(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

טיול באיי שמורת קומודו

טיול שלושה ימים על סירה באיי קומודו, מפלורס עד ללומבוק

תאריך הטיולOctober 2014
משך הטיול3 ימים
עונה מומלצתמאפריל עד נובמבר

הכנות

אם רוצים לטייל בשמורת קומודו צריך להבין שמדובר בקבוצת איים מבודדת ולכן יש לשוט לשם לפחות שייט של יום. המומלץ ביותר זה לפחות שלושה ימים בשביל חוויה מלאה של השמורה. בשמורה יש המון מה לראות, החל מהדרקונים המדהימים אותם אפשר לראות בסביבה הטיבעית שלהם אך ורק בשמורה הזאת. אין שום מקום אחר בעולם בו אפשר לראות דרקוני קומודו בטבע בטבע ובסביבתם הטבעית. בגלל העובדה שהשמורה רחוקה במיוחד ולא קרובה למרכזי התיירות של אינדונזיה ושהטיול מצריך שיט ובנוסף גם מסוכן (דרקוני הקומודו היא חיה קטלנית ומסוכנת והיו מקרים של תקיפות בעבר, הדרקונים מתקרבים מאוד לבני אדם, הם אינם מפחדים ולרינג'רים בשמורה מעבר למקל אין דרך להתמודד איתם. התנאים בים לפעמים לא אופטימלים ויש מקומות מסוימים עם מערבולות ובמזג אוויר בעייתי זה עלול לעלות בחיים... בקיץ האחרון תבעה סירה.) ולכן למרות שהשמורה היא אתר מורשת עולמית של אונסקו ואחד משבעת פלאי עולם הטבע היא לא ממצא את הפוטנציאל התיירותי שלה. לא תמצאו המוני תיירים (ככל הנראה שתראו תיירים, אבל קבוצות בודדות.) ולא המון שירותים לתיירים. נקודת היציאה לאיים היא העיירה לאבואן באג'ו (Labuhan Bajo) באי פלורס ושם מעבר לסוכנויות קטנות אין המון אופציות ואפילו שטיילתי שם בעונה המקומים היו נראים מופתעים לראות תיירים מהמערב. אין אופציה לעשות את הטיול עצמאית ויש דרישה להכנס לשמורה עם מדריך ורינג'ר שמסופק על ידי השמורה, יש לשלם כניסה לשמורה (150 אלף רופיה אינדונזית- כ15 דולר פחות או יותר) ובד"כ הסוכנות שתשמשו בשירותיה תכסה את זה במחיר הטיול. אני השתמשתי בשירותיהם של פרמה (Perma) - הסוכנות תיירות הרשמית של אידונזיה וסגרתי את הטיול בבאלי כולל טיסה במחיר של 190$ לטיול של 3 ימים בשמורה. אם תטוסו עצמאית ללאבואן באג'ו יש סיכוי גבוה שתמצאו טיול שיותר יתאים לכם ובמחירים אחרים. היתרונות בשיט של פרמה זה העובדה שהוא השיט היחיד שמתחיל בפלורס ונגמר בלומבוק, לי זה היה נוח ככה לא הייתי צריך לקחת טיסה מפלורס חזרה למאטראם (בירת לומבוק) או לבאלי. אם המסלול שלכם ממשיך ללומבוק זה חוסך עלויות על מעבורות ותחבורה (כשמגיעים לומבוק יש הסעה למאטראם או סינגיגי), אם אתם ממשיכים את הטיול בפלורס או לחילופין ממשיכים מזרחה בארכיפלג האינדונזי זה לא משמעותי מבחינתכם. יש מסלול שנע הפוך מלומבוק לפלורס ככה שלמי שמטייל מזרחה זאת אופציה מצוינת. השיט כולל הכל: לינה על הדק של הסירה (מי שמשלם יותר יכול לישון בחדר - מיותר ממש, חדר קטן צפוף ומחניק, על הדק תנאים טובים ומזג האוויר נעים.), 3 ארוחות ביום ונשנושים (פירות עוגות, תה/קפה וכו'), מים לשתייה, מקלחות עם מים זורמים ולפעמים גם חמים (ולא מלוחים) דמי כניסה לכל האתרים (כולל דמי כניסה למצלמות), מדריך, רינג'רים, ציוד לשנרקול וכו'... האוכלוסיה על הסירה ברובה הייתה צעירה (תרמילאים) ואפילו היו לנו מסיבות על הסירה. יש אפשרות לקנות חטיפים, בירות ושתייה קלה במחירים הגיונים (כמו בסופר של מקומים אולי טיפטיפונת יותר) על הסירה. הצוות ממש נחמד וידידותי.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

