פלופונס עם ילדים בחופשת פסח באפריל 2024

טיילנו 11 יום בחצי האי הדרומי לאתונה- הפלופונס בחופשת פסח שיצאה בסוף אפריל 2024. אנחנו מאוד אוהבים את יוון ושוב שמחנו לגלות את הפשטות, הנופים, האנשים החמים, האוכל הטעים והגיוון בטיול בין חופים להרים.

תאריך הטיולApril 2024
עונה מומלצתאנחנו היינו בסוף אפריל, בהרים היה יחסית הפכפך, שמשי ביום לרוב וקר בלילה. בחופים היה עוד קריר יחסית וזכינו לכמה ימים חמים מספיק לבילוי בים. העונה שם מתחילה באופן רשמי במאי, באיזורי החופים בעיקר. וברוב המקומות היו קצת שיפוצים וחלק מהמקומות עוד היו סגורים לפני תחילת העונה.

נחיתה לפנות ערב באתונה

נחתנו בערב באתונה ונסענו כשעה מזרחה למלון קטן על הים מערבה, על מנת לקצר את הדרך ביום שאחרי. ענה ממש על הדרישות והיה נעים- Hotel Cokkinis.

נסיעה למחוז ארקדיה במרכז האי, להרים

המשכנו בבוקר לכיוון תעלת קורניטוס שמחברת בין היבשת לחצי האי. עצרנו להסתכל על התעלה מהגשר שעובר מעליה, מקום מסחרי ותיירותי מאוד.
בהמשך הדרך עצרנו להצטייד בדליים לים להמשך הטיול ולקניות בסופר נחמד של Lidl בעיירה הקרובה והמשכנו למחוז ארקדיה להרים.
הגענו להרים בצהריים שבסוף הדרכים נהיות מפותלות יותר. עצרנו לאכול צהריים מאוחרים בכפר Stemnitsa, כפר יפה, היה שקט ודי ריק, רוב המקומות היו סגורים. טיילנו בין הבתים, אכלנו צהריים וקינחנו בגלידה והמשכנו למקום הלינה שלנו בכפר הקרוב והמרכזי יותר- Dimitsana. הגענו לקראת הערב, היה ממש קר והתחיל להיות מעונן, עשינו סיבוב קצר בכפר וחזרנו לדירה הקטנה שלנו.
לדעתנו מומלץ לישון מחוץ לעונה בכפר המרכזי יותר, כי יש יותר מקומות פתוחים והכפר יותר שוקק חיים.

טיול למנזרים התלויים בנהר הלוסיוס

קמנו בבוקר בכפר שלנו, התפנקנו בקפה שהיה פתוח יחסית מוקדם ויצאנו למסלול למנזרים התלויים בנהר הלוסיוס. המנזרים התלויים פתוחים למבקרים בין 9-13 ונפתח שוב אחה"צ.
**יש טרק מפורסם שהולך פה בין כפרים והרבה מהמטיילים שפגשנו כאן עושים אותו.
אנחנו עשינו מקטע קצר ויפה שמותאם לילדים קטנים (בת 4.5 שהולכת ובן 2.5 במנשא), של 1.6 ק"מ לכל כיוון. בהלוך לקח לנו שעה וחצי ולקראת הסוף הייתה עלייה יחסית תלולה למנזרים ובחזור לקח לנו שעה. התחלנו וסיימנו את המסלול מגשר בשם Bridge Kokkori - Polygeni (Lucios), שהדרך אליו עם הרכב מאוד מפותלת. בסיום עשינו טבילה בנהר בפינה יפה מתחת לגשר ליד החניה. היה מסלול מאוד מוצלח מבחינת יופי, עניין ורמת קושי לדעתנו. חזרנו לרכב בול שהתחיל גשם די רציני וניהיה קר מאוד שעלינו חזרה לכפר שלנו.

יורדים דרומה לחבל המאני לכפר סטופה- לאצבע השלישית בחצי האי במחוז לאקוניה

בבוקר חקרנו את הסמטאות היפות של הכפר שלנו דמיניציאה וגילנו בית ספר פעיל וגם גן שעשועים. לקראת הצהריים נסענו דרומה לחבל המאני לכפר סטופה שם נישן בימים הבאים. נסענו שעתיים וחצי, בדרך יפה שלקראת הסוף הכביש מתפתל מעל מפרצונים וכפרים יפים על הים. הגענו לסטופה, הייתה רוח חזקה ליד הים והיה קריר. אכלנו גירוס מעולה ליד החוף ועשינו קניות בסופר גדול יחסית בכפר. הטיילת של הכפר על הים הייתה קצת בשיפוצים לקראת פתיחת העונה במאי.
מקריאה מקדימה על החבל המאני החופים בסטופה, הם המומלצים ביותר מבחינת חופים עם חול ולא אבנים ומלאים בתיירים בקיץ.

