אולימפוס וסובב כפרי זגוריה

טרק של תשעה ימים בשני חלקים הפרק של הטיפוס על האולימפוס והחלק של סובב זגוריה. נעזרתי רבות באנשים שכתבו באתר זה וכאן המקום להודות להם, בנוסף יש המון חומר באינטרנט באתרים שונים והעיקר הכול יפה שם.

תאריך הטיולJune 2023
עונה מומלצתיוני סוף ספטמבר- לברר מצב שלג בתחילת עונה. למזג האוויר בגובה יש השפעה גדולה והוא משתנה מהר לקחת את זה בתכנון

מסלוניקי לליטוכוחורו

יום 1- נחיתה בסלוניקי בלילה ישנתי במלון iris שני כוכביםמספיק לשינה וארוחת בוקר. למחרת אספתי את הרכב ויצאתי לליטוכורו litocoro,
עזבתי את סלוניקי בגשם שוטף לכיוון ליטוכרו כפר למרגלות האולימפוס, הדרך עברה בקלות ובנעימות וככה בהפתעה פתאום נגלה ההר מתוך העננים מרשים ביותר עם צורתו הייחודית. הכפר עצמו יווני קלאסי קטן ומתוק הצטרפתי לזקני הכפר בכיכר המרכזית לשתות קפה של צהריים. קפה יווני אמיתי , מסתבר שכלהבלקן מכין קפה אותו הדבר אז הזמנתי שניים . קניתי מפה ורעננתי ציוד מחר יוצאים מוקדם לטפס נקווה שזאוס יסדר מזג אוויר סבבה ולא ישבש את הפסגה ⚡️⚡️⚡️
כמו שנאמר שמנו מבטחינו באל😉.

עליה לבקתה A אולימפוס

יום שני- מליטוכורו נסעתי לנקודת ההתחלה בפירוניה pirona והתחלתי לטפס השביל עובר מעל המסעדה ימינה הוא מתחיל מסודר עד גשר מעץ מעל הנחל וממשיך לטפס בשטח.
המלצה שלי לחלק את העלייה לשני חלקים עליה לבקתה (רפיוגיA) העליה קשוחה מסומנת היטב E4 , לנוח ולמחרת לעלות לפסגות קודם לסקאלה ואם מזג האוויר מאפשר לעשות את המיטיקס בזהירות ועם קסדה. לגבי הירידה יש שתי אופציה אחת לנוח בבקתה לילה נוסף ולרדת בנחת למחרת ואופציה שניה לרדת באותו יום של הפסגות קצת קשוח אבל אפשרי.
בגלל בעיות מזג אוויר וגשם שוטף הגעתי רק לסקאלה והיה מלא ערפל ללא ראות, נחזור להשלים בפעם אחרת.

ירידה מהאולימפוס ונסיעה למטאור

יום 3 - ירדתי בגשם שוטף מהאולימפוס ונסיעה לקלמפקה למטאורה, בדרך ממש ביציאה מפירוקה יש מנזר שווה ביקור צירפתי תמונות, יש באזור עוד הרבה מה לראות אבל אני נסעתי לנוח במטאורה.
במטאורה בגדול עשיתי יום מנוחה לרגליים, חוץ מהיופי של המנזרים המקום לי היה משעמם אבל מתאים למנוחה. בכפר היה גירוס מדהים שווה לאכול במרכז יש כמה מסעדות גירוס.

הגעה למונודנדרי והתארגנות

יום 4- נסיעה למונודנדרי להתחלה של קניון ויקוס
התכנון שלי היה טרק של ארבעה ימים 80 ק״מ בערך:
ויקוס- מיקרו פפינגו
מיקרו פפינגו- בקתת אסטרקה כולל טיולים באזור הבקתה.
אסטרקה- צופולובו.
צופולובו- חזרה למונודנדרי דרך , תצפית בלוי, מדרגות ורדוטו והכפר קפטצבו.
ניצלתי את היום ונסעתי ליער האבנים ותצפית אוקסיה היה מעניין ויפה.

קניון ויקוס ועליה למיקרו פפיגו

יום 5 ויקוס למיקרופפיגו 21 ק״מ בערך:
יורדים ממונדנדרי לקניון ויקוס והולכים על הדופן מעל הקניון עד לצומת הדרכים של העליה לויקוס או פפיגו, דרך מהממת וירוקה כולה מוצלת ואפשר לרדת לבריכות בויקוס. בנקודת הפיצול נמצאים המעיינות שימו לב הנביעות מהדופן של הקניון והבריכות הן חלק מהקניון לוקח כמה שניות להבין, משם טיפסתי לכפר מיקרו פפיגו וישנתי בגסטהאוס מתחת לעמודי פפיגו. ניתן לבחור איפה רוצים לישון בפפיגו( יותר גדול) או מיקרו פפיגו היותר קטן כל אחד ומה שהוא אוהב.

