החצי הצפוני של שביל קורפו ב6 ימי הליכה

החצי הצפוני של שביל קורפו לבנות שרוצות להתפנק

תאריך הטיולOctober 2022
עונה מומלצתקיץ-אביב

טוב, אז אני אנסה לסכם את שביל קורפו, או לפחות את החלק הצפוני שאנחנו עשינו ואת המסקנות שאני יצאתי איתן ממנו.
אז באמת המידע שקיים על השביל לא רב ובמיוחד לא בעברית. אני החלטתי לצאת אליו אחרי פוסט שקראתי באתר/אפליקציית "סיפור דרך" ששם זוג ישראלים מבוגרים (סביבות גילאי ה60 אם אני זוכרת נכון) יצאו אליו ואמרו שהוא קל (ספוילר קטן: הוא לא!!!)
טיילתי עם מיכל, שותפה נפלאה שמצאתי ברחבי הפייסבוק, ופיליפו שהצטרף אלינו ל2 לילות, פיליפו גר בעיר ורונה שבאיטליה, והוא ומיכל הכירו במהלך חופשה של פיליפו בארץ.

טיסות

במהלך חודשי הקיץ יש מס' חברות תעופה ישראליות שמפעילות טיסות ישירות מישראל לקורפו, מיכל הגיעה לקורפו עם טיסה של ישראייר ביום חמישי 06.10, אני הגעתי מס' שעות לפני מיכל לקורפו בטיסה מוינה (בשל טיול משפחתי של שבועיים באוסטריה) שכללה עצירת ביניים במילאנו של 4 שעות. ופיליפו הצטרף אלינו יום למחרת ב07.10 בטיסה מאיטליה ואוטובוס לעיירה שישנו בה באותו היום.
הטיסות של מיכל (הלוך וחזור לארץ) עלו לה בסביבות ה2300 ש"ח, אך חשוב לציין שמיכל קנתה את הטיסות בנפרד, מכיון שהיא קיוותה למצוא שותפ/ה שתמשיך איתה לעוד מס' ימים באתונה (אני ידעתי שארצה באותו השלב אחרי 3 שבועות באירופה לחזור כבר הביתה). אני קניתי רק כיוון אחד (קורפו-ישראל) ב900 ש"ח, והוספתי 180 ש"ח על כבודה.

לינה

אנחנו לא רצינו להתכלב יותר מדי בחופשה, הדבר התבטא גם בכמות הקילומטרים שהלכנו בכל יום וגם במקומות שישנו בהם. כל מקומות הלינה ביחד עלו לכל אחת מאיתנו כ900 ש"ח ל7 לילות. בממוצע 150 שקל לבחורה ללילה.
במהלך הטיול פגשנו זוג שישן אך ורק בטבע, גם דרך אופציונלית.

תחבורה

באי קורפו יש שני סוגי אוטובוסים, האוטובוס הירוק והאוטובוס הכחול (אלו רק השמות, לא באמת הצבעים את האוטובוסים) האוטובוס הכחול נוסע בתוך עיר "הבירה" קרקירה, ובו אנחנו לא השתמשנו. כן השתמשנו באוטובוס הירוק. כל המידע על קווי האוטובוסים, מחירים שעות וכו' מופיע באתר של ה"GREEN BUS" (כל הקישורים יופיעו בסוף). אנחנו החלטנו ללכת את החלק הצפוני של השביל שנחשב ע"פ המבקרים ליפה יותר. בתכנון היינו אמורות לקחת את קו B18 לעיירה GIANNADES, מה שקרה בפועל הוא שבשביל להספיק את האוטובוס של השעה 06:00 היינו אמורות לקום ב04:30 בבוקר, אממה הלכנו לישון ב02:00 אחרי ערב מהנה בטברנה והתעוררנו בשעה 06:30 בבהלה. החלטנו לקצר את היום ולקחת את קו A10 לעיירה LIAPADES וללכת למקום הלינה שלנו כ4 קמ'. עלות הכרטיס מטרמינל האוטובוסים לעיירה 2 אירו.
ביום הטיסה חזרה לארץ לקחנו את קו A3 מהעיירה ACHARAVI לקרקירה, עלות 3.60 אירו.

