שבוע רומנטי בפראג

פראג היא אחת הערים היפות באירופה - כל בניין יותר יפה מהשני, הסמטאות משגעות, בתי קפה מתוקים והאוכל מדהים. יעד מצוין וקרוב לטיול אירופאי.

תאריך הטיולSeptember 2021

יום 1

5.9
הייתה לנו טיסה בחמש וחצי בבוקר, משמע לילה כמעט לבן. קנינו כרטיסים באליס, וטסנו בחברת smartwings הצ'כית. עלה לנו כ550 דולר לשני הכרטיסים.
בנחיתה מפראג, בדקו לנו בחפיף ממש חיסונים ואישורי כניסה למדינה.
לקחנו את האוטובוס EA משדה התעופה ואצל האוול, ישירות לתחנה המרכזית של פראג - halvani nadrazi, אוטובוס ישיר ונוח שלוקח כחצי שעה (בלי עצירות בכלל). 100 czk לכרטיס.
בתחנה הפקדנו את המזוודות שלנו (5 יורו ל2 מזוודות ל24 שעות) והסתובבנו לנו בעיר - הלכנו לכיכר של השעון האסטרונומי, ראינו החלפת שעה, ושתינו קפה בנחת בשמש בכיכר.
אחרי זה עשינו סידורים-
החלפנו יורו בקורונה צ'כית בצ'יינג' אלפא ליד קניון פלדיום, קניית סים של 1Gb בקניון בחנות o2 בעלות של 179 czk.
אחר כך הלכנו לסניף קרוב של רשת loving hut- בופה טבעוני במשקל - הכל היה מושלם ברמות וזול! כ60 שקלים לזוג עד רמת הפיצוץ.
חזרנו חזרה ברגל לתחנה המרכזית, אספנו את המזוודות ולקחנו את הרכבת החשמלית לאייר בי אנד בי שלנו. זמן לשנץ קטן.
אחרי שהתאפסנו קצת הלכנו מהדירה על שפת הנהר עד גשר קארל וראינו את השקיעה משם. בערב הסתובבנו לנו בעיר העתיקה, ואכלנו במסעדת maitrea הצמחונית עם מלא אופציות טבעוניות.
אכלנו גוואקמולי עם נאצוס, תבשיל סייטן מוקפץ עם אורז, ואטריות אודות הרוטב חמאת בוטנים. כמובן ששתינו את הבירה המקומית הצ'כית - פיזלר. היה נחמד מאד, לא בהכרח הכי שווה את המחיר (720 czk לשנינו כולל טיפ).

יום 2

6.9
קמנו בבוקר, והתחלנו את היום עם קפה ומאפה במאפייה המקומית - היה מושלם.
אחר כך החלטנו לחצות את הגשר לצד השני של ההר ולהסתובב לנו בסמטאות הקרובות למצדה.
החלטנו להמשיך לשוטט במקום ללכת לבקר במצדה, ויצא שהגענו ממש לפסגת השכונה, משם חתכנו שמאלה לכיוון התצפית של מגדל אייפל הקטן. ההליכה היא מדהימה - הולכים צמודים לחומה עתיקה בתוך יער, הלכנו לגמרי לבד.
עלינו למגדל (150 למבוגר מעל גיל 26, ו100 לסטודנט מתחת לגיל 26 בהצגת תעודה), עולים 300 מדרגות ויש 2 אופציה לתצפית - בינונית וגבוהה. הנוף מהתצפית הגבוהה פשוט מושלם! רואים את כל פראג וזה מחזה מהמם.
אחר כך ירדנו למטה לשכונה בתוך שמורת הטבע - ממש ממש מומלץ לטייל שם. משם הלכנו לשוק אוכל - Manifesto Market Anděl. שתינו בירה ומרגריטה תות-פטל (אשכרה מפירות טריים!) קפואה וזללנו צ'יפס עם חלפניו והמבורגר ביונד.
משם לקחנו חשמלית לתחנה המרכזית hl nadrazi לקנות כרטיסים למחרת לעיירת צ'סקי קורמלוב דרך סוכנות regio jet. עלה 319 czk לזוג לכיוון.
אחר כך חזרנו דרך הסמטאות לדירה, ושתינו באותו מקום של הבוקר קפה ומאפה :)
אחרי התארגנות הלכנו דרך הנהר לכיוון מרכז העיר, שם זכיתי בהצעת נישואין רומנטית. אכלנו במסעדה הכי רומנטית בעולם באחת הסמטאות - לא זוכרים את שמה אבל הכתובת: Seminářská 4, 110 00 Staré Město, צ'כיה. אכלנו בורסקטה, פסטות ושתינו יין לבן מצוין. חזרנו דרך העיר לדירה.

