סינגלילה-סנדקפאו טרק

טיול בן 7 ימים בגבול בין נפאל להודו שמגיע לגובה מקסימום של 3660 מ׳ ובחלקו נחשפים לרכס ההימלאיה בדגש על הר Kangchenjunga (ההר השלישי בגובהו בעולם)

תאריך הטיולApril 2024
משך הטיולשבוע
עונה מומלצתאפריל-מאי אוקטובר-נובמבר

רקע:

סיפור הדרך נכתב מנקודת מבט של זוג בגיל 25 ללא ניסיון קודם בטרקים.
אורך הטרק בדרך כלל 6 ימים, אנחנו רצינו לטייל לאט יותר אז הוספנו עוד יום ופיצלנו את ימים 2+3 שהולכים בהם יחד 40 ק״מ לשלושה ימים, כך שהלכנו סך הכל 7 ימים.
הגענו לנקודת ההתחלה של הטרק ב Maneybhanjang בג’יפ שיתופי מדרג׳ילנינג (כשעה נסיעה) מרחוב “chock bazzar” - עולה 100 רופי לאחד.
בכפר פגשנו את המדריך ואחרי היכרות זריזה וכוס צ׳אי , התחלנו את יומנו הראשון בטרק.
אנחנו יצאנו יחסית מאוחר מדרג׳ילנג והתחלנו ללכת רק ב12:30 מה שחייב אותנו לתת גז כדי לסיים את ההליכה באור אז ממליצים לצאת מוקדם כדי להתחיל לטייל מוקדם ובנחת.

מבחינת עלויות -
כל מקום לינה סיפק לנו ארוחות ערב ובוקר, תה חופשי במחיר של בערך 1200 רופי לאחד.

מהלך הטרק:

Maneybhanjang to Tonglu (3050m) 11km
Tonglu to Chawrichok(3200) 14.5km
Chawrichok to Tokom (3500m) 12.5km
Tokom to Phalut (3636m) 13km
Phalut to Gorkhey(2650m) 15 km
Gorkhey to Timburey(2000m)17km
Timburey to Rimbick(2200m) 13 km

יום 1 - Maneybhanjang to Tonglu

היום הראשון הוא במגמת עלייה כמעט תמיד, עולים 900 מ׳ גובה ב11 ק״מ של הליכה.
אנחנו התחלנו ב12:30 שזה מאוחר והתחילה עננות והראות לא הייתה טובה. אומנם לא ראינו מסביבנו ביום הזה אבל הייתה חוויה די מיוחדת ללכת בתוך ענן ולראות רק את ה10 מ׳ שמלפניך.
אחרי טיפוס של שעתיים מגיעים למקדש בודהיסטי וגילגלנו גלגלי מזל לטרק מוצלח.
אחרי טיפוס של עוד שעה וחצי הגענו לכפר שאכלנו בו ארוחת צהריים ואחריו עוד טיפוס של שעה וחצי בערך
והגענו לTonglu.

יום 2 - Tonglu to Chawrichok

קמנו ב5 לראות זריחה מדהימה, וצפינו ״בבודהה השוכבת״ בפעם הראשונה (ככה המקומיים מכנים את הרכס הזה של ההימלאיה).
שתינו קפה, ארוחת בוקר מפנקת ויצאנו ליום טיול נוסף.
היום השני הוא המאתגר ביותר, נכנסים לשמורת הסינגלילה וצריכים לשלם 500 רופי לאחד לפרמיט.
יורדים 500 מ׳ לכפר שנקרא Goris. ממליצים על המומו שם הוא טעים לאללה ונותן דלק לעלייה המתקרבת.
משם יש עלייה מכובדת של 1000 מ׳ עד Chawrichok להערכתי משהו כמו 3 שעות. שם סיימנו את היום, התארחנו בבית של משפחה נפאלית מקסימה שפינקו אותנו באוכל טוב, בירה קרה ומשחקים מקומיים.

יום 3 - Chawrichok to Tokom

היום נפתח בעלייה של שעה וחצי עד לסנדקפאו, משם יש תצפית יפייפיה על ההמילאיה המושלג.
משם הולכים במישור עוד 8 ק״מ עד לTokom, ישנו במקום שנקרא “Yak loge” בתנאים מאוד בסיסיים.

יום 4 - Tokom to Phalut

יום של 14 ק״מ עם עליות וירידות אבל לא חרגיות מדי, מטפסים סך הכל 150 מ׳ ולבסוף ישנים Phalut בגבוה 3660 מ׳.
בכפר יש שני בתי אירוח, אחד גדול עם חדרים גדולים שמתאים יותר לקבוצות, קצת מתחתיו יש גסטהאוס קטן של בחור מלך בשם Suman ובגלל שהיינו היחידים אצלו באותו לילה ישבנו איתו במטבח תוך כדי הבישולים והיה אצלו מצחיק וטעים.
בלילה קר מאוד למרות שישנים בבקתות וממליצים להצטייד בביגוד חם.

יום 5 - Phalut to Gorkhey

קמנו ב5:00 לראות את הזריחה מנקודת התצפית של הכפר (20 דקות עלייה מהגסטהאוס, אותנו תפסה קצת עננות אבל אפשר לראות משם את ההרים המפורסמים - Kanchenjunga Everest, Annapurna ועוד הרים מרכס ההמילאיה.
אחרי ארוחת הבוקר התחלנו את היום, שכולו ירידה.
אפשר להצטייד במקלות שמוצאים בדרך כדי להפחית קצת עומס על הברכיים.
בדרך עוברים בשביל יפייפיה עם עצי במבוקים משני הצדדים, ובעצים עתיקים עם שורשים ענקיים.
אחרי שעתיים ירידה עצרנו לתה ועוגיות ומשם ירידה של עוד 3 שעות עד שהגענו לכפר Gorkhey.
אחרי ארבעה לילות בהרים הקרים שישנים מעל 3000 מ׳, Gorkhey הייתה בדיוק מה שהיינו צריכים.
השמש יצאה, עברנו מנעליים לסנדלים, מים חמים למקלחת ומעל הכל נהר יפייפיה באמצע הכפר.
התארחנו במקום שנקרא ״Lali gurash homestay” בחור אלוף בשם בוסאן אירח אותנו עם כל הלב.

יום 6 - Gorkhey to Timburey

אנחנו בחרנו בבוקר רגוע בכפר, עשינו עוד טבילה בנהר ויצאנו לדרך באיזור 11:30.
המשפחה המארחת העניקו לנו צעיף מקומי ושלחו אותנו לדרך עם אנרגיות טובות.
אחרי כשלוש שעות בדרך שעוברת בתוך היער עצרנו בכפר Raman לשתות קפה. משם הלכנו עוד שעתיים בדרך יחסית מישורית עד שהגענו לכפר קטן לארוחת צהריים קלילה ויין מתוק שהם מכינים מעלי הרודנרון.
משם ירידה של כשעה וחצי והגענו לכפר Timburey עם השקיעה.

יום 7 - Timburey to Rimbick

אחרי 20 דקות הליכה הגענו לבריכה מדהימה שמחייבת להיכנס ולרענן את הגוף.
היום הזה מזכיר את היום הקודם, רובו הליכה ביער בעלייה מתונה עד שמגיעים לעיירה Rimbick.
פה למעשה עזבנו רשמית את האווירה הכפרית שיש בכל הטרק והגענו לעיירה, חנויות, כבישים וכמובן צפצופים להזכיר לנו שאנחנו בהודו.
בערב יצאנו לבירה ומשחק סנוקר עם המדריך וחגגנו את סיומו של הטיול המקסים שעברנו.