ניווט

אני הרבה יותר מסתדרת עם לנווט עם הטלפון, זה קל, הוא אומר לי בדיוק איפה אני וכמה נשאר לי על המסלול. לא הבאנו בכלל מפה או ספר מודפסים. קיימים כמה קבצים של השביל כולו בגוגל, האפליקציות שאני השתמשתי בהן הן outdooractive שהיא נותנת ממש לתכנן את המסלול במדויק מנקודה A לB, וכמובן שהשוואתי לאחר התכנון את המסלול שהאפליקציה יצרה לי למסלול המקורי. האפליקציה היא חינמית (כמובן עם אופציה לשדרוג בתשלום) אך הגרסה החינמית שלה נתמכת באינטרנט. מה שאני עשיתי הוא לפתוח את המסלול במקום הלינה שלנו שתמיד היה עם WIFI ואז לא היה עוד צורך באינטרנט. עוד אפליקציה שמראה את כל השביל במלואו היא AllTrails שהיא גם אינטרנטית עם אופציה לשדרוג בתשלום.
חשוב לציין שהשביל מסומן, יש חלקים שפחות ויש חלקים שיותר, הסימון של השביל בצבע צהוב, לפעמים חצים, לפעמים רק פס, לפעמים ריבוע ברזל קטן בצבע צהוב על אחד העצים ולפעמים האות C ו-T מחוברות corfu trail (מצורפות תמונות). ישנו עוד שביל שהרבה פעמים משתלב עם שביל קורפו שהסימון שלו הוא צהוב לבן צהוב (מצורפות תמונות) הסימון הזה הוא אינו שביל קורפו, אל תתבלבלו, שלא יאריך לכם סתם את הדרך.

יום 0- הגעה לקורפו

כאמור אני הגעתי לקורפו מוינה, ומיכל הגיעה מהארץ. ישנו בדירה קטנה וחמודה במרחק של 20 דקות הליכה מהשדה. ובערב יצאנו לטברנה על קו החוף.

יום 1- קארקירה לפלאוקסטריצה

כאמור לא התעוררנו בזמן והחלטנו לקצר את היום שלנו. הלכנו מהדירה שישנו בה בלילה בקרקירה כחצי שעה לטרמינל שממנו יוצאים כל האוטובוסים הירוקים ולקחנו את האוטובוס לLIAPADES (כשעה נסיעה). ירדנו בתחנה בעיירה והתחלנו ללכת לכיוון תצפית מהממת שהופיעה בגוגל מאפס שהייתה מאוד קרובה לשביל. (לא הייתי מוותרת עליה בחיים).
ממנה התחברנו לשביל ומתחילים לרדת לכיוון המפרץ, הדרך תראה הזויה, אתם עוברים בשטח של בריכה של מקום כנראה פרטי (האנשים יסתכלו עליכם כהזויים שנפלו מהשמיים אבל לא נורא) ואז מתחילים לטפס למעלה (ישנו גם טיפוס בסולם לא ארוך) ממשיכים עם הסימונים הצהובים ומגיעים לעיירה Paleokastritsa. אנחנו ישנו בקמפינג של העיירה. מקום עם מארחות מקסימות ואדיבות שרק רוצות לעזור ולהסביר על האזור. בקמפינג יש מקום לקרוואנים, אוהלים פרטיים, ומה שאנחנו לקחנו- אוהל של המקום עם 2 מיטות שדה פרטיות. בקמפינג יש שירותים ומקלחות עם מים חמים. החיסרון של המקום הוא שבאוהלים אין שקעים ותאורה- מה שדרש מאיתנו להטעין את הטלפונים בקבלה ולהשתמש בפנס ראש של פיליפו (שהצטרף אלינו באותו הערב) כתאורה לאוהל. העלות של הלילה לשתינו ביחד 56 ש"ח. סה"כ הלכנו 4 ק"מ באותו היום.