יום 3

7.9 - צ'סקי קרומלוב.
קמנו ב6 וחצי בבוקר, התארגנו זריז ויצאנו עם החשמלית לכיוון התחנה ממנה יצאנו לעיירה הציורית - צ'סקי קרומלוב. לקח לנו 3 שעות להגיע אבל האוטובוסים מפנקים עם מערכת מוזיקה וטלוויזיה, חוץ מזה - הנוף כ"כ יפה שהזמן עובר מהר.
העיירה פשוט מדהימה - מרגישים כאילו חוזרים לימי הביניים. הבתים כולם עתיקים, המדרכות מיוחדות והסמטאות מהממות. אכלנו ארוחת צהריים במסעדה צמחונית מדהימה על הנהר - Laibon. אכלנו תבשיל פטריית ותבשיל הודי, אבל יש מבחר מטורף והכל נשמע טעים. בכללי האווירה של לאכול ממש על גדות הנהר השוצף היא מטורפת.
המשכנו להסתובב החנויות המיוחדות, עלינו לחומות הטירה, הסתובבנו בפארק ובגני המלכותיים. מומלץ להביא משהו לנשנש בפארק לאיזה פיקניק כי הוא אחד הקסומים.
אחר הצהריים חזרנו למסעדה הצמחונית ונהנו מקפה ובירה (כמובן אחרי שקינחנו בקיורטוש ממולא בשוקולד באחד מדוכני הרחוב). ב17 עלינו חזרה על האוטובוס לפראג. ארוחת ערב אכלנו שוב בשוק אוכל של Manifesto Market Anděl, כי הוא צמוד לאיפה שהאוטובוס הוריד אותנו. מסתבר שהמקום חזק ממש בערבים - כל המקומיים מתלבשים יפה וזה ממש נראה כאילו זה המקום שלהם של לראות ולהראות. הרגשנו קצת לא קשורים עם נעלי הספורט והלוק של הטיול אבל בחפיף. (יש לקחת בחשבון שמשלמים שם רק באשראי, אין מזומן). עשינו הליכה ארוכה לדירה להוריד קצת את האוכל.

יום 4

8.9
קמנו יחסית בעצלתיים, קנינו מאפה במאפיה ליד הדירה ואכלנו אותו באי קפה על ספסל בשמש. תענוג. לאחר מכן חצינו את גשר קארל לצד של המצדה, הסתובבנו קצת בשכונה המהממת ושתינומקפה בבית קפה פרחוני על יד טחנת המים. חיפשנו וחיפשנו את גשר המנעולים כדי לשים שם מנעול שקנינו מראש, אבל בבית קפה אמרו לנו שהממשלה הצ'כית העיפה את כל המנעולים מהגשר שליד הטחנה. לא ויתרנו ושמנו את המנעול בגשר אחר - מבחינתנו הוא גשר המנעולים ;).
עלינו למצדה ושוטטנו שם בכנסייה ובגנים. קנינו כרטיס ל4 אתרים במצדה כולל סמטת האלכימאים (סטודנטים בהצגת כרטיס סטודנט זכאים להנחה). עלה 300 קורונות ביחד למיטב זיכרוני. לפני שסיירנו באתרים ירדנו לאכול במסעדה מושלמת - vegan prauge, שנמצאת מתחת למצדה. אכלנו לזניה זוקיני, גולש עם באנים מאודים ובירה קרה! הקנס הוא משהו כמו 700 czk.
עלינו לסייר באתרים. חשוב - הם נסגרים ב1700. אנחנו שמרנו את סמטת האלכימאים לסוף וזו הייתה טעות כי ליטרלי סגרו עלינו את הדלתות ברחוב! הם ממש ממש לחוצי בית וכבר בעשרה ל1700 התחילו לכבות אורות ולנעול דלתות וכו. בכל מקרה, הכרטיס תקף ליומיים אז תמיד אפשר לפצל, או פשוט לבוא מוקדם יותר.
ירדנו בדרך שונה מהמצדה, והלכנו רגלית לדירה. התקלחנו החלפנו בגדים והלכנו לאכול ארוחת ערב איפה שהייתה הצעת הנישואין. מקום מקסים ומקומי על גדת הנהר שמוכרים פה בירה ופיצה בתנור לבנים. בירה - 50 קורונות, ופיצה 250. תכלס היינו כ"כ רווים מאוכל ואלכוהול ככה שבירה ופיצה אחת הספיקו לשנינו מעל ומעבר. שם המקום - capadlo.

