7 ימים מלאים בצפון יוון

משך הטיולשבוע
עונה מומלצתאפריל-מאי

הקדמה

יצאנו ל-7 ימים מלאים, שני חברים בסוף שנות העשרים, לטיול המשלב טבע, נופים, בעלי חיים ואוכל טוב.
*יש באינטרנט מספיק מידע והוראות הגעה לכל מיני מקומות, בחרנו לתמצת ולרשום בעיקר על המסלול ופחות על הדברים הקטנים.

מקומות --> במפה המצורפת הוספנו את כל הנקודות שביקרנו וגם קצת מהנקודות האחרות המומלצות שלא ביקרנו.
אוכל --> אחד טבעוני והשני אוכל כל, יש מספיק אופציות טבעוניות - ממולאי אורז, פסטה ירקות, ירקות בתנור, לחם עם ממרח חצילים, סלטים ועוד, ותמיד אפשר לשבת ביחד במסעדה לאכול ביחד.
לינה --> כל הבקתות של הטרקים היו סגורות.
שווה להסתכל על המחירים בבוקינג ולגשת ישר למקום, המחיר אצלם לרוב יותר זול(בין 35 ל-65 יורו לזוג).
ציוד --> לוותר על שק"ש ומז"ש, להביא מטענים לרכב, מקלות הליכה(אחד גם מספיק), טחינה ואגוזים מהבית.

יום 1 - מסלוניקי לצומרקה

נחתנו ב-2 בלילה בסלוניקי ולקחנו מונית ב-30 יורו דרומית לשדה לאיזה מלון.
בדיעבד היינו צריכים לסגור מלון צפונית לשדה כי גם אפשר לחלוק מונית וגם יש אוטובוסים לילה.
אנחנו חזרנו לשדה בוקר למחרת כדי לקחת את הרכב השכור, אבל יש מצב גדול שהשכרת רכב פתוחה 24 שעות, ואם לא אז נציג יכול להביא את האוטו לשדה, שווה לבדוק את זה.
בבוקר לאחר קניית סים, יצאנו לצומרקה, הדרך לקחה כ-4 שעות והדרך הייתה מדהימה.
בדרך עצרנו בכפר מצובו (Metsovo) לארוחת צהריים, כפר עם נוף משגע.
המשכנו בדרכנו לכפר פרמנטה(Pramanta) ו-Tsopela דרך הכביש של הכפר Frasta.
הלכנו לישון במלון הזול ביותר שמצאנו - Hotel Tzoumerka (60 יורו כולל ארוחת בוקר) עם נוף יפהפה.

יום 2 - מצומרקה ליואנינה

קמנו בבוקר ונסענו למפלי קויאסה(Kouiassa Waterfalls), היינו לבד, מפל יפהפה.
הוראות הגעה: https://www.greece-islands.co.....
משם המשכנו לשביל בין 2 הכפרים (Kalarites - Syrrako Trail), לטעמנו היה לא משהו וממליצים לוותר.
לאחר מכן, המשכנו למנזר קיפינה(Holy Kipinas Monastery), שכמובן יפה יותר מבחוץ(לבדוק שעות פתיחה) וסיימנו בתצפית המטורפת - אגיוס גאורגיוס.
בכללי אזור צומרקה מאוד יפה במיוחד עם ההרים המושלגים, אנחנו בחרנו להגיע ללילה אחד והרגיש לנו בול, באזור יש עוד מפלים ושבילי הליכה מומלצים ואנחנו החלטנו להתמקד.
את הדרך ליואנינה עשינו מדרך אחרת, דרך הכפר otistika‏P. הדרך הייתה סבבה לגמרי וקצת יותר משעה היינו בעיר יואנינה(Ioannina).
עצרנו באיזה נקודה ליד האגם לתצפית לשקיעה ומשם המשכנו להוסטל.
הלכנו לישון בדורמס ב - Backpackers and Travelers Hostel, ב17 יורו, שהוא במיקום מעולה והכרנו כמה אנשים מכל העולם, לטעמנו היה קצת חסר אווירה בהוסטל.
יואנינה עיר מגניבה, עם הרבה צעירים יוונים, ומלא אפשרויות של אוכל ובילויים.