יום 2- פלאוקסטריצה לאגיוס גורגיוס

התחלנו את יום ההליכה שלנו ב07:50 (השמש באותה תקופה זורחת ב07:00 בערך) עם טיפוס לא פשוט, בדרך פגשנו זוג אמריקאים מבוגרים וישבנו איתם לארוחת בוקר בגלידריה-קפה בעיירה LAKONES.
לאחר ארוחת הבוקר המשכנו לטפס, סה"כ 4.5 ק"מ של עליה מתוך יום של 11.5 ק"מ. לאחר העליה קרה הדבר שהחתים מעט את כל נראות הטיול, התחלנו לרדת בדרך מעט תלולה באמצע מטע זיתים (בדקתי באקדמיה ללשון העברית) ואני שהלכתי מקדימה דפקתי התגלגלות מרשימה על הסלעים יחד עם התרמיל הכבד שלי. המופע המרשים השאיר אותי עם גבה נפוחה, פצעים מרשימים בפנים ולאחר מכן עם פנס מגניב בעין שהגיע איתי גם לארץ. לאחר המופע המשכנו ללכת (פיליפו המתוק שהיה עם תרמיל קטן לא הסכים לי להמשיך לסחוב את התרמיל שלי ואמר לי באיטלקית "על גופתי המתה את סוחבת את זה עכשיו"). הדרך ממשיכה לתוך עיירה עם חנות מזכרות מקסימה (המוכרת המבוהלת ראתה אותי והביאה לי קרח לגבה) ולאחר מכן לשביל-כביש הורס ביופיו שמשקיף על הים ולאחר מכן משתלב אל תוך העיירה AGIOS GEORGIOS שבה סיימנו את היום שלנו. הגענו לבית המלון בשעה 14:30 כאשר שעת הצ'ק אין היא 15:00. החדר של פיליפו היה מוכן כבר בשעה שהגענו והחדר שלנו עדיין לא, אני הייתי עייפה ושבורה מדיי בשביל לצאת אז נשארתי בחדר של פיליפו עד שהחדר שלי ושל מיכל היה מוכן, בזמן שמיכל ופיליפו הלכו להשתכשך בים. עלות החדר במלון עלה 300 ש"ח לשתינו ביחד. סה"כ הלכנו במהלך היום 11.5 ק"מ.

יום 3- מנוחה ומעבר לולאניו

כבר בערב יום שבת הבנתי שלמחרת אני לא אוכל לטייל כי כל הגוף שלי כאב מהנפילה, אז דיברנו על זה והחלטנו שבראשון נשאר באגיוס גורגיוס וניקח מונית לעיירה הבאה שבה אנחנו ישנות, סגרנו כבר בערב עם המלון שההסעה תיקח אותנו בתשלום לעיירה הבאה ואת פיליפו, שלא הצליח להשיג עוד ימיי חופש מהעבודה, לשדה התעופה. התעוררנו ב09:00 והלכנו לסיבוב קטן בעיירה, התיישבנו באיזה מסעדה ואכלנו ארוחת בוקר חביבה. אני לקחתי סלט יווני, לטעמי הסלט שמגישים בארץ פי 100 יותר טעים.
חזרנו למלון עשינו צ'ק אאוט, והשארנו את התיקים בקבלה. הלכנו לחוף של העיירה ולקחנו מונית-סירה למפרץ מהמם שנקרא Porto Timoni בעלות של 15 אירו לבן אדם, הלוך-חזור.
לאחר הבילוי במפרץ ההסעה של המלון לקחה אותנו לעיירה הבאה שלנו שנקראת Valanio. עיירה פצפונת עם מכולת עוד יותר פצפונת וטברנה קטנה וחמודה. ישנו בדירת גלריה חמודה ונקיה עם מארחת מקסימה.
הדירה עלתה לשתינו ביחד 200 ש"ח. ההסעה עלתה לשתינו ביחד 155 ש"ח.

יום 4- מולאניו לספארטילס

עוד יום של טיפוס וירידות, התחלנו ללכת סביב 08:00, בין כבישי Valanio ואז נכנסים לכרמי הזיתים. בדרך פגשנו זוג בריטים שכבר פגשנו בקמפינג בפלאוקסטריצה ביום שישי, והלכנו איתם כמחצית מהיום. זוג מגניבים בני כ50+ הולכים את כל השביל עם ציוד על הגב ובלי אוהל, רק עם שקי שינה. לאחר שהגענו לעיירה SPARTILAS שאנחנו הזמנו בה דירה הם המשיכו לחפש מקום לישון בו וירדו לים (ירידה רצינית של 17 ק"מ) איחלנו להם המון בהצלחה ונפרדנו בחיבוקים. בהמשך הימים המשכנו להתכתב בוואטסאפ ולהתעדכן כל זוג על מצבו של השני. הגענו לSPARTILAS ב12:40 ושעת הצ'ק אין הייתה ב15:00, ליטסה המארחת הייתה כל כך מקסימה והתנצלה בפנינו רבות שהדירה עדיין לא מוכנה בשבילנו וביקשה שנחכה שעה ואז הדירה תהייה מוכנה בשבילנו. הדירה הייתה מקסימה, יכולה להכין 6 אנשים ויש לה מרפסת מטורפת לנוף מדהים.
הלכנו במהלך היום 10 ק"מ. הדירה עלתה לשתינו ביחד 375 ש"ח.