בקתת אסטרקה וטיול לאגם הדרקונים

יום 6 - טיפוס לבקתת אסטרקה וטיול לאגם הדרקונים 14 ק״מ בערך:
מיקרו פפיגו מטפסים בדרך מסומנת היטב, הדרך למעלה יפה וזורמת יש נקודות מנוחה יפות ומסןדרות עם מים לשתיה.
לגבי הבקתה , צריך להזמין הרבה זמן מראש בלילה שלי היו שתי קבוצות גדולות של צרפתים ובולגרים אז לא להמר שיהיה מקום. ישנים בדורמס ומזמינים אוכל לא לצפות לגורמה זה משביע.
אפשר להשאיר את הציוד בבקתה ולעשות מספר טיולים בסביבה עקב בעיות ראות עשיתי את אגם הדרקונים וויתרתי על פסגת ג׳מילה.

מבקשת אסטרקה לכפר צופולובו

יום 7 - מבקתת אסטרקה לכפר צופולובו 16 ק״מ בערך : יום קצת קשוח אבל מהמם ביופיו, מתחילים בחצייה של עמקים אלפיני ים ומתחברים לאגם ממנו גולשים להליכה בשתי אופציות או על מצוק, או מעל המצוק לפי מה שבוחרים ודרגת הקושי הרצויה, הדרך מסומנת בנקודות אדומות אבל לשים לב למפה מכיוון שכל הצירים מסומנים כך. הירידה לכפר ארוכה ותלולהלהכין את הרגליים. במרכז הכפר יש כיכר יפה עם מסעדות ועבריות ישנתי בגסט האוס מדהים בשם גוריס gouris.

מצופולובו חזרה למונודנדרי

יום 8 - מצופולובו חזרה למונדנרי: היום הזה למעט ההתחלה הקשוחה שלו שכוללת טיפוס ארוך מאוד הופך ומתחבר לדרכים קצת יותר מתויירות. בגלל מזג האוויר נאלצתי לעשות שינויים , טיפסתי לכיוון ורדוטו והלכתי לתצפית בלוי שהיא היפה ביותר על קניון ויקוס לא לוותר!! משם הלכתי לכפר קפטצבו דרך מדרגות ורדוטו דרך מיוחדת עם גשר רומי יפה, נאלצתי לסיים את המסלול בקפצטצבו כי הירידה לויקוס מהצד הזה הייתה מסוכנת עקב הגשמים שירדו, לקחתי מונית חזרה למונודנדרי לא נורא פחות עליה אחת😎. אפשר גם לתכנן את היום הזה אחרת במידה ועייפים ורוצים להימנע מהעליה הגדולה לכפר ורדוטו, מזמינים הקפצה לכפר ורדוטו ומתחילים ממנו זה חוסך עליה ארוכה מאוד שבפועל ירדנו אותה יום קודם נראה הגיוני, עדיין נשארת העליה מויקוס למונדנרי שגם היא מכובדת מאוד…

חזרה לסלוניקי וסיום הטרק

יום 9- חזרה למונודנדרי למנוחה , ניצלתי את הדרך לסלוניקי ועצרתי ביואנינה לביקור וגם במצובו משם המשכתי למנוחה וטיול בעיר וסיום.

• לוגיסטיקה: אני התניידתי עם רכב שכור זה חסך לי הרבה זמן. ציוד- תרמיל 40 ליטר, ליינר, שני זוגות מכנסי טיולים מתפרקים, שלוש חולצות קצרות, אחת ארוכה, מיקרופליז, מעיל גשם, כובע צמר וכפפות, כובע לשמש, סוללת גיבוי, תיק עזרה ראשונה קטן, תיק רחצה מינמילי, מגבת דרייפיט, שורש, ספר קטן, שני בקבוקים של ליטר. ארבע זוגות תחתונים מנדפים, פילטר למים, ארבע זוגות גרביים, בנדנה, מקלות הליכה. קסדה לטיפוס על המיטקס ( לא חובה ניתן להשכיר בבקתה). בסוף הטרק קניתי חולצה מכותנה 😎 נשברתי מהריח. כביסה- כיבסתי ביד בכל הזדמנות שהייתה. לינה- הזמנתי את כל הלינות מראש מחירים מצויינים בטח ביחס לארץ ממוצע של 40-50 יורו כולל ארוחת בוקר. מי שרוצה לשאול שאלות מוזמן במייל asim1640@gmail.com יוון מהממת יפה והטבע במחוז אפירוס עוצמתי מאוד עם שפע של מים תהנו. תודה רבה לכל כותבי סיפורי הדרך שסייעו והיוו השראה!