek Campground. מדובר באתר קמפינג ציבורי ללא חיבור לחשמל. קיימת גישה לנהר עם אפשרות לדייג.
זאת הזדמנות לציין שהציפור הלאומית של אלסקה היא היתוש ולכן חשוב ביותר לקחת ספריי נגד יתושים לטיול.

5.8- המשכנו את הנסיעה בכביש הפראי שנעשה יפה יותר ויותר ככל שהתקדמנו. עצרנו במייל 68.5 לקפה וצ'יפס לילדים במקום משפחתי חמוד בשם Alpine Creek Lodge.
לאחר מכן יצאנו למסלול הנקרא Maclaren Summit Trail. זהו מסלול הלוך וחזור וניתן להחליט לחזור מתיי שרוצים. הנוף הנפרש במסלול כולל את הר דנאלי ורכסי ההרים הסמוכים אליו.
לקראת ערב הגענו ל Northern nights campground בגלנלן. בעיקר היה נחמד להגיע לאתר מסודר עם כל החיבורים. דבר שמעריכים יותר אחרי כמה לילות ללא כל הפינוקים הללו.

6.8- נסענו למרכז המבקרים של שמורת Wrangell- st.Elias national park Copper center visitor center.
שם רואים סרט והרינג'רים ממליצים על מסלולים בסביבה.
עשינו מסלול נחמד בLiberty falls trail.
המשכנו בנסיעה לכיוון Valdez. עיירה יפה שרוב השנה מכוסה בעננים, יש בה מפרץ מקסים המוקף בהרים מושלגים. בחורף העיירה נוטה להתנתק מהעולם עקב כמות השלג העצומה שנערמת והתושבים מתניידים באופנועי שלג. כשמקרבים לעיירה הכביש נעשה מדהים ביופיו. עצרנו למסלול מומלץ ביותר וקצר יחסית בקרחון Worthington glacier. המסלול מוביל לקרחון, אפשר ממש להתקרב אליו שזה מדהים. לא הולכים על הקרח ואין צורך בציוד מיוחד.
את שלושת הלילות הבאים בילינו ב- VALDEZ. לנו ב Bear paw Rv park. אתר קמפינג מאוד נוח, אומנם ממוקם בתוך העיר אך כולל את כל החיבורים ואפילו אפשרות לעשות כביסה. המקום נחמד וקרוב לבתי קפה ומסעדות. העיר עצמה מאפשרות הצטיידות בדלק ובמצרכים בSAFEWAY. לא דבר מובן מאליו באלסקה.

7.8- למרות המזג האוויר הגשום הצלחנו לצאת למספר מסלולים בקרבת VALDEZ.

8.8- יצאנו להפלגה בת שש שעות לקרחון קולומביה שהזמנו אליה מקומות מראש וטוב שכך שכן היה מלא עד אפס מקום. בהפלגה עוצרים ליד מפלים, נשרים, אריות ים ובעלי המזל יכולים אף לראות לוויתנים. לקראת ההגעה לקרחון קולומביה הענקי שטים לאט לאט בין קרחונים. חוויה מיוחדת במינה.
בהפלגה יש גם ארוחה וקפה ושתייה ללא הגבלה. https://www.stephenscruises.co...

9.8- יצאנו לדרך (בגשם :( ) לכיוון צפון על כביש ארבע. עוברים ליד גלנאלן וממשיכים לכיוון אנקורג'. עצרנו ללילה בחניון הלילה היפה Grand view café and RV park. מקום יפה עם כל החיבורים שניתן לעשות בו מנגל עם נוף הרים. יש מסלול קצר היוצא מתוך הפארק ומאפשר תצפית יפה על הקרחון הסמוך.

10.8- בקרבת החניון לילה יש אפשרות לצאת לטיול על קרחון Matanuska. נאלצנו לוותר בגלל המזג אוויר הגשום. המשכנו לכיוון אגם קנאי דרך נסיעה במפרץ Turnagain היפה בו ההפרשים במפלס המים בין הגאות והשפל עצומים. במקרה שמגיעים למפרץ כשיש גאות הסיכוי לצפות בלוויתני בלוגה גדול. אנחנו עברנו שם בשפל. יש מספר עצירות נוף בכביש בהן ניתן לעצור עם הקראוון לארוחה או סתם לצפות בנוף.
הגענו אחה"צ לחניון הלילה quartz creek campground השוכן לחופו של אגם קינאי ( Kenai Lake ) היפהפה. במזג אוויר חמים ניתן אף לשחות באגם. זהו גם מקום מעולה לאוהבי הדייג שכן דגי הסלמון פשוט מקפצים באוויר. יש מספר מקומות באיזור שנועדו עבור דייגים חובבים ומנוסים או לחלופין לרפטינג.

12.8 – המשכנו בנסיעתנו דרומה לכיוון העיר SEWARD. בעיר זו גם יש נמל גדול המוקף בהרים מושלגים. הייחוד של המפרץ שהוא כה צר שגם בטמפרטורות הנמוכות של אלסקה הוא אינו קופא ולכן משמש כנמל פעיל לאורך כל השנה. גם פה ניתן להצטייד בדלק ובמצרכים בSAFEWAY.
יש בעיר טיילת נחמדה, waterfront park ומסעדות.
ישנו בStoney creek campground . מקום יפה מצפון לעיר עם כל החיבורים ונמצא ליד נהר בין ההרים. מיקום מעולה.
ביקרנו בשמורת Kenai fjordsויצאנו למסלול לקרחון Exit Glacier. מסלול מעגלי יפה ופשוט.

13.8- קמנו בבוקר אחרי הלילה האחרון בקראוון. שאריות האוכל האחרונות נצרכו או נזרקו והתחלנו לעשות את דרכנו חזרה לאנקורג'. השארנו את המזוודות לשמירה בנמל התעופה ומיקדנו את שארית כוחותינו בהחזרת הקרוון למצבו הבסיסי כולל ריקון מכלי הפסולת ומילוי הדלק והגז. לאחר החזרת הקרוון יצאנו לסיור קצר על חוף הים של אנקורג' ומשם עשינו דרכנו חזרה לשדה התעופה.
ניתן להתרשם מתמונות שצילמתי באתר https://jennylerneryardeni.myp...