טרק קצר בשביל התמזה בעקבות ספרים אהובים

תאריך הטיולMay 2018
עונה מומלצתאפריל מאי ויוני

פתיחה

איזה כיף שלפעמים אנחנו והילדים אוהבים את אותם ספרים. כשדבר כזה קורה עולה שמחה ענקית בלב – איזה מזל שעדיין יש ספרים שחוצים בקלות את פער השנים והסמרטפונים. ככה קרה כשאני והילדה התאהבנו ביחד בכמה ספרים שכולם מתרחשים באנגליה. כשזה התחיל עם הארי פוטר אמרנו טוב... זה קורה לכולם. אבל כשזה המשיך עם שלושה בסירה אחת שהפך לספר המשפחתי המועדף..... זה כבר היה מפתיע. ולבסוף שהצטרף גבעת ווטרשיפ למעגל הספרים האהובים ביותר – אז חשדתי.
הבנו שאין ברירה, חייבים לנסוע לשם.
כשארזנו את התיקים הכנסנו פנימה, מלבד המדריך לשביל התמזה, גם את העותק המוער של שלושה בסירה אחת שכתב דני קרמן, ואת העותק המוער של הרוח בערבי הנחל – ציוד חובה למטיילים באנגליה הכפרית...

היום הראשון

ביום הראשון הגענו בתחבורה ציבורית משדה התעופה הישר אל הכפר הקטן מידנהד. בדרך עוד הספקנו להתרגש מאוטובוס קומותים אדום – שזו לנו פעם ראשונה לראות בשידור חי... ואחר כך, מחלון הרכבת פתאום נגלים לעניינו קבוצת ארנבונים, לוז וחבריו מגבעת ווטרשיפ באו לברך את האורחות המעריצות מישראל....
הכפר מידנהד צמוד כמעט לווינדזור – שבעוד מספר ימים תערך בו החתונה המלכותית שכה מרבים לדבר בה. בשל כך מלא הכפר בכתבים וצוותי טלויזיה. ובכל זאת יש המון פסטורליה על גדת התמזה והברווזים עושים לנו קבלת פנים מדהימה.

היום השני – 11 קמ' - כלבלבים, ברווזים, פרחים ואומנות

למחרת בבוקר עם תרמילים כבדים מספרים אנו מתחילות לפסוע לאורך התמזה בשביל התמזה המשולט היטב. היעד היום הוא הכפר מרלו. ואת הדרך אנחנו עושות בליווי המדריך המצוין של דני קרמן שמצורף לספר שלושה בסירה אחת. בתחילה אנו עוברות באי מקסים ובו גנים ציבוריים נהדרים ואשדות שוצפים בנקודה בה התמזה מתפצל ואחכ מתאחד. אחכ פוסעות באחו נהדר ומנוקד בפרחים. לאורך הדרך מתרחשים מפגשים מלבבים עם בעלי כלבים וכלביהם המפונפנים כולם כלבים אנגליים מחונכים היטב... אנחנו נזכרות במונמורנסי חובב התגרות, הכלב האלמותי משלושה בסירה אחת ונזכרות ש"מונמורנסי הוא לא בן אדם – הוא כלב – ולא סתם כלב אלא פוקס טרייר!" וצוחקות מהמחשבה על המפגש בינו לבין הכלבים המחונכים כל כך.
באמצע היום אנחנו מגיעות לכפר קוקהם ונכנסות לגלריית סטנלי ספנסר המעניינת שם אנחנו מקבלות הסבר מלומד על הציורים מפיה של אחת העובדות שנראית קצת משועממת ושמחה לשוחח. הסיפור והציורים מרתקים ולבסוף אנחנו ממשיכות דרך בית קברות יפיפה וקודר וחוברות בחזרה אל התמזה שלנו.

ההגעה למרלו היא דרך יער יפה ואנחנו מתחברות לציוויליזציה עם קפה ועוגה. ברחוב הראשי גלריות מעניינות וחנויות כובעים מעניינות עוד יותר. כשאנחנו נכנסות למדוד כובע המוכרת שואלת בנימוס אם אנחנו מתכוננות לחתונה. או אולי לחתונה המלכותית? ברור.... השטיח האדום נפרש בשבילנו....
בגלל החתונה קשה מאד מאד למצוא מלון פנוי במרלו. לבסוף אין ברירה ואנחנו מוצאות את עצמנו במלון המפואר ביותר בכפר, עם תצפית מדהימה על הגשר ועל הנהר. בלילה כשאנחנו יוצאות לארוחת ערב ויושבות באותו פונדק עצמו בו ישב ג'רום ק ג'רום וכתב את הספר החביב עלינו, אנחנו נזכרות שבמרלו הובס מונמורנסי בידי חתול רחוב אימתני... בדרך חזרה למלון מחפשות חתולים....

