קובה המדהימה

קובה מדהימה. היא כל מה שחלמתי ויותר. יש בה הכל מהכל: ריזורטים (ורדרו- לא הייתי, אבל שמעתי שבחים), ערים ותרבות (הוואנה, טרינידד וסנטיאגו), נופים (ויניאליס וברקואה), חופים והמון רום

תאריך הטיולSeptember 2019

אם רוצים, אפשר למצוא אינטרנט בכל מקום (עם כרטיס עם שם משתמש וסיסמה ולהתחבר במלון, קאסה או פלאזה). זה פשוט דורש מרדף לרוב. היה כיף קצת להתנתק ולהגמל 😊
יכול להיות שהיא לא קלה לעיכול לכולם, אבל אני חושבת שאם יודעים לקראת מה הולכים ואין הלם, נהנים ממנה יותר (ואובייקטיבית ככל שניתן, כנראה שגם קל יותר למי שמתקשר בספרדית). יש מקומות שהרגשתי כמו מטבע מהלך, בעיקר בערים. באזורים אחרים ממש לא.
במקומות כמו טרינידד וברקואה- ממליצה להתמקח בכיכר המרכזית לגבי סיורים ונסיעות ולא דרך הקאסה כי זה יהיה יקר יותר.
לגבי אוכל- כל פעם שהתנסתי באוכל מערבי, נפלתי. עדיף לדבוק באורז, ירקות ודג בעיניי (מי שאוהב פירות ים וחזיר- יכול להנות). בברקואה יש מנה מדהימה של דג ברוטב של חלב קוקוס וירקות. הארוחות בוקר בקאסות לרוב מורכבות מביצים (באיזה צורה שתרצו), מלא אבוקדו, לחם, מיץ טבעי, קפה פילטר לא טעים ופירות טריים. בברקואה היה גם שוקו, ריבת גויאבה וגבינה סבירה.

הוואנה

אני חושבת שכיף וכדאי לחרוש את העיר ברגל. בין אתרים, פסלים וכיכרות מתוירים, לראות את הבתים הצבעוניים, האנשים וכו'.
ברים/מסעדות: הפלורידיטה הרגיש מתויר מדי, הבודגיטה דל מדיו היה נחמד יותר (לפחות בצהריים והאוכל היה טעים). אפשר פשוט לשבת בכל בר אקראי אחר עם הופעת סלסה ולשתות מוחיטו ולצפות.
התגלגלנו למסיבת רגאטון צעירה בהוואנה וייחה שאני לא בטוחה שהיא משהו קבוע אז לא אוכל להמליץ, אבל זו הייתה אחת המסיבות הכי כיפיות שהייתי בהן.
אני הרגשתי שיום שלם הספיק לעיר והיו לנו כמה ערבים נוספים בין נסיעות שהוסיפו. כל פעם ישנו באזור אחר- ודאדו ידידותית יותר, וייחה היא ההארד קור אבל גם מיקום מעולה עבור רוב האתרים וסנטרל היא באמצע ולא קשוחה כמו הוייחה.

ויניאליס

הגענו באוטובוס מהוואנה. הקאסה של מריה ואנאבל מומלצת בחום. אנאבל עזרה בהכל, החדר נפרד מהבית, יש חצר כיפית והיא עושה סיור חינמי לחוות סיגרים, רום ודבש (שיווקי במטרה שתקנו משהו אבל לא חובה ויש דגימות חינמיות) שהיה ממש כיפי. ויניאליס השרתה עליי רוגע. היא ממש ירוקה. הכל קטן, הכל ברגל (בתוך העיר). לקחנו קטנוע ועשינו סיבוב למערה האינדיאנית, הפרה היסטורי (מבלי להכנס) ותצפית המלון. בתכלס היה יותר כיף באגם שמצאנו במפס מי. יש עוד אחד קטן במרחק הליכה מהעיר שמומלץ בחום. בויניאליס יש וואי פיי במסעדות בלי כרטיס אם זה מעניין מישהו.

ברקואה

טסנו מהוואנה. ברקואה מדהימה. אני כל כך שמחה שלא ויתרתי עליה. לפני 3 שנים ההוריקן פגע בה ורואים עדיין מפגעים מסוימים שלא תוקנו. האנשים פשוטים, טובים. הכל רגוע. הם מאוד מחפשים תיירים ופחות מגיעים בגלל המרחק, המחסור בדלק או ההוריקן. אני חושבת שממש חבל לפספס אותה. היינו בקאסה מקסימה של אשה נוצריה דתיה אוהבת ישראל (הכרטיס למטה). חבל שלא מספיק מכירים/מגיעים אליה. היינו בטיול להר השולחן עם מדריך, חוף מנגואה והמהמם, נקלענו ללוויה עירונית, אכלנו במסעדה ממש טעימה שאני לא זוכרת את שמה ויש עוד הרבה מסלולים אחרים מומלצים באזור.
הכי כיף היה ללכת לאורך החוף עם החול השחור(!) בעיר עד סוף הטיילת, לקחת סירה קטנה לכפר ולעלות לתצפית מדהימה ולשחות במערה בגינה של החווה שם (מאוד מוכר, אמר שמופיע בלונלי פלנט, אנחנו התגלגלנו לשם עם מקומי). אח"כ ישבנו איתו ואכלנו פירות.
באזור ברקואה צומח קקאו וקוקוס והם נוהגים להכין ממתקים מהשניים ושמן קוקוס וחמאת קקאו.

סנטיאגו

היא הייתה בתכנון כדי להקטין מרחקים בין ברקואה לטרינידד וכי חשבנו לקחת אוטובוס לילה ממנה לטרינידד. בפועל לא היו אוטובוסים גם בה בגלל מחסור בדלק (טראמפ עצר ספינת דלק מונצואלה) ולקחנו מונית לטרינידד. עצרנו שם ליום שכלל סיפור הליכה לאיבוד משעשע, שתי מסעדות טעימות וזולות (סן פרנסיסקו ועוד אחת שאני לא זוכרת את שמה), ערב כיפי בקאסה דה לה טרובה וסיור היסטורי בעיר. היא הרגישה לי כמו הוואנה רק קצת מלוכלכת יותר. היא מאוד מאצ'ואיסטית. כשהסתובבתי בעיר לבד הרגשתי הבדל- קיבלתי המון שריקות והערות. עדיין הרגשתי בטוחה, אבל סיבוב של שעתיים לבד כלל הרבה תגובות.

טרינידד

מודה שפחות התלהבנו ממנה, למרות שהיא נחשבת מאסט במסלולים המוכרים. היא יפה, צבעונית. מרחק הליכה מהכל. יש את המסיבה במערה שלא היינו בה כי היה גשם. ממש כיף במסעדת הבודגה- בערב יש מוזיקה וריקודים, בכללי יש אוכל מגוון וגם מערבי ברמה סבבה. עשינו סיור יום עם מישהו שמצאנו ברחוב והתמקחנו איתו בעמק בחוות העבדים לשעבר-קנה סוכר, תצפיות המגדל, החוף המהמם ומפלים שלא היו מרהיבים (דומים לבניאס).