יום 3 - מיואנינה לכפרי זגוריה

יצאנו בבוקר מההוסטל מיואנינה לכיוון הכפר מונודנדרי(Monodendri), כ-45 דק' נסיעה.
לאחר פחות משעה הגענו לתצפית אוקסיה(Oxya Viewpoint) על קניון ויקוס, משם המשכנו לכיוון הגשרים, עצרנו בחלקם שהיו די נחמדים ושונים אחד מהשני.
גשרים(לפי הסדר) - Kapetan Arkouda Bridge, Kokkorou ancient stone bridge, Plakidas Bridge, Mylos Bridge.
לאחר מכן, שמנו את הרכב בחניה ל- Vradeto Steps, פה: https://goo.gl/maps/5wXaoUiaqp....
ותפסנו טרמפ לכפר ורדטו(Vradeto).
הלכנו לתצפית באלוי(Beloi Viewpoint) הצופה גם על קניון ויקוס (אך שווה יותר), ועשינו את הדרך חזרה לאוטו דרך מדרגות ורדטו(Vradeto Steps).
היה טיול יום שווה ומומלץ!
משם חזרנו את הדרך ליואנינה, 45 דק' סה"כ בשביל להיפגש עם חברים שהכרנו ערב לפני בהוסטל ושם סיימנו את היום.

יום 4 - מיואנינה למיקרו פפיגו

שוב יצאנו בבוקר למונודנדרי, שם שמנו את הרכב.
יצאנו עם התיקים הגדולים(שלא שוקלים הרבה) לקניון ויקוס(Vikos Canyon) וסיימנו במיקרו פפיגו(Mikro Papigko).
ההליכה לקחה כ- 7 שעות (כולל עצירה של שעה במעיינות - Angastromeni Springs) שדרך אגב המים קפואים אבל שווה להיכנס אליהם! הטרק היה לא קל, במיוחד העלייה לפפינגו, אבל דרך מדהימה!
אכלנו שימורים של עלי גפן, שעועית, גבינות שוות ולחם שקנינו מבעוד מועד.
בזמן ההליכה ראינו 2 גרמנים שקבענו להיפגש בפפינגו ולחלוק מונית חזרה למונודנדרי(60 יורו למונית, כ-50 דק' נסיעה).
במהלך הנסיעה ביקשנו מהנהג הנחמד המלצה על מלון במיקרו פפיגו, הנהג סגר לנו דרך חבר מלון במחיר די נמוך - 65 יורו כולל ארוחת בוקר ועשינו את הנסיעה חזרה למיקרו פפינגו כדי להתחיל מוקדם את הטרק יום למחרת.
ישנו במלון מדהים שנקרא Dias - הארוחות ערב, בוקר והחדר היו פשוט מצוינים.

יום 5 - ממיקרו פפיגו למטאורה

קמנו מוקדם אחרי ארוחת בוקר נהדרת ויצאנו לטרק לאגם דרקולימני(Drakolimni lake).
לקח לנו כ- 7 שעות(עליה ירידה ועצירות). דרך מדהימה ולא פשוטה במיוחד ללכת בשלג - עוד מלפני בקתת אסטרקה(Astarka Refuge) ועד לאגם. ממליצים מהאגם להמשיך לעלות עוד קצת לכיוון צפון מזרח לאגם לתצפית מדהימה מהמצוק. לשים לב ללכת בזהירות בקרבת המצוק, רוחות די רציניות למעלה.
במהלך הניווט שווה לעקוב אחרי האפליקציות maps.me, mapy.cz, Alltrails וכן לעקוב אחרי עקבות ישנות אם יש.

לאחר שסיימנו את הטרק ובזכות זה שהשארנו את הרכב במיקרו פפיגו, התחלנו את דרכנו לכיוון העירייה קלבקה(Kalabaka), נסיעה האורכת כ-3 שעות..
עצרנו בדרך בגבי רוגובו (Papingo Rock Pools), מסלול קצרצר ויפה בתוך נחל זורם ומלא בגבים יפים וצלולים. עשינו עצירה נוספת בבית קפה בכפר אריסטי (Aristi) המתצפת על רכס הרי הפינדוס, ומשם המשכנו לגשר Γεφύρι Αρίστης יפהפה לעצירה אחרונה.

העירייה קלבקה עם אחלה וייב ועם שפע של מסעדות וברים. תמיד מתויר שם בגלל הפלא של מטאורה. ישנו באחלה מלון, עם מארחת נפלאה - Mythos Guesthouse ב-50 יורו.