היום הראשון - לאבואן באג'ו, פלורס

מוקדם בבוקר יצאתי מקוטה בבאלי לשדה התעופה וטסתי לשדה התעופה הקרוב ביותר לקומודו שנמצא בלאבואן באג'ו שבאי פלורס. נחתתי בשעת בוקר מוקדם ונסעתי קודם כל למשרדים של הסוכנות להניח את התרמיל ולקבל פרטים לגבי העליה לסירה והתחלת השיט. במשרד של פרמה קיבלתי מידע לגבי מה שאפשר לעשות בלאבואן באג'ו. בקרב לאבואן באג'ו יש מערות שאפשר לטייל בהן אבל בגלל שהעליה לסירה היא בחמש אחה"צ לא רציתי לקחת את הסיכון ולהתקע. הלכתי לנמל לבדוק כמה יעלה לי טיול יומי בין האיים הקרובים, יש מס' איים בודדים שנחשבים יפים מאוד ובנוסף אי שמיושב על ידי עטלפי ענק (או כמו שהמקומיים מכנים אותם "שועל מעופף"), לצערי המחיר לתרמילאי בודד לא עמד בתקציב שלי אבל לאנשים שמטיילים ביחד זה לא נורא, אפשר לנסות להתמקח אבל המקומיים די קשוחים ואפילו נעלבים לפעמים. במקום נסעתי על אופנוע ל2 חופים בקרבת העיירה. הראשון הוא פאדאנג ביץ', חוף עם פוטנציאל להיות מהמם, אך לצערי רצועת החוף צרה יחסית ומלוכלכת :( נסעתי משם לאורך החוף שמחוץ לעיירה, נסיעה יפיפיה על גבעות ירוקות עד שמצאתי לעצמי רצועת חוף מבודדת - חלקתי אותה עם מס' מקומים שעגנו את הסירה שלהם שם ועוד משפחה מקומית שעשו פקניק ואפילו הזמינו אותי לאכול. החוף יפיפיה בצורת מפרץ, עם חול לבן ומים צלולים, הרבה יותר נקי מקודמו. מצאתי נקודה מבודדת במפרץ וישבתי שם שעות ספורות. כשחזרתי לעיירה קניתי קצת אוכל ובירות שיהיה לי לשייט והלכתי למשרדים של פרמה לעלות לסירה. העליה לסירה הייתה בזמן, הכרנו את הצוות שעשה לנו שיחת הכרות. על הסירה חיכתה לנו ארוחת ערב מעולה ומיד אחרי מסיבה לתוך הלילה. בזמן שישנו הסירה הפליגה לאי רינקה.

היום השני - רינצ'ה, קומודו, גילי לאבה.

