טיול משפחתי בנורמנדי

טיול כוכב בנורמנדי עם הילדים - 8 ימים במהלך אוגוסט 2022, 2 הורים + 3 ילדים (10,8,5) - חופי הפלישה, ערים נעימות, טבע, ופארקי חבלים. חלום בהקיץ...

תאריך הטיולAugust 2022

טיול כוכב בנורמנדי, בהמשך ל4 ימים בפריז.
התמקמנו בנורמנדי השוויצרית, נקודה "באמצע" בין חופי הפלישה למון סן מישל, באיזור של טבע ופעילויות נופש (פארקי חבלים, ויה פרטה, אומגות, קייאקים ואופניים).
הופתענו מחוסר הצפיפות, גם בחודש אוגוסט, ומהשלווה הכללית שבמקום.
מזג האויר היה בין אפרורי לגשום, רק שני ימי שמש מלאים, אבל ברוב אחרי הצהריים העננים התפזרו והשמיים התבהרו. בעזרת אפליקציות מזג האויר התאמנו את הפעילויות לזמני הגשם.
אריזה- להביא גם בגדי קיץ קצרים וכובעים, וגם מעילי גשם ומשהו דק ארוך ללבוש.
מחירים - נוחים למדי, בוודאי לעומת פריז או ישראל.

יום 1: הונפלור

לאחר 4 ימים בפריז, שכרנו רכב ויצאנו לכיוון הונפלור. הדרך לוקחת כשעתיים, ואחרי הימים בעיר הנוף מתחיל להפתח- שטחים חקלאיים, גבעות וכפרים קטנים.
מכיוון שהצפי היה ליום גשום, התחלנו מיד בגלגל הענק של הונפלור, לסיבוב תצפית ארוך מעל העיר. מקסים.
המשכנו לנמל הקטן של הונפלור (הליכה רגלית מהגלגל ענק, יש כמה חניונים באיזור). השמש יצאה, ואנחנו נהנו מהעיר המקסימה- ליד הנמל יש הרבה מסעדות (מחירים מצויינים, אכלנו במסעדה מעולה), חנויות קטנות ומעוצבות ושוק קטן.
הילדים עשו סיבוב בקרוסלה, התיישבנו לאכול ואז עשינו עוד סיבוב לקנות ממתקים וברד לקינוח. נוסעים לClecy, בנורמנדי השוויצרית, שם נישן ב8 הימים הקרובים.
לקחנו בית דרך airbnb - הבית היה מעולה, נקי ומרווח. בעיר הקטנה (בהמשך נבין שכל עיירה/כפר בנוייה אותו הדבר)- יש כיכר ובה עמוד הנצחה לנופלי מלחמות העולם הראשונה והשנייה, מכולת קטנה, מאפייה/בית קפה ועוד חנות או שתיים.

יום 2: Clecy ונורמנדי השוויצרית

בוקר ראשון בקלסי. יצאנו למאפייה לקנות קפה, באגט וקוראסון, ועברנו בלשכת התיירות המקומית להמלצות על האיזור.
נסענו כ5 דקות לנהר שליד העיר, לקחנו סירות ועשינו שיט קצר בנהר. אכלנו צ'יפס, ואפל וגלידה באחד מבתי הקפה והמשכנו לפארק חבלים (25 דקות נסיעה).
פארק החבלים התגלה כאחד המקומות השווים בטיול! כמה מסלולי חבלים בדרגות קושי משתנות, ובאמצע טרמפולינה שתלויה בין העצים.
גם לבת הצעירה (בת 5) יש 2 מסלולים שהיא יכלה לעשות, וכולם נהנים (גם אנחנו לקחנו רתמות ועשינו 2 מסלולים).
Orne Aventure - Accrobranche

