טרק קצר וקל כחלק משביל הalta via 1 עם אוהל בדולומיטים

כחלק מטיול ארוך בכל איטליה החלטנו לצאת ל5 ימים בצפון איטליה ואיזור הדולמיטים ובמרכזם 3 ימי הליכה עם אוהל בתוואי השביל של הalta via 1. ימים עם טבע, נופים, היסטוריה ופינוק בבקתות שבדרך.

תאריך הטיולSeptember 2023
עונה מומלצתיוני- ספטמבר

הגעה -
לטרק יש 3 דרכי הגעה עיקריות- 2 דרך איטליה- נחיתה בוונציה(קרוב, יותר יקר) / במילאנו(זול, ארוך יותר).
או דרך נחיתה באוסטריה באינסברוק(קרוב, יקר).
משם דרכי הגעה שונות דרך אוטובוסים/רכבות/שילוב של השניים.
(אנחנו הזמנו דרך אפליקציית omio, נוחה מאוד לשימוש וגובה עמלה קטנה בחלק מהנסיעות, כמו כן ניתן פשוט לשוטט בגוגל ולהזמין דרך חברות הרכבות והאוטובוסים השונים).
ממליץ לא להגזים בציוד- ניתן חלק לרכוש באיטליה ואין צורך לשלם על כבודה נוספת במטוס אם מגיעים רק לטרק.

יש מגוון ענק של מסלולים בהרי הדולומטים, חלקם מוכרים יותר וחלקם פחות וניתן לשלב ביניהם כאוות נפשכם.
טרק האלטה ויה 1 עצמו מתחיל בlago di brais ונגמר בbelluno.
אנחנו ביצענו את הימים הראשונים שבמסלול הטרק, ימים יפים וקלים(ניתן גם לבצע ביומיים).
הטרק לא גבוה ולכן אין צורך לציין גבהים.

ניווט- אפליקציית mapy.cz- הצ'כים יודעים לתת עבודה, מאוד נוחה לשימוש והתמצאות במצב גם במצב אופליין(צריך רק להוריד את המפה של כל איטליה). מראה גם איפה יש נחלים זורמים וכו.

מים- במהלך הטרק יש כל מספר קטן של קילומטרים אופצייה למילויי מים- בין אם זה במקורות טבעיים- נביעות/נחלים/אגמונים (אנחנו השתמשנו בפילטר life strow), או בבקתות שיש במהלך הדרך.

אוכל- אנחנו הצטיידנו באוכל לכל הטרק ועצרנו לפינוקים בבקתות במחירים הגיוניים למיקומים(אפל שטרודל, קפה, בירה וכו), אך ניתן גם לקנות ארוחות צהריים של סנדוויצים, מרקים, פסטות ועוד.
גז- יש חנות מאוד גדולה בנידרדוף/ווילהבאסה בה ניתן לקנות גז ועוד מגוון מוצרי טיולים ולבית(קישור בהמשך).

לינה- בגדול רוב מוחלט של האנשים ישנים בבקתות בדרך וזה מאוד חוויתי ונחמד(עשינו את המון בלאן ככה) אך זה מאוד יקר. רצינו גם לחוות יותר את הטבע ופחות להישאב לבקתות ולכן בחרנו באופציה של אוהל- ממה שבדקנו בסיפורידרך אחרים ובאתרים בשפות שונות- אין איסור כולל על הקמת אוהלים אך זה גם לא מותר- משהו באמצע. באמת קצת מבלבל.
המלצתנו- פשוט להקים אוהל בין העצים ולא על השביל, ורק משעות הערב ולקפל בבוקר(למרות שלא ראינו פיקוח מי יודע מה..).

מומלץ לקרוא לפני על הדולומיטים וחבל טירול(אתם תרגישו יותר באוסטריה מאשר באיטליה).

מהלך הימים

יום 1- מאגם גארדה ועד לחורשה מעל הבקתה malga foresta.
יצאנו לדולומיטים מאגם גארדה- אז לקח לנו 8 שעות בתחבצ(עלות 50€) עד לנידרדוף/ווילהבאסה.
*כלל המחירים המצויינים פה הם לאדם.
יש אוטובוס מהמרכז לאגם בראיס שם מתחיל המסלול- משעות הבוקר ועד הערב כל חצי שעה(16:09, 16:39 ועוד).
עלות 4€ מרחק: 20 דק. האגם יפהפה!
הקפנו אותו מצידו המזרחי והלכנו לישון בחורשה ליד השביל, ניתן למלא מים ליד הבקתה.
הליכה דרך שבילים: 19, 23.
4.2 קמ, עלייה 185, ירידה 60.

יום 2- מהחורשה מעל הבקתה ועד חורשה מתחת לבקתה fodara vedla.
חטפנו לא מעט גשם בעלייה והגענו סחוטים לבקתה באמצע(חשוב לוודא הבאת ציוד נגד גשם!- חלפס, נעליים, כיסויי גשם, אוהל!). אין מים ב2/3 מהעלייה ועד הבקתה sennes.
מצאנו מיקום נוח מאוד בחורשה בסמוך לשביל היורד לבקתה pederu (דגש- אין מים מהבקתה ועד למטה).
הליכה דרך שבילים: 23, 23a, 24, av1
9 קמ, עלייה 720, ירידה 450.

יום 3- מהחורשה מתחת לבקתה ועד לפני העלייה לפאס forcella di lago.
יום יפה ומתוייר בחלקו הראשון, ממליצים ללכת לאגם קטן וחמוד שנמצא ליד הבקתה fanes. משם אין בקתות עד נקודת הסיום שלנו!
בנוסף יש מים 50 מטרים בתוך הנחל לפני העלייה לפאס, אפשר למלא ולישון ליד פיצול השבילים בין השיחים(מקום טוב ומחסה מהרוח).
הליכה על av1.
12.4 קמ, עלייה 705, ירידה 485.

יום 4- מפיצול שבילים לפני העלייה לפאס forcella di lago ולבקתה lagazuoi ועד קורטינה דאמפצו(בטרמפ).
אין בקתה לכל המסלול עד הסוף(בעלייה הראשונה אופציה למלא מים לפני האמצע, בעלייה השנייה אין).
הגעה לפאס יפה ומרשים וירידה תלולה עד לאגם למטה, ומשם עלייה מתונה ברובה(יש הרבה שרידים של מתחמים אוסטרים- בונקרים ותעלות ממלחמת העולם ה1) עד לבקתה שם התפנקנו קצת(אמור להיות שם נוף מהמם אבל לצערנו היינו בתוך ענן). ירדנו ברכבל(17.5€) עד לחנייה המרכזית, משם תפסנו טרמפ מהיר עד לקורטינה דאמפצו(יש תחבצ עד איזור השעה 12), קנייה בסופר ולינה באוהל ליד העיירה.
הליכה על av1 ועלייה לבקתה.
7.4 קמ, עלייה 900, ירידה 285.

יום 5- מקורטינה דאמפצו עד לאגם גארדה דרך חצי יום בונציה
לקחנו אוטובוס בבוקר מהתחנה המרכזית(הזמנו יום לפני במקום, ניתן גם באינטרנט) אוטובוס לוונציה בעלות של 20€, 2.5 שעות והחלפת אוטובוסים בשדה התעופה מרקו פולו(לאחר הביקור בוונציה המשכנו ברכבת ואוטובוס חזרה לאגם).

סהכ טיול קצר, כיפי וקל- טעימה קצרה מהרי הדולומיטים המהממים.