מערב ארה"ב

טיול בין הפארקים הלאומיים במערב ארה"ב - רכב ואוהל

תאריך הטיולSeptember 2011
עונה מומלצתבחודשי הקיץ

יום 1 - הגעה לסן פרנסיסקו

עשינו טיול במזרח ארה״ב ואח״כ במערב.
הגענו למסקנה שהכי פשוט ובטוח לשכור רכב. מפאת תקציב ורוח אתגרית העברנו את לילותינו באזורי לינה בטבע מוסדרים בתוך אוהל. המסלול אותו עשינו מתחיל בסן פרנסיסקו ונגמר בקינוח בלאס וגאס, משך הטיול - 17 יום.
הגענו לסן פרנסיסקו אחה"צ, לקחנו את הרכב השכור וישנו בעיירה מחוץ לסן פרנסיסקו בשם redwood. באותו הערב הלכנו לראות את גשר הזהב ולהסתובב בעיר אבל היה ערפל כבד ולא ראינו יותר מדי. באותו יום הזמנו כרטיסים לסיור בבית הכלא אלקטרז בשביל מחר בבוקר

יום 2 - ביקור באלקטרז ונסיעה ליוסמיטי

לא הסתובבנו בעיר יותר מדי כי לא היה לנו זמן כל כך לפי התכנון וחבל. אבל כן הלכנו לראות רחוב מפורסם שם שהוא מאד תלול ומפותל בשם lambard . לפני הסיור בבית הכלא חנינו את הרכב בחניון בתוך העיר כדי שלא יעלה יותר מדי, החניון במרחק של רבע שעה הליכה מהמזח היכן שיוצאים להפלגה לכיוון אלקטרז. עשינו את הסיור בכלא, שזה כולל שיט לאי, סיור שם וחזרה.
בסביבות שעה 16:00 יצאנו אל עבר פארק יוסמיטי והגענו תוך 4 שעות נסיעה. הגענו בחושך וזה לא היה נעים כל כך לחפש מקום לינה באתר ולהקים אוהל ולארגן את כל הדברים, נכנסו ישר לקמפ הראשון שהיה הכי קרוב לכניסה. הוא היה מלא יחסית אבל הייתה לנו חלקה פנויה - מזל.

יום 3 - יוסמיטי - glaciar point

בבוקר נכנסנו לעומק הפארק וקצת ביררנו פרטים באינפורמשיין על מסלול וכו׳. התמקמנו בקמפ 4 שהיה בתוך ״עמק יוסמיטי״ - שם נמצאים רוב המסלולים וגם ישנה שם תחנה של השאטל שמסתובב בפארק. החלטנו על מסלול של ה half dome, שמוביל עד למעלה הכיפה החצויה. על מנת לטפס צריך להשיג אישור מהפארק, בכל יום משוחררים מספר מקומות מוגבלים לטיפוס.
התקשרנו למוקד טלפון של הפארק להזמין אישור למסלול של ה-half dome. היתרים למסלול משוחררים בהזמנה באתר אינטרנט או יום לפני, בשעה 7 בבוקר אז ככה שכדאי להיות ראשונים שמתקשרים כדי להבטיח מקום.
הלכנו על קמפ שהיה זול יחסית ונמצא בנקודה אסטרטגית, עלה 5 דולר לאדם ללילה. רק כדי לסבר את האוזן, היו יחסית הרבה אנשים, אבל תמיד היה מקום.
באותו יום עשינו מסלול קצרצר לראש המצוק לנקודה בשם glaciar point, שממנה רואים את כל העמק ואת הכיפה החצויה שאליה אנו מיועדים להגיע למחרת. העליה לקחה לנו שעתיים וחצי והירידה, מאותו שביל, שעה וחצי. חנינו את הרכב בתחילת המסלול וחזרנו אליו בסוף.
בפארק סופר מרקט שאפשר לרכוש שם דיי הכל, פירות ירקות, בשר ועוד.

