רומניה אוגוסט 2023

במהלך חודש אוגוסט, טסנו לכ3 שבועות ברומניה, בהרכב של הורים ושני ילדים בני 2 ו4. זו הייתה הפעם הראשונה שלנו ברומניה ופגשנו מדינה מגוונת, מלאת טבע, אנשים שמחים וערים מודרניות.

תאריך הטיולAugust 2023
משך הטיול3 שבועות
עונה מומלצתאוגוסט- ספטמבר

נחיתה בבוקרשט

ניסינו לנצל בצורה מיטבית 3 שבועות של חופש. לכן ב1.8 סגרנו טיסה לבוקרשט. כיאה לחודש העמוס בנתב"ג הטיסה התעכבה ונחתנו רק סביב 23:00 בבוקרשט (עיכוב של 3 שעות).
הזמנו רכב מראש שחיכה לנו בשדה, וסגרנו מראש לילה במלון שנמצא בקרבת שדה התעופה.
שם המלון- Portobella airport residence. קיבלנו דירה גדולה יחסית, בחצר הייתה טרמפולינה ומספר משחקים לילדים, מה שהעביר לנו את הזמן מצוין עד שסיימנו להתאפס על כל מיני בירוקרטיות של תחילת טיול.
יצאנו לדרך, עצרנו בקניון בניאסה לקנייה של נשנושים לדרך וכמה דברים שהיו לנו חסרים והמשכנו בדרכנו.

Merei והבוץ הוולקני בבוזאו

יצאנו מבוקרשט ונסענו שעה וחצי לכפר בשם MEREI. שם סגרנו 2 לילות בבקתות בשם SHURRA, מקום מקסים בין כרמים ובו 6 בקתות, בריכה ומסעדה. הגענו בשעות הצהריים, היה יום מעט סגרירי אז לא נכנסו לבריכה אבל הילדים נהנו מהחצר, ואנחנו שתינו יין מקומי.
למחרת בבוקר נסענו כחצי שעה ל VULCANII NOROIOSI PACLELE MARI, טיילנו באזור הפארק כשעתיים. ראינו בוץ וולקני מבעבע מהאדמה והילדים התלהבו ממראה האדמה וההרים.
המשכנו לעיר בוזאו לארוחת צהריים, סיבוב נוסף בדקתלון וחזרנו לאחר צהריים בבריכה שליד הבקתה.
בבוקר אחרי בילינו בבריכה כמה שעות ובאזור הצהריים המשכנו הלאה.

סינאיה

יצאנו לסינאיה, והיו המון עבודות בכביש, הנסיעה ארכה כשעתיים וחצי. ישנו 2 לילות בדירות בשם snowdrop apartment. הדירה מרוחקת ממרכז העיר אבל התאימה לנו מבחינת הסידור עם הילדים והעובדה שהתניידנו עם רכב.
בהגעתנו לסינאיה ישר נסענו לרכבל starda cote 1400, עלינו למעלה וישבנו לאכול צהריים באחת המסעדות במעלה הרכבל. טיילנו למעלה בערך שעתיים. למעלה קריר אז כדאי להביא משהו ארוך.
בגלל שהילדים יחסית קטנים, העדפנו לקחת דירות ולא מלונות כדי שנוכל לבשל. לכן סופר היה חלק מהשגרה בטיול. כשירדנו חזרה לעיר השלמנו קניות בסופר וחזרנו לדירה לבשל ארוחת ערב.
למחרת בבוקר יצאנו לאזור מערת יולומיטי. בדרך עצרנו בסכר bolboci, אכלנו תירס ופירות יער והמשכנו למערה. המסלול מהחניה למערה קליל, יש המון דוכנים בדרך של אוכל. הגענו למערה ונכנסנו פנימה. קר מאוד בפנים, בניגוד לחום שבחוץ, לא לוותר על בגדים ארוכים בתיק.
בדרך חזרה עצרנו לארוחת צהריים בדוכנים וחזרנו חזרה לסינאיה. עצרנו בcabanc dichiu, הילדים ישנו באוטו ואנחנו עצרנו לקפה מול הנוף. זה הזמן לציין שהקפה ברומניה לא מצטיין בלשון המעטה.
אחר הצהריים בילינו בפארק בעיר.