התעוררנו בחמש בבוקר ומיד יצאנו למסלול הראשון באי רינצ'ה. האי רינצ'ה הוא האי המוישב בדרקונים הקטן יותר בשמורה מבין שני האיים המיושבים (האי קומודו ורינצ'ה) ולכן הסיכוים לראות בו דרקונים גבוהה יותר. הסירה עגנה במרחק מסוים מהחוף, עלינו על סירת מנוע קטנה שלקחה אותנו כמה מטרים ספורים מהחוף ומשם הולכים במים ובבוץ לתוך האי, האיים בשמורה לא מיושבים ולכן אי אפשר לעגון לחופי האיים. עם העליה לחוף כבר ראינו דרקון אחד בא לקרבנו לבדוק מי האורחים על האי. אחרי תדריך בטחוני והסבר על השמורה יצאנו למסלול של שלוש שעות באיי. המסלול כלל הליכה לקנים של הדרקונים ואז טיפוס בגבעות לנקודות תצפית ונוף. איתרנו המון דרקונים - לפחות 20, שהתקרבו ממש קרוב אלינו והיו מאוד חברותים. אפילו ראינו דרקון טורף קוף ודרקון אחר מתנפל על גאנו, מרעיל אותו בנשיכה ומחכה בשקט בצד שהרעל יתפשט בגופו של הגאנו (11 דקות עד מוות ודאי) ויהרוג אותו כליל כדי שיוכל לאכול אותו. המדריך סיפק הרבה מידע והיה מצויין. הנוף באי מדהים ומאוד מיוחד, בנוסף המפרצים באיי פשוט יפיפים.
אחרי רינצ'ה הפלגנו מיד לאי קומודו שם עשינו מסלול נוסף של שעתיים לאיתור דרקונים, ראינו פחות דרקונים בגלל גודלו של האי. המסלול עבר בפינק ביץ' המפורסם, חוף יפיפה שהחול בצבע ורוד. משם הפלגנו לאי נקרא גילי לאבה, אי קטן שצמוד לקומודו, שם יש את המים הכי צלולים שראיתי בחיים. שנרקלנו שם והריף מדהים.
המשכנו בהפלגה לצידו של הר הגעש הגדולה של בימה אי גדול ומיושב. התחילה סערה במהלך הלילה, פחד אלוהים, היינו בטוחים שאנחנו הולכים למות. יאמר לזכות הצוות שהוא תפקד מעולה בזמן שהסירה עפה מצד לצד והתמלאה במים. הלכנו לישון רטובים ומפוחדים של נתעורר או נתעורר מחנק.. למזלנו עד הבוקר הכל נרגע והתעוררנו לבוקר בהיר ויפה.

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

היום השלישי - מויו, קרמט, לומבוק

פותחים את הבוקר מוקדם עם ארוחת בוקר ומיד עולים למסלול באי מויו. האי מויו הוא אי קטן ומיושב ומספק הצצה לחיים של המקומים שחיים באיים המבודדים. אי צבעוני ויפה עם מקומים נחמדים. המסלול עובר באגם יפה עם מפה ויש אפשרות לקפוץ עם חבל טרזן לאגם. בהמשך ממשיכים בהפלגה יחסית ארוכה ואחרי ארוחת צהריים אחרי קפיצה מתורן הסירה ממשיכים בשחיה קלה לאי הקטן ביותר שראיתי בחיי - קרמט, האי לא מיושב. מקומית מהאי ליד הציעה קוקסים (שיש בשפע על האי) כמחווה והכנסת אורחים לאורחים הנדירים שהגיעו לאי. האי יפיפה, ככל הנראה הכי יפה שראיתי בחיי... חוף חלק לבן, מים צלולים, קוקסים ודקלים, וברקע ההרים מהאיים ליד.. מדהים. מקרמט אחרי ארוחת ערב חגיגית המשכנו ללאהבואן לומבוק, עיר הנמל המזרחית בלומבוק, שם נפרדנו מהצוות הנחמד ושאטלים לקחו אותנו למאטרם/ סינגיגי (אני ממליץ להגיע לסנגיגי - הרבה יותר נחמד להעביר שם את הלילה). הצוות ישמח לעזור לתכנן את הצעד הבא בטיול ולאן להמשיך מסינגיגי, ובגדול לא חייבים לקחת את השאטל אם אתם רוצים להמשיך לטייל בצידו המזרחי של ומבוק, אבל קחו בחשבון שבמקרה כזה רב הסיכוים הצוות לא יהיה כל כך לעזר ואולי אפילו יחפף/ישקר בעצות שלו כדי שבסופו של דבר תגיעו לסנגיגי/מאטרם וליעד הבא שלכם באינדונזיה תשתמשו בשירותיהם של פראמה.

לסיכום - טיול מדהים מיוחד, חוויה של פעם בחיים שלא תשכחו בחיים.

תגובות


התגובה שלך

יש לך מה להוסיף? רוצה לשאול את הכותב/ת שאלה? פשוט לזרוק מילה טובה?

בקשה קטנה - אין לבקש ייעוץ באופן פרטי, נסו לשאול שאלות כאן וכך המידע יהיה זמין לכולם
אנונימי ( להתחברות )