יום 3: מונט סן מישל ו- Alligator bay

נסיעה של כשעה וחצי למונט סן מישל. מחנים את הרכב ונוסעים בשאטל לאי (החנייה בתשלום, השאטל ללא תשלום).
בכניסה לקחנו מפה (בעברית) בלשכת התיירות ושלחנו גלויה לארץ.
התחלנו בסיבוב על החומות וברחובות העיר, כשמדי פעם תופס אותנו גשם ואנחנו מחפשים מחסה. לא נכנסנו למנזר- לא בגלל המדרגות אלא בגלל התור והגשם. באופן כללי העלייה באי הרבה פחות קשה ממה שקראנו באתרים השונים, כנראה עניין סובייקטיבי. בדרך חזרה הגשם כבר מתחזק, קנינו מעילי גשם בחנות המזכרות בכניסה (שקיות ניילון פונצ'ו).
באי בילינו כ5 שעות, כולל ארוחת צהריים במסעדה. ביום בו היינו לא היתה גאות ושפל רצינית, ועדיין זה מקום מקסים.
ניתן להתעדכן בהפרשי הגבהים:
המשכנו לAlligator bay - כ10 דקות נסיעה ממונט סן מישל- מומלץ מאד למשפחות עם ילדים!
גן חיות קטן התמקד בזוחלים - צבים, נחשים, לטאות ובעיקר - הרבה מאד תנינים. היינו כאן כשעתיים.
עצירה בדקטלון להשלמת ציוד (מומלץ, המחירים זולים יותר בכ30% מבארץ), וחוזרים לבית בקלסי לארוחת ערב.

יום 4: חופי הפלישה

יום מרשים ומרגש. נראה שההתרגשות שלנו עברה אל הילדים שסיכמו את האיזור כמקום המרשים ביותר בטיול (ביחד עם מגדל אייפל).
התחלנו את היום בחוף גולד בארומנש (בעיר). על החוף שרידי הנמל הימי, ובאופן כללי זהו מקום יפה.
משם נסענו לאנדרטת הזכרון, ולסרט 360 מעלות. במתחם אנדרטה יפה ותצפית נהדרת על החוף. הסרט מקרין תמונות והסברים על מצבם של תושבי נורמנדי ועל המלחמה, ואינו מתאים לילדים.
המשכנו לשרידי הבונקרים והטנקים שבין ארומנש וחוף אומהה.
משם נסענו לחוף אומהה. אכלנו במסעדה מצויינת על החוף (Restaurant L'Omaha, מתאימה לילדים).
הילדים שיחקו בחול ובמים הרדודים, ואנחנו עשינו סיבוב על החוף.
בית הקברות האמריקאי - מקום מרשים, בגודל, בעוצמה ובשקט.
כבר אחר הצהריים ואנחנו ממשיכים לפונט דה הוק- הצוק עליו טיפסו הריינג'רים האמריקאים. השמש יצאה, המקום יפה וההליכה בין מכתשי הפצצות והבונקרים נעימה ומצמררת כאחד.
מסכמים יום מרשים ומרגש, וחוזרים הביתה.
מבחינת זמנים- אנחנו לקחנו את הזמן בכל אחד מהמקומות... התחלנו את היום בארומנש בסביבות 10:30 וסיימנו לקראת 19:00.

יום 5: מסלול הליכה קצר וביקור נוסף בפארק החבלים

אחרי יומיים ארוכים החלטנו להישאר באיזור ליום קליל יותר.
התחלנו את היום בשוק קטן בקלסי ובקפה בכיכר ונסענו לLa Roche d'Otre.
בדרך ראינו טקס יום ראשון בכנסייה על הדרך, עצרנו והצטרפנו לכמה דקות.
La Roche d'Otre - במרחק כ20 דקות מקלסי, תצפית יפה על הצוקים, ומסלול הליכה מעגלי קצר (קצר מדי לטעמנו האישי) אל הנחל ובחזרה.
הילדים ביקשו לחזור אל פארק החבלים (כ3 דקות נסיעה מהחנייה של המסלול), אז בילינו בו את המשך היום.