יום 4 - יוסמיטי - half dom

קמנו מוקדם בבוקר לקראת הטיפוס ל half dome, המסלול לוקח הרבה זמן. לקחנו שאטל מהקמפ לתחילת המסלול, הטיפוס אל עבר הכיפה ארוך וכולל תצפית על שני מפלים גבוהים וארך לנו כ 6 שעות עד לקצה הכיפה.
הטיפוס על הכיפה עצמה הוא טיפוס לא קל עם חבלים ובעזרת כפפות שיש במקום, הזווית מאד חדה! הדרך חזרה למטה ארכה 4 וחצי שעות והגענו סה״כ אחרי 12 שעות מתחילת המסלול.
אח״כ הלכנו להתקלח (לא קורה כל יום) מקבלים שם מגבות במקלחת, מפנק במיוחד, קנינו קצת אוכל, הכנו אותו וישר לישון, היה יום מאד מתיש ומעייף.

יום 5 - סקויה והגעה לפארק זאיון

קמנו מוקדם כי הייתה לנו נסיעה רצינית אל עבר פארק זאיון. לפני כן ביקרנו בחלק הדרומי של יוסמיטי ששם יש עצי סאקויה, החלק הזה קצת מעצבן כי זו נסיעה של הלוך וחזור של שעה לכל כיוון, משהו שלא רציתי לוותר עליו - העצים הללו מאד מרשימים ושווים ביקור.
ישנו פארק צפונית יותר שנקרא פארק סקויה, אך לשם לוקח יותר זמן להגיע וזה לא בכיוון שלנו, אז הסתפקנו בחלקת עמים קטנה יותר.
לאחר מכן התחלנו את הנסיעה לזאיון בכבישים ישרים, צחיחים, שוממים, ואינסופיים בנאוודה במהירות ממוצעת של 85 מייל לשעה, תכפיל ב 1.6 כדי להגיע לקמש, גמענו באותו היום 800 ק"מ!!! ולא תפסה אותנו משטרה.
שוב הגענו בחושך לפארק,למזלנו היה לנו מקום באחד הקמפים בפארק, קמפ בשם south, היו הרבה אנשים שם באותו הלילה.

יום 6 - narrows

בבוקר ביררנו על מסלולים והחלטנו לעשות מסלול ממש מגניב בשם narrows שזה הליכה בנחל בתוק הנקיק עם שפע מים. בכניסה יש מקלות הליכה מאולתרים והקטע הכי עמוק שם זאת הבריכה הראשונה שהגיעה לי קצת מתחת לחזה.
הפארק נמצא סמוך לעיירה ששם אפשר למצוא מצרכים בסופר.
כאן גם יש שאטל שלוקח אותך לכל מקום לתחילת מסלולים וחייבים להשתמש בו כי יש קטע בפארק שאסור להכנס עם רכב פרטי.
הנוף בפארק מדהים.

יום 7 - angel landing

ביצענו מסלול נוסף בפארק בשם angel landing שזה מסלול שיש בו עליה לתצפית מאד מרהיבה על קטע בפארק, כל המסלול ארך 4 שעות. לאחר מכן נסענו אל פארק bryce , נסיעה שארכה שעתיים. היה לנו פאנצ׳ר בדיוק בכניסה לפארק אך למזלנו היה שם מוסך קרוב, ככה שיצא לנו חלק.
הלכנו למרכז מבקרים כדי להוציא מידע על הפארק והלכנו לתצפית bryce point בשקיעה, היה ממש יפה.

יום 8 - bryce - fairyland loop

אכלנו בוקר, היה בוקר הכי קפוא שקמנו אליו, אחרי הכל אנחנו במדבר.
יצאנו לטיול בשם fairyland loop, מסלול שיורד לתוך "האמפיתאטרון" בין מגדלי החול האדירים ולוקח 4 שעות.
הלכנו למרכז מבקרים, שם קצת התחברנו לציוויליזציה והתעדכנו באינטרנט. לאחר מנוחת הצהריים, למרות שהיה קשה, הלכנו למסלול נוסף שיוצא מנקודת sunset ונגמר ב sunrise ונמשך שעתיים, נוף לא נורמלי!! בפארק היה מלא מקום באתרי הלינה ושם יש שירותי מקלחות, שניתן להוריד את כל האבק.

יום 9 - נבאחו

נסענו לעבר הנאבחו נשיונאל מוניומנט, שזה מן מקום עתיק שהשתמר שחיו בו אינדיאנים, זה מיותר טיפה לטעמי אבל הייתה חוויה. בדרך לשם עברנו דרך עיירה בשם פייג׳ שיש שם סכר גדול בשם גלן.