בראן

לאחר ארוחת בוקר בדירה בסינאיה, יצאנו בבוקר לכיוון בראן. לאחר כשעה וחצי נסיעה עצרנו בדינו פארק ברשנוב. היינו שם כ3 שעות, בשביל הילדים היה כיף גדול, הצטלמו בלי סוף עם הפסלים, שיחקו במתקנים ונסעו ברכבת.
המשכנו עוד כשעה נסיעה ועשינו עצירה בברן. ראינו את הטירה מבחוץ והסתובבנו קצת באזור.
סגרנו 4 לילות בבקתה בשם cabcne de poveste. מדובר ב2 בקתות מעץ ונהנו מכל רגע מהשהות שלנו שם. אנחנו הינו בימים קצת קרירים באזור, יש מדשאות גדולות בחוץ ופינת מנגל.
למחרת נסענו לקניון זרנשטי, זה טיול קווי ולכן אפשר להיכנס לקניון וללכת עד לנק' שרוצים ומשם לחזור. זו הליכה מהממת, בתוך קניון עמוק ירוק ונעים. על אף שמדובר בחודש אוגוסט, לא היה עמוס בכלל ונהננו מהליכה של מספר שעות. בדרך חזרה נסענו לכפר מאגורה, נסיעה מדהימה עם נופים משגעים. עצרנו לארוחת צהריים במסעדה מקומית בכפר ומשם חזרנו לבקתה.
כשחזרנו גילינו שבבקתה השניה נמצאת משפחה ישראלית עם ילדים בטווח גילאים דומה. הילדים ישר התחברו ושיחקו במדשאות כל אחר הצהריים.
למחרת קמנו לבוקר גשום אז נאלצנו לשנות מעט את התכניות. נסענו למערת DAMBOVICIOARA. מערה קטנה מאוד, כנראה שלא היינו נוסעים אליה במיוחד אם מזג האוויר לא היה כל כך גשום. עצרנו במסעדה מעולה בשם brandeberg (עוד נחזור אליה).
כשחזרנו לאזור הכפר עברנו ליד פארק מתנפחים ענקי בשם superland, בגלל זג האוויר כנראה הוא היה ריק לגמרי. עלות הכניסה היא כ10 שקלים לאדם. נכנסנו עם הילדים כשכל המתנפחים לרשותם ובילינו שם כשעתיים.
היום הבא היה אחד הימים הטובים ביותר בטיול. שכרנו אופני הרים חשמליות, עם כיסאות לילדים וקסדות לכולנו ויצאנו לטייל באוזר. רכבנו בכפרים באזור ונסענו עד לאנדרטת חיל האוויר שנמצאת לא רחוק. עצרנו כמה פעמים בדרך להנות מהנוף ולאכול. בדרך חזרה עצרנו שוב בbrandenberg המצוינת. חזרנו בערב לבקתה עייפים ומרוצים.

סיביו

יצאנו בבוקר לכיוון סיביו. לאחר כשעתיים נסיעה עצרנו בדרך בגשר עתיק podul llii, ממה שהצלחנו לקרוא מדובר בגשר בן כ100 שנב שפעם נסעה עליו רכבת. טיילנו קצת בשבילים סביבו ולאחר שפרקנו מספיק אנרגיות המשכנו בנסיעה. כעבור כשעה נוספת הגענו לפארק 12 העונות (החודשים). מדובר ב12 בקתות ובכל בקתה מסופר על חודש בשנה. הכל הכל הכל ברומנית, ולכן מהבחינה הזו אי אפשר באמת להבין את הסיפור. אבל יש רכבת לילדים, סירות גומי, פארק שעשועים. הפארק מאוד מושקע ולא מאוד גדול. היה נחמד והילדים ממש ממש נהנו. לא הייתו נוסעת במיוחד אבל לעצירה בדרך זה מקום מצוין.
אחרי עוד כ45 דק' הגענו למלון דירות בשם BACH APARTMENTS.
בבוקר למחרת יצאנו מסיביו לכיוון אגם בלאה שנמצא על דרך הטראסנפגראשן. כמה שלא נכתב על הדרך הזו, אי אפשר להעביר במילים כמה היא יפה. נסענו כשעה וחצי עד להגעה לאגם. היינו באמצע אוגוסט והיה 10 מעלות. טיילנו סביב האגם, בן ה4 התעקש לעשות אומגה ולאחר תחנונים רבים הסכמנו והוא עשה את זה כמו אלוף. לאחר ארוחת צהריים במסעדה שבבקתה, עלינו באחד המסלולים למעלה. יש סימוני שבילים מאוד ברורים, גם כתוב על כל מסלול מה אורכו וכמה זמן הוא לוקח פחות או יותר. בסך הכל בילינו באזור האגם כ7 שעות ונהננו מכל רגע. שתינו שוקו חם, אכלנו לנגוש וקיורטוש וירדנו חזרה לסיביו.
את היום למחרת העברנו במוזיאון הכפר. מוזיאון ענק שנמצא בחוץ ומציג את חיי הכפר של רומניה. במקרה היה פסטיבל מוזיקה ביום שהיינו שם. אז היו המון דוכני אוכל, בירות ומשחקים לילדים. העברנו שם כמעט את כל היום. אחר הצהריים עצרנו בגינת שעשועים בעיר.
למחרת נסענו לסיגישווארה. עיירה מהממת במרחק כשעה וחצי נסיעה. הסתובבנו בעיר העתיקה, עשינו סיבוב ברכבת בעיר, עלינו במדרגות המקורות למעלה, אכלנו במסעדה מעולה וכיפית בשם ReFresh וחזרנו לעיר. הסתובבנו אחר הצהריים בעיר העתיקה ואכלנו באחת המסעדות ובזה סיימנו את הפרק בסיביו.