יום 5- ספארטילס לOld Perithia

בלילה היה גשם בלתי פוסק ולא ידענו מה יהיה איתנו בבוקר, החלטנו לקום בבוקר, לראות מה המצב ולהחליט. בשעות הבוקר המוקדמות היה עדיין גשם וביקשתי מליטסה בעלת הדירה לברר כמה תעלה לנו מונית לעיירה הבאה שלנו, לאחר כשעה השמיים התבהרו והחלטנו לא לוותר על עוד יום ולצאת לדרך. יצאנו בשעה 12:00 והתחלנו לטפס במעלה העיירה, במהרה נכנסנו לתוך היער והתחלנו לטפס את ההר (ביום הזה עולים לנקודה הכי גבוהה בשביל, 800 מ' מעל פני הים). עליה לא פשוטה וסבוכה ביער. בערך בפסגה יש תצפית מהממת מאיזה בית נטוש עם דגל יוון. לאחר מכן ממשיכים ללכת והדרך מתחלפת מהיער לאבנים מעצבנות ואפורות. בהמשך הדרך חוזרים לדרך יערית.
בערך בשעה 17:00 הגענו לעיירה Old Perithia למלון בוטיקי מהמם עם מארחת מקסימה, חדרים גדולים מרווחים ונקיים.
סה"כ הלכנו 9 ק"מ. החדר במלון עלה לשתינו ביחד 380 ש"ח.

יום 6- Old Perithia לאחארבי

קמנו ב08:00 ולאחר ארוחת בוקר מהממת שכלולה במחיר במלון יצאנו ב08:45 לדרך. הדרך במהלך היום הייתה ברובה בין היער לכבישים של עיירות וכל כולה בירידה. 2 הק"מ האחרונים (שלא נמצאים על המסלול) הלכנו על שוליים של הכביש של העיירה. לא החוויה הכי נעימה, בטח כשיורד מעט גשם והמכוניות מנסות כמה שיותר לא להשפריץ עלינו מים מהכביש.
הגענו לעיירה ACHARAVI וישנו במלון acharavi beach hotel, מלון מקסים עם חוף פרטי ואיזה 4 בריכות, מושלם בשביל בטן גב. הצוות החמוד שדרג לנו את החדר בשל סוף העונה והעובדה שהמלון היה דיי ריק.
בסה"כ הלכנו 9.5 ק"מ. החדר במלון עלה לשתינו ביחד 300 ש"ח, והדבר הכי משמעותי מבחינתי היה שהוא היה צמוד לתחנת האוטובוס שלקח אותנו למחרת חזרה לעיר הבירה.

יום 7- חזרה לקארקירה וטיסה הביתה

התעוררנו ב09:30 לארוחת הבוקר של המלון שהייתה כלולה במחיר, לאחר מכן סיבוב קטן בחוף הפרטי של המלון והתארגנות לקראת הצ'ק אאוט והטיסה. ביצענו את העזיבה בשעה 12:00 והאוטובוס נסע מהתחנה שהייתה במרחק של 5 דק' הליכה מהמלון בשעה 12:20. לקחנו את קו A3 לקרקירה ולאחר כשעה נסיעה הגענו לעיר. בשלב זה אני ומיכל החלטנו להתפצל, היא חובבת הערים ואני השונאת. מיכל המשיכה להסתובב במרכז העיר ואני שחיפשתי לברוח מהרעש אל השקט הלכתי כ20 דק' לשדה, קבענו להפגש ב16:30 בשדה.
על הטיסה אין לי המון מה להגיד, רק שהיה דילה (בשפה ארץ נהדרית) של 50 דק' ועוד 40 דק' שהמתנו בתוך המטוס, הטייס הסביר שהשמים עמוסים והוא לא יכול להמריא. סה"כ שעה וחצי דיליי. לא חוויה כיפית, לא נורא.

סיכום

לגבי ציוד, אני מאוד ממליצה לקחת מקלות, פשוט מקל על החיים ועל ההליכה. מבחינת ביגוד, אנחנו הגענו במעבר בין הקיץ לחורף ובמהלך הימים לא היה לנו קר, בשעות הערב- מעט. הכובד של התרמיל משפיע מאוד!! על החוויה, אז ההמלצה שלי היא לקחת כמה שפחות. יש המון מכולות- בכל יום, אז גם אם נתקעים, אפשר לקנות. אני הלכתי עם 2 ליטר ובמקרים שחששתי שהמים יגמרו לי מילאתי בבתי קפה שישבנו בהם.
והדבר הכי חשוב, אלתוש!!! לא לוותר עליו בלסיכום, השביל ברובו מהמם, יש ימים כמו היום החמישי שהדרך מעט משעממת ולא רואים את הים אבל המקומות שכן משקיפים על הים מהממים. לגמרי ממליצה בשביל אנשים שכן מוכנים לאתגר פיזי אבל לא רוצים להתפשר על נוחות.