טיול קצת דרומה מסטופה בחבל המאני

היה יום יחסית קריר עם רוח חזקה. הדרמנו קצת לכפר הקטן לימני שיושב במפרץ יפייפה! עם עוד כמה כפרים קטנים. עשינו בו סיבוב קצר (השמועה אומרת שלפעמים רואים שם צבי ים, לא ראינו) והמשכנו למסעדת דגים מומלצת כמה דקות נסיעה ממנו על הים (הפיראט..).
Limeni הוא כפר יפה של רחוב שיושב על מפרץ מהמם עם מים בצבע טורקיז ומדרגות בטון שיורדות לים.

בילוי בחוף ליד סטופה ונסיעה לכפר עתיק

קמנו ליום קצת יותר חמים וללא רוח. ניצלנו את המזג והלכנו לחוף במפרץ צפונית לסטופה, 10 דקות הליכה ל- Paralia Kalogrias. אכלנו שם במסעדה מקומית וידידותית לילדים ובילינו שם את רוב היום. אחה״צ הסתובבנו במפרץ של סטופה. זו עדיין לא העונה ורוב המסעדות עוד סגורות, והעיירה עוד יחסית רדומה ושקטה. בקיץ מספרים שהיא מאוד עמוסה.
אחהצ נסענו דרומה כ-50 דקות לאותו איזור כמו אתמול. לכפר מומלץ ויפה קצת מעל הים- areopoli, שהבנייה העתיקה נשמרה בו ויש בו עד היום קהילה יוונית גדולה, הכפר יפייפה עם סמטאות רבות להסתובב בהן.

טיול אופניים קליל בין סטופה לכפר אגיוס ניקולאס

שכרנו אופניים עם כסאות לילדים בסטופה ועשינו מסלול יפייפה לאופניים על דרך סלולה על המצוק בין הכפר סטופה לכפר הדרומי יותר- אגיוס ניקולאס. עצרנו על החוף דרומית לאגיוס ניקולאס, אכלנו בכפר וחזרנו באותה הדרך לסטופה. הדרך הייתה יפייפיה, מלאה בפרחים ומפרצונים וגם הכפר שהגענו אליו היה מקסים.

נסיעה ליעד האחרון- האצבע הכי מזרחית לעיירה Tolo, מחוז ארגולידה

נסענו לאצבע הכי מזרחית וצפונית ליעד הבא שלנו והאחרון לטיול.
אחרי נסיעה של שעתיים וחצי עצרנו בעיר יפה שהאיזור העתיק שלה יפה מאוד ומתוייר- nafpilio.
אחרי הסתובבות בעיר המשכנו בנסיעה של רבע שעה לעיירה טולו שיושבת על חוף מקסים עם נוף של ים עם איים קטנים וסירות דייגים באופק, קסום שם. העיירה עוד יחסית מנומנמת, כי העונה נפתחת רשמית במאי, וחלק מהמקומות בשיפוץ או סגורים עוד.

נשארנו בעיירה לבילוי על החוף כמעט 3 ימים

שהינו בטולו והיה מספיק חם לבלות בחוף, לשכור סירת מנוע קטנה להקיף את אחד האיים הקטנים ולטייל בעיירה ולאכול בטברנות על החוף.
נסענו לכפרי דייגים ליד טולו שמומלצים לביקור, והם עוד לגמרי רדומים ולא פתוחים לתיירות של הקיץ.
תכננו לנסוע לדרום האצבע המזרחית ולקחת סירה לאי הידרה המפורסם. וויתרנו על כך בגלל מזג האוויר הטוב בטולו והחלטנו לנצל אותו ולהישאר בעיירה.

ביום האחרון בבוקר, נסענו לכיוון השדה באתונה. עצרנו בקניון הפתוח הגדול ליד השדה לצהריים וקצת להסתובב, היה עמוס מדי כי היה יום ראשון.
לפנות ערב המראנו חזרה לישראל.

• החוף בטולו (באצבע המזרחית) היה ללא רוחות עזות לעומת החבל המאני (בדרום), אני לא יודעת אם זה היה במקרה או קשור לאיזור.
  • לזכור שאם מטיילים באפריל, זוכים בפריחה בשיאה ומקומות לא עמוסים בתיירים ועם זאת חלק מהמקומות סגורים או בשיפוצים לקראת הקיץ.