אלבה יוליה

בדרך לאלבה יוליה עצרנו במכרות המלח Salina turda. מכרות מלח ענקיים שהפכו אותם כעת לאתר תיירותי. הגודל של המכרה לא נתפס, הולכים בפנים לא מעט, יורדים עוד ועוד קומות עד שמגיעים לקומת הקרקע. שם יש גן שעשועים, גלגל ענק, מיני גולף, וניתן לרדת קומה נוספת ולשוט באגם. בפנים נעים ולא קר. האזור עצמו חם מאוד מאוד מאוד. חשוב להגיד שאסור להכניס אוכל פנימה, לכן חשוב לאכול לפני שנכנסים, במיוחד עם ילדים. בדרך למעלה ניתן לעלות במעלית אבל לפעמים יש תורים ארוכים. אנחנו עלינו את כל 8 הקומות ברגל. משם המשכנו בנסיעה עד לאלבה יוליה.
למחרת יצאנו להסתובב בעיר העתיקה. גם פה במקרה היה פסטיבל שנתי של ימי הביניים, היו הצגות ותהלוכות, מה שהפך את החוויה לכיפית ומצחיקה. חשוב לציין שבניגוד למקומות אחרים שהיינו בהם עד כה, באזור הזה כבר היה ממש חם ולא בכל מקום יש מזגן.
חזרנו לדירה לערב סרט משפחתי והלכנו לישון.

טרנסאפלינה

בבוקר יצאנו להתחלנו לנסוע על כביש הטראנסאלפינה.
עצרנו בדרך על אחד הסכרים, אכלנו בלינצ'ס וקיורטוש. המשכנו בנסיעה ונדהמנו מהנופים שראינו. מזג האוויר היה סגרירי ובתכנון המקורי לא היינו אמורים לישון באזור, אלא רק להמשיך לאורך הכביש. לשמחתנו גילינו שפספנו יום בתכנון ומיד הוספנו לילה באמצע בדרך. ישנו בכפר RANCA בבקתה בשם pensiunea constantin.
כל הנסיעה מתחילתה ביוליה אלבה ועד רנכה ארכה כ3 וחצי שעות. עשינו מספר עצירות בנוף המרהיב. בבקתה שבה ישנו יש מטבח מרכזי וחדר אוכל שאפשר לאכול בו. המקום די שומם בקיץ מכיוון שמדובר באוזר של סקי בחורף. רוב המקומות סגורים, מצאנו רק מכולת קטנה שענתה על הצרכים, אבל צריך לקחת בחשבון שלא מדבור באזור מאוד מתויר בעונה זו.
בבוקר לאחר מכן יצאנו מוקדם לאזור SAUA URDELE, שם טיילנו כ4 שעות בטבע המדהים. עשינו 2 מסלולים, שוב לפי הסימון שבילים. בשביל המסלולים שבחרנו נעזרנו באתר alltrails.
אחר הצהריים המשכנו בנסיעה של כ3 שעות לעיר בשם ramincu valcea. לשמחתנו הילדים היו כל כך עייפים מהטיול שהם פשוט ישנו לאורך כל הדרך. ישנו במלון בשם grand hotel sofianu. בגדול העצירה שם ללילה הייתה כדי לפצל את הדרך עד בוקרשט. אז בילינו אחר צהריים בפארק ואכלנו במסעדה.

חזרה לבוקרשט

קמנו בבוקר, הלכנו לאכול בעיר ושוב קצת פארק לפריקת אנרגיות. משם המשכנו לבוקשרט, נסיעה של 2:45 שעות. בבוקרשט ישר הגענו לפארק המים טרמה.
הגענו בצהריים ונשארנו עד הערב. המקום מסודר מאוד, עם מספר בריכות ומספר מתחמים. בגלל הילדים יכולנו להיות רק באזור אחד. היינו בעיקר בבריכות מכיוון שהם קטנים הם לא יכלו לעלות על מגלשות המים למעט אחת. כולם נהנו מאוד. בערב המשכנו לדירה בשם matisse bucharest old town.
היה לנו יום אחד להעביר בעיר, לאחר ארוחת בוקר נסענו ברכבת התחתית לשוק אובור, קנינו פירות, יין וגבינות. בהמשך ביקרנו במוזיאון הטבע וחזרנו בערב לדירה לסיים לארוז.
בבוקר למחרת יצאנו לשדה התעופה וחזרנו לארץ.