טרק האגמים הקפואים

תאריך הטיולFebruary 2014
עונה מומלצתאוקטובר- נובמבר, מרץ- אפריל

הכנה ויום 1: הגעה לדונצ'ה

כסף (נכון לפברואר- מרץ 2014) 1 שקל= 30 רופי נפאלי, 1 דולר אמריקאי= 100 רופי נפאלי

נחתתי בנפאל בתחילת עונת הטרקים ידעתי שזה יהיה סיכון לצאת ישר לטרק האנאפורנה והחלטתי לעשות טרק מקדים, ההתלבטות הייתה בין עמק קטמנדו לאגמים הקפואים.
ההחלטה נפלה לאחר שפגשתי באחת הסוכנויות בטאהמל (האיזור בו ישנים התרמילאים בקטמנדו) זוג ישראלים שפגשתי מוקדם יותר בטיול בויאטנם שיוצאים עם עוד ישראלי אחד לאגמים הקפואים והם הציעו לי להצטרף אליהם.
לכל טרק בנפאל צריך לצאת עם שני כרטיסים לכל מטייל כרטיס TIMS ופרמיט שעל כל אחד מהם משלמים 8-10$ בערך.
לאחר שהסדרנו בסוכנות טיולים (סוויסה האדום) את הכרטיסים והחבר'ה התארגנו על פורטרים (מעין סבלי ציוד לתיקים) קבענו שלמחרת נצא לטרק.

ההרכב שיצא היה 4 תרמילאים ישראלים ו-2 פורטרים נפאלים לקחנו 2 מוניות לתחנת האוטובוסים המרכזית וקנינו כרטיס ל"לוקאל באס"- האוטובוס של המקומיים (500 רופי נפאלי) אל דונצ'ה העיירה ממנה מתחילים את הטרק. חשוב להגיד שמי שלא רגיל לטייל במזרח יחטוף שוק במהלך הנסיעה, מדובר באוטובוס קטן יחסית שמכיל הרבה יותר אנשים ממה שאפשר בדרך עולים אנשים נוספים שיושבים על הגג יש עזים ותרנגולות על הגג ולפעמים גם בתוך האוטובוס.
הדרך עצמה די מפחידה ועוברת מעל תהום שנראה כל רגע הולכים ליפול לתוכה כל רגע, לאחר 9 שעות נסיעה בערך (אם אין איזה בעיית שמן\ פנצ'ר) מגיעים לדונצ'ה (גובה של כמעט 2000 מטרים מעל פני הים).
התמקמנו בגסטהאוס מקומי ארוחת ערב עם המאכל הלאומי הדאל באט והלכנו לישון.

הטרק: דונצ'ה-סינגומפה (Shin gompa)

יום2: דונצ'ה-סינגומפה (Shin gompa)
הגענו הגענו בצהריים והחלטנו שאנחנו ממשיכים באותו יום אל הגסטהאוס הראשון בו ישנים בטרק כפר סינגומפה (3,300 מטר מעל פני הים) לפנינו היו 6 שעות הליכה בערך התחלנו ללכת ובדרך עברנו נופים יעריים ירוקים ויפים, ראינו טרסות יפות ומקומיים שעוסקים בחקלאות, עוברים גשר תלוי, מפלים קטנים בצידי הדרך סה"כ הייתה עלייה לא קלה אבל סבירה.

יום 3: סינגומפה- Laurbinia yak- עד לאגמים!
יצאנו מוקדם בבוקר אחרי ארוחת בוקר שכללה דייסה צ'אפטי וביצים, מלאנו מים ושמנו בהם כדורי טיהור. אל עבר הכפר הבא לאורביניה יאק, בדרך עברנו מקדש כאן מתחילים לראות את השלג בדרך מידי פעם. הגענו ללאורבינה (3,900 מטרים) מוקדם לאחר 3.5 שעות הליכה עם עלייה רצינית יותר מהימים החלטנו להמשיך כי לא רצינו לסיים יום הליכה ב12 בבוקר אז המשכנו אל הכפר הבא למרות הפרצופים של הפורטרים שהתבאסו מההחלטה שלנו קצת, המשכנו ללכת עד לאגמים עוד 7-8 שעות הליכה, הנוף מסביב היה יפה שילוב של שלג ושל נוף יערי ירוק אבל זכורות לי המון מדרגות אבן על השביל שאותם טפסנו, העלייה הייתה כאן הכי סיזיפית.
הגענו לאגמים (4400 מטרים מעל פני הים) בערב אז העדפנו לאכול בגסטהאוס להתארגן לשינה ולראות אותם בבוקר.

יום 4: מסתובבים בין האגמים חוזרים עד לדונצ'ה:
בלילה היו לי כאבי ראש ולא ישנתי טוב כל כך, בארוחת הבוקר גיליתי שכולם סבלו מכאבי ראש האלה וזה כנראה בגלל שטפסנו מהר מידי בגובה בלי התאקלמות מספקת.
בבוקר הקדשנו את הזמן שלנו להסתובב בין האגמים עם ציוד קל בלבד על הגב שלנו (לקחנו מים והשארנו את התיקים הגדולים בגסטהאוס). האגמים היו יפים אבל ציפנו לנוף אחר, בגלל שהיה תחילת עונת הטרקים בנפאל אחרי חורף ארוך לא רק שהאגמים היו קפואים לחלוטין גם שכבה עבה של שלג כסתה אותם והצלחנו להבדיל ביניהם לבין האדמה כי האזור שלהם היה אזור שלג אחיד וחלק ללא סלעים. היה מוקדם בבוקר והחלטנו לחזור, הדרך למטה הלכה לנו מאוד מהר באופן מפתיע ביחס לעלייה כשראינו שהגענו לסינגומפה ועוד הייתה שעת צהריים החלטנו לחזור עד לדונצ'ה עוד באותו היום, אמנם הגענו רק ב9 וחצי בערב אבל עמדנו באתגר שהצבנו לעצמנו לתפור את כל הירידה ביום אחד.

למחרת לקחנו "לוקאל באס" חזרה לקטמנדו.

בדיעבד (לאחר שעשיתי גם את טרק האנאפורנה) אף על פי שהטרק קצר הוא יפה מאוד עשיר בתצורות נוף שתראו ומומלץ מאוד לעשות אותו בנוסף וכהכנה (יעזור בהתאקלמות בגובה) לטרק האנאפורנה.

• אולי מה שעשינו כדי לקצר יום ולהגיע ישירות לאגמים לא היה מומלץ וחכם בדיעבד, שימו לב שאתם מתאקלמים לגובה ואם מתפתחים אצלכם תסמינים של מחלת גבהים מומלץ לרדת בגובה להתאקלמות
  • המחירים בגסטהאוסים בטרק היו מינוריים משהו כמו 100-200 רופי, הם בונים על זה שתקנו אצלם 2 ארוחות ומזה נובעים המחירים הזולים
  • מלבד הציוד הרגיל לטרקים: מומלץ להביא טבליות כלור\יוד לטיהור מים, ביגוד חם, חטיפים\פרות יבשים משקפי שמש וקרם הגנה הקרינה מהשמש מתחזקת ככל שעולים בגובה.
  • הזמן הממוצע לטרק זה הוא 5 ימים אנחנו קצרנו ממש ואולי זה לא היה הכי חכם, קחו את הזמן ועשו אותו בקצב שלכם. ניתן גם לשלב בו טרקים כמו הלאנג טאנג שמתחבר אליו ולהאריך את הטרק בעוד כמה ימים.