היום השלישי – 13 קמ'

ביום השלישי לאחר ביקור בבית הקברות המענין של מרלו אנחנו צועדות לעבר הנלי. היום מתחיל בשביל ירוק ומקסים המגיע לסכר. פה אנחנו עושות עצירה ארוכה וצופות בתהליך המרתק שבו עוברות הסירות את הסכר כשהוא נפתח בתחילה בצד אחד ואחר כך מתרחש שינוי מפלס המים, ואז פותחים את הצד השני. זה מאד מעניין וגם ההווי בסכר עליז ושמח וכולם עוזרים אחד לשני ומפטפטים עם האדם הממונה על כל העניין.
בדרכנו אנחנו עוברות גשר ופוגשות מגוון אדיר של ציפורי מים וכן פסיון צבעוני שמגיח לרגע מהסבך.
מזג האוויר מתענן ולמרות שקר ומטפטף גשם אנחנו לא מוותרות על פיקניק קטן שלאחריו צפויה לנו הפתעה מדהימה. בדרך יש שער עץ ומבקשים מהצועדים בשביל התמזה להקפיד לסגור אותו. ואז לפתע אנחנו בתוך פארק אילים. עשרות אילים מסתובבים באחו ירוק ופתוח בינות לעצים גדולים. המראה מרהיב ממש. יש כמה סוגים, בעלי קרניים גדולות ובצבעים שונים, נפלא. הגשם יורד עלינו אבל זה לא אכפת..
לבסוף אנחנו יוצאות מהפארק הלא צפוי הזה, לא הצלחנו בדיוק לברר אבל נראה שזה שייך למליונר כל שהוא כי יש שם גם בית מפואר ופסלים מודרניים רבים מוצבים מסביב. הודינו לאדם הנדיב הזה שמרשה למטילים לחלוף ככה בשטחו ומכיוון שהגשם התגבר מצאנו מחסה בפונדק חמוד על גדת התמזה. משנכנסנו לפונדק התקשינו להאמין. על כל הקירות פוחלצי דגים. ממש כמו בקטע המפורסם בשלושה בסירה אחת בו שומעים השלושה סיפור על דג ענק מפוחלץ כשכולם טוענים שהם אלו שדגו אותו.... הסוף מפתיע ומצחיק ומי שלא קרא שירוץ לקרוא. לא יכולנו שלא לאכול ולשתות שם ובינתיים נפסק הגשם.
בדרך להנלי עוד הספקנו לפגוש ברבור או ברבורה שדגרים להם בנחת ממש ליד השביל. התחלנו לראות חותרים רבים מכיוון שהנלי היא בירת ספורט החתירה ואף מקומה של התחרות המפורסמת ה"רגטה של הנלי". מצאנו לנו מלון ואף חנות מיוחדת מלאה דובים חמודים – נזכרנו שגם פו הדוב נכתב לא כל כך רחוק מפה... ארוחת ערב בפאב על גדת התמזה, ואנחנו כבר מתכוננות לקפיצת הדרך לאוקספורד.

ימים רביעי וחמישי – אוקספורד

לאוקספורד הגענו באוטובוס בנסיעה של כשעה. שביל התמזה מגיע לשם אך לצערנו לא היה לנו זמן. היינו חייבות להספיק כמה עניני הארי פוטר דחופים. ואכן אוקספורד לא מאכזבת. גם בניני הקולג' בו צולם הסרט, וגם כל בניני האוניברסיטה האחרים הם מרשימים ביותר, מטופחים, עם גינון נהדר ואוירה אנגלית כמו בסיפורים. בחנויות של אוקספורד אפשר גם למצוא כל מזכרת הארי פוטר שאתם חולמים עליה. באוקספורד ביקרנו גם בגן הבוטאני וזה היה ביקור מדהים. אומנם הספר "סוד הגן הנעלם" נכתב הרחק מפה באיזור אחר של אנגליה, אך זה אחד הספרים האהובים והגן שבחלקו הוא פראי ובחלקו מטופח מאד איפשר לדמיון לעבוד שעות נוספות. באחת החממות פגשנו שתי ציירות בוטאניות שעובדות בשביל האוניברסיטה. הסתכלנו על עבודתן זמן רב. כמה דיוק וכמה עדינות.
לבסוף פנינו אל הרכבת שתיקח אותנו ללונדון – שם נמשיך לטייל בעקבות הארי פוטר, שרלוק הולמס, וגם גיבורים חדשים יותר כמו דר' הו. שם באחד הפאבים גם נבין שלפני כמה דקות פספסנו את החתונה... אפילו לא טרחנו לראות בטלוויזיה. יחד עם הברמנית האנגלייה הצינית אמרנו ש.... את מי זה בכלל מעניין.....