יום 5

9.9
פתחנו את היום בקפה ומאפה ליד הדירה, ואז עשינו סיבובי סופר מרקט - הדבר הכי כיף בחו"ל בעולם. חזרנו לדירה להוריד קצת שכבות בגדים, והלכנו לכיוון העיר החדשה. הסתובבנו שם, וקנינו לנו מגנט ואחיינים מתנות. רצינו לעלות לבניין העיירה לראות את הנוף (מומלץ) כרטיס עולה 150 קורונות לסטודנטים (לא בדקו תאריך לידה, ככה שקיבלנו הנחה גם מעל גיל 26). הכרטיס כולל גם הצטרפות לסיור אם רוצים. כמובן שרצינו. עלינו קודם למעלה - נוף מושלם מושלם מושלם. בשעה 13 יצא הסיור באנגלית, עם המדריכה תרזה החביבה אך המבולבלת. היה מעניין ממש ומעשיר, חבל לפספס, אבל כדאי לתאם את זה ביום גשום. הסיור אמור היה לקחת שעה אך בפועל הוא ארך שעה 45. אחרי הסיור אכלנו צהריים ב- forky, מקום טבעוני מושלם וזול עם כ"כ הרבה אפשרויות, גם בריאות וגם ג'אנקיות. אכלנו אורז קימצ'י וסושי בול וזה הסתכם בקצת יותר מ300 קורונות. אחרי זה הסתובבנו לראשונה ברובע היהודי - לא נכנסו לאתרים אבל הסתובבנו מבחוץ. אכלנו את הקיורטוש הכשר המומלץ (באמת היה טעים, אבל לא מספיק מנוסים כדי לדעת אם הכי טעים). נהנו השוטטות והאדריכלות המהפנטת - שאגב לפי הסיור שלקחנו בצהריים, כולה נבנתה במאה ה20 חוץ מבתי הכנסת, ורק מדמה בנייה עתיקה.
חזרה לדירה דרך סמטאות של העיר, בדרך עברנו בקצת חנויות בגדים ויד שניה. לא מצאנו משהו מיוחד. התקלחנו זריז התארגנו ויצאנו לארוחת ערב בשכונת פראג 2 - ראמן אהובנו, במסעדת BON fresh ramen and soba. היה מושלם! מאז ניו יורק לא טעמנו ראמן כזה טעים. כמובן שלקחנו שנינו את הטבעוני.