יום 6: סנט מר אגליז ופארק אומגות

בבוקר נסענו לסנט מר אגליז, כשעה ורבע מקלסי.
העיר התפרסמה בעקבות סצינה מהסרט "היום הארוך ביותר" ששיחזרה אירוע שהתרחש בליל הפלישה-
הפלישה התחילה בהצנחת חיילים באיזור העיר, צניחה שלא צלחה. אחד הצנחנים נתקע על הכנסייה בעיר, התחזה למת ובעצם צפה על כל הקרב שהתחולל ממגדל הכנסייה.
סיירנו ברחבה ובתוך הכנסייה, ואז נכנסנו למוזיאון הכוחות המוטסים שנמצא בתוך העיר.
בתוך המוזיאון קיבלנו טאבלטים (אטרקציה לילדים) שאיתם סורקים בכל פעם קוד QR אחר שמוביל למידע/תמונות/משחק אחר בטאבלט. במוזיאון הרבה מייצגים ומוצגים, והוא מעניין ונעים להסתובב בו. היינו בו כ3 שעות עם הילדים, והזמן עבר בקלילות.
אחרי שאכלנו צהריים בעיר התחלנו לחזור לכיוון קלסי, ובדרך עצרנו בפארק אומגות. עצרנו בו כי יש בו מגלשת הרים, אך היא אינה משתווה למגלשות שביקרנו בהן ביער השחור ובאוסטריה, ולגמרי אפשר לוותר עליה. מעבר לזה, בפארק יש מסלול אומגות רציני ביותר ובו 35 אומגות לאורך 2 ק"מ. הגדולים בילו באומגות, מסלול שלקח להם כמעט שעתיים (אנחנו לא מתורגלים כמו האירופאים בהחלפת השאקלים...), ואני והילדה הצעירה שחקנו בגן השעשועים הקטן.

יום 7: אופני רכבת, ויה פארטה ושיט באורן

יום אחרון בנורמנדי השוויצרית.
התחלנו את הבוקר בנסיעה באופני רכבת- "אופניים" גדולות- בעצם שני אופניים מקדימה עליהם ניתן לפדל וספסל מאחור, מתאימים ל4 מבוגרים או משפחה. נסיעה הלוך-חזור על מסילה ישנה, בתוך החורש, ובין הכפרים היפים של נורמנדי. זוהי שיירת אופניים, ולכן יש שעות מסויימות בהם יוצאים. הנסיעה נעימה מאד, וזוהי חוויה ממולצת מאד למשפחה (כשעה וחצי רכיבה, בדרגת קושי קלה מאד).
משם חזרנו לקלסי, אכלנו צהריים באחת המסעדות שעל נהר האורן. הבנים עשו "ויה פארטה" על המצוק (מאתגר), והבנות לקחו ספינת פדלים.
כשסיימנו, שכרנו סאפ לעוד סיבוב קטן וטבילה במים הקרים.

יום 8: חזרה לפריז דרך הונפלור ואטרטה

יום אחרון לטיול, אותו נצטרך לסיים במלון בשדה התעופה.
בבוקר נסענו להונפלור שוב, ביקרנו בחממת הפרפרים - מקום יפה אך קטן, ובו צמחייה טרופית והרבה פרפרים. מתחילים את הסיור בסרט קצר על גלגול הפרפר. מקום נחמד, אך קטן למדי ובאופן יחסי הביקור בו יקר.
המשכנו לסיבוב נוסף בהונפלור המקסימה, וארוחת צהריים באותו המסעדה בה התחלנו את הביקור בנורמנדי.
נסיעה לארטרטה דרך גשר נורמנדי המרשים.
אטרטה הפתיעה אותנו - לאחר שבוע שקט ורגוע בנורמנדי העיר מוצפת בתיירים, וקשה למצוא מקום חנייה. לא הבנו איפה מתחילים את הסיור על המצוק, ובסוף חנינו ממש על החוף וירדנו אל המים, במפרץ בין שתי רגלי הפיל. החוף יפה ועמוס, ואנחנו טיילנו כמעט עד לרגל.
המסעדות באיזור תיירותיות למדי, לקחנו משהו לדרך והתחלנו את הנסיעה לפריז.