יום 10 - נבאחו ונסיעה לגראנד קניון

קמנו בבוקר לסיור, היה מאד הזוי, המדריך היה אינדאני בן איזה 70 עם יד תותבת ובקושי ידע אנגלית, הוא טען שמישהו השאיר אותו על מסילת רכבת וככה איבד את היד. היה נחמד וחוויה אבל לא חובה בכלל. לאחר מכן עשינו נסיעה אל עבר הגרנד קניון, הגענו אליו ב 14:00 ( לאחר שהזזנו את השעון שעה אחת אחורה, במעבר בין המדינות). ישר תלכו למשרד בשם back country ששם ניתן להשיג היתר לינה למחנה שנמצא בתחתית הקניון, המשרד נסגר ממש מוקדם, צריך להגיע בזמן. היה לנו מזל שזוהי סוף עונה - שישי לספטמבר ולכן היו להם מקומות פנויים ללינה בתחתית הקניון. לקחנו חלקה ב-mother camp והלכנו לישון מוקדם לקראת מחר.

יום 11 - גראנד קניון

קמנו ב 4:15 כדי להספיק להסעה לתחילת המסלול ב-5:00, היה לנו ממש קשה להתעורר אז ישנו עוד שעה ולקחנו את ההסעה של 6:00, חייבים לצאת מאד מוקדם (חוקים של המקום), זה חובה מצד הפארק, כי נהייה מאוד חם מאוד מוקדם ויש סכנה להתייבשות ומכת חום.
ירדנו לתחתית הקניון בשביל south kaybab וזה לקח 4 שעות עם מנוחה. הגענו לתחתית הקניון ששם עובר נהר קולורדו, חצינו אותו ותפסנו חלקה בקמפינג ממש על נחל שזורם לכיוון הנהר בשם bright angel creek, מקום מאד קסום, אחת החוויות. רוב היום רבצנו בתוך המים הקרירים, בחוץ הטמפ' גבוהה, ישנו למטה בלילה.

יום 12 - עליה מתחתית הקניון

קמנו ממש מוקדם בבוקר ועלינו בחזרה במעלה הקניון. יש נוף לא נורמלי בדרך, עוצר נשימה. למעלה עשינו מקלחת טובה, כמה סידורים, כביסה גם והרבה מנוחה כי זה היה טיפוס לא פשוט, אם אני זוכר טוב זה עליה בגובה של קילומטר ומשהו (לא רשמתי לעצמי כמה זמן לקח). ישנו טוב בלילה, היינו מתים.

יום 13 - hover dam

נסענו אל עבר לאס ואגס, בדרך עצרנו בעיירה בשם סאדונה, אמורה להיות עיירה של אנשים היפים, תריצו חיפוש בגוגל יש אמונה שיש שם איזה קארמה טובה. בנוסף בדרך עצרנו בסכר hover, שם עשינו סיור ונכנסו למוזיאון, מסבירים על ההיסטוריה שלו ועל הבניה האדירה שלו. חוויה ארכיטקטונית מאד מרשימה.

יום 14 - Las Vegas baby

החזרנו את הרכב בשדה התעופה של לאס וגס ונסענו למלון בשם imperial palace מלון זול יחסית שנמצא ממש במרכז. מאד חשוב לקחת מלון במרכז הסטריפ כי אז יש מלא ללכת, בכלל יחסית המלונות לא יקרים שם כי הם רוצים למשוך אנשים לישון, את הכסף הם כבר יוציאו בקזינו.

את הימים הבאים בילינו בעיר, מאד כיף. אני מאמין שאחזור לשם מתישהו בחיים.

אנחנו היינו יחסית בכושר בכל המסלולים, אני הכתבתי את הקצב כמה שאפשר, אחרי שטיילתי חצי שנה לפני בדרום אמריקה. אני וחברתי היינו שבועיים לפני בחוף המזרחי שגם שם טיפסנו על הרים. חשוב להגיע טיפה בכושר, שגם תהיה הנאה בסופו של דבר.

רק תחייכו (:

• כמו שציינתי, חשוב להגיע טיפה בכושר שיהיה יותר קל היכן שצריך, בסוף הנופים הכי יפים נמצאים בפסגות. מאד כדאי לעבור בכל מרכז מבקרים שנמצא בפארקים הלאומיים ולשאול כמה שיותר שאלות. אם אתם מתכננים לבקר בהרבה פארקים לאומיים מאד מומלץ לרכוש כרטיס כניסה חופשי שנתי של הפארקים הלאומיים, זה יכול לחסוך כמה דולרים.