טרק הוואי וואש עצמאי 5 ימים עם אוהל

5 ימים ברכב הוואי וואש היפיפה בצפון מרכז פרו עם אוהל

תאריך הטיולAugust 2022
עונה מומלצתהעןנה היבשה בפרו, אמצע מאי עד סוף ספטמבר

יום ראשון הגעה+ הליכה ( 8 קילומטר 500 עליה 500 ירידה קאמפ quartelhuain עד לקאמפ janca)

ההגעה הייתה פשוטה מהצפוי, יש קולקטיבו שנוסע לכפר בשם chiqiuañ של חברת el rapido שממוקם במפגש של הרחוב הראשי והרחוב שיורד מהפלזה, הקולקטיבו יוצא פעמיים ביום ב5 בבוקר ב2 בצהריים ( נכון לאוגוסט 2022) לקלוקטיבו לוקח כ- שעתיים וחצי לכפר. איך שיורדים לכפר מחכים מלא רכבים וקןלקטיבואים שמציעים לקחת אותך לתחילת המסלול ( ל quartelhuain) הנסיעה עלתה לנו 25 סול ולקחה גם כן כשעתיים ( ובדרכה צריך לשלם ל2 קהילות, אחת 50 ואחת 20). וכך הגענו בשעה 10 לתחילת המסלול, נחנו כשעה ממסעה הקולטיבואים, ואחר כך התחלנו במסלול, המסלול התחיל בעליה קשה ואם כול האוכל, ולמען האמת גם לא היינו מספיק מאוקלמים העליה לפס לקחה לנו כשעתיים, הפס היה יפה מאוד ומלא רוח וגם שם לקחנו כשעה לנוח ולהנות מהנוף, לאחר מכן התחלנו את הירידה עד שהגיעה התפצלות שבילים עם שלט לא ברור בספרדית, שאמר שעם נמשיך באותו כיוון נקבל קנס של 200 סול / דולר, אז בחרנו בדרך השניה ולאחר כמה קילומטרים ראינו שוב את אותו השלט, פגשנו צ'ולה שהכווינה אותנו למסלול הנכון, עברנו דרך דוכן התשלום, ושילמנו על 2 הלילות הראשונים ( 40 זוזים), הגענו לקאמפ janca ( בקאמפ יש שירותים וברז) פתחנו את האוהלים והסתכלנו על השקיעה היפיפה מעל ההרים הכנו ארוחת ערב והלכנו לישון מוקדם כי מין הסתם היינו מאוד עייפים מהקימה המוקדמת.
• באפליקציית mapy.cz יש שביל אדום שמסומן circuito de huayhuash לאחר הירידה מהפס סטינו מהשביל והלכנו בדרך שהולכת הכי קרוב לנהר)

יום שני ( 10 קמ 520 עליה 600 ירידה קאמפ janca עד קצת לפני קאמפ carhuacocha)

קמנו בשעה 7 לבוקר מלא עננים ידענו כי מצפה לנו יום קצר ולכן לקחנו את הזמן חיכינו שהשמש תצא ותייבש את הציוד, והתחלנו את הצעידה סביב 11, העליה הייתה ידידותית למשתמש ועברה יחסית מהר, לאחר מכן ראינו כי יש פיצול העולה לכיוון ההרים המושלגים, החלטנו לקחת את הפיצול שהוסיף לנו עוד כ100 מתר עליה וקילומטר הליכה, סיימנו את העלייה והיה ברור לנו כי בחרנו בדרך הנכונה, התצפית על ההרים הייתה יפיפיה וגם הלגונה בהמשך, עצרנו לארוחת צהריים ארוכה והמשכנו בדרכינו לכיוון המחנה, החלטנו לקחת את הדרך הקצרה בייתר שרצה על הרכס ואמורה לעבור דרך תצפית, אך מהר מאוד הבנו כי הדרך ההיא לא באמת קיימת וחתכנו לכיוון המסלול המסומן בתור מסלול הוואי וואש, במפגש הדרכים למטה, בהמשך פגשנו שלישיית צרפתים שטיילה לפנינו ואכן העידה כי הדרך הייתה אסון. בסוף היום השני מגיעים ללגונה יפיפיה אשר משקיפה על חמש פסגות ענק, עצרנו קצת בלגונה והסתכלנו על הפסגות.
( אחת מהן נקראת yerupaja בגובה 6630 מככבת כאחת הפסגות הגבוהות בפרו) ירדנו שמאלה לכיוון הלגונה וראינו כי בדרך יש קאמפ הרבה יותר שקט ורגוע מאנשים מאשר הקאמפ השני שממוקם על הלגונה
( מהנסיון שלנו גם לילות ליד לגונות מאוד קרים) אז החלטנו להתמקם שם לצפות בשקיעה.
• גם פה ירדנו מהשביל האדום האפליקציה ולקחנו את השביל דרך קאמפ CP. Auxiliar ולגונת alcaycocha וירידה חזרה דרך השביל האדום)