יום 6

10.09
קמנו בבוקר ועשינו בדיקת pcr שהזמנו מראש מ revulsion 30. היה מהיר וקליל והכי זול שמצאנו. לארוחת בוקר עצרנו בבית קפה עם קינוחים מלחיצים - cerna madona. אכלנו עוגת מוס פיסטוק ומוס אגוזי לוז עם קרמל וכמובן שאמריקנו. המשכנו רגלית דרומה לוישהראד- בחלק הדרומי הדרומי פראג, אך המקום הכי עתיק שלה. עצרנו בדרך במעדניות מקומיות להתרשם, ואפילו עצרנו במרקיה מקומית לנשנוש של צהריים מוקדמים - מרק טעים לכל אחד עם קרוטונים ולחם טרי מטורף. כל מנה בחמישים קורונות - plavecka polevka. המשכנו לעלות לגבעת וישהראד, נהנו מהנוף היפיפה של פראג, הסתובבנו לנו קצת בפארק, בבית קברות של האנשים החשובים בצ'כיה, ובחורשה הסמוכה. כשנמאס לנו לקחנו טראם לכיוון העיר העתיקה לאכול צהריים בשנית בforky המושלמת. הפעם לקחנו כל אחד צ'יקן בורגר טבעוני, צ'יפס ומשקאות מיוחדים - קמבוצ'ה יסמין ומאטה מוגז (mate-mate). עכשיו, לפי התחזית היה אמור להיות גשום אז תכננו מוזיאון או פריימרק, אבל כשיצאנו המסעדה השמיים היו כחולים ושמשיים. שינינו תכניות והחלטנו לנסוע לשוק מקומי שנמצא ביציאה מתחנת מטרו jiriho z podebrad. נסענו לראשונה במטרו (חוויה מגניבה לכשעצמה) וכשיצאנו הופתענו לגלות שבמקום השוק מקומי מתקיים במתחם פסטיבל יין משוגע! קונים כוס יין ב50 קורונות ופשוט מסתובבים בין הדוכנים, טועמים, מנשנשים גודיס, שותים מלא מלא יין מקומי גולמי ויושבים על הדשא מול להקת גאז מקומית. מה נגיד - ממשהו שעשינו במקרה בגלל שינוי מזג אוויר יצא אחת החוויות הטובות שלנו בטיול. ממליצה ממש ללכת לתחנה ולבדוק אם יש משהו מיוחד, או גם שוק מקומי שנשמע מדהים.
חזרנו בהליכה רגלית לדירה, התארגנו ויצאנו לארוחת ערב שישי בpasta Fresca האיטלקית והפנסית, או שמה השני - קצת ישראלידיה. המקום ממש מומלץ בקרב הישראלים ובאמת אפשר להבין למה, אבל תכלס ממש לא בשבילנו. גם פלצני מידי וגם חלבי הרבה יותר מידי, עד לרמה שלשנינו הייתה בחילה נוראית בלילה. אולי סתם כי רגילים לטבעונות בארץ.

יום 7

11.9
קמנו השקם בבוקר לשתות קפה בבוקר האחרון, אך מסתבר שבימי שבת הצ'כים לא ממהרים להתעורר ובתי הקפה נפתחים מאוחר יותר. מצאנו בית קפה שהיה פתוח אך ללא מקום ישיבה, אז שתינו קפה תוך כדי סיבוב הליכה קצר בקור של הבוקר. התארגנו ויצאנו לשוק האיכרים שמתקיים ביום שבת בלבד על הנהר דרומית לעיר העתיקה. היה ממש ממש חמוד. יש שם מגוון מאפים ומאכלים מקומיים, ירקות, פירות, תבלינים, פרחים ועוד. תכלס קטן וחמוד אבל מומלץ. אכלנו שם סלסלת אוכמניות, טוסט 3 סוגי פסטו מלחיץ, עוגיית ג'ינג'ר ועוגיית ריבה.
חזרנו לדירה לצ'ק אווט, ויצאנו לתחנה המרכזית nadrzai להפקיד את המזוודות שלנו ולהיות חופשיים. הלכנו לפריימרק ויצאנו עם שלל קצת מביך, חזרנו לשים אותו במזוודה והמשכנו לארוחת צהריים במסעדת ראמן קרובה למרכזית - miska ramen. אכלנו ראמן טבעוני ושתינו לימונדה מקומית בטעמים. היה חמוד ממש אבל הראמן הקודם לוקח לדעתי (נדב אומר שתיקו).
כשיצאנו התחיל להתבהר, חזרנו לנו בעצלתיים לעיר העתיקה לחפש קפה ושוקו. ישבנו ב choco Cafe לשוקולטה סמיכה ברמות וקפה טעים. בערב נסענו באוטובוס מהתחנה המרכזית לשדה התעופה.