יום 6 - ממטאורה לליטוחורו

יום זה היה יום המנוחה שלנו. יום די באיזי של תצפיות, אוכל טוב וספא.
בבוקר יצאנו הישר לאזור מטאורה(כ-10 דק' נסיעה) לכביש המחבר בין כל המנזרים, איפה שכל התצפיות.
עצרנו בכל מיני תצפיות וביקרנו ב- 2 מנזרים (Monastery of the Holy Trinity at Meteora ו - The Great Meteoron Holy Monastery of the Transfiguration of the Saviour). באותו יום היה יום חג ולכן חסכנו כל אחד 6 יורו. המנזרים היו די נחמדים אבל לא חובה להיכנס אם אין זמן, בעיקר מרשים לראות אותם מהתצפיות על המצוקים לטעמנו.
בצהריים החלטנו להתפנק בבריכה מחוממת(שלא הייתה מספיק מחוממת) במלון Grand Meteora Hotel, עלה לנו 7 יורו, ואורחת צהריים בעיירה. משם נסענו לעיירה ליטוחורו(litochoro), כשעתיים נסיעה.

יום 7 - מליטוחורו לסלוניקי

אחרי ארוחת בוקר קלה במאפייה בכיכר המרכזית(ליד הכנסייה), יצאנו לשביל E4 העולה לאולימפוס, שמתחיל בעיירה ומסתיים בפריוניה(Priònia) , הליכה שלקחה לנו כ-4 שעות, בדרך ביקרנו במערה מגניבה ומפל יפהפה. בפריוניה(בקתה) עצרנו לארוחת צהריים ותפסנו טרמפ חזרה לעיירה חזרה לאוטו.
משם נסענו חזרה לסלוניקי(כשעה נסיעה) לדירתנו שסגרנו בבוקינג ב-50 יורו, Menta Studios. הדירה מעולה עם חניה ולא רחוקה מהמרכז.
ברגע זה החלטנו להתפצל - יהב החליט להסתובב ולהכיר קצת את סלוניקי, ואור הלך לאתר צפרות מדהים סטייל אגמון החולה, כ-20 דק' מהעיר, פה: https://goo.gl/maps/scrpQMKU2Y....
בערב יצאנו למרכז, יש מלא מסעדות וברים טובים.

יום למחרת בבוקר החזרנו את הרכב ועלינו לטיסה חזרה לארץ :)

• היינו בתחילת/אמצע אפריל עם חורף די חלש, לכן מאוד נהנינו ממזג אוויר למרות שהיו גשמים מדי פעם. למרות כשהמז"א יכול להיות הפכפך, שווה בכל זאת לנסוע למקומות שהיינו כי הכל יפה גם כשגשום ומושלג.
  • לשכור רכב זה מעולה, נותן הרבה יותר גמישות ואופציות ליותר נקודות, וגם ניתן לשלב טרקים, הזמנו מאתר ofran, דרך חברת Budget. רכב קטן, עלה לנו 800 ש"ח ל7 ימים).
  • לא משנה השעה שנוחתים, לבדוק אם אפשר לקחת כבר רכב שכור כבר מהשדה תעופה.
  • כרטיס סים מ- cosmote ב12 יורו, אינטרנט ללא הגבלה לחודש(לברר שעות פתיחה).
  • עדיף לקחת מלון קרוב לשדה תעופה, בין השדה לסלוניקי, ככה שגם אפשר לחלוק עם עוד אנשים מונית, או לקחת אוטובוס לילה.
  • אפליקציות חשובות: google maps, maps.me, maps.cz, AllTrails, booking (עדיף לסמן את היעדים במפת גוגל מראש או מפת מפס מי ולהוריד מפות אופליין מבעוד מאוד).
  • היינו ב- off season, לכן סגרנו הכל באותו יום ולפעמים היה זול יותר לסגור במקום מאשר בבוקינג(בדקנו בבוקינג מה הכי זול וניגשנו לשם).
  • אוכל - ממליצים להביא מהבית אגוזים וטחינה(במיוחד אם טבעונים), שווה לקנות שם גבינות קשות, שימורי שעועית ועלי גפן שיהיו גם לטרקים ולמקרה אם נתקעים.