יום שלישי, קאמפ carhuacocha עד קאמפ huayhuash ( יום יפיפה!) 13.9 קילומטרים 860 מתר עליה 660 מתר ירידה

התחלנו את היום בהקפת הלגונה, ( גם היום צעדנו רוב היום לא על השביל שמסומן huayhuash) והלכנו דרך שלושת הלגונות, עצרנו מתחת ללגונה הראשונה ועלינו לנקודת התצפית ( ממליצים ממש! היה יפה בטירוף) והמשכנו לאורך שאר הלגונות אל תצפית שלושת הלגונות
( תצפית מדהימה גם) והמשכנו את העליה, העליה תלולה ולא פשוטה, אבל התצפית והיום בהחלט שווים את זה.
הגענו לפס תשושים אך מרוצים, אכלנו צהריים וירדנו בירידה הקצרה ביותר המחברת חזרה אל המסלול האדום, ומשם וירדנו אל המחנה הירידה לא ארוכה מדי אבל לאחר הפס היא כבר הייתה די מתישה, בקאמפ ניתן לרכוש בירה ושתייה קלה למעוניינים.

יום רביעי קאמפ hauyhuash - קאמפ huanapatay 11 קילומטרים 660 עליה 500 ירידה

עלינו דרך circuto de huayhuash אל paso del trapecio, העליה ארוכה ומתונה ויחסית נוחה, כמובן שגם זו לא עלייה פשוטה.
ה פס יפיפה כאשר מצדו האחד הר מושלג ומרשים ומצדו השני לגונה יפיפה בתכלת בוהק. מהפס ניתן לעלות עוד כ100 מתרים לנקודת תצפית הצופה על כול הרכס המושלג ( גם כן מומלץ ביותר). לאחר מכן מתחילה הירידה, החלק הראשון די תלול, ולאחריו הולכים לאורך הלגונה בסוג של תפירה בשביל מגניב ממש ( הרבה ירידות ועליות קטנות) ואז ממשיכים בירידה די רצופה עד לקאמפ, הקאמפ יפה מאוד ונוח.

יום חמישי עליה לפס סנטה רוזה וירידה לכפר huayllapata 18.5 קילומטרים 1600 ירידה 500 עליה

היום מתחיל בעליה די תלולה לפס סנטה רוזה, הפס יפיפה( בחרנו בו ולא בפס סן אנטוניו, בגלל ששמעעו מכול מיני מדריכים ומטיילים כי הוא יפה יותר) נשארנו שם תקופה והתפעלנו מהנוף, לאחר מכן התחלנו את הירדיה.
הירידה מתחילה מאוד תלולה בדרדרת מחליקה( אנחנו החלקנו מספר פעמים רב בירידה, אך כמובן לא קרה כלום באמת), לאחר שעוברים את הלגונה המרהיבה ומתחיחים לרדת בשיפוע מתון בנחל, הליכה ארוכה של כ 13 קילומטרים, כמעט והכול ירידה מתונה או מישור, מעט קטעי עליה קטנים, ורואים איך ככול שיורדים בגובה הצורות נוף משתנות, מופיעים תורמוסים סגולים, עצים מדשאות ומפלים. ובסוף הצעידה הגענו לכפר, שם מצאנו לינה עם מקלחת חמה ב15 זוזים( ניתן גם לרכוש וואי פיי למעוניינים), וישנה גם חנות בכפר בה ניתן לרכוש מצרכים לארוחות ערב).

יום החזרה ( היה ממש לא פשוט)

לקחנו קולקטיבו שיצא ב6וחצי לcajatambo ( דיברנו עם ההוסטל והם עזרו לנו) הנסיעה לקחה כשעתיים ועלתה 20 זוזים) כאשר הגענו לכפר גילינו כי הקולקטיבו הבא רק ב13:30 אז שיחקנו קלפים בכיכר, כ-4 שעות הקולקטיבו הבא לקח אותנו לכפר בשם pativilca שאמרו לנו כי משם יש רכבים לוואראז, הקולקטיבו היה חם וצפוף ונסיעה לקחה כ4 שעות ועלתה עוד 30 זוזים. ב pativilca גילינו כי האופציות שלנו הן לקחת רכב 50 זוזים לאחד שיגיע תוך 4 וחצי שעות או קולקטיבו שמגיע ב11 בלילה עולה 35 וייקח באיזור ה6 שעות, הלכנו על הרכב שלקח אותנו עד להוסטל.